KUBAŃCZYK, super Octa, zrobiona ze smaczkiem . Od siebie dodałbym ciemne szybki i będzie bosko. Jak Ci się jeździ na tych felach i zawiasie po naszych pseudo drogach :?:
Witam
Mam na imie Adam i jest to moj pierwszy post na tym forum. Od razu uprzedze ze uzylem opcji "szukaj" i zanim zdecydowalem sie na pisanie przeczytalem kilkanascie tematow na tym formum (i nie tylko). Generalnie na codzien jezdze Passatem VR6 z 1995r ale latka leca wiec pora na przesiadke... i tu zaczyna sie moja historia:
znalazlem calkiem fajna octavie 1.8T z 2003r o oznczeniu silnika AUM - auto ma niecale 190 000km przebiegu (nie malo ale na 100% autentycznie) i do chwili obecnej jest caly czas serwisowane w polskim ASO.
-------
Wybor na ten model padl ze wzgledu na to ze chce miec auto o porownywalnych do mojego osiagach ale nizszym zuzyciu paliwa (passat wciaga srednio 14~16L LPG /100km w trasie a 15~25 w miescie - zalezne od wielkopsci krokow). Ale odbiegam od tematu...
-------
poejchalem obejzec ta skode - miala delikatnego dzwona w tylne nadkole ale wielkosc szpachli to 2x10cm wiec tyle co nic - prawdopodobnie otarcie na parkingu. Stan ogolny oceniam na bdb. (sprawdzalem testerem grubisci lakieru i 2x Vagiem - przed i po jezdzie probnej).
Pyatnia jakie mam do WAS w zasadzie tycza silnika:
wzialem auto na "testy" i oto moje wrazenia: generalnie dynamika gorsza niz VR6 ale tragedi nie ma, w srodku łącznie byly 3 osoby o łącznej wadze ok 220kg, zdziwil mnie fakt ze rozbujanie od 80km/h do 110km/h na piatym biegu
trwalo ok 20 sekund (ok, od 100km/h teren byl lekko pod gorke ale jak na turbo myslalem ze bedzie lepiej).
1 I tu pierwsze pytanie: czy to normalne?
(po redukcji na 4 bylo juz ok.)
2 samochod w zasadzie zaczyna ciagnac od jakis 2200obrotow a n ie od "katalogowych" 1800) - czy to rowniez normalne?
3 Olej (teoretycznie mobil1 0W40 czy 0W50 (syntetyk) miał... rdzawy kolor - rozmawialem z mechanikiem i mowil ze w turbo moze tak byc ze wzgledu na spaliny ktore czesciowo moga sie dostawac do oleju.
4 Jakie przebiegi bez remontu silnika osiaga sie na tym motorze bez remontu generalnego?
mowimy o normalnej jezdzie przy zalozeniu 20%/80% miasto/trasa.
5. Czy uwazacie ze konkretnie auto jest warte zakupu - chodzi mi glownie o to czy silnik AUM nie mial jakis wad fabrycznych (np 1.8 AWT montowany w passacie mial).
6. Do tego auta bede chcial zrobic maly mod na jakies 190KM i zalozyc LPG (PRINS lub BRC lub V generacja - ejscze nei wiem ktora najlepsza) - macie doswiadczenia w takim polaczeniu?
Z gory dziekuje za informacje - do jutra musze dac odpowiedz czy ja biore czy nie i stad ten pospiech w tremacie.
Ostatnio miałem okazje pojeździc troszkę nowiutką Octavią I 1.8 T i ten silnik wywarł na mnie niesamowite wręcz wrażenie :shock:
Ciągnął właśnie od ok. 1800 obr/min a przyśpieszenie nawet na 5 było ekspresowe (fakt że jeździłęm sam bez pasażerów).
Jak dla mnie silnik suuuuper.
widzisz - ale jak pisales jezdziles nowa skoda a to moze byc zasadnicza roznica, poza tym z calym szacunkiem z tego co widze na codzien masz 1.6 wiec przesiadka do 1.8T musi byc fajna, ale przesiadajac sie z 2.8 (teoretycznie 174KM i 240nm - ile po drodze zdechlo nie wiem) masz zupelnie inne porownanie... tym nie mniej jestes na razie jedynym ktory odpowiedzial i dzikuje Ci za to
Re: Octavia I 1.8T 150KM AUM - kilka PILNYCH pytan
Zamieszczone przez Geralt
Witam
Pyatnia jakie mam do WAS w zasadzie tycza silnika:
wzialem auto na "testy" i oto moje wrazenia: generalnie dynamika gorsza niz VR6 ale tragedi nie ma, w srodku łącznie byly 3 osoby o łącznej wadze ok 220kg, zdziwil mnie fakt ze rozbujanie od 80km/h do 110km/h na piatym biegu
trwalo ok 20 sekund (ok, od 100km/h teren byl lekko pod gorke ale jak na turbo myslalem ze bedzie lepiej).
