Zamieszczone przez bernardo
[O2] QG1 problemy - opis
Zwiń
X
-
[O2] QG1 problemy - opis
Od początku mam ustawione przeglądy na QG1 i ponieważ samochód służy mi do jeżdżenia, a nie jako obiekt szczególnych wzruszeń nie miałem najmniejszego zamiaru ulegania namowom życzliwych panów z ASO na zmianę trybu na QG2.
Pierwszy przegląd wypadł po 14 miesiącach i 29kkm wg wskazań komputera. Ku mojemu zaskoczeniu po przejechaniu 1,5 kkm na wyświetlaczu pojawił się rysuneczek kości (albo klucza) sygnalizującego konieczność odwiedzenia autoryzowanych zbójników za 800km. Nie czekając na wyzerowanie tego wskaźnika odwiedziłem ASO, w którym wyzerowano wskaźnik przeglądów i miało być OK. Było, ale niestety przez kolejne 1,5kkm, gdzie ponownie wyświetliła się kość, ale tym razem już bez przebiegu do przeglądu. Ponowna wizyta w ASO i ponowne tym razem podobno bardziej gruntowne kasowanie.
Kolejne 1,5kkm i ponownie kość na wyświetlaczu z hasłem 800km. POnowna wizyta w ASO, i wgranie nowej wersji programu sterującego, ma być OK. Ale na wydruku z komputera dziwna rzecz - do przeglądu 730dni albo 1500km. Jak się okazało komputer nie kłamie po 1,5kkm ponownie kość na wyświetlaczu i ponowna wizyta w ASO (dobrze, że mieszkam niemal po sąsiedzku). TYm razem wymiana jakiegoś czujnika oleju. Na razie od wymiany 2kkm i spokój. może tym razem na dłużej... Mądrość O2 wydaje się przerastać tak konstruktorów, jak i naprawiaczy....
-
-
Aalbo zmień ASO albo naucz ich mnożenia przez 100. Bo do popawnego zprogramowania kolejnego przebiegu między przeglądami trzeba m. innymi podać ręcznie kolejny przebieg. Tak jest przynajmiej w Vag-comie, a on bierze dane ze sterownika więc sądze że to właśnie była przyczyna, zwłaszcza że kolejne wezwanie pojawiło się po 1500 km a nie jak powinno 15 000 km. Możliwe że to jest jakić błąd czujnika, bo zmienne okresy samochód sam oblicza na postawie:
- obciążenia silnika
- stopnia zużycia oleju
- czasu (ilość dni) od popzedniego przeglądu
- ilości przejechnych kiometrów.
Każdy z tych parmetrów można zmieniać ręcznie bądz je wszyskie z jednym zamchem "wyzerować" - to znaczy wpisać odowiednie parametry. Vag-com pozwala zrobić to automycznie.BYŁO: 2,0 TDI Kombi Elegance Beż Sahara + (od: 22.10.06 - xenony, 28.10.06 - navi, 17.11.06 działający hak .....)
JEST: Volvo S80 II D5
JEST: BMW R1200GS Adventure
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Bartek_2012Aalbo zmień ASO albo naucz ich mnożenia przez 100.
Zresztą kolejne zdarzenie. Wczoraj wyświetlił mi 400km do przeglądu (bez sygnalizacji wcześniej), a dzisiaj zrobiłem 600 i już bez liczby km każe mi robic przegląd. Umówiłem się na wtorek.
Komentarz
-
-
rezon, czytam czytam, tylko nie zrozumiałeś. Ilość kilomerów do następnego przeglądądu można wpsać do sterownika ręcznie ale na zasadie km x 100 . Piszę "można" bo powinno się to zrobić z automatu. Zaraz podam linka do zrzutu z ekranu z Vaga to sam zobaczysz o co mi biega Pozdrawiam.
[ Dodano: Pią 19 Paź, 07 15:26 ]
[ Dodano: Pią 19 Paź, 07 15:28 ]
Ja mam zmienny okres między obsługowy. To są dane z mojego samochodu. W tabeli po prwej sronie mogę ręcznie wpisać odowiednie dane.BYŁO: 2,0 TDI Kombi Elegance Beż Sahara + (od: 22.10.06 - xenony, 28.10.06 - navi, 17.11.06 działający hak .....)
JEST: Volvo S80 II D5
JEST: BMW R1200GS Adventure
Komentarz
-
-
BARTEKZamieszczone przez Bartek_2012tabeli po prwej sronie mogę ręcznie wpisać odowiednie dane.Zamieszczone przez Bartek_2012bo powinno się to zrobić z automatu
Komentarz
-
-
rezon, Ale przy QG1 rowniez trzeba ustawic maksymalne okresy miedzyprzegladowe czyli 30kkm lub 730dni i tak jest tam w tabelce wpisane. Oprocz tego wlasnie ustawia sie sadze, jakos oleju itd
Mozliwe ze w benzynie jest to inaczej. Zastanawia mnie co innego. Jak jezdzisz na gazie, to czujnik jakosci paliwa, a taki musi byc w sumie glupieje, bo nie ma ruchu, jedynie czujnik oleju dziala normalnie.
