[O1] Specyfikacje olejowe VW dla 1.6

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dareczek82
    Classic
    • 2007
    • 25

    [O1] Specyfikacje olejowe VW dla 1.6

    Naklejki juz mam łuskam je i myślę że w przyszłym tygodniu będę wysyłał jak już będzie wszystko gotowe to będę miał prośbę i jeszcze raz przepraszam że to tak długo trwa.
  • b707
    L&K
    S_OCP Member
    • 2006
    • 1272

    #2
    [O1] Specyfikacje olejowe VW dla 1.6

    Na samym początku napisze że szukałe... czytałem... googlowałem i czytałem...

    Tematyką bedzie lubiany przez wszystkie auta... olej... Ale nie do TDI ale benzyny... I to w wydaniu AEE... Porusze temat od strony raczej nie poruszanej na forum...

    Chodzi bowiem o specyfikacje VW...

    Pytanie jest w zasadzie proste... Czy w przypadku benzynowego 1.6 8V MPI można zamiast 501.01 lać 505.00 ?

    Najgorsze jest to że problemem tym się interesuje troche za późno...

    Szukam i nie mogę znaleźć czegoś ze specyfikacja 501.01... W instrukcji mam jeszcze walnięte 502.00

    Przy czym 501.01 jest jako olej... a 502.00 lekkobieżny olej czyli rozumiem ze taki zmniejszający złużycie paliwa???

    Znalazłem w necie Olej który spełnia 502.00 i 505.00 jest to Mobil 5W-40... Natomiast do Srebrnej od parunastu lat lany olej spełniający tylko normę 505.00 przy czym jest to info z netu a nie z opakowania... a i jest to Mobil 5W-50 Rally Formula [jutro udam się chyba do sklepu i zobaczę czy na opakowaniu niema jakiś dodatkowych norm VW...]


    Oczywiście teraz juz sam niewiem... bo z jednej strony nie spełnia 502.00 ale może specyfikacja 505.00 jest bardziej wymagająca [notabene w instr. jest przypisana do wysokoprężnych]...

    Po googlowaniu odkryłem ze olej który leje spełnia normy API SM,SL,SJ... a S to benzynowe a im większa druga literka tym lepiej... Więc w zasadzie powinien być git... Zresztą to syntetyk...

    Dla większości pewnie wpadam niepotrzebna panikę :roll: ... Ale juz wole zapytać i spać spokojnie niz zastanawiać się czy można 501.01/502.00 zastąpić 505.00
    pzdr
    Adam

    Komentarz

    • daneczek76
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 3642
      • Toyota

      #3
      b707, nie patrz na opakowanie tylko wejdz na strone Mobila tam dokładnie są rozpisane normy bo na opakowani a tak było np: z mobilem 5w50 nie było napisane że spełnia norme 505.0 a ostatnio na butelca zobaczyłem :shock: a na starej niema. Ja do swojego byłego AEE lałem z poczatku castrola niestety brał duze ilosci tej oliwy po wymianie na 5w 50 wrociło wsio do normy mojim skromnym zdaniem dobry olej szczególne jak ktoś lubi butować a jak wiadomo AEE trzeba butowac żeby rezultat jakiś osiągnąc. Do AGR też od kiedy mam 5w50 leje i jest OK bo jak go kupiłem zalany był 0w40 i też go brał w wiekszych ilosciach niż ten co deraz leje.

      tu masz na temat 5w50:

      [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

      Komentarz

      • Sebastian_M26
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 1823
        • Superb II (3T4)

        #4
        Norma olejowa 505.00 odnosi się do diesla.

        Do benzyny są natomiast normy:
        500.00
        501.01
        502.00
        503.01
        503.00
        504.00
        Im wyższa norma tym lepszy olej

        W wypadku AEE ważne jest żeby drugi parametr nie był niższy niż 40 tj. np 0W-40, silnik starej konstrukcji nie dostosowany do niższych lepkości.
        Silnik przez cały okres eksploatacji może być zalewany syntetykiem.
        Sam leje oleje 0W-40 od 7 lat, nie ma wycieków. Norma: VW 502.00/503.01/505.00
        Zużycie mam na poziomie 0,5-1L na 15-tyś (kupuje oleje nie rozlewane w Polsce).
        Seria 188KM/270Nm na 95RON

        Komentarz

        • b707
          L&K
          S_OCP Member
          • 2006
          • 1272

          #5
          Sprawdziłem co mam w piwnicy... Na nowym opakowaniu faktycznie niema żadnych oznaczeń VW :shock: znalazłem stare opakowanie... I tam jeszcze norma 505.00 VW widnieje...
          Na stronie mobila podobnie 505.00 tylko...
          Nadziwniejsze jest to że przy Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 idniej 502.00/503.01/505.00 :shock:


          Ale rozumiem ze Mobil 5W-50 to dobry wybór... W zasadzie od paru lat jest lany i nigdy nie trzeba było jeszcze dolewać...

