Pytałem się o xenony hid w stacji kontroli pojazdów i oni powedzieli że jeszcze nie słyszeli żeby ktoś za to zabrał dowód (mowa o pomorzu ) i że oni nie robią problemu z tego jak ktoś sobie je zamontuje pod warunkiem że ma spryskiwacze i dodrze ustawione ogniskową .
[O1] Bicie kierownicy przy hamowaniu - rozwiazanie
Zwiń
X
-
[O1] Bicie kierownicy przy hamowaniu - rozwiazanie
Witam,
Chcialem podzielic sie swoimi wnioskami jak w temacie a poniewaz bylo juz kilka takich watkow wiec zakladam nowy. Moja historia jest taka:
1. Na poczatku roku wymienilem tarcze i klocki na Brembo 08.5743.14 i Ferodo Premier
2. Po kilku miesiacach zaczela bic kierownica przy hamowaniu powyzej 90/h. Moge rozpedzic sie do 200 - zadnych drgan czy bicia. Ale biada jesli nacisne (lekko) hamulec i pozwole mu "zarezonowac" - wibratory moga sie uczyc. Silniejsze hamowanie lekko dusi ten efekt. Drzy tylko kierownica, zadnego pulsowania pedalu hamulca.
3. Pierwsza mysl - krzywe tarcze. Ale: nie bylo "awaryjnego" hamowania, nie pamietam hamowania w kaluzy itp. Poza tym tarcze kupilem w sieci Skody a 150/szt , myslalem ze Brembo to nie noname wiec dlaczego by? Pomierzylem wszystko : tarcze z 22.0 miały 21.9, klocki zeszly po 2 mm przez 15kkm od wymiany.
4. Pozyczylem od kolegi mikromierz magnetyczny, zmierzylem bicia i z zadnej strony nie przekraczalo 0.04mm. Wedlug wszelkich danych taka liczba spokojnie miesci sie w normie.
5. Potem bylo sprawdzanie kol, ponowne wywazanie (5g odchylki) lektura Waszych postow i nie tylko, proba eliminacji czastkowego niedowazenia, zamiany tyl-przod itp podobne duperele. Zbieranie roz a las plonal...
6. Potem wymiana profilaktyczna gum stabilizatora, silentblocki itp. Oczywiscie bez zmian.
7. Potem wytrzasarka teleskopow (ktos sugerowal mi lozyska gorne w McPersonach). Nic.
8. Potem "naciagania" na stacji diagnostycznej - zadnych luzow w zawieszeniu.
9. Poniewaz zaczelo szumiec lozysko wiec profilaktycznie wymienilem oba. Wszak to tez element przedniej zawiechy. Profilaktycznie "przy okazji" przetoczylem tez tarcze. Naturalnie bez rezultatu.
10. A moze ABS? Wyjecie bezpiecznika rozwialo moje nadzieje... To nie to.
11. Doszedlem do wniosku ze pozostala mi juz tylko maglownica. Regulowalem wiec sruba dociskowa spawdzajac efekty. Juz powoli zaczalem interesowac sie kosztami regeneracji...
12. W miedzyczasie ponownie zmierzylem mikrometrem tarcze i dalej bicia OK mieszczace sie w granicach kilku setek !!!
13. W akcie desperacji (a co mi szkodzi) ponownie zalozylem swoje stare wysluzone tarcze o grubosci juz 18.5 zamiast 22 czesciowo skorodowane z niepelna (zardzewiala) bieznia i z przebiegiem 140kkm...i...jak reka odjal!!!
Otoz te "wspaniale" Bremba albo sa niejednorodne albo - jak ktos powiedzial - rozhartowane, w kazdym razie po kilku obrotach pod klockiem zaczynaja puchnac i robia to co robia. Dzieje sie to doslownie po 2-3 sekundach lekkiego (podkreslam - delikatnego) hamowania przy duzej predkosci. Po wystudzeniu wszystko wraca do normy.
