[O2] 1.6 MPI w kombi - czy nie za slaby?

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • WaRo58
    Classic
    • 2008
    • 16

    [O2] 1.6 MPI w kombi - czy nie za slaby?

    MisiekWAW, w we wtorki raczej nie mam czasu ze wzgledu na prace (zeby pojawic sie na spocie ) ale jak jutro cos bedziecie kombinowac to prosze o jakies info Arek ma do mnie kontakt .. Chetnie sie zjawie :szeroki_usmiech
  • heron
    Drive
    S_OCP Member
    • 2007
    • 41

    #2
    [O2] 1.6 MPI w kombi - czy nie za slaby?

    Witam szanownych forumowiczow.
    To moj pierwszy post na tym forum. O2 jeszcze nie posiadam, ale zamierzam kupic Najchetniej kombi z silnikiem 1.9 tdi, ale musze przyznac, ze po paru tygodniasz poszukiwan zaczynam sie rowniez ogladac na bezyniaki.
    Wlasnie wpadlo mi w rece ogloszenie dot. O2 2006 kombi z silnikiem 1.6 MPI. Wiem, ze postow na temat braku dynamiki w tych silnikach juz troche bylo i tym bardziej powiniem sie tego spodziewac w ciezszej wersji kombi, ale mimo wszystko zapytam. Czy jest ktos na tym forum, kto jezdzil takim autkiem i moglby podzielic sie wrazeniami?
    Dodam, ze nie szukam samochodu do rajdow Interesuje mnie natomiast czy obecni i/lub byli wlasciciele kombi z 1.6 MPI sa/byli zadowoleni. Sprawa subiektywna, ale i tak licze na Wasze opinie. Nie chcialbym sie pakowac w zakup zolwia

    Z gory dzieki za odpowiedzi. I pozdrawiam wszystkich szczesliwych wlascicieli Octavii.
    Heron
    Pozdro,
    Heron

    Komentarz

    • djczas
      RS
      • 2005
      • 9612

      #3
      heron, w zależności ile jeździsz jesli chodzi o ten silnik to nie jet dobry wybór on jest za słaby na tak ciężkie auto ja bym szukał na twoim miejscu auta z tdi

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        heron, z czego sie przesiadasz?
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • heron
          Drive
          S_OCP Member
          • 2007
          • 41

          #5
          Zamieszczone przez szkoda
          heron, z czego sie przesiadasz?
          Z lanosa 1.6. Ma 106 KM a wiec wiecej niz wspomniana O2, ktora ma cale 400 kg masy calkowitej wiecej... Nie chce jednak opierac sie tylko na suchych liczbach... Aczkolwiek przyznaje, ze nie sa zachecajace
          Pozdro,
          Heron

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #6
            Zamieszczone przez heron
            Zamieszczone przez szkoda
            heron, z czego sie przesiadasz?
            Z lanosa 1.6. Ma 106 KM a wiec wiecej niz wspomniana O2, ktora ma cale 400 kg masy calkowitej wiecej... Nie chce jednak opierac sie tylko na suchych liczbach... Aczkolwiek przyznaje, ze nie sa zachecajace
            no to niestety bedziesz miał spory dyskomfort, raczej bedziesz mocno marudził, 1,6FSI to minimum dla ciebie IMHO... a i tak bedzie raczej średnio, te Lanosiki nieźle zapinają :!:
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • Maciek_H
              Rider
              • 2006
              • 320

              #7
              Jeśli mogę wyrazić moją skromną opinię . Jeździłem O2 Combi 1,6 FSI, jak i rónież 1,9 tdi (bez tuningu). Niby moc ta sama ale subiektywne wrażenia pozwalały stwierdzić, ze w tdi praktycznie zawsze moge pszyspieszyć a w fsi to taka męczarnia z obrotami. To samo w Superbie 1,8T. Również prowadziłem Hyundaia Tucsona w wersji benzynowej 140km jak i CRDI 141km. Benzyna jakby o wiele słabsza, aż sie bałem wyprzedzać kogokolwiek. W dieslu jednak ten moment obrotowy pozwala na niezwykle elastyczną jazdę. Takwięc, moim zdaniem, jeżeli tylko jest taka możliwość to tylko i wyłącznie TDI.
              Audi A6 allroad, 300KM, 570Nm
              ttp://www.modpro.pl/ - Engine Tuning
              http://www.termowizja.bielsko.pl/

