Swiece zarowe....

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Sebastian
    Rider
    • 2004
    • 412

    Swiece zarowe....

    No mi niestety pozostaje zyczyc Wam milej zabawy, bo ja sie rozchorowalem :cry: Tak wiec nie bedzie mnie ani mojej osoby towarzyszacej. Pozdrawiam mimo wszystko
    RS BLUE
  • Samiec
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 4287
    • Octavia I (1U2)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    Swiece zarowe....

    Jak sprawdzic swiece zarowe nie wyjmujac ich z silnika ? da rade to jakos miernikiem sprawdzic? a moze na VAGu da rade sprawdzic?

    Jezeli wymieniac na nowe to jakiej firmy brac BOSCH, BERU ? Orientuje sie ktos jakie montuja orginalnie?
    TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

    Komentarz

    • dariuspolo
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1168

      #3
      ...mozesz miernikiem sprawdzic opor miedzy masa a czubkiem swiecy,
      lub kabel z zarowka 21w miedzy czubek a kleme akumulatora.
      Pierwsza metoda jest oczywiscie dokladniejsza, jezeli chodzi o swiece to kupilbym
      "Bosch Duratherm Chrominium" niewiemjak sie to dokladnie pisze.

      Darek
      T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
      SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
      Zuzycie paliwa

      Komentarz

      • koja86
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 3178

        #4
        Miernikiem nie bardzo chyba ,że odkręcisz przewody i wtedy tak jak kolega napisał powyżej ale są cęgi na prąd stały więc tymi cęgami możesz sprawdzić czy pobierają prąd zimne świece wszystkie to jakieś 80Amper ale spada do około 40Amper wraz ze wzrostem temperatury. Jest to najlepsza metoda sprawdzenia tych świec bez wykręcania i odpinania przewodów. Pomiar oporności czasem nic nie daje bo świeca może być uszkodzona w ten sposób że nie będzie zaczynała grzać się od czubka tylko od środka więc nie będzie zapalać oleju.
        Takie zwykłe Ambiente

        Komentarz

        • Samiec
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 4287
          • Octavia I (1U2)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          A wiec robilem test za pomoca miernika i zarowki z kabelkiem. Na mierniku tylko jedna swieca pokazuje opor na omomierzu. Reszta nic.
          Nastepnie podpiolem kabelek od zarowki do plusa w akumulatorze, a bolecem z zarowka dotykalem do czubkow swiec. Pierwsza od lewej nie dziala, druga niby zarowka sie zapala(na mierniku nic nie wskazalo),trzecia nic, czwarta swieci i wychodzi na to ze ta jest w najlepszym stanie. Na mierniku wyszlo tylko 0,03.
          Na tej stronie: LINK jest filmik jak sprawdza koles miernikiem swiece zarowe. Wedlug tego filmiku na dobrej swiecy miernik powinien pokazac opor od 0,5 do 1,5.
          Jezeli sie nie pomylilem, bo robilem to pierwszy raz to wszystkie swiece sa do kosza.
          TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

          Komentarz

          • lama
            Classic
            • 2007
            • 5

            #6
            czesc
            jakie świece polecacie do 1.9 tdi jakieś nie drogie

            Komentarz

            • 2pac
              L&K
              S_OCP Member
              • 2007
              • 1476
              • Octavia I (1U2)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              ngk...
              President Johnny II + President Florida/ ML-145
              O1 - 122KM@141KM 261Nm@303Nm By Rogalotti
              OII - 140KM@178KM 320Nm@374Nm By CompSport

              Komentarz

              • Samiec
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 4287
                • Octavia I (1U2)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                Zamowilem z allegro BERU, sa po 20-22zl/szt, BOSCHa tez sa po 20zl/szt.
                Swiece do PD koles na allegro ma nowe(BOSCH/BERU) po 10zl szt, ale nie wiem jak z faktura i gw.
                TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                Komentarz

                • 2pac
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 1476
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  lepiej dolozyc te kilka zl, na ngk jeszcze nikt z mojej rodziny sie nie zawiodl...
                  President Johnny II + President Florida/ ML-145
                  O1 - 122KM@141KM 261Nm@303Nm By Rogalotti
                  OII - 140KM@178KM 320Nm@374Nm By CompSport

                  Komentarz

                  • Samiec
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 4287
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez 2pac
                    lepiej dolozyc te kilka zl, na ngk jeszcze nikt z mojej rodziny sie nie zawiodl...
                    Do benzyny zawsze kupywalem NGK, zarowe kupuje pierwszy raz i do tego pierwszy raz bede mial stycznosc z firma BERU. Potestuje i napisze.
                    TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                    Komentarz

                    • koja86
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 3178

                      #11
                      Samiec, benzyna a diesel to wieeeeeeeeelka różnica ale Ty wiesz o tym
                      Takie zwykłe Ambiente

                      Komentarz

                      • Samiec
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 4287
                        • Octavia I (1U2)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                        #12
                        Swiece zostaly wymienione
                        Zakupilem nowe swiece firmy BERU o numerze 0 100 226 227 (taki sam numer byl na ori swiecach) i na pudelku od BERU , ale po wyjeciu swiecy z pudelka, na nowej swiecy okazal sie znowu inny numer : VW N105579202.
                        Poszukalem po necie, ale nie znalazlem parametrow do swiec o takim numerze, tylko ze niby sa do TDI PD. :roll: Wyglad i wymiary sie zgadzaly wiec zamontowalem.
                        Po zamontowaniu sprawdzalem miernikiem opornosc na kazdej swiecy, kazda wskazuje 1,1. Czyli miesci sie idealnie w przedziale od 0,6-1,5.