          Czyli w zasadzie zmiana na Mobila 5W-40 lub 0W-40 niema sensu bo 5W-50 jest lepszy?
          pzdr

          Chciaz to nic w porównania do Motul 505.01 Specyfic... na opakowani jak wół stoji 502.00 a na stronie producenta

          Specially designed for cars powered by Volkswagen Turbo Diesel engine (unit injector).
          Suitable for all types of VW gasoline (except VW 502 00) or Diesel engines, using leaded or unleaded gasoline and Diesel fuel
          Adam

          Komentarz

          • paweld
            Ambiente
            S_OCP Member
            • 2006
            • 144

            #6
            Zamieszczone przez daneczek76
            Poprawcie mnie o ile źle zrozumiałem:

            Czyli nie ma znaczenia do jakiego silnika go naleję (Tdi/B) ??
            .:SKODOVKA-CLUB:.
            F1 1,4 16V BKY - Tour de France (kombi)
            .:KREWNIACY:. 0 Rh+

            Komentarz

            • b707
              L&K
              S_OCP Member
              • 2006
              • 1272

              #7
              Zamieszczone przez paweld
              Zamieszczone przez daneczek76
              Poprawcie mnie o ile źle zrozumiałem:

              Czyli nie ma znaczenia do jakiego silnika go naleję (Tdi/B) ??
              Spełnia wymogi API oznaczone SM,SL,SJ,CF

              te z S to dla benzynowych a z C dla dieseli

              Druga literka określa jakość im wieksza tym lepiej... SL,SJ to oznacza że dla benzynowych jest to naprawdę olej z wyższej półki [wg API]

              W przypadku CF to jest on pod linia chyba... bo wg Orlenu najlepsze to CD, CD-II, CF-4, CG-4, CH-4... ale i tak spełnia norm VW 505.00...

              Z tego co czytałem na forum olej o tak szerokim zakresie jak 5W-50 nie jest najlepszy do TDI bo grozi to zerwaniem filmu olejowego. Dlatego Motul produkuje soje oleje do TDIków o zakresie 5W-40..

              pzdr
              Adam

              Komentarz

              • Bouli
                Rider
                S_OCP Member
                • 2006
                • 739

                #8
                pozwolę sobie lekko odgrzać kotleta

                co sądzicie o Castrol Magnatec 5W40 do BFQ :?: Spełnia normę VW 505.00
                Czy może lepszy będzie Mobil 5W40 lub 5W50 :?:

                daneczek76, pisał że do AEE lepiej 50 niż 40 ale w sumie mam ciut nowszy silnik... Castrol da radę :?:

                Będę wdzięczny za pomoc
                Bouli
                Była: Czarna perła 1.6BFQ Ice
                Perfect service by DobryGrześWawa :kciukgora
                Jest: Opel Vectra Estate Sportline 1.9 CDTI Zdrowa seria :twisted: (miało być 150KM/320Nm a jest 164.9KM/362.3Nm)

                Komentarz

                • abyss
                  Ambiente
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 245

                  #9
                  Odgrzewanie tematu.

                  Szukam po necie, forach oraz oczywiście na OCP. Jednak trudno mi znaleźć jednoznaczne rozwiązanie problemu - jak sądzę nie tylko mojego.

                  Silnik benzyna, 2001r, 102KM, AVU, przebieg 180tys. km, jeździło w firmie komputerowej do połowy 2006r, ładnie serwisowane, serwisy co 15k km, potem kupił jakiś gość i już brak formalnej dokumentacji. Bierze olej w granicach wskazywanych w instrukcji serwisowej (ale wolał bym, żeby brał mniej ). Oczywiście chciałbym jak najszybciej zmienić olej ( i inne zabawki), ale nie mogę znaleźć odpowiedniego, który spełniał by normy zalecane w owners manual:
                  Kod:
                  Petrol engines
                  Multigrade high lubricity oils:
                   - Specification VW 500 00
                   - Specification VW 502 00
                  Multigrade oils:
                  - Specification VW 501 01
                  - Specification ACEA A2 or A3- 96 /dolewki awaryjne/
                  NIE interesują mnie raczej oleje VW 503 00 ze względu na to, że planuję wymiany oleju co 15 tys km. max.
                  Idealny byłby olej powszechnie dostępny, tak, żebym mógł go kupić w każdym większym mieście (w Europie, nie w samej Polsce!) bez dużego problemu. Wczoraj trochę szukałem i z kilkudziesięciu olejów które miałem w rękach tylko MOBIL SUPER S 15W/40 spełniał normy VW. Jednak jak moim zdaniem jest on nieco zbyt gęsty w niskich temperaturach, a auto w 80% jest eksploatowane zimne (dojazd np.2-3km i stanie kilka godzin). Co koledzy w podobnych warunkach wybrali do benzyn?
                  ...