              Komentarz

              • heron
                Drive
                S_OCP Member
                • 2007
                • 41

                #8
                Dzieki za rozwianie watpliwosci Tak czulem, ze powinienem omijac to kombi z MPI z daleka

                szkoda, co by nie mowic o lanosach to faktycznie na silnik narzekac nie moge

                Coz, to teraz tylko upolowac O2 z tdi i pelnia szczescia
                Pozdro,
                Heron

                Komentarz

                • salvado
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 314

                  #9
                  heron, jeździłem i 1,9 tdi i 1,6 benz. Oba combi. I choć tdi miał tylko 90 KM, to wrażenia subiektywne zdecydowanie na korzyść dizelka. Warto nieco więcej zapłacić na starcie. A jak jeszcze zostanie Ci nieco dutków na zmianę programu ..... :lol:
                  Staram się pisać poprawnie po polsku.

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #10
                    Zamieszczone przez salvado
                    tdi miał tylko 90 KM
                    ale tu mowisz o O1 jak rozumiem?
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz


                    • #11
                      moim zdaniem za słaby, większosc co ma mói ze za słaby.

                      Komentarz

                      • heron
                        Drive
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 41

                        #12
                        Zamieszczone przez salvado
                        A jak jeszcze zostanie Ci nieco dutków na zmianę programu ..... :lol:
                        salvado, no musi sie cos znalezc Jak nie od razu to za jakis czas, ale podkrecic trzeba
                        Pozdro,
                        Heron

                        Komentarz

                        • kxp115
                          Classic
                          • 2006
                          • 10

                          #13
                          1.6 zdecydowanie za słaby. Ja miałem w ocI i szczerze mnie wnerwiało jak musiałem nieźle deptać, żeby jako tako dotrzymać kroku innym. Nie polecam tego silniczka.
                          Ukradli mi moją OI, kupiłem Omegę 2.2 benz.

                          Komentarz

                          • wozny83
                            Drive
                            • 2007
                            • 46

                            #14
                            witam
                            posiadam oc 1 kombi wersja glx i 1.6 i stwierdzam że osoby które nie jeżdziły aute na tym silniku nie wiedzą co piszą. Silnik tenw wersji oczywiscie 102 konnej jest bardzo dynamiczny. Ja mam taki silnik i jestem z niego bardzo zadowolony bo smiga jak nie wiem leciałem nią bez problemów 200 km

                            Komentarz

                            • cieq
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 745
                              • Octavia I (1U2)
                              • AGU 1.8 20VT 150 KM
                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                              #15
                              wozny83, chodzi o 1.6 w Octavii 2 kombi :!:

                              BTW, Czy przypadkiem w GLX'ach nie było 1.6 75KM? Z którego roku masz auto?
                              www.pinkbike.com

                              Komentarz

                              • olejek
                                Ambiente
                                • 2006
                                • 121

                                #16
                                Czołem,

                                Miałem kiedyś przez tydzień O2 1.6 MPI kombi; dla mnie tragedia. Próbując jeździć normalnie tak jak moim BKD spalanie nie schodziło poniżej 12-13 l/100km i bardzo upierdliwe było ciągłe wajchowanie biegami.

                                Miałem też przez weekend 1.9 TDI w O2 sedan, i mimo że moc podobna to różnica znaczna - dynamika i spalanie były OK. W porównaniu do BKD to auto "kończy się" przy ok. 140-150 km/h, ale do normalnej jazdy nie ma to większego znaczenia. Spalanie na trasie w granicach 6l/100km jest super.

                                Pamiętaj też, że jeśli kiedyś będziesz chciał zmienić samochód, TDI będziem miało wiekszą wartość.

                                Generalnie wybór zależy od tego ile będziesz jeździł (koszty paliwa) oraz Twojej "fantazji", czyli ciężkości nogi.