Komentarz
-
-
Nie wiem czy jest tam czujnik jakości paliwa. Nawet jeżeli to rozruch zawsze jest na benzynie i ok. 800-1000m jazdy. Czyli może coś tam mierzyć. Na razie ASO nie zgłosiło takiego pomysłu. Zobaczymy we wtorek. Niemniej jednak sytuacja ciekawa, chociaż nieco uciążliwa. :evil:
[ Dodano: Sro 14 Lis, 07 13:42 ]
I znowu. :evil: ... po przejechaniu kolejnych 2kkm mam klucz oznaczający konieczność przeglądu. Czyli od przeglądu przejechane 12kkm (łącznie 41400km) i piąta wizyta w ASO w tej samej sprawie - tym razem u sprzedawcy czyli Krosno.
Zaczyna mnie to nużyć i następnym razem to pojadę raczej do prawnika niż do ASO.
Komentarz
-
-
podłączam się do tematu - nowy użytkownik oII -2007 prod
otóż kupiłem O II tdi i ...
od zakupu /ok 76 tys km/ teraz mam 89800 i pojawił się komunikat servis za 1200 km lub ileś dni - czy to znaczy że muszę jeździć na oleju który był wlany czyli castrol longlife
z opinii znanego mi mechanika wynika że co 30 tys km olej nie trzyma parametrów i podobno jest jakiś problem ze szczelnością panewek
czy przy 90 tyś km jest wymiana paska rozrządu?
czy tylko olej i filtry?
nie chcę już jeździć do ASO bo i po co
z tego co wiem to wymiana oleju powinna być po 15 tyś- lepeij podobno zrezygnowac z okresu longlife
dzięki za podpowiedzibyły: VW, Seat a jest Octavia 1,9 tdi /105 KM/
Komentarz
-
-
johny111, przejdź na olej co 15tyś, ja pierwszy raz zalałem motula, a ostatnio LM4100 i przy nim zostanę
rozrząd wypada przy 90, niby w 2007 przedłużyli do 130, ale lepiej nie ryzykować
olej możesz sam sobie wymienić jak masz jaki kanał itp
kasujesz przegląd i automatycznie przechodzi na co 15tyś
jak chcesz zostać na LL to przez kompa trzeba kasować inspekcję
powodzenia
Komentarz
-
-
rezon, przepraszam że się wcinam w gadkę, ale jaki właściwie masz silnik w swoim aucie(bo tego nie widać jednoznacznie z poziomu informacji o profilu)?
Pytam, ponieważ piszesz:
Zamieszczone przez rezonNawet jeżeli to rozruch zawsze jest na benzynie i ok. 800-1000m jazdy.
A skoro jak wyżej więc napiszę to co usłyszałem od Szefa Serwisu ASO Zakopiańska (Interauto) Pana Tadeusza Motyla.
Mianowicie, ów człowiek rzekł iż przy silniku zasilanym LPG nigdy nie stosowali zmiennego okresu między-przeglądowego, gdyż duża zawartość związków siarki w propan-butanie powoduje wiele szybsze starzenie oleju silnikowego , stąd właśnie te "namowy Panów z Serwisu" jak to określiłeś. Zauważysz to po gnijących tłumikach(z powodu reakcji chemicznej siarki z parą wodną- wynikiem jest kwas siarkawy,który wyżera dziury w tłumikach). Więc jak to jest z tym silnikiem w Twoim profilu? :shock:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez paulob1A skoro jak wyżej więc napiszę to co usłyszałem od Szefa Serwisu ASO Zakopiańska (Interauto) Pana Tadeusza Motyla.
Mianowicie, ów człowiek rzekł iż przy silniku zasilanym LPG nigdy nie stosowali zmiennego okresu między-przeglądowego, gdyż duża zawartość związków siarki w propan-butanie powoduje wiele szybsze starzenie oleju silnikowego
Komentarz
-
-
t271828, wyższa temp. spalania to druga sprawa, ale propan-butan jest zanieczyszczony związkami siarki i azotu oraz mazutem(grafitowego koloru maź).Tak jak pisałem te pierwsze powodują przyspieszone zużycie oleju i ukł. wydechowego a ten drugi osadza się w filtrach LPG skutecznie obniżając wydajność instalacji.Polecam serwis gazeo.pl gdzie sporo o tym piszą.
Komentarz
-
Komentarz