Naklejki juz mam łuskam je i myślę że w przyszłym tygodniu będę wysyłał jak już będzie wszystko gotowe to będę miał prośbę i jeszcze raz przepraszam że to tak długo trwa.
[O1] Specyfikacje olejowe VW dla 1.6
Zwiń
X
-
[O1] Specyfikacje olejowe VW dla 1.6
Na samym początku napisze że szukałe... czytałem... googlowałem i czytałem...
Tematyką bedzie lubiany przez wszystkie auta... olej... Ale nie do TDI ale benzyny... I to w wydaniu AEE... Porusze temat od strony raczej nie poruszanej na forum...
Chodzi bowiem o specyfikacje VW...
Pytanie jest w zasadzie proste... Czy w przypadku benzynowego 1.6 8V MPI można zamiast 501.01 lać 505.00 ?
Najgorsze jest to że problemem tym się interesuje troche za późno...
Szukam i nie mogę znaleźć czegoś ze specyfikacja 501.01... W instrukcji mam jeszcze walnięte 502.00
Przy czym 501.01 jest jako olej... a 502.00 lekkobieżny olej czyli rozumiem ze taki zmniejszający złużycie paliwa???
Znalazłem w necie Olej który spełnia 502.00 i 505.00 jest to Mobil 5W-40... Natomiast do Srebrnej od parunastu lat lany olej spełniający tylko normę 505.00 przy czym jest to info z netu a nie z opakowania... a i jest to Mobil 5W-50 Rally Formula [jutro udam się chyba do sklepu i zobaczę czy na opakowaniu niema jakiś dodatkowych norm VW...]
Oczywiście teraz juz sam niewiem... bo z jednej strony nie spełnia 502.00 ale może specyfikacja 505.00 jest bardziej wymagająca [notabene w instr. jest przypisana do wysokoprężnych]...
Po googlowaniu odkryłem ze olej który leje spełnia normy API SM,SL,SJ... a S to benzynowe a im większa druga literka tym lepiej... Więc w zasadzie powinien być git... Zresztą to syntetyk...
Dla większości pewnie wpadam niepotrzebna panikę :roll: ... Ale juz wole zapytać i spać spokojnie niz zastanawiać się czy można 501.01/502.00 zastąpić 505.00
pzdrAdam
-
-
b707, nie patrz na opakowanie tylko wejdz na strone Mobila tam dokładnie są rozpisane normy bo na opakowani a tak było np: z mobilem 5w50 nie było napisane że spełnia norme 505.0 a ostatnio na butelca zobaczyłem :shock: a na starej niema. Ja do swojego byłego AEE lałem z poczatku castrola niestety brał duze ilosci tej oliwy po wymianie na 5w 50 wrociło wsio do normy mojim skromnym zdaniem dobry olej szczególne jak ktoś lubi butować a jak wiadomo AEE trzeba butowac żeby rezultat jakiś osiągnąc. Do AGR też od kiedy mam 5w50 leje i jest OK bo jak go kupiłem zalany był 0w40 i też go brał w wiekszych ilosciach niż ten co deraz leje.
tu masz na temat 5w50:
[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
Norma olejowa 505.00 odnosi się do diesla.
Do benzyny są natomiast normy:
500.00
501.01
502.00
503.01
503.00
504.00
Im wyższa norma tym lepszy olej
W wypadku AEE ważne jest żeby drugi parametr nie był niższy niż 40 tj. np 0W-40, silnik starej konstrukcji nie dostosowany do niższych lepkości.
Silnik przez cały okres eksploatacji może być zalewany syntetykiem.
Sam leje oleje 0W-40 od 7 lat, nie ma wycieków. Norma: VW 502.00/503.01/505.00
Zużycie mam na poziomie 0,5-1L na 15-tyś (kupuje oleje nie rozlewane w Polsce).Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Sprawdziłem co mam w piwnicy... Na nowym opakowaniu faktycznie niema żadnych oznaczeń VW :shock: znalazłem stare opakowanie... I tam jeszcze norma 505.00 VW widnieje...
Na stronie mobila podobnie 505.00 tylko...
Nadziwniejsze jest to że przy Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 idniej 502.00/503.01/505.00 :shock:
Ale rozumiem ze Mobil 5W-50 to dobry wybór... W zasadzie od paru lat jest lany i nigdy nie trzeba było jeszcze dolewać...
Czyli w zasadzie zmiana na Mobila 5W-40 lub 0W-40 niema sensu bo 5W-50 jest lepszy?
pzdr
Chciaz to nic w porównania do Motul 505.01 Specyfic... na opakowani jak wół stoji 502.00 a na stronie producenta
Specially designed for cars powered by Volkswagen Turbo Diesel engine (unit injector).
Suitable for all types of VW gasoline (except VW 502 00) or Diesel engines, using leaded or unleaded gasoline and Diesel fuelAdam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez paweldZamieszczone przez daneczek76
Czyli nie ma znaczenia do jakiego silnika go naleję (Tdi/B) ??
te z S to dla benzynowych a z C dla dieseli
Druga literka określa jakość im wieksza tym lepiej... SL,SJ to oznacza że dla benzynowych jest to naprawdę olej z wyższej półki [wg API]
W przypadku CF to jest on pod linia chyba... bo wg Orlenu najlepsze to CD, CD-II, CF-4, CG-4, CH-4... ale i tak spełnia norm VW 505.00...