                                Pozdrawiam

                                Olejek
                                http://keeprockin.art.pl/‎

                                Komentarz

                                • Big
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 6389

                                  #17
                                  Witaj ! Mam Octavie II z tym silnikiem (1.6 MPI) tyle że liftbacka.Do lifbacka ten silnik nie jest za słaby. Ja jestem zadowolony (a przesiadłem siez Laguny 1.8 16V 120 KM). Pewnieże 1.8 w Lagunie ciągneło lepiej, ale jak na 1.6 nie ma co nażekać. Mam porównanie do Megane II 1.6 16V (115 KM) i naprawdę silnik 1.6 102 KM w Skodzie wcale nie odstaje Pozatym 1.6 ma bardzo mocny dół. Bardzo ładnie zbiera się juz z niskich obrotów, co w mieście ma czszególnie duze znaczenie. Na trasie jest troche gorzej, bo trzeba pomieszać biegami, ale skrzynia chodzi bardzo ładnie a redukcja do 3 wystarczy aby dynamicznie i szybko wyprzedzić. Ogólnie musze przyznac że jestem zadowolony z silnika.
                                  Czarny Elegance

                                  Komentarz

                                  • NEOrADEk
                                    L&K
                                    • 2005
                                    • 1469

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Big
                                    Pozatym 1.6 ma bardzo mocny dół. Bardzo ładnie zbiera się juz z niskich obrotów, co w mieście ma czszególnie duze znaczenie. Na trasie jest troche gorzej, bo trzeba pomieszać biegami, ale skrzynia chodzi bardzo ładnie a redukcja do 3 wystarczy aby dynamicznie i szybko wyprzedzić. Ogólnie musze przyznac że jestem zadowolony z silnika.
                                    Potwierdzam na własnym przykładzie.
                                    O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
                                    "Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"


                                    Uniden Pro 510XL+Hustler IC100

                                    Komentarz

                                    • gebek
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 1214

                                      #19
                                      Przez 15 m-cy jezdzilem O2 1.6FSI 115KM.Moim zdaniem do normalnej jazdy mocy jest wystarczajaco,ale trzeba go krecic co najmniej 3,5-4,0 tys obr.Problemem jest maly moment obr.Moje spalanie w miescie to 8,5-9,5 l/100km(bez korkow,ale krotkie odcinki okolo 5km).

                                      Pozdrawiam
                                      Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                      Nie synku...to diesel PD.

                                      Honda...the power of dreams.
                                      Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                      Komentarz

                                      • rezon
                                        RS
                                        • 2006
                                        • 1894
                                        • Volvo
                                        • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        #20
                                        Daje się jeździć. Co prawda elastyczność uzyskuje się wrzucając trójkę do wyprzedzania (w TDI możesz z piątki), ale jak nie boli cię strasznie zużycie paliwa (LPG) to nie masz oporów. Ja mam co prawda liftbacka, ale wagowo to niewiele się różni. Wszystko zależy od tego do czego samochód ma służyć, po jakich drogach i ile jeździsz. Jak kręcisz powyżej 50kkm rocznie to nawet się nie zastanawiaj tylko bierz TDI, a jak poniżej 20kkm to też się nie zastanawiaj tylko bierz benzynę. Jak do rajdów to 1,8 benzynę, a jak do spokojnej jazdy to było chyba w O1 SDI. Jak dużo po mieście to zanim TDI się nagrzeje (o samochodzie nie wspominając) to zdążysz na miejsce dojechać, a jak po trasach to nie ma znaczenia co. itd... czyli o wyższości TDI nad benzyną i na odwrót.
                                        Jak dobrze jeździsz to nawet 1,6 MPI trudno obgonić na trasie. Kiedyś wiozłem za sobą ponad 50 km gościa z 1.9 CDTI 150KM vectrą i przez CB wymienialiśmy poglądy nt silników i osiągów. Na wyprzedzenie potrzebował ponad 50km bo droga nie pozwalała.