1 I tu pierwsze pytanie: czy to normalne?
(po redukcji na 4 bylo juz ok.)
2 samochod w zasadzie zaczyna ciagnac od jakis 2200obrotow a n ie od "katalogowych" 1800) - czy to rowniez normalne?
3 Olej (teoretycznie mobil1 0W40 czy 0W50 (syntetyk) miał... rdzawy kolor - rozmawialem z mechanikiem i mowil ze w turbo moze tak byc ze wzgledu na spaliny ktore czesciowo moga sie dostawac do oleju.
ad.1. - nie mierzylem nigdy, ale zdaje mi sie, ze powinno sie to stac szybciej.
ad.2. - turbo laduje od tych 1800 i czuc, ze idzie lepiej, ale dopiero od troche ponad 2krpm naprawde laduje mocno. Stad moze uczucie, ze cos nie tak, ale wydaje mi sie, ze normalne - a od ktorego momentu gwizdalo i czy wcisnales pedal do konca czy wciskales go w miare przyspieszania ? Bo to zauwazylem roznica (przynajmniej u mnie).
ad.3. - rdzawy kolor ? Nie rozumiem, dla mnie nowy olej ma rdzawy kolor - potem ciemnieje i tyle. A olej to albo 0W40 albo 5W50 roznica w parametrach spora, o ile wiem to 5W50 nie spelnia norm VW dla tego silnika wiec powinien byc 0W40 (ten spelnia).
Na reszte nie odpowiem bo mam to auto mniej niz rok i na liczniku dopiero 22kkm.
Re: Octavia I 1.8T 150KM AUM - kilka PILNYCH pytan
Zamieszczone przez Piotr_T
ad.1. - nie mierzylem nigdy, ale zdaje mi sie, ze powinno sie to stac szybciej.
ad.2. - turbo laduje od tych 1800 i czuc, ze idzie lepiej, ale dopiero od troche ponad 2krpm naprawde laduje mocno. Stad moze uczucie, ze cos nie tak, ale wydaje mi sie, ze normalne - a od ktorego momentu gwizdalo i czy wcisnales pedal do konca czy wciskales go w miare przyspieszania ? Bo to zauwazylem roznica (przynajmniej u mnie).
ad.3. - rdzawy kolor ? Nie rozumiem, dla mnie nowy olej ma rdzawy kolor - potem ciemnieje i tyle. A olej to albo 0W40 albo 5W50 roznica w parametrach spora, o ile wiem to 5W50 nie spelnia norm VW dla tego silnika wiec powinien byc 0W40 (ten spelnia).
Na reszte nie odpowiem bo mam to auto mniej niz rok i na liczniku dopiero 22kkm.
dzieki za konkretna odpowiedz
gaz wcisnalem do dechy - wyrazny swist slychac od ok 2100rpm
olej byl koloru "sraczkowatego" (obrazowo ale najbardziej konkretnie) byl matowy, nie przezroczysty - zupelnie inny niz 10W40 ktory leje do mojego paska - przezroczysty byl dopiero po roztarciu na cienka warstwe na palcu, byl czysty nie mial widocznych zanieczyszczen.
Re: Octavia I 1.8T 150KM AUM - kilka PILNYCH pytan
Zamieszczone przez Geralt
Witam
Mam na imie Adam i jest to moj pierwszy post na tym forum. Od razu uprzedze ze uzylem opcji "szukaj" i zanim zdecydowalem sie na pisanie przeczytalem kilkanascie tematow na tym formum (i nie tylko). Generalnie na codzien jezdze Passatem VR6 z 1995r ale latka leca wiec pora na przesiadke... i tu zaczyna sie moja historia:
znalazlem calkiem fajna octavie 1.8T z 2003r o oznczeniu silnika AUM - auto ma niecale 190 000km przebiegu (nie malo ale na 100% autentycznie) i do chwili obecnej jest caly czas serwisowane w polskim ASO.
-------
Wybor na ten model padl ze wzgledu na to ze chce miec auto o porownywalnych do mojego osiagach ale nizszym zuzyciu paliwa (passat wciaga srednio 14~16L LPG /100km w trasie a 15~25 w miescie - zalezne od wielkopsci krokow). Ale odbiegam od tematu...
-------
poejchalem obejzec ta skode - miala delikatnego dzwona w tylne nadkole ale wielkosc szpachli to 2x10cm wiec tyle co nic - prawdopodobnie otarcie na parkingu. Stan ogolny oceniam na bdb. (sprawdzalem testerem grubisci lakieru i 2x Vagiem - przed i po jezdzie probnej).
