[O1] Po zapaleniu swieci kontrolka oleju ,ale na żółto
Witam wszystkich.
Od wczoraj zaczeła zapalać się zaraz po zapaleniu silnika kontrolka oleju - na żółto.
Po 5 mignięciach gaśnie i nie pojawia się już ,dopiero po ponownym zapaleniu silnika.
Przegląd olejowy był 5 tyś km. temu.
Co to może być - pomóżcie.
Silnik BFQ + sekwencja KME
CB President Johnny II ASC+President HAWAII
sluchaj - jesli nie jest to spowodowane fizycznym brakiem oleju to powinno byc odnotowane w bledach komputera - podlacz ja pod interface i sprawdz co powie VAG?
moze jest to jakas "duperela" a moze oznaki czegos powazniejszego... skode mam od niedawna (miesiac) wiec chwilowo wiecej nie doradze.
Mam to samo tylko, że u mnie kontrolka swieci się cały czas i wg speców od Skody świadczy to o padniętym wskaźniku poziomu oleju. Niestety trzeba go wymienić, a Vag tego podobno nie wykaże
Mam to samo tylko, że u mnie kontrolka swieci się cały czas i wg speców od Skody świadczy to o padniętym wskaźniku poziomu oleju. Niestety trzeba go wymienić, a Vag tego podobno nie wykaże
ketome - takie rady to sobie w dupe wsadź - jakby Ci się podobna rzecz stała pędząc autostradą to pierwsze co to po przyjechaniu do pracy zasiadłyś przed kompem i szukał pomocy na forum a nie szukał instrukcji obsługi.
Wkurzają mnie takie przemądrzałe dupki jak ty !
Silnik BFQ + sekwencja KME
CB President Johnny II ASC+President HAWAII
nosferatus próbowałeś działać w tym temacie bo ja zamówiłem na allegro ten czujnik poziomu oleju za 95 PLN i w przyszłym tygodniu wybieram się do warsztatu przy okazji wymienię filtr i olej bo juz właczył mi sie na liczniku napis "service"
nosferatus, Ty sie nie podniecaj bo kazdego wnerwia padnieta gablota. Nie mozna tak po prostu pisac ze ktos jest kawal h. na forum. Pozdrow go na p.w. Jutro znow bedziecie kumplami.
nosferatus, Przerabiałem to wczoraj w VW Bora. Dokładnie takie same objawy jak opisujesz. Czyli 5 mrugnięć żółtych i gaśnięcie. VAG milczał jak zaklęty. Dopiero znajomy mechanik z doświadczeniem powiedział, że to padnięty czujnik ciśnienia oleju, który mierzy też jego poziom. I powiedział jeszcze, że prawdopodobnie (miał kilka takich przypadków już) zamienniki nie będą działały poprawnie, właśnie ze względu na ten pomiar poziomu. Wymiana w ASO VW - koszt 320 PLN i auto przestało mrugać żółtymi sygnałami.
Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
ketome, Wiec co instrukcja mowi?? O kontroli poziomu oleju i czyms jeszcze??
Przeczytałem instrukcję a instrukcja właśnie mówi na stronie bodaj nr 74, że miganie kontrolki poziomu na pomarańczowo w przypadku gdy poziom oleju mierzony bagnetem jest właściwy, świadczy o uszkodzeniu czujnika poziomu oleju !!!! I niech będzie pochwalony
sorry wszystkim i każdemu z osobna,ale wiecie - samochód ma 2 latka i już kolejna rzecz którą trzeba robić.
CO do czujników to widziałem w kilku sklepach internetowych czujniki w cenach od 20 do 50zł - a wymiana we własnym zakresie.
Silnik BFQ + sekwencja KME
CB President Johnny II ASC+President HAWAII
ketome, Wiec co instrukcja mowi?? O kontroli poziomu oleju i czyms jeszcze??
Przeczytałem instrukcję a instrukcja właśnie mówi na stronie bodaj nr 74, że miganie kontrolki poziomu na pomarańczowo w przypadku gdy poziom oleju mierzony bagnetem jest właściwy, świadczy o uszkodzeniu czujnika poziomu oleju !!!! I niech będzie pochwalony
Ja dokładnie na temat oleju przeczytałem instrukcje po 4 latach jazdy !
Bo zobaczyłem że kontrolka ciśnienia oleju gaśnie przed zapaleniem silnika.A nie jak w innych po jego uruchomieniu!