                        Jak by ktos nie wiedzial jak, to poniezej zamieszczam mini opis i fotki jak sobie zmienic samemu swieczki.
                        1. Zdejmujemy oslone silnika, ale to chyba oczywiste.

                        2. Zdejmujemy listwe z fajkami, na zdjeciu zaznaczona niebieskimi strzalkami.


                        3.Oczyszczamy miejsce wokol swiec z kurzu/brudu, aby przy wyjmowaniu/wkladaniu nic nie wpadlo do cylindrow. Ja uzylem do tego sprezonego powietrza.

                        4.Odkrecamy swiece(na zd. strzalki kolor czerwony) kluczem nasadowym "10" z przedluzka.


                        5. Ja wyjmowalem po jednej swiecy i odrazu zastepowalem nowa. Przy dokrecaniu kluczem dynamometrycznym, sila powinna wynosci 15Nm, gwint wytrzymuje w swiecy lub bloku 35Nm, wiec trzeba z wyczuciem dokrecac aby nie przekrecic.

                        6. Mozna sprawdzic miernikiem opor na swiecach czy wszystko styka, u mnie na mierniku wyszlo na kazdej swiecy 1,1. Dodatkowo dla pewnosci sprawdzalem zarowka z kablem i wszystko dzialalo.

                        7. Wtykamy fajki z listwa, dociskajac kazda na swiecy, az do slyszalnego "kliku".

                        8. Montujemy oslone silnika i zamykamy maskie :wink:


                        Stare swiece wygladaly tak:

                        Cyferkami oznaczone sa w kolejnosci od lewej strony silnika.
                        Sprawdzajac je przed demontazem:
                        1. Martwa
                        2. Na mierniku martwa, na zarowce dzialala - ogolnie chyba w najlepszym stanie byla.
                        3. Martwa
                        4. Na zarowce dzialala oraz na mierniku wyszlo tylko 0,3. Czyli wedlug miernika byla ponizej normy. Po wyjeciu sadzac po nagarze wyglada jak by nie grzala. :roll:

                        Nowe swiece wygladaja tak:
                        TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                        Komentarz

                        • Paweł T
                          Elegance
                          • 2006
                          • 784

                          #13
                          ale żeby sprawdzić miernikiem to trzeba czyba rozłączyć kable pomiędzy świecami? Pytam, bo muszę sprawdzić w VW LT
                          TDI ASV 140KM 300Nm

                          Komentarz

                          • Samiec
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 4287
                            • Octavia I (1U2)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Paweł T
                            ale żeby sprawdzić miernikiem to trzeba czyba rozłączyć kable pomiędzy świecami? Pytam, bo muszę sprawdzić w VW LT
                            Zdejmujesz listwe ze swiec. Ustawiasz miernik na omy, czarnym kablem dotykasz do masy, czerwonym kablem do czubka swiecy.
                            TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                            Komentarz

                            • marekzu
                              L&K
                              • 2007
                              • 1412
                              • Superb II combi (3V5)

                              #15
                              to ja zadam jeszcze pytanie - tez w temacie swiec - po prawej stronie silnika sa 3 swiece zarowe w obiegu wody - co je wlacza , w jakich warunkach sie wlaczaja , co to za swiece i jak je sprawdzic ????

                              Komentarz

                              • koja86
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 3178

                                #16
                                Samiec, jaki masz przebieg w swojej okcie ? Pytam bo ja mam 144kkm i raczej jest oki .
                                Takie zwykłe Ambiente

                                Komentarz

                                • Dzida
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 2253

                                  #17
                                  Zamieszczone przez koja86
                                  Samiec, jaki masz przebieg w swojej okcie ?
                                  Chciałem zapytać o to samo.

                                  Komentarz

                                  • Samiec
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 4287
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                    #18
                                    Dokladnie jak sie spradza miernikiem, jest pokazane na tym filmiku, co zamieszczalem linka wyzej w postach.
                                    Zamieszczone przez koja86
                                    Samiec, jaki masz przebieg w swojej okcie ? Pytam bo ja mam 144kkm i raczej jest oki .
                                    Teraz mam 165kkm przebiegu. Ale zgon swiec nastapil raczej duzo wczesniej. Obstawiam ze przy 90kkm, padla jedna lub dwie swiece. Mniej wiecej przy tym przebiegu przy zapalaniu silnika ze swiecami, pojawila sie lekka nierownosc w pracy zimnego silnika. Objaw byl taki jak by silnik sobie lekko zwiekszal obroty, aby wyrownac prace. (dokladnie potwierdze czy to byla wina swiec dopiero np. jutro zrana jak temp. bedzie ze 3'C)
                                    Pod koniec ubieglej zimy(~140kkm) musiala pasc kolejna ze swiec, poniewaz problem z rozruchem pojawial sie juz przy -5'C. Za 3-4 razem dopiero odpalal.

