Witam,dzisiaj wracajac ze sklepu wsiadlem do auta odpalilo normalnie..Jadac wlaczylem radio (stream) i cisza...nic nie gra...za chwile widze ze wszystko zaczyna wariowac , zmieniaja sie stacje , czestotliwosci jakies paski na wyswietlaczu pokazuja sie...Dojechalem do zamknietego przejazdu kolejowego i postanowilem wylaczyc silnik..Kombinuje z radiem ale nic sie nie zmienia...w koncu szlabany sie unosza , przekrecam kluczyk i kontrolka od recznego mryga i piszczy cos..Asr swieci sie i nie da sie wylaczyc...wiec przekrecam dalej kluczyk zeby odpalic auto i wszystko gasnie i cisza...skoda nie odpala..Zepchnalem auto na pobocze..Okazalo sie ze akumulator padl..Chyba zrobilo sie jakies zwarcie na celi..Troche to smutne ,zeby takie rzeczy dzialy sie w dwu letnim aucie..Jutro jade na gielde po akumulator..Jaki byscie polecili?
Mój wujek ma Octe I 77kW i dość szybko mu się "skończył" oryginalny aku. Nowy zaproponował mu znajomy elektryk, ale polecił taki o większym prądzie rozruchowym i pojemności. To była CentraPlus o poj.74 Ah i prądzie 680A. Jeździ już na nim kawałek czasu - żadnych problemów. Ja w poprzednim aucie (Fabia) też miałem Centrę i jeździłem na niej 3 lata - żadnych problemów. 8) Mimo że była to benzyna 1400ccm, to akumulator miał mnóstwo pracy - elektryczne szyby, elektr. i podgrzewane lusterka, klima, radyjko, CB-radio, no i dość krótkie trasy (często miasto), ale poradził sobie przez te 3 lata na medal. Tak więc ja bym polecał Centrę, cena też jest atrakcyjna. Słyszałem też wiele dobrego o Boschu - ale sam nie miałem, więc nie wiem. :?: Życzę udanego wyboru i jak najmniej takich problemów.
pzdr
ja kupilem ostatnio austriackiego Bannera 74 ah i 680 A.
kreci jak szalony. duzo ludzi wypowiada sie pochlebmie o nim a i cena przystepna ok 320 - 360 zl w zaleznosci gdzie kupisz.
Ja z tego co pamiętam miałem Centrę jako fabryczny w Fabii - wytrzymała 5 lat (nalezy jednak pamiętać, że co innego komponenty dla OEM, a co innego dla aftermarket). Teraz mam Bannera od 2 lat. Jak na razie zero problemów. Na Boscha dużo ludzi narzeka. Bosch w przypadku wielu komponentów ma politykę kupowania komponentów od poddostawców i tylko nabijania swojej nalepki.
Witam,przegladam sobie na stronie Centry tabele zastosowan i do Octavi 1.9 TDi akumulator Centra Futura zalecaja 62ah..Stary u mnie ma 72ah.Czy nie bedzie czasem za słaby?
62 może być za słaby, przede wszystkim sprawdz jaki ma prąd rozruch - 680 A powinno wystarczyć do OII z dużym elektrycznym wyposażeniem i silnikiem 1,9
Pamiętaj też że przy zmianie pojemności akumulatora trzeba przeprogramować sterownik ładowania inaczej będzie cały czas niedoładowny bądź przeładowyway.
Zrobi to ASO bądz ktokolwiek kto ma Vaga na canie.
Mój aku po 1,5 roku również wykazje duże zużycie .
62 Ah może być od warunkiem że ma odpowiednio duży prąd rozruchu. Teraz robią takie rzeczy. Mała pojemność do jazdy po mieście i duży prąd rozruchu dla diesli
BYŁO: 2,0 TDI Kombi Elegance Beż Sahara + (od: 22.10.06 - xenony, 28.10.06 - navi, 17.11.06 działający hak .....)
JEST: Volvo S80 II D5
JEST: BMW R1200GS Adventure
Wyszukiwanie właściwego akumulatora do Państwa samochodu
Typ lub model SKODA Model (seria) OCTAVIA Combi (1Z5)
Vehicle 1.9 TDI kW/KM 77 / 105
Rocznik od 2004-06 do
Wyniki szukania:
Te akumulatory mogą być stosowane w Państwa samochodzie. Więcej danych na temat akumulatora uzyskacie klikając określony nr artykułlu.
Nr artykułlu Rodzina wyrobów Napięcie [V] Pojemność akumulatora [Ah] Prąd rozruchowy, EN [A]
570 901 076 3332 ULTRA dynamic 12 70 760
577 400 078 3162 SILVER dynamic 12 77 780
574 012 068 3132 BLUE dynamic 12 74 680
[ Dodano: Nie 28 Paź, 07 14:57 ]
Widać na przykładzie wyszukiwarki VARTY że wiedzą o co chodzi w silnikach diesla. Jak sprawdzam Centre to zawsze przy nadwoziu 1Z... podaje ten sam rodzaj akumulatora obojętnie jaki silnik podam. 640 A moim zdaniem to zamało dla diesla ale może się mylę (nawet nie wiem ile mam w oyginale - zaraz sprawdzę).
