No to kurde 1 kg wiecej. J.... swieta. Mialem sie kuzwa odchudzac, a jest w druga strone ;(
Od stycznia basen+silownia i dieta, p..le :twisted:
A co Misiek do Twingasa sie juz nie miescisz ? :szeroki_usmiech :wink:
Ja tez mimo dosc surowej diety ktora normalnie trzymam to na swieta sobie pofolgowalem :shock: i jescze jutro trzeba bedzie za odkurzacz robic :roll:
Witam wszystkich,
Ostatnio zmienilem poprzednia octavie classic=golas silnik AEE na cos lepszego w postaci octavii w wersji drive silnik BFQ 2004r..
Pytanie mam nastepujace:
podczas ostrzejszego przyspieszania zaczyna migac (lub nawet na stale sie zapala) kontrolka ladowania akumulatora a potem gasnie, poprzedni wlasciciel poinformowal mnie ze (cytuje) "kiedys mi tlumaczyli co to jest, jakis system sie wlacza czy cos, ale nie wiem do konca..." - szanowni, co to moze byc, czyzby MBA, czyzby MSR, a moze ASR???
he, no wlasnie tez mam takie podejrzenie o naciag paska, nie sprawdzilem tego jeszcze, jak tylko wyjde z obozu pracy to zobacze. natomiast zastanawiajace jest to, ze gosc od ktorego kupilem twierdzi, ze tak bylo od nowosci i gdy sie o to pytal w serwisie to powiedzieli mu wlasnie o "zalaczniu sie systemu jakiegos". a tak pozatym to samochod ma 30 tys km przejechane, po takim przebiegu pasek moze juz zaczac siadac?
W trakcie przyspieszania, kilkakrotnie zarejestrowałem błysk kontrolki ładowania akumulatora. Zaczęło się to dziac gdzies jakiś 1,5 mies temu, przy około 40.000. Teraz mam 50.000 i błysnięcie kontrolki zdarzyłol się cca 5 razy.
Za pierwszym razem, wystraszony, a raczej nauczony doswiadczeniami z dawnych czasów Felicii, systematycznie zwracam na to uwagę i kontroluje napięcie w sieci. Ładowanie jest i nie widac jakiś odchyłek.
Póki co przyjąłem, ze tak chyba ma byc i mocno się nie przejmuję. Pasek wyglada na naciągnięty. Za maks 2 miesiace bede miał przeglad 60.000 to się zgłosi do sprawdzenia.
Ale tez chętnie dowiem się, co za przyczyna może być.
Dokonalem sprawdzenia paska, naocznie i za pomoca narzedzia pod tytulem palec - stwierdzam ze pasek jest prawidlowo naciagniety, tzn. sztywny dosc jest, prawie wogole sie nie ugina pod naciskiem, pozatym wyglada na to, ze jest w dobrym stanie, ani nie popekany, ani tez nie jest niczym zabrudzony typu olej lub cos.
Zaobserwowalem rowniez, ze miganie wystepuje wylacznie gdy samochod jedzie, na luzie jak stoi i podkrece obroty zjawisko migania nie wystepuje. Dodatkowo miganie kontrolki zdarza sie w zakresie obrotow od ok. 3500 do 4000 oraz tylko na biegach 1, 2 i 3.
Wciaz jednak zastanawia mnie to, co przekazano poprzedniemu wlascicielowi, czyli uaktywnianie sie jakiegos tajemniczego systemu co pokazywane jest poprzez miganie tej kontrolki. Raczej nie posadzam goscia o klamstwo, facet dbal o samochod, co roku na przeglad jezdzil i wymienial wszystko (olej, plyny, filtry, itd.) - twierdzil ze robil tak, dlatego ze jezdzil z rodzina w dalsze podroze i nie chcial aby pod zadnym pozorem zaskoczyla go jakas awaria samochodu. No, chyba ze sciemnial i czekac mnie bedzie wymiana paska i napinacza zaraz. Co o tym sadzicie? Wedlug mnie zjawisko to jest dosc dziwne.
splawik wygrzebalem z googla folder informacyjny z danymi co jest w standarzie w octavii wersja drive, tyle ze po holendersku (chyba), okazuje sie, ze wedlug tego ASR byl montowany w standardzie. Czy znaczy to, ze na polski rynek trafialy ubozsze wersje tej wersji?