                                        Komentarz

                                        • adamn
                                          Drive
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 99

                                          #21
                                          Posiadam O2 z tym silnikiem (1.6 MPI), ale w wersji liftback.
                                          Dynamika nie jest taka zła jak sie jeździ samemu i nie ma się zacięcia rajdowca. Trzy osoby już można poczuć na pokładzie i trzeba już redukować biegi jak się chce w miarę rozsądnie przyśpieszać.

                                          Spalanie w mieście przy spokojnej dodawaniu gazu i niewielkich korkach można zejść do 9-10l, przy normalnej jeździe po mieście trzeba liczyć sie z raczej około 12l
                                          W cyklu mieszanym uzyskuje spalanie 7-8l przy raczej spokojnej jeździe i prędkościami do 120km/h.

                                          Jak dla mnie O2 z tym silnikiem ma tylko jedną wadę- krótka zestrojoną skrzynię biegów.
                                          Na piątym biegu przy 135km/h ma około 4k obrotów więc nie bardzo się nadaje na autostrady, chyba że, komuś nie żal kręcić silnika w okolicach 5k przez dłuższy czas.

                                          Komentarz

                                          • gebek
                                            L&K
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 1214

                                            #22
                                            rezon napisal

                                            Jak dużo po mieście to zanim TDI się nagrzeje (o samochodzie nie wspominając) to zdążysz na miejsce dojechać, a jak po trasach to nie ma znaczenia co. itd... czyli o

                                            Zgadzam sie calkowicie i dlatego z wlasnego doswiadczenia doradzam montaz ogrzewania postojowego.

                                            Pozdrawiam
                                            Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                            Nie synku...to diesel PD.

                                            Honda...the power of dreams.
                                            Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                            Komentarz

                                            • Adi20
                                              Ambiente
                                              • 2007
                                              • 144

                                              #23
                                              Zamieszczone przez adamn
                                              Posiadam O2 z tym silnikiem (1.6 MPI), ale w wersji liftback.
                                              Dynamika nie jest taka zła jak sie jeździ samemu i nie ma się zacięcia rajdowca. Trzy osoby już można poczuć na pokładzie i trzeba już redukować biegi jak się chce w miarę rozsądnie przyśpieszać.

                                              Spalanie w mieście przy spokojnej dodawaniu gazu i niewielkich korkach można zejść do 9-10l, przy normalnej jeździe po mieście trzeba liczyć sie z raczej około 12l
                                              W cyklu mieszanym uzyskuje spalanie 7-8l przy raczej spokojnej jeździe i prędkościami do 120km/h.

                                              Jak dla mnie O2 z tym silnikiem ma tylko jedną wadę- krótka zestrojoną skrzynię biegów.
                                              Na piątym biegu przy 135km/h ma około 4k obrotów więc nie bardzo się nadaje na autostrady, chyba że, komuś nie żal kręcić silnika w okolicach 5k przez dłuższy czas.
                                              a co złego w utrzymywaniu silnika benzynowego w okolicach 5000 obr?
                                              Octavia III Combi Style 1,4 TSI 150KM DSG
                                              BMW E38 740iA

                                              www.amagraf.pl

                                              Komentarz

                                              • heron
                                                Drive
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 41

                                                #24
                                                WItam,

                                                Dzieki wszystkim za pomoc w temacie. Troche nie zagladalem do tego tematu a tu widze sie rozkrecilo
                                                Yyyyy, jak by to powiedziec ops: , ja juz sie zdecydowalem na turboklekota. Nawet go kupilem :szeroki_usmiech I musze powiedziec, ze to byla dobra decyzja, bo jestem bardzo zadowolony.
                                                Jeszcze raz dzieki za wszystkie wypowiedzi.
                                                Pozdrawiam benzyniakow :diabelski_usmiech
                                                Pozdro,
                                                Heron

                                                Komentarz

                                                • Andja
                                                  Rider
                                                  • 2006
                                                  • 596

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez wozny83
                                                  ....Silnik tenw wersji oczywiscie 102 konnej jest bardzo dynamiczny....
                                                  bardzo dynamiczny :shock: nie zartuj sobie, mul jakich malo...

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...