Pisze to wszystko po to zeby ostrzec was przed pochopnymi wnioskami. Jesli ktos mowi ze bicie glownie bierze sie z tarcz - to na Boga - ma racje! Mimo nowych tarcz, mimo pomiarow bicia i mimo sprzecznosci tych wnioskow.
Druga uwaga : Brembo wymieniane w grupie "lepszych" producentow tarcz (kupione w serwisie Skoda) po przejechaniu 15tys (do dzis) a kilku tys do wystapienia pierwszych objawow jest do kosza. Sprawdzilem dokladniej. Wsrod "niesportowych" Brembo dostepne sa moje 08.5743.14 w internecie nawet za 67PLN (w Skodzie 150!!!) oraz 09.7012.14 nieco drozsze. Niestety nie moge reklamowac bo tarcze kupilem ponad rok temu i troche lezaly u mnie przed zamontowaniem. Teraz wlozylem niemieckie Lemfordery a 200/szt dostepne w sieci Bronowski i auto hamuje jak malina w calym zakresie 200-0. Oczywiscie trzeba pamietac o docieraniu przez pierwsze 200-300km.
Poniewaz ten problem czesto sie przewija przez forum, mam nadzieje ze moje doswiadczenia komus pomoga...Romek
PS:Pozdravki od mojej Octavki
-
-
Witam,
fascynująca lektura, mam zamiar zmienić tarcze i właśnie szukałem Brembo.
BYć może trafiłeś takie egzemplarze, ale fakt jest faktem, trzeba zweryfikować poszukiwania.
Wielki dzięki za opis doświadczeń.
Pozdrawaim
YubYOctavia Combi Tour Plus 1,9 TDI ASV '05
President Harry II Clasic + DV 27 S w dziurce po fm-owej + spliter (ale myslę nad drugą dziurką na fm-ową)
Komentarz
-
-
Moje i nie tylko ATE PD tez bily, raz bardziej, raz mniej, ale ostatnio im przeszlo. Caly ten problem wydaje mi sie polega na tym, ze kiedys takie tarcze byly produkowane troche inaczej, potem tez przechodzily tzw sezonowanie. Teraz to jest masowka, jak coś sie wysypie, to klient dostanie nowe, ale po co latwiej bedzie mu udowodnic, ze nie umie jezdzic i kupi kolejne :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
zgadzam się w pełni - zmieniałem w skodzie, zaczęły bić po tygodniu. Też wylądowałem na szarpaku, na zbieżności, wyważaniu kół itp..... Tymczasem w serwisie wymiana gwarancyjna. I po dwóch tygodniach to samo... Dramat
W międzyczasie zmieniłem auto, więc problem gwarancji dostał new owner
W nowej octavce mam tarcze oryginalne (mam ją dwa dni; ) i jest spokobyła O1 1,6 102 KM
była O1 1,9 TDI 90 KM
była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
był Citroen Berlingo 1,6 HDI
jest Ford Tourneo Courier
Komentarz
-
-
Ja założyłem tarcze 1J0 615 301 E, Bremscheib Made in GERMANY.
Założyłem na te tarcze kolcki ,ktore miały przebieg ok 60tys i przejechałem juz ok 7tys km i jest ok. Może to kwestia techinki jazdy , ja osobiście unikam długich hamowań, i nie hamuje na nie równościach . Po autostradach jeżdże mało.