Pyatnia jakie mam do WAS w zasadzie tycza silnika:
wzialem auto na "testy" i oto moje wrazenia: generalnie dynamika gorsza niz VR6 ale tragedi nie ma, w srodku łącznie byly 3 osoby o łącznej wadze ok 220kg, zdziwil mnie fakt ze rozbujanie od 80km/h do 110km/h na piatym biegu
trwalo ok 20 sekund (ok, od 100km/h teren byl lekko pod gorke ale jak na turbo myslalem ze bedzie lepiej).
1 I tu pierwsze pytanie: czy to normalne?
(po redukcji na 4 bylo juz ok.)
2 samochod w zasadzie zaczyna ciagnac od jakis 2200obrotow a n ie od "katalogowych" 1800) - czy to rowniez normalne?
3 Olej (teoretycznie mobil1 0W40 czy 0W50 (syntetyk) miał... rdzawy kolor - rozmawialem z mechanikiem i mowil ze w turbo moze tak byc ze wzgledu na spaliny ktore czesciowo moga sie dostawac do oleju.
4 Jakie przebiegi bez remontu silnika osiaga sie na tym motorze bez remontu generalnego?
mowimy o normalnej jezdzie przy zalozeniu 20%/80% miasto/trasa.
5. Czy uwazacie ze konkretnie auto jest warte zakupu - chodzi mi glownie o to czy silnik AUM nie mial jakis wad fabrycznych (np 1.8 AWT montowany w passacie mial).
6. Do tego auta bede chcial zrobic maly mod na jakies 190KM i zalozyc LPG (PRINS lub BRC lub V generacja - ejscze nei wiem ktora najlepsza) - macie doswiadczenia w takim polaczeniu?
Z gory dziekuje za informacje - do jutra musze dac odpowiedz czy ja biore czy nie i stad ten pospiech w tremacie.
pozdrawiam
Adam W.
1/ Miałem Octavię z takim silnikiem i pamiętam, że miał ZDECYDOWANIE krótszy czas
wyprzedzania na 5 biegu.
hmm... jak mowisz/mowicie - wina zajechanej turbiny?
sprawdzanie vagiem oraz testerem pozwolilo ci zdecydowanie o stanie auta itd lecz nigdy nie dowiesz sie jaki jest stan turbiny bo na gole oko nie widac tego , w zaleznosci czy kupujesz autko od dziadka czy mlodej osoby ... oczywiscie zawsze mozna sie pomylic lecz pewnie ktos na pewno chcial sie pobawic tym silnikiem na trasie a jak wszyscy wiemy niestety o turbine trzeba dbac ... naprawa jest bardzo duza ...
dodatkowo pamietaj ze VR6 jest naprawde mocnym silnikiem jestem w klubie VW POMORZE i mialem okazje jezdzic takim czyms i ciezko to porownac do czegos innego ... pamietaj ze jestes przyzwyczajony do duezej mocy ....
Podpinałeś do VAG'a? Może przepływka padnięta? Zwróciłbym też uwagę na DV i zaworek N75 jako częstą przypadłość 1.8T.
[ Dodano: Pon 17 Wrz, 07 15:23 ]
Zamieszczone przez bobas
dodatkowo pamietaj ze VR6 jest naprawde mocnym silnikiem
Bez przesady, 8,2s do setki i 224 km/h v-max'a (popraw mnie jeżeli mam złe informacje) to niewiele lepiej od "zdrowego" 1.8T.
VR6 najlepiej zapina w Corrado (6,9s do 100km/h).
byl blad przeplywki lub lambdy (oxygen sensor) ale po wykasowaniu zniknal - sprawdzilem rowniez na blokach porownawczych (mass blocks) i wskazania przeplywki mieszcza sie w normie. Musze dodac ze wykasowalem przed jazda testowa a na niej naprawde skody nie zalowalem - jelsi mialy wyskoczyc bledy to by je wywalilo.
bobas wiem ze mam mocny motor i 3 lata jezdzenia VR'em przyzwyczaily mnie do mocy dlatego miedzy innymi zadaje pytanie Wam na forum aby miec porownanie pomiedzy moim subiektywnym odczuciem a tym jak powinno byc naprawde.
ps:
Bez przesady, 8,2s do setki i 224 km/h v-max'a (popraw mnie jeżeli mam złe informacje) to niewiele lepiej od "zdrowego" 1.8T
dlatego wybor padl na to auto/ten silnik, ale prawdziwa roznice pomiedzy VR6 a kazdym innym odczowa sie na 3 biegu - mozesz z nigo ruszyc bez szarpania a odciecie ejst przy ok 170~174km/h 8) i to jest to co tygryski lubia najbardziej.
