[O1] Wymienial ktos pompke paliwa w silniku 1.6 ??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • octav2002
    Classic
    • 2007
    • 10

    [O1] Wymienial ktos pompke paliwa w silniku 1.6 ??

    Zamieszczone przez tomil
    2007 r. 8000 tys km przelotu
    :?: :?: :?: Żaden silnik takiego przebiegu nie wytrzyma. 8)
  • maybach20
    Drive
    S_OCP Member
    • 2006
    • 42

    #2
    [O1] Wymienial ktos pompke paliwa w silniku 1.6 ??

    W ktorym miejscu znajduje sie pompka i filt paliwa i czy latwo go samemu wymienic ???
    maybach20

    Komentarz

    • marekzu
      L&K
      • 2007
      • 1412
      • Superb II combi (3V5)

      #3
      pompa pewnie w zbiorniku a filtr zapewne pod autem z prawej strony - okolice nadkola

      Komentarz

      • maybach20
        Drive
        S_OCP Member
        • 2006
        • 42

        #4
        wymacalem cos pod samochodem z prawej strony ale to bardiej przypomina mi pompke paliwa niz filtr.....
        maybach20

        Komentarz

        • AdamB
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 8039
          • Octavia IV (NX3)
          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

          #5
          Pompka paliwa jest zanurzona w zbiorniku paliwa. Podnieś siedzisko tylnej kanapy po stronie wlewu paliwa, podnieś wykładzinę, powinna się tak ukazać gumowo-plastykowa zaślepka. Jak ją otworzysz, to będziesz widział zakręcane wieczko zbiornika paliwa z przewodami paliwowymi i elektrycznymi. Jak je odepniesz to wtedy odkręć wieczko i wyciągniesz cały wkład. Tak było w Fabii, tutaj na pewno jest podobnie.
          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

          Komentarz

          • cinoppi
            Classic
            • 2007
            • 35

            #6
            zgadza sie znam to z zycia.jak bedziesz wymieniał ewentualnie sam to zaopatrz sie w zaciski do wezykow wchodzacych do pompy,koszt pompy to bodajze 100 zeta w sklepie.niezapomniec prawidlowopodpiac kabelki i na deklu zbiornika zwrocic uwage przed otwarciem na strzałki,mialem jedynie problem ze zdjeciem i zalozeniem przewodow pompy ale dalem rade.

            Komentarz

            • AdamB
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 8039
              • Octavia IV (NX3)
              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

              #7
              Czas wykonania zmiany pompy paliwa to około 15min. Robiłem to tylko raz i nie jestem mechanikiem.
              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

              Komentarz

              • maybach20
                Drive
                S_OCP Member
                • 2006
                • 42

                #8
                w takim razie pod samochodem jest filtr paliwa....



                dzieki jutro sobie powymieniam i zobacze jaki bedzie rezultat tej wymiany czy bedzie w koncu palila odrazu...
                maybach20

                Komentarz

                • cinoppi
                  Classic
                  • 2007
                  • 35

                  #9
                  jak będziesz metoda prób i błędów kombinował to pól auta wymienisz :lol: nie lepiej vag-iem sprawdzić?albo zapodaj objawy może kto coś doradzi.pozdro

                  [ Dodano: Nie 28 Paź, 07 17:29 ]
                  u mnie po przekręceniu kluczyka słychać ze pompa sie włącza ale ja mam aee.

                  Komentarz

                  • AdamB
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 8039
                    • Octavia IV (NX3)
                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez cinoppi
                    jak będziesz metoda prób i błędów kombinował to pól auta wymienisz :lol: nie lepiej vag-iem sprawdzić?albo zapodaj objawy może kto coś doradzi.pozdro

                    [ Dodano: Nie 28 Paź, 07 17:29 ]
                    u mnie po przekręceniu kluczyka słychać ze pompa sie włącza ale ja mam aee.
                    To że słychać pompę o przekręceniu kluczyka to jest normalny objaw, wtedy "robi" ciśnienie
                    w układzie paliwowym. Problem zaczyna się gdy słychać ją gdy silnik samochodu pracuje,słychać ją w okolicy tylnego siedzenia od strony wlewu paliwa lub jak staniesz koło samochodu przy wlewie paliwa. (Jeżeli będziesz słyszał cichutką pracę silniczka elektrycznego to jest pompa jeszcze OK.)
                    Najlepiej podjedź do dobrego mechanika, żeby Ci sprawdził ciśnienie paliwa jakie podaje Ci pompka.
                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                    Komentarz

                    • maybach20
                      Drive
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 42

                      #11
                      u mnie tez slychac ze sie wlancza i caly czas pracuje zamiast sie wylaczyc po nabiciu odpowiedniego cisnienia....

