Zamieszczone przez alfee
Podziwu jestem pełen i szacunku ......
Zwiń
X
-
Podziwu jestem pełen i szacunku ......
dla baranów, którzy projektowali niektóre elementy szkodników. To , że oprawka przedniej postojówki siedzi w swoim gnieździe siłą przyzwyczajenia a krótko docięte kable bez trudu ją wyciągają nie będę pisał bo to już chyba standard. Poruszyła mnie do głębi i wstrząsnęła mym jestestwem wydawałoby się banalna wymiana żaróweczki od oświetlenia tablicy.
Odkręciłem 2 śrubki trzymające kloszyk i wyjąłem żaróweczkę typu W5W. Nic trudnego, tak powinno być. Ale flaszkę i ogórka temu kto włoży nową żaróweczkę i nie wciśnie jej oprawki do środka. Oprawka ta również jest leciutko wciśnięta w swoje gniazdo a na pewno siła potrzebna do jej wypchnięcia jest mniejsza od siły potrzebnej do wciśnięcia żarówki. Efekt: trzeba zwalić plastkiową osłonę klapy co w sumie nie jest zbyt łatwe za pierwszym razem a następnie ją założyć. Co już nie jest łatwe nawet za razem dziesiątym.
Możecie to traktować jako wyżalenie się albo jako przestrogę.
PozdroW wyborach miss, stwierdzenie "Dać za wygraną" nabiera zupełnie innego znaczenia.
-
-
Zamieszczone przez RudiMożecie to traktować jako wyżalenie się albo jako przestrogę.nasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
Czasem niektóre rzeczy lepiej powierzyć warsztatom do pracy. Za przykład podam w swoim poprzednim szkodniku wymianę przewodów w tylnych drzwiach, na początku miałem zrobić to sam. Ale z braku czasu dałem to dla elektryka. Zapłaciłem 30 zł za wszystko - sam zmarnowałbym z 1,5 godziny i znając siebie zgubił z 3 śrubki ;-)
Uważam że czasem dla zaoszczędzenia kilku groszy szkoda czasu, można w tym czasie iść z córką na lody ;-)Hołdys Królem jestttt........
----------------------------------------
Octavia 1,9 TDI/ASV/110KM Drive
----------------------------------------
CB Johny II + Presidet ML-145
----------------------------------------
Komentarz
-
-
mnie to ostatnio dorwało po nocy w zimie, na pierwszej z wielu granic do przejechania (więc nie mogłem olać, bo służba graniczna potrafi się przyczepić), z dwójką wrzeszczaków na tylnym siedzeniu i wykończoną współmałżonką. W dodatku bagażnik miałem wypchany wszystkimi możliwymi zakupami dla maluchów więc o otwieraniu go nie było mowy. No i wyciągałem oprawki śrubokrętem... na chama.
Dzięki za przypomnienie, chyba jutro sobie to zrobię na stałe, bo w międzyczasie oczywiście zapomniałem o problemie, a wyjazd wkrótce... pozdrawiam.Every man dies. Not every man really lives.
1.6i 74kW [101KM] AKL, '01, KOMBI, AMBIENTE
Komentarz
-
-
Hehehe witamy w klubie :lol: Sam to przeżyłem tydzień temu. w jedną osobę nie daje rady założyć dokładnie tej plastikowej pokrywy. Oni to chyba nam na złość z tym zrobili :diabelski_usmiechMECHANIKA # WULKANIZACJA # MYJNIA # SPRZEDAŻ NOWYCH OPON # PROSTOWANIE FELG #
Zapraszamy : http://ww.facebook.com/navigator.auto
# # # # # # # # # # #
Moja O2
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51159
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jabar1975Zamieszczone przez RudiMożecie to traktować jako wyżalenie się albo jako przestrogę.
