Octavia off-road? (4x4, zawieszenie wyżej)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Octavia off-road? (4x4, zawieszenie wyżej)

    miałem ten sam problem w lewym boku tam woda dostaje się z zewnątrz
    w serwisie powiedzieli mi że najlepiej te złączki jakoś powiesić aby nie dotykały podłogi

  • #2
    Octavia off-road? (4x4, zawieszenie wyżej)

    Nowy temat o zwiększeniu możliwości wjazdu w teren.
    Z racji zawodu musze wjeżdzać w teren. Nasze Octavki jednak nie grzeszą możliwościami poza asfaltem. Co można zrobić żeby mieć większe szanse dojechać? Co można zrobić żeby w zimie ułatwić sobie brzebrnięcie przez koleiny w śniegu?
    Ja jak na razie mam grubą blachę z duralu pod silnikiem którą dorobił mi znajomy blacharz. I męczy mnie temat podniesienia zawieszenia.
    Już prosiłem o opinie na innym forum:

    Mam prośbę do właścicieli Octavek 4x4 lub z zawieszeniem na złe drogi o oceny z użytkowania tych aut. Może ktoś się pochwali jak zwiększył możliwości w terenie swojej bryki... Czy warto kupić 4x4? A może to tylko pic? Jakie są w 4x4 i jak pracują elektroniczne systemy?
    Z góry dzięki za wszelkie rady.

    Komentarz


    • #3
      Na śniegu bardzo ładnie się zachowuje(o ile niema 0.5m zaspy), elektryka od 4x4 szybko działa(filmik mojej octy):

      Zawiecha, jak zawiecha ale prowadzenie lepsze.
      Blacha->Plastik(CRAP!!!)-> STAL(wporzo ) :twisted:
      PS. Już 10kkm pękło niedawno

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez AKa
        Zawiecha, jak zawiecha ale prowadzenie lepsze.
        Jak jest na zakrętach z podniesionym zawieszeniem? Bardziej się przechyla niż ze standartowym zawieszniem? Jak jest na poprzecznych dołach? Bo moja ma tendencje do dobijania przodem jeśli trochę za szybko się przejedzie....

        Komentarz


        • #5
          Tzn. Moja ma 4x4 standard(a podniesiona jest o tyle ile fabryka dała czyli o 2-3cm) Na zakrętach jest wporzo(145km/h licznikowe i jeszcze na własnym pasie :wink: = pojechała by więcej :lol: )
          Prawde mówiąc niesprawdzalismy z ojcem(troszke szkoda) ale zawiecha jest troszke twardsza niż w FWD. Pamiętaj również że to nie jest auto off road lecz tylko z dołanczanym(elektronicznie) tylnym napędem, 4x4 działa na zakrętach(różnica prędkości kół) i przy tym jak ruszasz i przód traci przyczepnosć, ewentualnie mozesz 4x4 poużywać do mini jazdy bokiem. Więc do jazdy po bagnach nie jest stworzona :wink:

          Komentarz


          • #6
            zawieszenie i 4x4 swoją drogą ale załóż aluminiową osłone silnika, napewno sie przyda :P dziwie sie,ze u mnie jeszcze nie odpada... ale obawiam sie, ze juz za niedlugo bedzie sznureczek potrzebny :P

            Komentarz

            • arci9
              RS
              • 2004
              • 2007

              #7
              załóż aluminiową osłone silnika, napewno sie przyda
              już kolega podobnej się dorobił

              Ja jak na razie mam grubą blachę z duralu pod silnikiem którą dorobił mi
              znajomy blacharz
              Zresztą , kolega zastanawia się dopiero nad autem 4x4, bo mu pewnie by takie życie ułatwiło :wink:

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez AKa
                Pamiętaj również że to nie jest auto off road lecz tylko z dołanczanym(elektronicznie) tylnym napędem, 4x4 działa na zakrętach(różnica prędkości kół) i przy tym jak ruszasz i przód traci przyczepnosć, ewentualnie mozesz 4x4 poużywać do mini jazdy bokiem. Więc do jazdy po bagnach nie jest stworzona :wink:
                Zdaje sobie sprawę że nie jest to off-road. Ale Panda 4x4 to też nie prawdziwy off-road a mamy takiego służbowego i jestem w szoku co można tym robić. Po luźnym pisku plażowym, po błocie takim że przylepia się podłoża, po sniegu takim że robisz za pług śnieżny. Niewiele jest w stanie zatrzymac to fajne autko.....
                Rozwiń proszę temat jazdy bokiem. Bo właśnie Pandą 4x4 nie bardzo da się jechać bokiem. Na zakręcie po daniu w kitę jest podsterowny jak FWD . Chciało by się pobawić jak tylnonapędówką.... Próbowalem waraintu na ręcznym ale skubany też działa na 4 koła. Jedyne sensowne obroty uzyskałem dając w kitę i jednocześnie hamując ręcznym, ale obawiam się że sprzęgło wiskodyczne szybko by wikitowało gdyby tak jeździć.....

