Hamulce - mały problem i małe pytanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • arturos
    Drive
    • 2007
    • 75

    Hamulce - mały problem i małe pytanie

    Oł je...oczywiście że będę JA...wszystkich(bez wyjątku) serdecznie zapraszamy I tych którzy nie dotarli w piątek...i tych którzy chcieliby ale się czają...i tych którzy są zapracowani...co by cho na sekundkę odetchnąć

    Zamieszczone przez krzynol
    hEllo) napisał/a:
    dealer (samochodowy) krzynol też będzie. :shock:
    długa historia

    Jak Ania :?: I Michałek :?:


    greszczyn Jak Asia :?:
  • W1Michał
    Rider
    • 2006
    • 351

    #2
    Hamulce - mały problem i małe pytanie

    mianowicie już drugi raz zwichrowały mi sie tarcze z przodu, kierownica trzesie sie jak oszalała i tu pytanie dlaczego znowu zwichrowały sie tarcze ? postanowiłem zmienić i tarcze i klocki jako że sa już zuzyte i mam zamiar wsadzić coś innego niż w ASO za dosyć rozsądna cene, myślałem nad brembo + ferodo, wszystkie rady i wskazówki co kupić i gdzie mile widziane
    http://www.elcal.pl/

    Komentarz

    • Jabar1975
      RS
      • 2006
      • 3331

      #3
      ile przejechales na zestawie?
      nasza droga: www.wpzs.pl

      Komentarz

      • W1Michał
        Rider
        • 2006
        • 351

        #4
        od nowości wymieniłem po 30 000 km - zwichrowały sie, wtedy załozyłem komplet w ASO i teraz mam 58 000 km i już czuć wibracje

        [ Dodano: Czw 18 Paź, 07 20:41 ]
        prosze uzytkwoników o opinie co bu tu włozyć bo jedni mówia tak drudzy tak i sam już nie wiem
        http://www.elcal.pl/

        Komentarz

        • Jabar1975
          RS
          • 2006
          • 3331

          #5
          zaczalbym od poprawnego montazu tarcz - no chyba ze jezdzisz super dynamicznie i tak szybko zajezdzasz tarcze???
          nasza droga: www.wpzs.pl

          Komentarz

          • alfee
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 2583

            #6
            W1Michał, Już pisałem na tym forum, ale powtórzę. Ja założyłem Brembo MAX + Ferodo Premier i jest git. ALe sam montaż przeprowadziłem prawie sterylnie. Tzn dokładne czyszczenie wszystkich powierzchni styku tarcz z piastą, dokładne czyszczenie prowadnic klocków i samych klockotrzymaczy. Wydaje mi się, że właśnie to brak dokładnego czyszczenia przy montażu (niechlujstwo) ma znaczący wpływ na krzywienie się tarcz.
            Alfee
            Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
            Kawasaki ER5 :-)

            Komentarz

            • W1Michał
              Rider
              • 2006
              • 351

              #7
              raczej jeźdze spokojnie rzsdko kiedy zdarza mi sie gwałtownie hamowac itp, co do montażu to moze faktycznie coś jest nie tak bo w ASO nic mi tam nie czyscili tylko załozyli w 20 min wszystko i gotowe (Grójec - nie polecam) teraz zmieniłem ASO i zoba cze jak tam to robią

              [ Dodano: Czw 18 Paź, 07 21:19 ]
              alfee gdzie kupowałeś tarcze i klocki ?
              http://www.elcal.pl/

              Komentarz

              • oranje
                Ambiente
                • 2007
                • 148

                #8
                Zamieszczone przez alfee
                W1Michał, Wydaje mi się, że właśnie to brak dokładnego czyszczenia przy montażu (niechlujstwo) ma znaczący wpływ na krzywienie się tarcz.
                Czyli z tego by wynikało, że dużo zależy od ASO - bo ja jezdze agresywnie - i klocki dosc szybko mi sie zuzywają. Ale z tarczami nie miałem zadnych problemów - kierownica nie wibruje. To ASO to Pol-Mot w Nowinach koło Kielc - ja jestem z niego zadowolony.

                Komentarz

                • W1Michał
                  Rider
                  • 2006
                  • 351

                  #9
                  jak ktoś zna jakiś dobry sklep ewentualnie może skołować taniej to jest proszony o kontakt
                  http://www.elcal.pl/

                  Komentarz

                  • JanuszSz
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 2835
                    • Superb II combi (3T5)

                    #10
                    Nie sądzę ,aby przy montażu tarcz i klocków należało zachowywać warunki jak na sali operacyjnej.Wystarczy lekkie przeczyszczenie szczotką mosieżną prowadnic klocków,nasmarowanie tychże delikatnie smarem miedziowym,montaż i odjazd.Wystarczy przecież poznać warunki,w jakich to wszystko pracuje.
                    Ogromny natomiast wpływ na pracę i długowiecznośc tarcz ma sposób eksploatacji.Podstawowa sprawa to unikanie bardzo szybkiej jazdy z koniecznością gwałtownego hamowania w czasie opadów na drodze gdzie występują kałuże.Gwałtowne schłodzenie rozgrzanych tarcz jest dla nich zabójcze.Druga ważna sprawa to unikanie przytrzymywania hamulca podczas stania na skrzyżowaniu lub pod górkę w korku.Lepiej wtedy użyć h-ca ręcznego,a to dlatego,że przednie hamulce pierwsze i mocniej hamują,bardziej się rozgrzewają i trzymanie zaciśniętych klocków na rozgrzanych tarczach nie pozwala im równomiernie się schłodzić.W miejscu styku klocków z tarczą panuje cały czas wysoka temperatura,a pozostała część tarczy jezt chłodna i od tego krok do deformacji tarczy.Oczywiście nie unikniemy degeneracji tarcz,ale odpowiednio je traktując wydłużymy ich żywot. :idea:
                    Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                    Komentarz

                    • alfee
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 2583

                      #11
                      W1Michał, Tarcze i klocki kupiłem na alledrogo od użytkownika Export_Import
                      Ja mam średnicę tarcz 280 mm i zapłaciłem za komplet z klockami 417 zł.

                      [ Dodano: Czw 18 Paź, 07 23:38 ]
                      JanuszSz, Idąc Twoim tokiem myślenia łożyska też można "z piachu" montować, bo przecież w brudnych piastach pracują. Chodziło mi o to, że niedokładne oczyszczenie piasty (ziarenko piasku) może powodować na obwodzie tarczy taką odchyłkę, że po kilku-kilkunastu tys km tarcza się nierównomiernie zużyje i dlatego bicie powraca. Sedno sprawy leży w styku piasta=tarcza. Jak brudny, to bicie powróci i tarcze do zmiany.
                      Alfee
                      Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                      Kawasaki ER5 :-)

                      Komentarz

                      Pracuję...