Ok, bardzo fajnie :szeroki_usmiech Nie róbmy już OT
Zamieszczone przez Geralt
rozbujanie od 80km/h do 110km/h na piatym biegu
trwalo ok 20 sekund
IMO zdecydowanie za długo.
6. Do tego auta bede chcial zrobic maly mod na jakies 190KM i zalozyc LPG (PRINS lub BRC lub V generacja - ejscze nei wiem ktora najlepsza) - macie doswiadczenia w takim polaczeniu?
Skoro jeździ w Polsce S3 zagazowane, to myślę że nie będzie problemów. Trzeba zainwestować w dobrą instalację. Niech się wypowiedzą "zagazowani" koledzy :szeroki_usmiech
Geralt sprawdzałem - przy 80kmh silnik ma około 2000 obrotów na minutę. Koło sekundy trwa zanim się zbierze i zacznie mocno ciągnąć. Ja miałem poniżej 8 sekund ale motorownia jest po zastrzyku u Mastersa.
Poniżej masz test z typowymi parametrami prędkości obrotowej silnika na biegach i obwiedni przyspieszeń dla 1,8T 110kW i przy okazji 1,9 TDi 96kW:
KAPITOLA 2: Jelikož v diskusích neutichá debata, zda je lepší benzín nebo nafta, připravili jsme komplexní srovnání turbomotorů 1.8T 110 kW a 1.9 TDI 96 kW v Octavii. V článku najdete kompletní parametry, pružnost, jízdní dojmy, převody, spotřebu a velkou fotogalerii.
Ogólnie 190 kkm jak na ten samochód to nie jest jeszcze dużo. W firmie, w której pracuje passaty z 1,8T przelatują 250-280kkm bez napraw motorowni. A poźniej idą w sprzedaż dla pracowników i dalej jeżdżą.
Geralt, przepływomierz, zatkany katalizator, sonda lambda, to trzeba sprawdzić pojeździć z vagiem ewentualnie słabe przyspieszenie może też oznaczać kończące się cewki i sprawdzić ciśnienia doładowania co do silnika to aum jest udaną jednostką i mało awaryjną mój jak na razie tylko szklanki wymienił z seryjnych części
co do gazu to ja jestem na nie jak chcesz oszczędzać to kup diesla
Wiesz - szczerze mowiac myslalem nad TDI w 130KM ale jest ok 10000zł drozsza od tego co moge kupic a to duza roznica... za duza. Biorac pod uwage ze w kazdy uzywany samochod trzeba wlozyc ok 3000zł w czesci to jest to malo oplacalne.
Mialem juz 2 auta w gazie i jesli zalozysz pozadna instalacje w DOBRYM zakladzie to nie ma problemow.
Geralt, pamietaj ze instalka do 1.8t kosztuje dobra cos koło 6kzł tak ze zastanów sie bo szkoda silnika na gaz przerabiac zwazywszy ze chcesz chipa zrobić
Geralt, policz sobie inaczej koszt zakupu plus instalka - 31000zł
45 000
przeglady- nie robie w ASO tylko u sprawdzonego mechanika - olej co 15 000km + filtry, rozrzad byl wymieniony 10000km temu a wymienia sie co 120 000.
w tdi po chipie wychodzi tak samo (olej) chyba ze nie lubisz swojego silnika a jak zatankujesz hu...ego paliwa moga ci pojsc pompowtryskiwacze - policz ile kosztuje ich wymiana- znajde ci tyle + co minusow tej inwestycji i tak naprawde nie ma rozwiazania idealnego. :?
Geralt, z wyliczeń wychodzi że jazda na benzynie nawet jak robisz u pana kazia wychodzi w ogólnym rozrachunku ciut drożej od diesla do 100kkm powyżej diesle są tańsze najdrożej wychodzi w ogólnym rozrachunku gaz a auta turbinowe nie lubią gazu
Pamiętaj że coś sie podzieje z gazem i mieszanka zrobi sie za uboga przy chipie a tłoki będziesz "wyjmował" z miski olejowej ja już miałem podobny stres w swoim aum gdzie temp przy 2000 obrotów sięgała 1100 stopni przy czujniku egt który mi wskazuje temp (temperatura spalin w kolektorze wydechowym przed turbiną) sonda lambda sie zawiesiła i o mały włos silnik nie powiedział papa gdyby nie wskaźnik egt
Stasek, nie mecz sie, kolega jest wyznawca szlachetnego paliwa smierdzacego kapusta :szeroki_usmiech nawet jak mu wyliczysz ze mu sie nie oplaca i tak wie swoje :wink:
Komentarz