problemy silnik AQY 2.0 + lpg

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bodek21
    Classic
    • 2009
    • 12

    problemy silnik AQY 2.0 + lpg

    Panowie przyjde z pracy i zaraz sprawdze! jestescie wielcy!!
    bodek
  • wasyl900
    Drive
    • 2007
    • 50

    #2
    problemy silnik AQY 2.0 + lpg

    witam
    mam pytanie związane z vagiem
    Podłączam auto i w części kody gotowości pokazuje mi ze iniesprawny /testowany następujące elementy
    ogrzewanie lambda
    lambda
    powietrze wtórne
    katalizator
    Ogrzewanie lambdy włącza się czasem po kilku minutach i sama sonda tez ale duzo puzniej i nie zawsze
    reszta nie włącza się wcale
    co jest nie tak?
    a i zauwazyłem czarny slad na chodniku po wyjsciu z auta.
    Prosze o podpowiedzi

    Komentarz

    • pablo_doctor
      Elegance
      S_OCP Member
      • 2007
      • 791

      #3
      podaj dokladnie jakie kody, ja tez mam jeden problem ktory zawsze sie powtarza a mianowicie ze zbyt bogata mieszanka na bank1 oraz problem z S Lambda rowniez z obwodem grzania choc ten ostatni wyskoczyl tylko raz.
      Niby moja instalka LPG - BRC SEQENT24 jest sprawna. Pierwszy opisywany blad pojawia sie rowniez na benzynie
      pablo_doctor

      Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

      CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

      http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

      Komentarz

      • Marian 2
        L&K
        • 2007
        • 1086
        • Octavia I combi (1U5)
        • AQY 2.0 MPI 115 KM

        #4
        Jeżeli czarny osad na chodniku po przygazowaniu, czarne świece, oraz większe zużycie paliwa, to jest to sonda Lambda do wymiany. Miałem podobny przypadek (AQY 2,0). Początkowo przerywało podgrzewanie (pierwsza sonda, przed katalizatorem). Wykasowanie błędów pomagało na kilka dni. Z reguły pokazywał się "błąd sporadyczny". Dłuższy czas w serwisie nikt nic konkretnego nie mógł powiedzieć.
        Przerywający grzejnik wykryłem sam, badając sondę omomierzem. Przu naginaniu kabli, raz było przejście, raz nie. Przewody od tej sondy są dość mocno zagięte, a silnik cały czas przecież pracuje, drga, i dlatego przewody ułamują się.

        Komentarz

        • DirkDiggler
          Ambiente
          • 2005
          • 220
          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

          #5
          Zamieszczone przez pablo_doctor
          podaj dokladnie jakie kody, ja tez mam jeden problem ktory zawsze sie powtarza a mianowicie ze zbyt bogata mieszanka na bank1.
          Niby moja instalka LPG - BRC SEQENT24 jest sprawna. Pierwszy opisywany blad pojawia sie rowniez na benzynie
          Mi dochodzi jeszcze zbyt uboga mieszanka na zmianę ze zbyt bogatą. Błędy sporadyczne. Doktorat dla tego kto zdiagnozuje co powoduje błędy. Wszyscy którzy mają LPG w AQY rozpoczynają dochodzenie od wymian sond lambda itd. W rezultacie na niewiele się to zdaje i błąd powraca. A kasa leci. A może to, a może przepływomierz, a może coś innego.
          Ja rozwiązałem problem z kontrolką CHECK (nie z przyczynami jej zapalenia) przez podklejenie tarczy zegarów czarną taśmą klejącą. Kontrolka CHECK więcej nie kłuje w oczy, a auto jeździ poprawnie jak wcześniej. I tak już przez ponad 100 000 km.
          WORK: Mondeo Titanium
          FUN: TypeR ver.IV

          Komentarz

          • pablo_doctor
            Elegance
            S_OCP Member
            • 2007
            • 791

            #6
            DirkDiggler z całym szacunkiem to troche gupie rozwiazanie /choc prawie skuteczne/ ostatniu slyszalem ze sa modele zwlaszcza w komisach samochodowych ktorzy to np. kontrolke od ABS ktora informuje o blędzie podlaczaja razem z kontrolika od ladowania. Klient przekreca zaplon i wszystko ladnie gasnie a w kompie bledow az sie wylewa.
            Ja zakupilem sobie interfejsa i co jakis czas sprawdzam jakie sa bledy.
            Pamietaj ze za ktoryms razem moze pojawic sie jakis inny informujacy o powaznym problemie.