W każdym samochodzie znajdzie się jakąś bzdurę, tylko ze w szkodniku jest tego dość sporo. I pomimo przemawiających do mnie zalet cały czas mam przed oczami bzdurne patenty. Taki niesmak gdzieś na granicy świadomości.
pozdroW wyborach miss, stwierdzenie "Dać za wygraną" nabiera zupełnie innego znaczenia.
Komentarz
-
-
Jako, że Octavia 1 pod względem rozwiązań technicznych jest mieszaniną Golfa 2, 3 i 4 to różne rzeczy mi się wydają... no przestarzałe.
Chociaż wkurzają mnie niemiłosiernie nieszczelne folie przyklejane pod tapicerką drzwi (to rozwiązanie z Golfa 2) to jednak co do żarówek oświetlenia tablicy jest to rozwiązanie chyba nigdzie nie występujące !
Jakby specjalnie zrobiona zasadzka ! Nikt normalny na to nie wpadnie i każdy da się nabrać !
Nie mogli po prostu użyć lampek z Golfa 2 lub 3 ? Czyżby wcześniej wymietli magazyny ?
Wygląda na to, że z oszczędności zmontowano to z części jakie znaleziono w magazynie i heja !!!
Zresztą podobnie jak ze starą deską rozdzielczą, którą montowano w Classicach niewiadomo jak długo :diabelski_usmiech
Gdyby przepalały mi się często żarówki to pewnie już dawno bym lampki wymienił na któreś od bratnich VW. U mnie jest to dość rzadka przypadłość, więc mi się na razie nie chciało :szeroki_usmiechPzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jabar1975nobody's perfect - polecam w niektorych innych autach (np. Corolla) wymienic samodzielnie zarowke w reflektorze - najlepiej w nocy .....Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez djczasty to masz jeszcze super w fabii po jednej stronie można stanąć w komorze silnika i wymienić żarówkę a po drugiej już nie jest tak pięknie jeszcze lepiej jest podobno w focusie aby wymienić żarówkę trzeba pół przodu rozebrać i w dodatku jest potrzebny kanał
czasami teskno za polonezem :diabelski_usmiechnasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez djczasMasmo, ale ford w instrukcji ma napisane że aby wymienić żarówkę należy zgłosić sie do serwisuByła: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
z tą wymianą żarówki od oświetlenia tablic też miałem przygodę Ale przy drugim razie już samemu można plastik na klapie założyć Oczywiście czym dłuższe ręce tym lepiej Ten mankament nie jest tak bardzo uciążliwym, bo z kolei dostęp do żaróweczek w reflektorach jest bardzo prosty i to jest fajna sprawa. Wymiana żarówki to kwestia max 2-3 minut. W Oplu np. Corsie są już jazdy A w niektórych autach to lepiej całą lampę wykręcić......nie ma to jak Octavia :drive:
>>> STOP PIJANYM KIEROWCOM!!! <<<
Komentarz
-
-
Panowie,nie narzekajcie nie jest tak tragicznie. W każdym samochodzie znajdzie sie jakąś kompletną porażkę.