Z tego co czytałem na forum olej o tak szerokim zakresie jak 5W-50 nie jest najlepszy do TDI bo grozi to zerwaniem filmu olejowego. Dlatego Motul produkuje soje oleje do TDIków o zakresie 5W-40..
pzdrAdam
Komentarz
-
-
pozwolę sobie lekko odgrzać kotleta
co sądzicie o Castrol Magnatec 5W40 do BFQ :?: Spełnia normę VW 505.00
Czy może lepszy będzie Mobil 5W40 lub 5W50 :?:
daneczek76, pisał że do AEE lepiej 50 niż 40 ale w sumie mam ciut nowszy silnik... Castrol da radę :?:
Będę wdzięczny za pomocBouli
Była: Czarna perła 1.6BFQ Ice
Perfect service by DobryGrześWawa :kciukgora
Jest: Opel Vectra Estate Sportline 1.9 CDTI Zdrowa seria :twisted: (miało być 150KM/320Nm a jest 164.9KM/362.3Nm)
Komentarz
-
-
Odgrzewanie tematu.
Szukam po necie, forach oraz oczywiście na OCP. Jednak trudno mi znaleźć jednoznaczne rozwiązanie problemu - jak sądzę nie tylko mojego.
Silnik benzyna, 2001r, 102KM, AVU, przebieg 180tys. km, jeździło w firmie komputerowej do połowy 2006r, ładnie serwisowane, serwisy co 15k km, potem kupił jakiś gość i już brak formalnej dokumentacji. Bierze olej w granicach wskazywanych w instrukcji serwisowej (ale wolał bym, żeby brał mniej ). Oczywiście chciałbym jak najszybciej zmienić olej ( i inne zabawki), ale nie mogę znaleźć odpowiedniego, który spełniał by normy zalecane w owners manual:
Kod:Petrol engines Multigrade high lubricity oils: - Specification VW 500 00 - Specification VW 502 00 Multigrade oils: - Specification VW 501 01 - Specification ACEA A2 or A3- 96 /dolewki awaryjne/
Idealny byłby olej powszechnie dostępny, tak, żebym mógł go kupić w każdym większym mieście (w Europie, nie w samej Polsce!) bez dużego problemu. Wczoraj trochę szukałem i z kilkudziesięciu olejów które miałem w rękach tylko MOBIL SUPER S 15W/40 spełniał normy VW. Jednak jak moim zdaniem jest on nieco zbyt gęsty w niskich temperaturach, a auto w 80% jest eksploatowane zimne (dojazd np.2-3km i stanie kilka godzin). Co koledzy w podobnych warunkach wybrali do benzyn?...
Komentarz
-
-
Mam pytanie przyszedł czas na zmiane oleju dotychczas jeździłem na oleju Mobil1 5w50 ale ostatnio lekko zaczął łykać oliwy na 18 tyś km jakieś 1,5litra i mysle nad zmianą może na 10W40, 5W40 albo mobil1 5w30 taki jak tu http://www.allegro.pl/item541318532_..._warszawa.html
albo ten spełnia norme 502.00, 503, 505.00
tylko nie wiem czy jest sens na zmiane z 5W50 na 5W30
branie oleju może być tez spowodowane tym ze od jakiegoś roku w okolicach którch jeżdze zrobili 2-pasmówke i prędkość z którą sie poruszam wynosi od 120 do 150 km/h
przebieg auta 265 tyś
I ostatnie pytanie czy na olejach jest wydrukowana data produkcji oraz to gdzie jest rozlewany czy w polsce czy w niemczech jak tak to w którym miejscu
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maru 123co to za parametr?
Zamieszczone przez zgucioSebastian_M26, przy zmianie oleju na mobil1 10W40 branie oleju zmniejszy sie czy nie? Czy lepiej zalać jescze świeżym olejem 5W50 i patrzeć ile bierze
Zamieszczone przez zgucioale ostatnio lekko zaczął łykać oliwy na 18 tyś km jakieś 1,5litraSeria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Sebastian_M26, dzięki w środe jestem umówiony na wymiane i zostane przy mobilku 5W50 tylko teraz kupie bezpośrednio od dystrybutora bedę miał pewność że jest orginalny http://www.mobil.pl/Poland-Polish/LC...tributors1.pdf
co do liczby TBN w mobilu 5W50 to ma jeszcze mniej niź castrol bo wynosi 4,21 link do opisu http://www.ekonaft.com.pl/mobil_last...otoryzacja.htm
w olejach 0w.... 10W... jest jeszcze niżej dopiero w 5W40 jest 9.7
znowu na www.mobil.pl pisze że 5W50 ma TBN 11.8 http://www.mobil.com/Poland-Polish/L...bil1_5W-50.asp
kazdy co innego pisze
Komentarz
-
Komentarz