            Ciekaw jestem czy to faktycznie jest tak ze ten silnik tak ma czy to kwestia regulacji sterownika LPG
            pablo_doctor

            Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

            CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

            http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

            Komentarz

            • DirkDiggler
              Ambiente
              • 2005
              • 220
              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

              #7
              Ja też mam Vag-Coma i sprawdzałem i kasowałem błędy wilokrotnie. Wciąż te same, zbyt ubogo i zbyt bogato. Wymieniłem lambdy i wciąż problem się pojawia. Wydałem na dwie sondy 1000pln, a efektu zero, zresztą jeźdząc na benzynie nic takiego nie występuje więc sondy są OK.
              Rozwiązanie zastosowane przeze mnie służy tylko i wyłącznie dla mnie. Jak będę sprzedawał auto poinformuję kupującego o zastosowanym rozwiązaniu.
              Zgadzam się że w przypadku wystąpienia innej usterki auto mnie o tym nie poinformuje, ale nie poinformuje również w przypadku gdy CHECK będzie aktywowany przez błąd mieszanki.
              WORK: Mondeo Titanium
              FUN: TypeR ver.IV

              Komentarz

              • huwe
                Elegance
                S_OCP Member
                • 2005
                • 976

                #8
                jeśli jesteśmy pewni, że obydwie sondy są OK, to jedyną możliwą przyczyną są niezgrane mapy wtrysków. co wtedy zrobić: podpiąć sobie interfacei podczas pracy na LPG i na pb obserwować czasy adaptacji sondy lambda- muszą być na podobnych poziomach- proszę również zbytnio w tym momencie nie sugerować się wskazaniami podawanymi przez softa BRC ( o ile macie do niego dostęp- tam to tak w sumie najlepiej ustawić w zakładce sonda lambda - "precat wyłączony"- centrala wtrysku pomija sygnał sondy lambda - opiera się wtedy w całości na sygnałach wtryskiwaczy benzynowych). I tu się zaczyna zabawa - bo nagle może się okazać, że na oscyloskopie sonda całkiem fajnie pracuje, a czasy adaptacji - mają się nijak do siebie - mapa do zrobienia jeszcze raz. W starszych wersjach BRC24 podłączenie sondy lambda było poprzez jej przecięcie i wlutowanie w jej obwód kompa inst. gazowej ( kabelki niebieski i żółty) Powiem tak : przy takim wlutowaniu instalacja albo fajnie działała, albo krzaczyła. co więc robił instalator - miał w du....e niebieski kabelek i wlutowywał sie tylko żółtym w kabel sygnałowy sondy.( jeśli w autkiu są dwie to w pierwszą). I tyle - instalaka zaczynała super działać- że niby tak nie powinno być? - ale tak jest. w nowszych wersjach BRC ( nowy okrągły przełącznik w kabinie) - kabeleka od sondy ... nie podłącza się wcale. system ciągnie wszystkie dane niezbędne do pracy z czasów otwarcia wtrysków benzynowych.
                Po tym długim wywodzie : panowie sprawdzić proszę , czy macie sondę "ciętą", czy tylko wlutowana> jeśli ciętą - połączyć ją z powrotem, a do instalki niech będzie tylko brany sygnał żółtym kabelkiem. a potem poślęczenie trochę nad czasami adaptacji sond, i dogranie map. powinno pomóc.
                jeszcze jedno - czasami francowate peugeoty łapią błędy od mieszanki przy przechodzeniu z jednego paliwa na drugie. i najczęściej wtedy, gdy jest ustawione przełączenie natychmiastowe. wtedy należy zmienić sposób zmiany paliwa na wersję przy spadających obrotach.
                Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                Komentarz

