[O1] Pierdut ... i po wypadku. Ktos cos doradzic moze????
Zamieszczone przez Samiec
Podepne sie pod temat
Mozna sprawdzic stan wtryskow VAGiem?
I co jeszcze mozna sprawdzic przy zwiekszonym spalaniu?
Witam, z tego co się orientuję w jakiś tam sposób można ocenić stan wtrysków sprawdzając kanał 013 (na którym pokazuje korekcje na poszczególnych cylindrach). Gdy jest na duży plus (ponad 1) to może coś być nie tak z wtryskami, ale też może coś być nie tak ze słabym sprężaniem na danym cylindrze, lub na tym samym cylindrze coś z zaworami. Korekcje na kanale 013 na minus oznaczają, że jest ok a nawet bardziej niż OK.
Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.
Zderzenie nie z mojej winy. Nic nikomu sie nie stalo.
Generalnie nie wiem co robic dalej z autem. Mykac bezgotowkowo ? Auto zostawilem w najlepszym serwisie we Wroclawiu. U Kanii, w InterLaku. Czy jednak brac pierwsza wycene i pozniej rozbierac i robic kolejne :?:
Nie mam zielonego pojecia co moglo pasc. Generalnie chyba rozlalalo mi sie paliwo na drodze, po samym wypadku. Smrod byl nieziemski. Jakby cos sie przepalilo do tego wszystkiego, no i skrzynia biegow wogole nie chciala sie ruszyc. Po samym wypadku silnik chodzil, nie zgasl. Ktos cos doradzi? Jak na tym nic nie stracic, miec spokoj i do tego np dorzucic cos czego w wyposazeniu standardowym nie bylo :?:
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
Re: Pierdut ... i po wypadku. Ktos cos doradzic moze????
Witaj,
jak zostawisz bezgotówkowo to raczej nic Ci nie dadzą.
Opcja na wycene jest najlepsza, jak dadzą za mało to poprosisz o kolejną. Często jest tak, że rzeczoznawca wpisuje na miejscu różne elementy, których później nie uwzględnia w protokole wyceny-przypilnuj tego masz prawo wglądu w protokół.
przy opcji na własną rękę będziesz musiał się niestety nachodzić sam, jak masz czas to polecam, jak nie to leć bezgotówkowo.
rzy opcji na własną rękę będziesz musiał się niestety nachodzić sam, jak masz czas to polecam, jak nie to leć bezgotówkowo.
No wlasnie, mam egzamy poprawkowe, nie ma kto tego przypilnowac, wiec chyba rzeczywiscie bedzie trzeba skorzystac z opcji bezgotowkowej :|
spróbuj się dogadać z właścicielem warsztatu, żeby Ci coś gratis dorzucił jakąś usługę- może masz coś do zrobienia jakieś ryski gdzieś indziej niż miejsce wypadku może sprzegło ci wymieni-gratis, wspominałeś o zablokowanej skrzyni itp. u mojego Ojca (ma warsztat) często się coś takiego praktykuje.
Moglby ktos mi powiedziec, co dokladnie mam zarzadac po takim dzwonie, zeby mi wymienili ? Wiem ze napinacze pasow ida do wymiany po kazdym wypadku, co jeszcze?
Ja sobie tak pi razy drzwi wypisalem zestaw czesci, ktory bede wymagal zeby byl nowy i ori, ktos bardziej obeznany moglby rzucic okiem i powiedziec z czym "przesadzam" :twisted:
1) 1 x zderzak od rs'a ( kratki listwy i takie tam - stan nowy )
2) 2x wahacze kpl z gumami itd
3) 2x blotnik + lakierowanie
4) 1x pokrywa silnika + lakierowanie
5) atrapa grilla + lakierowanie
6) 2x reflektory ( moze xeny :twisted: )
7) 2 x kierunek
8 ) 2 x stabilizator
9) 2x nadkole ( oba popekaly mi )
10 ) uszczelka podszybia
11 ) belka zderzala + wzmocnienie czolowe
12 ) polos / sprzeglo - zalezy co poszlo - bo skrzynia ist kaputt
13) wspomniane napinacze pasow
14) lakierowanie obu drzwi, gdyz w wyniku calego zajscia, mam zarysowane je na brzegach ( otarcia o blotniki )
O co jeszcze moge sie wyklocac?