Najwieksze drgania to miałem w momencie użytkowania fabrycznych opon.nowy cSIMC od Aliego
seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.
półosie seryjne przebieg 273 tyś
Komentarz
-
-
...-Otoz te "wspaniale" Bremba albo sa niejednorodne albo - jak ktos powiedzial - rozhartowane, w kazdym razie po kilku obrotach pod klockiem zaczynaja puchnac i robia to co robia. Dzieje sie to doslownie po 2-3 sekundach lekkiego (podkreslam - delikatnego) hamowania przy duzej predkosci. Po wystudzeniu wszystko wraca do normy.-.... Mam ten sam problem z ATE nacinane + oryginalne klocki.Jak sie troche przy większej szybkości przychamuje zacznają bić. Ale zrobiłem chyba bład bo przed załozeniem przemyłm benzyną - a potem na dnie pudełka była instrukcja na której było zaznaczone że nie trzeba z nich zmywać konserwacji - tak sądze-przy tarczach na przód .Może ten smar jakoś hartuje tarcze.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ketomeAle zrobiłem chyba bład bo przed załozeniem przemyłm benzyną - a potem na dnie pudełka była instrukcja na której było zaznaczone że nie trzeba z nich zmywać konserwacji - tak sądze-przy tarczach na przód .Może ten smar jakoś hartuje tarcze.
pleban, To sie pochwal
Komentarz
-
-
Ja miałem podobnie - tzn. zaczynało mi się bicie w kierownicy podczas hamowania i delikatne pulsowanie pedału hamulca. Nawet ABS potrafił częściej zareagować niż powinien. Zmieniłem tarcze i klocki na tarcze BREMBO MAX o numerze 09.7012.75 + klocki FERODO PREMIER o numerze FDB 1398 i jak ręką odjął. Mam ten komplet założony na aucie już jakieś 8 kkm i narazie wporządku jest. Ale jak pisałem wcześniej w innym wątku "przyłożyłem" się do montażu. Tzn dokładne czyszczenie wszystkich powierzcchni styku tarcz z piastą i prowadnic klockotrzymaczy. No i nareszcie samochód zaczął hamować a nie zwalniać. A poważnie, to myślę, że problem tkwi właśnie w tym niechlujstwie montażu. Bo wystarczy ziarnko piasku między piastą a tarczą i już mamy bicie. Więc dokładne czyszczenie i powinno być gitAlfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Komentarz
-
-
Ja narazie zachwalam fabrczne . Ale fakt ,ze sa rozne szkoly montazu. Jedena z kolegow wymienia i nic nie czysci nie smaruje ale tam gdzie wyminilalem kolega sie przylozyl oczyscił uzyl smaru narazie jest ok.nowy cSIMC od Aliego
seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.
półosie seryjne przebieg 273 tyś
Komentarz
-
-
A poważnie, to myślę, że problem tkwi właśnie w tym niechlujstwie montażu. Bo wystarczy ziarnko piasku między piastą a tarczą i już mamy bicie. Więc dokładne czyszczenie i powinno być gitRomek
PS:Pozdravki od mojej Octavki
Komentarz
-
-
Ja kupiłem Tarcze firmy Jurid i klocki też tylko takie kupuje i nigdy nie mam problemów sory ale jak się kupuje coś newiadomego pochodzenia to też tak możebyć choćnie mówie że twoje takie były. Wiesz ostra jazda i zgrzane tarcze a potem wjazd w wode i skutek przy słabej jakosci tarczach moze być właśnie taki. Ja osobiscie kiedys przejechałem się na textarach i to kupionych za zachodnia granicą potem juz przesiadłem się na Jurida i problemów niemiałem nigdy to już 4 tarcze z klockami jakie w życiu kupiłem tej firmy i niema problemów. Mysle że jurid robiac dla takich firm jak nielubiane przezemnie bmw nie może pozwolic sobie na kaszane. Druga sprawa pierwsze jak się niemyle około 100 km jak nie więcej powinno się przejechać na nowych tarczach bez ostrej jazdy one muszą się dotoczyć co zwiększy ich żywotność i twardość , tak kiedyś mi powiedział pewien modry pan i ja sie do tego stosuje i nawet to się potwierdza bo gdzieś w opakowaniu po tarczach też to było napisane jak znajde to zapodam.[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez alfeeZmieniłem tarcze i klocki na tarcze BREMBO MAX o numerze 09.7012.75 + klocki FERODO PREMIER o numerze FDB 1398 i jak ręką odjął.