                                    [ Dodano: Sob 20 Paź, 07 20:28 ]
                                    Zamieszczone przez Dzida
                                    Zamieszczone przez koja86
                                    Samiec, jaki masz przebieg w swojej okcie ?
                                    Chciałem zapytać o to samo.
                                    Przegladalem forum leona, tam kilku osobom padly swiece przy ~90kkm przebiegu.
                                    Swiece zarowe moga pasc i po 40kkm i po np. 200kkm, nie ma reguly.
                                    Trzeba po prosty co jakis czas sprawdzac (najlepiej przed zima lub w trakcie jak silnik zacznie slabo odpalac).
                                    TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                    Komentarz

                                    • dariuspolo
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 1168

                                      #19
                                      Zamieszczone przez marekzu
                                      to ja zadam jeszcze pytanie - tez w temacie swiec - po prawej stronie silnika sa 3 swiece zarowe w obiegu wody - co je wlacza , w jakich warunkach sie wlaczaja , co to za swiece i jak je sprawdzic ????
                                      ...to sa swiece do podgrzewania plynu chlodniczego jest to wyposazenie dodatkowe, ale sa to standardowe swiece zarowe( takie same jak pozostale 4 do cylindrow), wlanczaja sie na dwa stopnie, pierwsza ponizej 0°C, nastepne chyba ponizej -10°C.

                                      Darek
                                      T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                      SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                      Zuzycie paliwa

                                      Komentarz

                                      • koja86
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 3178

                                        #20
                                        Samiec, a wtryski sprawdzałeś?? Bo jedną z przyczyn uszkodzenia się świec jest lejący wtryskiwacz :idea:
                                        Takie zwykłe Ambiente

                                        Komentarz

                                        • marekzu
                                          L&K
                                          • 2007
                                          • 1412
                                          • Superb II combi (3V5)

                                          #21
                                          kurde przebieg 160 i lejacy wtrysk??? to musialby byc pech

                                          Komentarz

                                          • Samiec
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 4287
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez koja86
                                            Samiec, a wtryski sprawdzałeś?? Bo jedną z przyczyn uszkodzenia się świec jest lejący wtryskiwacz :idea:
                                            hm...no nie sprawdzalem :roll: w przy domowym garazu pewno sie nie da
                                            Chyba ze mozna jakies wartosci na vagu sprawdzic :?:
                                            Ogolnie to nie kopci, tylko jak po rozgrzaniu, dynamicznie przycisne na 2ce/3ce puszcza raz baka (nawet sporego), pozniej moge butowac caly czas i jest krysztal, gorskie powietrze. Wiec w teorii chyba jeszcze nie leja, bo by kopcil na czarno caly czas. :roll: Przed wirusem tego nie bylo, albo bylo ale nie w takiej ilosci.
                                            TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                            Komentarz

                                            • koja86
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 3178

                                              #23
                                              marekzu, mondeo po 140kkm ma wszystkie pompowtryski do wymiany :wink: Ale to nie octavia
                                              Takie zwykłe Ambiente

                                              Komentarz

                                              • Samiec
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 4287
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez dariuspolo
                                                ...to sa swiece do podgrzewania plynu chlodniczego jest to wyposazenie dodatkowe, ale sa to standardowe swiece zarowe( takie same jak pozostale 4 do cylindrow)
                                                Te swiece sa inne :!: przynajmniej u mnie. Sa na klucz "12" (wiec raczej sa wieksze :wink: ), na mierniku na 2ch wyszla wartosc 1,6 (nie wiem ile powinno byc). Trzeciej nie sprawdzilem, bo nie moge fajki zdjac
                                                TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                                Komentarz

                                                • dariuspolo
                                                  L&K
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 1168

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Samiec
                                                  Zamieszczone przez dariuspolo
                                                  ...to sa swiece do podgrzewania plynu chlodniczego jest to wyposazenie dodatkowe, ale sa to standardowe swiece zarowe( takie same jak pozostale 4 do cylindrow)
                                                  Te swiece sa inne :!: przynajmniej u mnie. Sa na klucz "12" (wiec raczej sa wieksze :wink: ), na mierniku na 2ch wyszla wartosc 1,6 (nie wiem ile powinno byc). Trzeciej nie sprawdzilem, bo nie moge fajki zdjac
                                                  ...w moich autach niema dodatkowego dogrzewania plynu wiec znam to tylko z opisow na innych forach, moze sa dwa rodzaje? Ale poza innym kluczem jest to normalna swieca.
                                                  T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                                  SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                                  Zuzycie paliwa

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...