Oczywiscie nie uwzglednilem w calym tym wyliczeniu czesci, ktore mocno sie rozwalily pod klapa ... tam nie zagladalem, a pewnie jest niezly sajgon :roll:
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
cos podobnego mial moj wujek w audi a4, przesunieta belka rozszczelnila wszystkie chlodnice, wiec radze je sprawdzic (u niego na pierwszy rzut oka byly ok). jak kolo nie dostalo to wahacze beda cale, ale jak dostalo to sprawdz tez kielichy jak wygladaja.
Poduchy nie poszly, nie wiem w zasadzie czemu, bo mocno mnie sponiewieralo w aucie.
A te czesci wymieniam dlatego, ze mimo wszystko blacha i cos tam w srodku przyblokowaly kola :cry: i jest calkiem solidne przemieszczenie. Generalnie z tego co liczylem to narazie szkoda na same czesci jest na 9027 zl.
ZTCW co mowil mi spec i policjant, pasy po takiej stluczce sa juz do wymiany. Zawsze.
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
Jezeli naprawa z AC to sprawdz czy na umowie polisy masz naprawę na nowych i oryginalnych czesciach bo jak nie to bedziesz szukał zamiennikow albo uzywek.
Na pewno trzeba wyceniać auto na bierzaco tzn. gosc z PZU musi widziec auto takie jak jest i rozebrane. Wiec ,zeby niestracić przy takiej moze wizualnie małych ale rozwlekłych uszkodzeniach postawił bym w serwisie audi na Karkonoskiej.
Dodatkowo zderzak i atrape kazał bym zamówić pomalowane w fabryce.
Gdy by słuczka była lżejsza i auto chodziło bezproblemowo można by kombinować.
A tak dostaniesz kase do ręki na kupujesz np. używanych błotników zderzaków i lamp a nie ktore elemnty moze beda potrzebne nowe i zostanie Ci nie wielka kwota ale auto masz naprawione na podróbach lub używanych częściach.
nowy cSIMC od Aliego
seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.
Chyba połowe z tej listy ubezpieczenie ci wywali i nie zostanie nic innego jak naprawa bezgotówkowa a wtedy warsztat ich podliczy.U mnie wyliczyli naprawę na niecałe 7.000 zł a serwis naprawił i wystawił fakturkę na drobne 18.900zł+samochód zastępczy+holowanie+za utratę na wartości i wyszło ich to dobrze ponad 25.000zł a ja chciałem od nich tylko 15.000.Walcz ile się da bo z nimi tak trzeba.Powodzenia.Sorki za OT
Poduchy nie poszly, nie wiem w zasadzie czemu, bo mocno mnie sponiewieralo w aucie.
Kierunek uderzenia może być przyczyną - nie wygląda na strzał centralnie od przodu... Oczywiści szkoda auta, ale znacznie gorzej byłoby, gdyby jaśki poszły... Będzie dobrze, głowa do góry
Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...
Dzis podjalem decyzje, ze nie bede sie babral w branie kasy do reki, bo to szkoda slow, wycene zrobia na jakies 6-7 tysiecy, pozniej mozliwe ze dorzuca ze 2 po rozbiorze, a ja bede musial placic duzo wiecej. Wale to, zostawilem auto nie po to u Pana o najdluzszym stazu blacharsko-lakierniczym we Wroclawiu, zeby cos spartolil. Ma 7miu specow jesli chodzi o blacharke, do tego nie wydaje mi sie zeby mnie oszukal. Dostalem dzis zastepczego Opla Corse 1.0 KAT! ( ten symbol to chyba podtlenek ), ale zapomnieli butle naladowac, bo to auto wogole nie jedzie. Pas w nim sie odpina, czuje sie maksymalnie niebezpiecznie, ale grunt ze cos jest, podobno w srode mam dostac Nisske Primere tego najnowszego, wiec nie jest zle.
Jutro bedzie wycena szkod przez speca z PZU, ale niech sie kopie w glowe bo raczej wybiore opcje bezgotowkowa, bo szkody jak dla mnie sa zbyt duze. Tak jak napisal sosna, lepiej sie nie palowac z uzywanymi blotnikami itd, bo cholera wie co to bedzie, napewno kaze zamowic lakierowana atrape i zderzak w fabryce i co sie tylko da. Dzis mi powiedzieli, ze drzwi tez beda lakierowac wiec ... sie ciesze
Kierownica rusza kolami itd, wydaje mi sie ze uklad jest prosty, ale cos mi rozwalilo tunel, wogole nie idzie zamknac popielniczki i ruszyc skrzynia biegow. Totalna blokada. No ale coz ... PZU zaplaci.