Wydawało mi się że samochodem telepie na boki jak łódką na jeziorze. Ja zraziłem się do Brembo i już mnie nikt do nich nie przekona. Ale tak jak koledzy mówią zależy na pewno co się przytrafi i oczywiście od jakości montażu.
Komentarz
-
-
Dalej podkreślam naprawde każda tarcza musi się ułozyć i metal dobrze dotoczyć co zwiekszy trfałość tarczy twardość i potem nie powinno być takich niespodzianek, dlatego najwazniejsze jest przejechanie spokojnie pierwszych km ilu nie pamietam ale sprawdze jak obiecałem.[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
Tarcze tarczami ale warto dodać to co było już opisywane.
Po założeniu tarcz ważne jest prawidłowe położenie piasty i sama powierzchnia pomiędzy piastą a tarczą. Koniecznie trzeba ją oczyścić z nagromadzonej rdzy i brudu.
Założyłem ATE PD i po pierwszych 100 przejechanych km zaczęło coś bić. Kombinowanie, wyważanie, przekładanie kół, nowe klocki. Dopiero mechanik raz jeszcze rozebrał, oczyścił i ... ulga Nie widziałem tego na oczy ale ponoć na piaście jest specjalny punkt kontrolny, który musi pokrywać się z tarczą. W całości muszą się idealnie zgrać i będzie OK.
Faktem jest, że te nowe Brembo czy ATE są ostatnimi czasy mocno przereklamowane :/Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Komentarz
-
-
Generalnie lektura rewelacja.
Sam przymierzalem sie do sprawdzenia auta, bo w zakresie 110-70 mam bicie podczas hamowania. Widze, ze juz wiem od czego zaczac, jesli tartcze beda "proste"Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
-
A wiec panowie tak jak pisałem wcześniej w instrukcji montazu tarcz jest napisane jak byk że pierwsze 300 km trzeba przejechać spokojnie nie z cegłą na hamulcu , ponieważ jak wiecie metal przy toczeniu i tarciu sie utwardza i hartuje a jak my mamy nowe i nagle je odrazu katujemy to macie takie skutki i wtedy choćby najlepsze tarcze mozna zarznąć.
Kawałek instrukcji dla niedowiarków.Załączone pliki[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
w moim wczesniejszym samochodzie....citroen berlingo tez mialem problem ... tydziej jak zalozylem nowe tarcze i klocki jak polozylem noge na hamulcu to chcialo mi rece wyrwac....tak jak wczesniej koledzy pisali...bylo wywazanie kol, sprawdanie czy tarzce sa proste itd... a wiecie co pomoglo...gosc wyciagna klocki z uchwytow i dokładnie wyczyscil i posmarowal prowadzenie klocka...i pomoglo ...zero drgangachul
czarniutka dwulitrowka combi elegance...była...jest... dwa litry brąz mocca combi platinum
Komentarz
-
-
Witam!
Wlasnie jutro chce zamowic nowe tarzce i klocki.Bylem przychylny do ATE PD + Klocki ATE.orginalne tarzce byly przetaczane i problem znikl teraz pojawia sie powoli wiec nie bede czekal zmienie caly komplet.ale jak to czytam sam nie wiem czy komplet ATE bedzie odpowiednim wyborem???
Dzieki i pozdrawiamL&K moja pierwsza Miłość
Hamulce ATE PD + Klocki TRW
KYB Excel G
Komentarz
-
-
A ja mam takie pytanie w temacje: czy to normalne, że po wymianie wszystkich tarcz i klocków tarcze mi szumią? Zrobiłem od wymiany może 100 km, kierownica nie bije, ale wkurza mnie ten szum. Czy to się dotrze, czy mam coś z tym robić?Były:
Skoda Octavia 2004, 1.9 TDI 110 km, ASV,
Fiat Croma 2006, 1.9 MultiJet 150 km
Jest:
Volkswagen CC 2013, 1.4 TSI 160 km
Komentarz
-
Komentarz