                • koleszek
                  Drive
                  • 2006
                  • 99

                  #9
                  Cóż mi pozostaje innego jak tylko się do was dołączyć, też mam 2.0 AQY z LPG i również są problemy z mieszanką, podaję moje kody 16519,16515,16523,16525,16524, pozdrawiam i dużo wytrwałości...

                  Komentarz

                  • pablo_doctor
                    Elegance
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 791

                    #10
                    huwe Ty to jestes GOSC wreszcie jakies konkrety - ino skomplikowane na max.

                    Mam do Ciebie pytanie trochu z innej beczki a wlasciwie nie pytanie a pomysl, mianowicie : jakbym sobie zorganizowal kabel do BRC SEQENT24 bo soft juz mam to zrobilibysmy taki patent ze za pomoca mojego 2Mbit stalego lacza /ze stalym IP/ udostepnilbym Ci swojego laptopa /UltraVNC lub zdalny pulpit/ podlaczonego do samochodu i posprawdzalbys wszystko zdalnie co i jak ??

                    Podobno w medycynie robili operacje to to prawie to samo

                    Jest taka mozliwosc ??
                    pablo_doctor

                    Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

                    CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

                    http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

                    Komentarz

                    • Dig Dug
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 1306
                      • Seat

                      #11
                      Ja tez mam takiego bleda "za bogata mieszanka". Wystepuje on tak, ze nagle wyskakuje blad, jezdze z zapalonym check enginem z 2-3 tygodnie, a potem sam gasnie i jezdze bez zapalajacego sie chacka 2-3 miesiace i znowu sie zapali i tak w kolko od zawsze. Wczesniej raz mialem bledy z mieszanka i cos tam jeszcze (pisalem o tym kiedys), ale to byla padnieta lambda i po jej wymianie mam tylko takie sporadyczne bledy. Nic nie robie, tylko jezdze.

                      Acha - NIE MAM LPG - jezdze tylko na benzynie, wiec to nie musi byc wina LPG.
                      Była O1 jest F2.

                      Komentarz

                      • huwe
                        Elegance
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 976

                        #12
                        pablo_doctor, - i kto tu komplikuje na maxa :diabelski_usmiech . nawet nie mam pojęcia jak sie robi to o czym mówisz, ale jak sobie coś skombinujesz, to czemu nie. tylko jeszcze jedno : do instalacji BRC potrzebny jest klucz sprzętowy, żeby wejść do softa.
                        Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                        Komentarz

                        • ponadtuzin
                          Classic
                          • 2007
                          • 20

                          #13
                          Do Sequenta24 NIE potrzebny jest klucz sprzętowy. Trzeba podmienić bibliotekę i śmiga aż miło. Mam wersję 1.13.

                          Komentarz

                          • huwe
                            Elegance
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 976

                            #14
                            Zamieszczone przez ponadtuzin
                            Do Sequenta24 NIE potrzebny jest klucz sprzętowy. Trzeba podmienić bibliotekę i śmiga aż miło. Mam wersję 1.13.
                            ja mówię o autoryzowanym dostępie do softa, bo taki akurat mam. A to, że można i bez klucza też wiem.
                            Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                            Komentarz

                            • cometcom
                              Classic
                              • 2008
                              • 7

                              #15
                              U mnie po podpięciu Vaga praktycznie za chwilę wyskakuje błąd 16525, ale jeszcze nie zapala checka, jak już się zapali check po przejechaniu paru kilometrów to dochodzi jeszcze 16524. Nieważne czy na gazie czy na benzynie ale tak mam, co myślicie co może być przyczyną i co pierwsze sprawdzić?

                              Komentarz

                              Pracuję...