Pytalem dzis szefa firmy, powiedzial ze niestety z xenonami nie wyjdzie myk, bo oni zwroca tylko za swiatla, wogole jakis nieskory Pan do dawania rabatow itd. Zaraz dzwonie do centrum TMT na Horbaczewskiego, moze uda mi sie z kims rzeczowo porozmawiac.
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
przy takim sposobie rozliczenia jak wybrałeś dobrze jest dokładnie ustalić z ubezpieczycielem sprawcy, że życzysz sobie części oryginalne, a nie chińskie zamienniki; znam temat bo od lutego do dzisiaj walcze z tym tematem, ASO wstawiło mi nowy zderzak, oryginalny, ale z polisy sprawcy PZU wysłało im kasę za zamiennik i dostałem pozdrowienia z ASO, że muszę dopłacić różnicę
lazy bones, oczywiscie ze tak. Ja im dokladnie to uzmyslowie, ze auto nie jezdzilo na chinskich zamiennikach i czesci za ktore ma PZU zaplacic to beda oryginaly, bo takowe byly wsadzone przez fabryke. Jak im sie nie podoba, to niech zmienia branze :twisted:
Generalnie to chyba nie dostane xenow, ale dostane brand new niewypalone refektory, wiec to zawsze jakis plus, do tego bede mial chwala bogu rowniutko ustawiony zderzak. Rozmawialem z blacharzem, powiedzial ze wszystko bedzie nowe, a on reczy jajami ze nie bedzie szpar i bedzie wszystko ok. Rowniez powiedzial mi, zeby zmeczyc szefa o rewizyte przed malowaniem auta, zeby sprawdzic czesci itd, pomeczyc o faktury, a conajwazniejsze, pogadac nt dodatkowego malowania paru rzeczy gratis.
Jakby co, mam prawo rzadac zwrotu czesci swojego auta, prawda? Tj chcialbym dostac od nich wszystkie silniczki, pasy o ile je wymienia, wszystkie kratki od zderzaka itd? Ktos sie orientuje? Bo np kratki od zderzaka RS sa wszystkie nienaruszone, do tego z tego co widzialem reflektor jeden ma tylko zerwany 1 plastik, wiec sobie go pospawam i wystawie na allegro za jakies grosze. Zawsze to cos z tego bedzie :szeroki_usmiech
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
endryu, no po samym wypadku byla Straz Miejska, bo mialo to miejsce przed biblioteka na Szajnochy, oni zawolali nam drogowke, bo to zbyt powazna stluczka, wypadek wrecz, zeby bawic sie w oswiadczenia. Przyjechala drogoweczka, kolega z Astry przyznal sie do winy, wypisali protokol, poinstruowali mnie co dalej i heja banana. Pojechalem laweta do pana Marka Kanii.
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
ok. Możesz skorzystac z naprawy bezgotówkowej, ale wtedy cała kasiora za naprawę pójdzie z ubezpieczalni do warsztatu. Lub Kosztorys rzeczoznawcy z firmy ubezp. sprawcy i kupujesz sam elementy potrzebne do naprawy i płacisz za naprawę (wtedy jakaś częśc kasy zostanie w twojej kieszeni). Po uszkodzonych elementach widocznych na zdjęciach widac, że pokrywę silnika, błotnik, zderzak, lampy, i inne możesz kupic używane-w pełni sprawne po niższych cenach niż nowe.
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
endryu, nie zapominaj, ze ubezpieczalnia liczac mi kosztorys, bierze pod uwage wiek auta, tj 2002 rok.
W tym momencie licza spadek wartosci kazdej czesci, przez to dajac czesto "co łaska" na czesc, tak ze ledwo starczy. Po co takie kombinacje, skoro moge zlecic wszystko warsztatowi, dostane wszystko nowe, a juz ja o to zadbam, bo niemalze zamieszkam obok warsztatu, do tego bede zadal pokazania mi faktur, postrasze troche sedzina z sadu gosp. jakby inne przedmioty zostaly wsadzone, a nie te ori na fakturze ... itd itp. Bede powiedzmy sobie jak Tommy Lee Jones w Sciganym
Nie mam czasu robic tego tak jak mowisz, bo bedzie spor olatania do pzu, sporo ogledzin pozniej rzeczoznawcy, a ja po prostu siade sobie w autku, wezme notatki i bede siedzial pod blacharnia, uczyl sie i co jakis czas zagladal, jak panom skladnie idzie naprawa mojego autka ... :twisted:
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
Komentarz