                      Bylem u siebie u teoretycznie fachowca i powiedzial ze nie ma sesu podlanczac do vaga bo on i tak nie wykaze bledow skoro zadna kontrolka o bledzie nie wyswietla sie... ale chcial zeby samochod zostal u niehgo a on bedzie szukal dlaczego tak sie dzieje i napewno pare ladnych 100 by skasowal...
                      maybach20

                      Komentarz

                      • rezon
                        RS
                        • 2006
                        • 1894
                        • Volvo
                        • AKL 1.6 MPI 101 KM
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez maybach20
                        u teoretycznie fachowca i powiedzial ze nie ma sesu podlanczac do vaga
                        tylko teoretycznie fachowca. przecież podłączenie do VAG-a nie boli

                        Komentarz

                        • AdamB
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 8039
                          • Octavia IV (NX3)
                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez maybach20
                          u mnie tez slychac ze sie wlancza i caly czas pracuje zamiast sie wylaczyc po nabiciu odpowiedniego cisnienia....
                          Pompka po przekręczeniu powinna głośniej pracować przez chwilkę, jak poda ciśnienie, zaczyna pracować ciszej, ale dalej pracuje.
                          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                          Komentarz

                          • SuchyX
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 1170

                            #14
                            A ja potrzebuje odciąć zasilanie popmy na testy bo chyba to ustrojstwo mi robi zakłócenia i musze ją wylączyć oczywiście jak autko będzie chodziło na gazie
                            Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
                            Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

                            Komentarz

                            • hubert78
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 1576

                              #15
                              SuchyX, mój teściu w Daewoo miał troszkę inny problem ( aczkolwiek może to być rozwiązanie dla Ciebie) jak śmigał na gazie non stop to mu się pompka wysrała kilka razy , więc podpiął zasilanie pompy pod przełącznik gaz- benzyna czyli jak mu się na gaz włączało to odcinało zasilanie pompy

                              Komentarz

                              • SuchyX
                                L&K
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 1170

                                #16
                                hubert78, też o tym myślałem ale nie wiem czy to wtryską nie zaszkodzi :?: Pytałem się szpeców i klku znich powiedziało że pompka ma chodzić i kropka :evil:
                                Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
                                Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

                                Komentarz

                                • kowal 2002
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 5161

                                  #17
                                  Zamieszczone przez SuchyX
                                  hubert78, też o tym myślałem ale nie wiem czy to wtryską nie zaszkodzi :?: Pytałem się szpeców i klku znich powiedziało że pompka ma chodzić i kropka :evil:
                                  Dokładnie tak. To że wtryski benzynowe nie pracują nie oznacza, że pompka ma "ciężej" pompować ( no może troszkę, ale jest to wliczone ). W czasie jazdy na benzynie pompa paliwa pracuje cały czas z taką samą siłą a ciśnienie w listwie utrzymywane jest poprzez specjalny zawór na jej końcu ( nadmiar paliwa wraca do baku ). Ilość paliwa jaką puszczają wtryskiwacze do cylindrów w stosunku do ilości paliwa wracającego do baku jest mała ( bo pompa musi pompować z nadwyżką tak, by w razie nagłego przyspieszania do wysokich obrotów ciśnienie w listwie nie spadło poniżej normy ), tak więc odłączenie wtryskiwaczy nie obciąża jakoś szczególnie pompy paliwa.
                                  Dodatkowy aspekt to jakaś nagła awaria instalki gazowej ( na przykład w momencie szybkiego wyprzedzania, zdarza się szczególnie przy niewydolności reduktora ). Normalnie komp gazowy przerzuca wtedy pracę na benzynę i czuć co najwyżej delikatne szarpnięcie. Jak pompa będzie wyłączona to nie będzie ciśnienia w listwie wtryskowej i będziemy mieli nagłe hamowanie silnikiem, co w połączeniu z np. zbliżającym się z na przeciwka tirem jest mało ciekawe ...
                                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                  Komentarz

                                  Pracuję...