No mi niestety pozostaje zyczyc Wam milej zabawy, bo ja sie rozchorowalem :cry: Tak wiec nie bedzie mnie ani mojej osoby towarzyszacej. Pozdrawiam mimo wszystko
...mozesz miernikiem sprawdzic opor miedzy masa a czubkiem swiecy,
lub kabel z zarowka 21w miedzy czubek a kleme akumulatora.
Pierwsza metoda jest oczywiscie dokladniejsza, jezeli chodzi o swiece to kupilbym
"Bosch Duratherm Chrominium" niewiemjak sie to dokladnie pisze.
Miernikiem nie bardzo chyba ,że odkręcisz przewody i wtedy tak jak kolega napisał powyżej ale są cęgi na prąd stały więc tymi cęgami możesz sprawdzić czy pobierają prąd zimne świece wszystkie to jakieś 80Amper ale spada do około 40Amper wraz ze wzrostem temperatury. Jest to najlepsza metoda sprawdzenia tych świec bez wykręcania i odpinania przewodów. Pomiar oporności czasem nic nie daje bo świeca może być uszkodzona w ten sposób że nie będzie zaczynała grzać się od czubka tylko od środka więc nie będzie zapalać oleju.
A wiec robilem test za pomoca miernika i zarowki z kabelkiem. Na mierniku tylko jedna swieca pokazuje opor na omomierzu. Reszta nic.
Nastepnie podpiolem kabelek od zarowki do plusa w akumulatorze, a bolecem z zarowka dotykalem do czubkow swiec. Pierwsza od lewej nie dziala, druga niby zarowka sie zapala(na mierniku nic nie wskazalo),trzecia nic, czwarta swieci i wychodzi na to ze ta jest w najlepszym stanie. Na mierniku wyszlo tylko 0,03.
Na tej stronie: LINK jest filmik jak sprawdza koles miernikiem swiece zarowe. Wedlug tego filmiku na dobrej swiecy miernik powinien pokazac opor od 0,5 do 1,5.
Jezeli sie nie pomylilem, bo robilem to pierwszy raz to wszystkie swiece sa do kosza.
Zamowilem z allegro BERU, sa po 20-22zl/szt, BOSCHa tez sa po 20zl/szt.
Swiece do PD koles na allegro ma nowe(BOSCH/BERU) po 10zl szt, ale nie wiem jak z faktura i gw.
Swiece zostaly wymienione
Zakupilem nowe swiece firmy BERU o numerze 0 100 226 227 (taki sam numer byl na ori swiecach) i na pudelku od BERU , ale po wyjeciu swiecy z pudelka, na nowej swiecy okazal sie znowu inny numer : VW N105579202.
Poszukalem po necie, ale nie znalazlem parametrow do swiec o takim numerze, tylko ze niby sa do TDI PD. :roll: Wyglad i wymiary sie zgadzaly wiec zamontowalem.
Po zamontowaniu sprawdzalem miernikiem opornosc na kazdej swiecy, kazda wskazuje 1,1. Czyli miesci sie idealnie w przedziale od 0,6-1,5.
Jak by ktos nie wiedzial jak, to poniezej zamieszczam mini opis i fotki jak sobie zmienic samemu swieczki.
1. Zdejmujemy oslone silnika, ale to chyba oczywiste.
2. Zdejmujemy listwe z fajkami, na zdjeciu zaznaczona niebieskimi strzalkami.
3.Oczyszczamy miejsce wokol swiec z kurzu/brudu, aby przy wyjmowaniu/wkladaniu nic nie wpadlo do cylindrow. Ja uzylem do tego sprezonego powietrza.
5. Ja wyjmowalem po jednej swiecy i odrazu zastepowalem nowa. Przy dokrecaniu kluczem dynamometrycznym, sila powinna wynosci 15Nm, gwint wytrzymuje w swiecy lub bloku 35Nm, wiec trzeba z wyczuciem dokrecac aby nie przekrecic.
6. Mozna sprawdzic miernikiem opor na swiecach czy wszystko styka, u mnie na mierniku wyszlo na kazdej swiecy 1,1. Dodatkowo dla pewnosci sprawdzalem zarowka z kablem i wszystko dzialalo.
7. Wtykamy fajki z listwa, dociskajac kazda na swiecy, az do slyszalnego "kliku".
8. Montujemy oslone silnika i zamykamy maskie :wink:
Stare swiece wygladaly tak:
Cyferkami oznaczone sa w kolejnosci od lewej strony silnika.