Jeśli chodzi o wymiane żaróweczek w nocy, w zimie, w deszczu, pod wodą :szeroki_usmiech, itd... jest na to sposób który można zastosować w każdym samochodzie. ja tak robię od czasów cinquecento, które kiedyś miałem. Mianowicie, eeghkh, prosty kaszel :szeroki_usmiech :
Przed zimą, raz w roku wymieniam wszystkie żarówki w samochodzie. Ktoś może powie: gostek ma nierówno pod sufitem, po kiego pierona zmieniać zaróweczki, skoro są dobre??? A ja powiem tyle, odkąd to robię, a robie to już długo :lol: - zero awarii oświetlenia w najmniej pożądanym momencie. Poza tym cały czas mi wszystko świeci pięknie i wyraźnie. Nie wszyscy wiedza że w każdej żarówce żarnik się przepala stopniowo i lampka daje coraz mniej światła aż w końcu szlag ją trafia. Koszty wymiany wszystkiego w sumie też nie są takie duże. Raz w roku można sie poświęcić i zmienić wszystko w garażu przy piwku :szeroki_usmiech,
uff... ale sypnąłem tematem :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bniemiecPrzed zimą, raz w roku wymieniam wszystkie żarówki w samochodzie. Ktoś może powie: gostek ma nierówno pod sufitem
Co roku wymieniam H4, pozostałe żarówki wg potrzeb. Przez potrzebę rozumiem np złuszczenie się pomarańczowej powłoki lub przepalenie. Ale faktycznie żarówki W5W można wymieniać okresowo, bo przeciwieństwie do pozostałych siadają najczęściej - taka konstrukcja.W wyborach miss, stwierdzenie "Dać za wygraną" nabiera zupełnie innego znaczenia.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MasmoWłaśnie. Komyś kto narzeka na Octavie polecam na mrozie zmienianie żarówki w lewym reflektorze Mondeo TDCI.O2 2,0 TDI kombi Ambiente, ESP+ALu+Climatronic
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wodzuZamieszczone przez MasmoWłaśnie. Komyś kto narzeka na Octavie polecam na mrozie zmienianie żarówki w lewym reflektorze Mondeo TDCI.Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
Re: Podziwu jestem pełen i szacunku ......
[quote="Rudi"]dla baranów, którzy projektowali niektóre elementy szkodników. To , że oprawka przedniej postojówki siedzi w swoim gnieździe siłą przyzwyczajenia a krótko docięte kable bez trudu ją wyciągają nie będę pisał bo to już chyba standard. Poruszyła mnie do głębi i wstrząsnęła mym jestestwem wydawałoby się banalna wymiana żaróweczki od oświetlenia tablicy.
Odkręciłem 2 śrubki trzymające kloszyk i wyjąłem żaróweczkę typu W5W. Nic trudnego, tak powinno być. Ale flaszkę i ogórka temu kto włoży nową żaróweczkę i nie wciśnie jej oprawki do środka. Oprawka ta również jest leciutko wciśnięta w swoje gniazdo a na pewno siła potrzebna do jej wypchnięcia jest mniejsza od siły potrzebnej do wciśnięcia żarówki. Efekt: trzeba zwalić plastkiową osłonę klapy co w sumie nie jest zbyt łatwe za pierwszym razem a następnie ją założyć. Co już nie jest łatwe nawet za razem dziesiątym.
Możecie to traktować jako wyżalenie się albo jako przestrogę.
Dodam tylko ,ze fabryczne żarówki są troszke mniejsze i lepiej pasują. Faktem jest ,ze przepalaja sie troche za czesto te zarowki tablicy rejstracyjnej. Ale doradzam nie zamykac klapy na wlaczonych swiatlach i dłużej pochodzą.nowy cSIMC od Aliego
seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.
półosie seryjne przebieg 273 tyś
Komentarz
-
-
Odświeżam temat zapytaniem, czy coś się zmieniło w nowszych modelach Octavii w kwestii wymiany żarówek w lampkach oświetlenia tablicy rejestracyjnej?
Jeśli nie, to mam pomysł na uniknięcie kłopotu. Po odkręceniu śrubek i zdjęciu klosza należy przymocować śrubkami samą oprawkę i dopiero wtedy zabierać się do wymiany żarówki.Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Z tą żarówką to przesadzacie. Przerabiałem już wymianę 2x i wszystko gładko w 2-3min.
Mnie to najbardziej denerwuje wąski wlew płynu do spryskiwacza i jeszcze węższa dziurka u spodu , a że mam pryski to często leje i :klnie:
Poprzednio miałem Felicje i otwór jak w garze, czyżby tamten projektant poszedł na emeryturę i zatrudnili szczawików po studiach :!: :?: :diabelski_usmiech
Komentarz
-
Komentarz