[ Dodano: Nie 28 Paź, 07 15:05 ] :shock: 61Ah 540 A mam w oryginale przy silniku 2,0 :shock:
To może nie będę dalej się wypowiadał, bo moją wiedzę szlak trafił.
[ Dodano: Nie 28 Paź, 07 15:07 ]
Ale teraz wiem dlaczego jak myję samochód i mam włączone radio (navi) to po 1h tak ciężko pali.
Idę sobie popłakać.
BYŁO: 2,0 TDI Kombi Elegance Beż Sahara + (od: 22.10.06 - xenony, 28.10.06 - navi, 17.11.06 działający hak .....)
JEST: Volvo S80 II D5
JEST: BMW R1200GS Adventure
Polecam Centra Plus lub Futura
Odradzam wynalazki typi FiveStar, Banner i podobne z supermarketów.
Całkowicie jestem rozczarowany akumulatorami Bosch Silver.
Miałem już kilka takich przypadków, że akumulator padł z dnia na dzień lub w czasie jazdy. Poprostu nagle brakło prądu i akumulator tylko nadawał się do wymiany.
W mojej starej O1,po 1,5 roku zamontowalem ogrzewanie postojowe,i natychmiast padla bateria.Kupilem bialego Boscha w Tesco.Przez 3.5 roku zero problemow,co przy
uzywaniu dodatkowego ogrzewania,dobrze o tym akumulatorze swiadczy-polecam
Pozdrawiam
Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Polecam Centra Plus lub Futura
Odradzam wynalazki typi FiveStar, Banner i podobne z supermarketów.
Całkowicie jestem rozczarowany akumulatorami Bosch Silver.
Miałem już kilka takich przypadków, że akumulator padł z dnia na dzień lub w czasie jazdy. Poprostu nagle brakło prądu i akumulator tylko nadawał się do wymiany.
Witam,wlasnie rozwazam zakup Centra Plus lub Futura.Bylem na gieldzie dzisiaj, ale byly tylko akumulatory Sznajder.Nie mialem nigdy z nimi stycznosci wiec nie kupowalem.
Koszty kosztami, ale sa takie stwory jak promocje. Jak szukalem akumulatora to mial byc 75Ah lub wiecej. Zadne tam 64Ah bo to mniej niz fabryka, a alternator to jest taki w tym aucie, ze dwa takie by naladowal A wiec trzeba sobie poszukac np w internecie jakiegos sklepu w poblizu i szukac. Moj byl tanszy od normalnej ceny o 80zl, a gdzies widzialem ze w sumie ponad 120zl wychodzilo
W OI tylko sie wklada akumulator i tyle, nic tam nie trzeba kodowac ani kombinowac.
Koszty kosztami, ale sa takie stwory jak promocje.
Pisząc o cięciu kosztów miałem na myśli fabrykę. Nawet nie wiesz ile oni zrobią, żeby uchlastać cenę o głupie kilka centów, albo najlepiej o 1euro. Jak sobie pomnożą takie 1e przez 1mln samochodów to jest z tego duża bańka.
shado, Dokladnie to wiem, ja akurat mialem aku Varty ktory ma w tej chwili ponad 5 lat i bedzie jezdzil jeszcze rok-dwa w innym aucie, bo normalnie zapala na nim auto i w sumie na sile mogl jeszcze jezdzic
djczas, Tak wiem o OII, nawet na RossTechu jest chyba instrukcja jak to przekodowac
Koszty kosztami, ale sa takie stwory jak promocje. Jak szukalem akumulatora to mial byc 75Ah lub wiecej. Zadne tam 64Ah bo to mniej niz fabryka, a alternator to jest taki w tym aucie, ze dwa takie by naladowal
Witam,czyli nie mam co sie matrwic ze nie doladuje jak wrzuce Centre Future 75ah 760A ?
P_iotrek,
jedź do fabryki ZAP Sznajder w Piastowie
do wyboru:
zap 56530 plus calcium 65Ah/640A ok. 310 pln
zap 57412 plus calcium 74Ah/680A ok. 360 pln
Centra - godna polecenia, fabryka top class, swiatowa ( aktualna ) technologia ( naprawde to EXIDE )
Baner - austriacka firma, nie znana wcześniej w PL reszta j.w.
ZAP Sznajder - hmmm w porownaniu do pozostalych to ( tu zmiana ) mała firma ale wygląda imponujące, widać kapitał a produkt też OK
VARTA - jak Centra i Baner
BOSCH - to samo
Uwaga !
Wszystkie akumulatory sa produkowane obecnie tak aby spełniały parametry ale ani ciut wiecej. Kazdy gram olowiu jest bardzo wazny przy obecnych cenach, i tzw. odchudzanie to top priorytet w kazdej tego typu fabryce - rynkowe podejscie. Niestety czasami zdaza sie przegiac szczegolnie jesli ktos nie przeprowadza testow i w pewnych ekstremalnych sytuacjach dzieja sie rozne dziwne sprawy.
Generalnie tutaj jak i we wszystkich innych gałęziach przemysłu trend jest ten sam...
Rada - wsadzać rozsądnie dużą pojemność mieszczącą się fizycznie w samochodzie wtedy można się ustrzec niespodzianek typu zbyt małego prądu rozruchowego
Komentarz