Sprawdzajac je przed demontazem:
1. Martwa
2. Na mierniku martwa, na zarowce dzialala - ogolnie chyba w najlepszym stanie byla.
3. Martwa
4. Na zarowce dzialala oraz na mierniku wyszlo tylko 0,3. Czyli wedlug miernika byla ponizej normy. Po wyjeciu sadzac po nagarze wyglada jak by nie grzala. :roll:
to ja zadam jeszcze pytanie - tez w temacie swiec - po prawej stronie silnika sa 3 swiece zarowe w obiegu wody - co je wlacza , w jakich warunkach sie wlaczaja , co to za swiece i jak je sprawdzic ????
Dokladnie jak sie spradza miernikiem, jest pokazane na tym filmiku, co zamieszczalem linka wyzej w postach.
Zamieszczone przez koja86
Samiec, jaki masz przebieg w swojej okcie ? Pytam bo ja mam 144kkm i raczej jest oki .
Teraz mam 165kkm przebiegu. Ale zgon swiec nastapil raczej duzo wczesniej. Obstawiam ze przy 90kkm, padla jedna lub dwie swiece. Mniej wiecej przy tym przebiegu przy zapalaniu silnika ze swiecami, pojawila sie lekka nierownosc w pracy zimnego silnika. Objaw byl taki jak by silnik sobie lekko zwiekszal obroty, aby wyrownac prace. (dokladnie potwierdze czy to byla wina swiec dopiero np. jutro zrana jak temp. bedzie ze 3'C)
Pod koniec ubieglej zimy(~140kkm) musiala pasc kolejna ze swiec, poniewaz problem z rozruchem pojawial sie juz przy -5'C. Za 3-4 razem dopiero odpalal.
[ Dodano: Sob 20 Paź, 07 20:28 ]
Zamieszczone przez Dzida
Zamieszczone przez koja86
Samiec, jaki masz przebieg w swojej okcie ?
Chciałem zapytać o to samo.
Przegladalem forum leona, tam kilku osobom padly swiece przy ~90kkm przebiegu.
Swiece zarowe moga pasc i po 40kkm i po np. 200kkm, nie ma reguly.
Trzeba po prosty co jakis czas sprawdzac (najlepiej przed zima lub w trakcie jak silnik zacznie slabo odpalac).
to ja zadam jeszcze pytanie - tez w temacie swiec - po prawej stronie silnika sa 3 swiece zarowe w obiegu wody - co je wlacza , w jakich warunkach sie wlaczaja , co to za swiece i jak je sprawdzic ????
...to sa swiece do podgrzewania plynu chlodniczego jest to wyposazenie dodatkowe, ale sa to standardowe swiece zarowe( takie same jak pozostale 4 do cylindrow), wlanczaja sie na dwa stopnie, pierwsza ponizej 0°C, nastepne chyba ponizej -10°C.
Samiec, a wtryski sprawdzałeś?? Bo jedną z przyczyn uszkodzenia się świec jest lejący wtryskiwacz :idea:
hm...no nie sprawdzalem :roll: w przy domowym garazu pewno sie nie da
Chyba ze mozna jakies wartosci na vagu sprawdzic :?:
Ogolnie to nie kopci, tylko jak po rozgrzaniu, dynamicznie przycisne na 2ce/3ce puszcza raz baka (nawet sporego), pozniej moge butowac caly czas i jest krysztal, gorskie powietrze. Wiec w teorii chyba jeszcze nie leja, bo by kopcil na czarno caly czas. :roll: Przed wirusem tego nie bylo, albo bylo ale nie w takiej ilosci.
...to sa swiece do podgrzewania plynu chlodniczego jest to wyposazenie dodatkowe, ale sa to standardowe swiece zarowe( takie same jak pozostale 4 do cylindrow)
Te swiece sa inne :!: przynajmniej u mnie. Sa na klucz "12" (wiec raczej sa wieksze :wink: ), na mierniku na 2ch wyszla wartosc 1,6 (nie wiem ile powinno byc). Trzeciej nie sprawdzilem, bo nie moge fajki zdjac
...to sa swiece do podgrzewania plynu chlodniczego jest to wyposazenie dodatkowe, ale sa to standardowe swiece zarowe( takie same jak pozostale 4 do cylindrow)
Te swiece sa inne :!: przynajmniej u mnie. Sa na klucz "12" (wiec raczej sa wieksze :wink: ), na mierniku na 2ch wyszla wartosc 1,6 (nie wiem ile powinno byc). Trzeciej nie sprawdzilem, bo nie moge fajki zdjac
...w moich autach niema dodatkowego dogrzewania plynu wiec znam to tylko z opisow na innych forach, moze sa dwa rodzaje? Ale poza innym kluczem jest to normalna swieca.
Komentarz