                Komentarz


                • #9
                  [quote="arci9"]
                  załóż aluminiową osłone silnika, napewno sie przyda
                  już kolega podobnej się dorobił

                  faktycznie, przepraszam - nie doczytalem :? [/fade]

                  Komentarz

                  • Masmo
                    L&K
                    • 2005
                    • 1145

                    #10
                    Wcieło mnie po awarii serwera. :evil: :evil: :evil:
                    Więc zacznę jeszcze raz:
                    Z racji zawodu muszę zjeżdzać autem z asfaltu. Nasze kochane Octavki nie grzeszą możliwościami w terenie. Co można zrobić żeby zwiększyć możliwości naszych bryk?
                    Ja jak na razie mam osłonę z duralu dorobioną prez blacharza. Męczy mnie temat podniesienia zawieszenia. Co myślicie o systemie EDS i ASR. Moim zdaniem jest to kompletna porażka. U mnie EDS diała tak gwałgownie że boję się że przy gwałtownym ruszaniu rozwale półosie lub przekładnie główną.
                    Proszę o opinię kolegów którzy mają 4x4 lub zawieszenie na złe drogi na temat trakcji i zawieszenia.
                    Już podnosiłem temat podniesien:ia Octavi na innym forum:

                    ale zbyt wiele się nie dowiedziałem
                    P.S. Kolega arci9 słusznie podejrzewa że zastanawiam się nad 4x4. A dokładnie to jestem wściekły że takiej nie kupiłem! Jak odbierałem swoją z salonu to pojawiły się 4x4 w cenniku!
                    O pojawiły się moje posty! I ciekawostka: Różnie mnie nazywano ale Awaria jeszcze nie! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

                    [ Dodano: Czw 05 Maj, 05 00:25 ]
                    Po owocnych rozmowach z ASO :lol: . Dowiedziałem się że mogę ponieść moją bryczkę za pomocą tulejek 35 zł/szt. lub zmieniając całą zawiechę za ok. 2300 zł + montaż. Na razie spróbuje tej pierwszej metody :szeroki_usmiech
                    Swoją drogą to ciekawe że ASO oferuje takie tulejki i są nawet w programie ETKA (pozycja 208)

                    [ Dodano: Czw 16 Cze, 05 22:02 ]
                    W końcu załóżyłem tulejki na MacPersony. Auto wygląda tak:

                    A wrażenia: przód auta jest wyraźnie wyżej. Nie boję się dojeżdżać kołami do krawężnika. Trochę jest dziwny kąt. (tył jest troszkę niżej). Wpłynęło to na inny kąt siedziska foteli i podparcie nóg w innym miejscu. Mam teraz problem z wygodnym ustawieniem fotela i kąbinuje jak podnieść tył. Podniesienie przodu nie wpłynęło negatywnie na prowadzenie (albo w stopniu dla mnie niezauważalnym). Generalnie jestem zadowolony.

                    [ Dodano: Pon 01 Sie, 05 22:13 ]
                    W końcu zmieniłem też sprężyny z tyłu (dobrali mi w ASO spręzyny 1J0 511 115 CF ), zostawiając seryjne amory. Spece od amorów stwierdzili że 2 cm nie robi różnicy. Wrażenie jest takie że tył nie podniósł się zbyt dużo. W tej chwili przód i tył jest na podobnej wysokości. Ale stwierdzam że teraz zawiecha nadaje się do jeżdzenia w Polsce. Od zmiany nie zachaczyłem o nic!! Myślę że w zimie też mi wiele to pomoże.
                    Załączone pliki
                    Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Podbijam temat, bo kolega Masmo dopisywal, a forum dopisywalo i nie wyciagnelo na gore a troche cennych informacji tu jest.
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • Radkow
                        Rider
                        • 2004
                        • 299

                        #12
                        Jak wygladaja te tulejki?? I czy latwo sie je zaklada??
                        Pozdrawiam
                        Radek

                        Komentarz

                        • Masmo
                          L&K
                          • 2005
                          • 1145

                          #13
                          Zamieszczone przez Radkow
                          Jak wygladaja te tulejki?? I czy latwo sie je zaklada??
                          Tulejki wyglądają jak tulejki :lol: :lol: :lol:
                          Są dopasowane krztałtem do łożyska. Zakładasz je miedzy łożysko a kielich sprężyny. Musisz więc wyjąć kolumnę MacPersona i ścisnąć sprężyny. Dobry mechanik zrobi to w 0,5h na stronę.
                          Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                          Komentarz

                          Pracuję...