Kiedy w serwisie zapytałem się w tym temacie to zrobili oczy - nie wiedzieli że gaśnie przed uruchomieniem razem z innymi kontrolkami np. pasy ABS i inne.Palą się tylko ładowanie , hamulec i ewentualnie płyn w spryskiwaczu.
[ Dodano: Nie 21 Paź, 07 07:33 ]
Zamieszczone przez nosferatus
ketome - takie rady to sobie w dupe wsadź - jakby Ci się podobna rzecz stała pędząc autostradą to pierwsze co to po przyjechaniu do pracy zasiadłyś przed kompem i szukał pomocy na forum a nie szukał instrukcji obsługi.
Wkurzają mnie takie przemądrzałe dupki jak ty !
Kierowca Skody nie jest dupkiem,dupkiem jest ten który nie pomaga drugiemu kierowcy tylko sie wymądrza odsyłając go do instrukcji w najmniej oczekiwanym momencie.
Jak Ketome nie możesz tego zrozumieć to twój pieprzony problem,nie wiem po co zapisałeś się do tego forum - chyba tylko po to aby mieć naklejkę na klapie i kożystać z rabatów jakie wywalczyli dla tego forum jego uczestnicy.
Kilka postów wcześniej przeprosiłem wszystkich razem z Tobą za moje słowa,ale widzę że nie potrafisz czytać ze zrozumieniem tylko dalej bijesz pianę.
Jako mądrzejszy kończę tą potyczkę i jeszcze raz SORRY .
Silnik BFQ + sekwencja KME
CB President Johnny II ASC+President HAWAII
Bo zobaczyłem że kontrolka ciśnienia oleju gaśnie przed zapaleniem silnika.A nie jak w innych po jego uruchomieniu!
Mam wrażenie że chłopie nie wiesz o czym my tu dyskutujemy, jak byś przeczytał ze zrozumieniem treść postu to bys pojął, że poruszamy temat swiecenia kontrolki poziomu oleju, a nie cisnienia oleju ( co prawda jest to ta sama lampka, ale poruszmy temat jej swiecenia na pomarańczowo czyli sygnalizowania poziomu oleju w skrzyni korbowej),
Dodatkowo w moim poscie chciałem zwrócić Tobie uwage, że w instrukcji która zalecałeś nam aby przeczytać jest dokładnie napisane to co napisałem w moim pierwszym poście. Tak więc Twoja uwaga o nieczytaniu instrukcji była nie na miejscu.
Zyczę powodzenia
[ Dodano: Nie 21 Paź, 07 10:39 ]
nosferatus jesli sprawdzi sie moja przepowiednia o awarii czujnika poziomu oleju proszę naciśnij magiczny przycisk pomógł będe wdzięczny
[ Dodano: Nie 21 Paź, 07 10:40 ]
:lol:
[ Dodano: Nie 04 Lis, 07 18:43 ] Wczoraj wymieniłem czujnik poziomu oleju, bo kontrolka swieciła na pomarańczowo i dalej świeci :evil: ( poziom oleju oczywiscie jest OK) dodatkowo teraz po uruchomieniu silnika piszczy sygnał ostrzegawczy :cry: . Mam pytanie czy po wymianie czujnika błąd mimo wszystko zapisał się gdzieś w kompie i trzeba wykasować go VAGiem i to jest powodem dalszego świecenia kontroliki na pomarańczowo ? Czy moze ktos przerabiał ten temat ? :?:
Czujnik poziomu oleju przerwa lub zwarcie do plusa
Zamieszczone przez michu
u mnie po prostu wypadła wtyczka od czujnika i wystarczyło ją włożyć na miejsce, mrugnięcia znikneły od razu.
Witaj,
A mógłbyś opisać jak zlokalizować tę wtyczkę? Trzeba grzebać w misce olejowej? Czy gdzieś wyżej? Mój VAG sygnalizuje taki błąd:
562 Czujnik poziomu oleju przerwa lub zwarcie do plusa
562 Czujnik poziomu oleju zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
Mogę oczywiście podjechać do ASO, ale jak widziałem w archiwum postów prawdopodobnie stwierdzą, że padł czujnik i trzeba go wymienić co kosztuje podobno ponad 300zł, więc najpierw naturalnie chciałbym sprawdzić czy może to tylko poluzowanie kabla?
Komentarz