                  Komentarz

                  • zgucio
                    Rider
                    • 2007
                    • 691

                    #10
                    Mam pytanie przyszedł czas na zmiane oleju dotychczas jeździłem na oleju Mobil1 5w50 ale ostatnio lekko zaczął łykać oliwy na 18 tyś km jakieś 1,5litra i mysle nad zmianą może na 10W40, 5W40 albo mobil1 5w30 taki jak tu http://www.allegro.pl/item541318532_..._warszawa.html
                    albo ten spełnia norme 502.00, 503, 505.00


                    tylko nie wiem czy jest sens na zmiane z 5W50 na 5W30

                    branie oleju może być tez spowodowane tym ze od jakiegoś roku w okolicach którch jeżdze zrobili 2-pasmówke i prędkość z którą sie poruszam wynosi od 120 do 150 km/h

                    przebieg auta 265 tyś

                    I ostatnie pytanie czy na olejach jest wydrukowana data produkcji oraz to gdzie jest rozlewany czy w polsce czy w niemczech jak tak to w którym miejscu
                    ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

                    JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

                    Komentarz

                    • Sebastian_M26
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 1823
                      • Superb II (3T4)

                      #11
                      Nie lać Castrolów z niską liczbą TBN bo zasyfiają silniki
                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                      Komentarz

                      • Maru 123
                        RS
                        • 2008
                        • 4660

                        #12
                        Zamieszczone przez Sebastian_M26
                        TBN
                        co to za parametr?
                        1.8T AGU L&K

                        2.0TDI BKD ELEGANCE

                        TOYOTA LAND CRUISER J95

                        Komentarz

                        • zgucio
                          Rider
                          • 2007
                          • 691

                          #13
                          Sebastian_M26, przy zmianie oleju na mobil1 10W40 branie oleju zmniejszy sie czy nie? Czy lepiej zalać jescze świeżym olejem 5W50 i patrzeć ile bierze
                          ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

                          JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

                          Komentarz

                          • Sebastian_M26
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 1823
                            • Superb II (3T4)

                            #14
                            Zamieszczone przez Maru 123
                            co to za parametr?
                            Rezerwa alkaiczna określająca zdolność do oczyszczania oleju, większość firm ma ją w granicach 10-11(Motul, Mobil i Castrol też), a w niektórych syntetykach Castrola spada do 6.

                            Zamieszczone przez zgucio
                            Sebastian_M26, przy zmianie oleju na mobil1 10W40 branie oleju zmniejszy sie czy nie? Czy lepiej zalać jescze świeżym olejem 5W50 i patrzeć ile bierze
                            Przy zmianie z xxW-50 na xxW-40 zużycie oleju powinno się zwiększyć bo wlewasz rzadszy "na ciepło"

                            Zamieszczone przez zgucio
                            ale ostatnio lekko zaczął łykać oliwy na 18 tyś km jakieś 1,5litra
                            Ja zauważyłem że im bardziej olej zużyty tym szybciej zaczyna go brać, no i 18tyś to za dużo.
                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                            Komentarz

                            • zgucio
                              Rider
                              • 2007
                              • 691

                              #15
                              Sebastian_M26, dzięki w środe jestem umówiony na wymiane i zostane przy mobilku 5W50 tylko teraz kupie bezpośrednio od dystrybutora bedę miał pewność że jest orginalny http://www.mobil.pl/Poland-Polish/LC...tributors1.pdf

                              co do liczby TBN w mobilu 5W50 to ma jeszcze mniej niź castrol bo wynosi 4,21 link do opisu http://www.ekonaft.com.pl/mobil_last...otoryzacja.htm

                              w olejach 0w.... 10W... jest jeszcze niżej dopiero w 5W40 jest 9.7

                              znowu na www.mobil.pl pisze że 5W50 ma TBN 11.8 http://www.mobil.com/Poland-Polish/L...bil1_5W-50.asp

                              kazdy co innego pisze
                              ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

                              JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

                              Komentarz

                              Pracuję...