Ja bym raczej posądzał gdzieś zły kontakt. Warto podokręcać wszystkie nakrętki przy akumulatorze, alternatorze, i wszędzie, gdzie można zobaczyć jakiś kabel, szczególnie dołączony do masy. Czasami wystarczy tylko wyjąć i włożyć wtyczkę w gniazdo, gdyż przy takim wyjmowaniu i wkładaniu styki ulegają samooczyszczeniu. Generalnie, wszystko, co jest w zasięgu wzroku z elektryki, zawsze warto wyjąć i włożyć, gdyż zaraz widać, czy np. styki nie są zaśniedziałe.
sammis, ASR był montowany w mocnych benzynach i ogólnie w dieselkach.
Poza tym łatwo poznasz czy masz ASR (rusz sobie ostro i wszystko jasne - można też na piaseczku).
Załączam fotke wyposażenia z wersji TOUR - taką jak moja. Zaznaczyłem na czerwono ASR
A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
------------------------------------------------- Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG
U mnie jak mrygało w TDi 110 (bylo nie dawno ) to okazało się wadliwe koło pasowe.
ALE U MNIE raczej na wolnych obrotach. Po wymianie kola wszystko ok. Ale wyminilem tez cały docisk( nie wiem czy te w beznyznie masz cos takiego)
nowy cSIMC od Aliego
seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.
A może pod tą kontrolkę podpięty jest czujnik poziomu płynu hamulcowego?
płyn spięty jest z kontrolką ręcznego :!: i pika.
mruganie ładowania może oznaczać wadliwą pracę regulatora napięcia lub ślizganie się paska.
przypomnę:
alternator daje ok 13,8-14,4 V na akumulator, dopuki się on nie naładuje, po naładowaniu aku. regulator przełącza prąd bezpośrednio na silnik a z aku. prąd bierze radio, reflektory itd. jak spadnie napięcie w aku. to regulator przełącza prąd z alternatora i tak w koło.
to przełączenie może nie odbywać się sprawnie, stąd mrugnięcie kontrolki.
Mam pewne przeczucie, ze ASR moja octa nie posiada, kilkukrotnie udalo sie zabuksowac kola podczas ruszania, jutro wybieram sie na wioche pod Warszawe z fajnymi szutrowymi drogami i poprobuje - stanie sie wtedy jasnosc czy jest tu ASR czy tez nie. Natomiast zalozmy ze ASR jest, to chyba glupio bardzo by bylo, gdyby konstruktorzy Skody stwierdzili, ze zamiast na konsoli dac lampke z ASR to sygnalizowanie dzialanie tego systemu zrobic poprzez miganie kontolki ladowania?
Eh, wybiore sie jednak do swojego mechanika, oddam na przeglad, niech on sie wypowie. Fajnie by bylo gdyby to byl pasek i wymienienie go spowodowaloby ustanie tego mrygania - gorzej jesli mi go wymienia a migac dalej bedzie. :roll:
Będzie gdzieś przetarta lub skorodowana wiązka i podczas przyśpieszania silnik odchyla się w wyniku czego wiązka przewodów może dotykać do masy.
Zrób próbe: zaciągnij ręczny i na postoju na jedynce spróbuj ruszać tak by "poszarpać" silnikiem.
Odebralem samochod od mechanika i... nic, absolutnie nic nie zostalo wykryte, ladowanie jest poprawne, pasek i napinacz w porzadku tak samo jak i wiazki, zero korozji lub przetarc a komputer nic nie zarejestrowal. A kontrolka jak migala tak dalej miga. ciekawe natomiast jest to, ze teraz tak jakby troche rzadziej to sie dzieje, hmm.
Dodatkowo polecilem mechanikowi rowniez wyregulowac mechanizm wybierania biegow, poniewaz 1 bieg wchodzil z bardzo duzym oporem. Okazuje sie, ze (wg. mechanika) wyrobil sie ten caly mechanizm i opuscil lekko i wymagane bylo wstawienie podkladek aby go podniesc. Niestety nie mialem czasu aby zglebic to, bo do pracy sie spieszylem, ale teraz wszystko chodzi jak "malina", jedynke wrzucam jednym palcem!
Komentarz