[O1] Delikatne drgania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • moto-mario
    Drive
    • 2009
    • 60

    [O1] Delikatne drgania

    oranje

    No tak. Mnie to jedynie przeszkadza wtedy, gdy myje się auto i jest utrudniony dostęp żeby umyć dół szyby i te plastiki. Trzeba się troszkę namęczyć.
  • oziemi
    Rider
    S_OCP Member
    • 2007
    • 399

    #2
    [O1] Delikatne drgania

    Witam mój problem polega na tym że po zapaleniu silnika (dodam że jest to silnik 1.9 TDI ASV) czasem auto wpada w delikatne drgania które po lekkim dodaniu gazu ustepują potem np silnik chodzi chwile równo i znów delikatne drgania... dodam że nie jest to za każdym razem a problem zaobserwowałem raczej tylko na silniku zimnym. kiedy drgania sa odczuwalne to mam takie wrażenie jakby silnik nie rowno pracował chociaz obroty w normie. czy ktoś może wie co moze byc przyczyną??
    Elegance
    ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
    -------------------------------------------

    Komentarz

    • Kejup
      Rider
      S_OCP Member
      • 2007
      • 533

      #3
      Może któraś poduszka pod silnikiem jest już lekko wyrobiona?
      Ja mam podobnie ale się tym nie przejmuje dopóki nie zacznie to być za bardzo odczuwalne
      Skoda Octavia II RS 2.0 Tdi BLACK MAGIC.
      Pozdrawiam Wszystkich klubowiczów!!!

      Komentarz

      • Misiekoctavia
        Elegance
        • 2005
        • 891

        #4
        Ja zauwalylem u siebie teakie cos podobnego. Stoje sobie na krzyzowce, obroty normalne jak na jalowym i czuje taki bardzo delikatne drgania jakby po fotelu. No chyba ze jestem przewrazliwiony Ostatnio niezauwazylem czegos podobnego. A moze to jakies wczesne objawy dwumasa. Niewiem, cos tam kiedys czytalem na forum ale niewiem dokladnie gdzie dzwoni :P A przy poduszce niebylo by slychac jakichs objaw podczas jazdy w zakretach typu przesuwajacy sie silnik :?:

        Komentarz

        • paulm
          Ambiente
          • 2005
          • 108

          #5
          Temat chyba już był przerabiany na forum. Wówczas wiele osób obstawiało wypracowane koło dwumasowe. W AGR-ze też miałem taki problem, z tym, że poza nierówną pracą na wolnych obrotach, podczas przyspieszania na drugim biegu przy ok 2000 obr słyszalny był jakiś rezonans.

          Komentarz

          • Mierzej
            Drive
            • 2007
            • 82

            #6
            Witam.

            Dolacze sie do tematu, otoz z moim AGR kompletne sprzeglo wymieniane bylo rok temu (jakies 50kkm), silnik lekko drzy przy hamowaniu <50km/h (nie slychac jednolitego taktu 4 suwa tylko jakis taki dziwny takt z lekkim drzeniem). Natomiast przy 2tys rpm slysze jakies piszczenie jakby jakas blacha ocierala. Czyzby dwumas padal juz?
            Pozdrawiam

            Komentarz

            • misiek^wro
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 8321

              #7
              Mierzej, mozliwe ze dwumas, ale posadz pierw auto na VAGa, przejedz sie i sprawdzcie bledy. Jak nic nie wyskoczy, trzeba by sie przyjrzec luzom na kole wtedy na jakims warsztacie.

              oziemi, obstawialbym dwumase. Ile kkm ma auto przejechane na tym sprzegle i kole? Jest tez opcja nr 2, ze drgania faktycznie moze powodowac wyrobiona poduszka.

              Misiekoctavia, drga Ci pod fotelem, drga cale auto, czy moze drga pod fotelem i delikatnie przy kierownicy?? Bo jak przy kierownicy mozliwe ze cos jest nie tak z ukladem wspomagania ( wyciek, pompa ukl. :idea: )
              Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
              Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
              ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

              TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


              Komentarz

              • oziemi
                Rider
                S_OCP Member
                • 2007
                • 399

                #8
                Zamieszczone przez misiek^wro
                Ile kkm ma auto przejechane na tym sprzegle i kole?
                auto ma przejechane 200 tys km ne wiem czy to duzo czy malo pewnie i tak wiele zależy od stylu jazdy :roll:
                Elegance
                ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
                -------------------------------------------

                Komentarz

                • misiek^wro
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 8321

                  #9
                  oziemi, bardzo wiele zalezy od stylu jazdy, ale przy 200kkm to juz naprawde dwumas ma prawo sobie wyrobic luzy i trzec docisk
                  Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                  Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                  ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                  TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                  Komentarz

                  • Misiekoctavia
                    Elegance
                    • 2005
                    • 891

                    #10
                    Spoko u mnie to tak delikatnie i ze dwa razy to poczulem przez moze 3-4sek. wiec moze jestem przewrazliwiony, a moze baaardzo przedwczesne objawy dwumasu. Przebieg 180kkm. Wspomaganie sprawdzone, przez 7lat od nowego nikt niezagladal od pewnego czasu wspomaganie mi wylo, jak otworzylem zbiorniczek z plynem to sie okazalo, ze miarka jest sucha :P Dolalem plynu i gitara gra. A moje mikrospokijne drgania poczulem pod dupa.

                    Komentarz

                    • octikombi
                      Ambiente
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 102

                      #11
                      kilka dni temu pytałem o podobną rzecz, z tym, że moje drgania powstają podczas jazdy na biegu jałowym. Np w korkach jedynka, dwójka i luz i wtedy telepie całym przodem i spod maski słychać właśnie jakiś obcy odgłos. Ustaje wszystko w chwili zatrzymania lub chwilkę przed zatrzymaniem auta. Na postoju silnik pracuje równo, bez drgań.
                      Nie wiem co to może być.

                      Komentarz

                      • misiek^wro
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 8321

                        #12
                        octikombi, to samo co u mnie, czyli dwumasa
                        Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                        Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                        ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                        TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                        Komentarz

                        • octikombi
                          Ambiente
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 102

                          #13
                          misiek^wro a powiedz mi czy to się da jakoś wyregulować, czy niestety trzeba wymieniać. Jeśli się wymienia to zapewne całe sprzęgło z dwumasą? Powiem, że w temacie sprzęgła jestem trochę zielony.
                          Moja octa ma nalatane 208kkm na liczniku, czy to prawda ? Sam nie wiem, niedawno kupiłem. Ja zrobiłem na niej 4,5 tys. Zdaje mi się, że na początku tego nie było. Przyznam się, że miałem okazje pociągać trochę przyczepę z dość ciężkim ładunkiem, ale tylko na drugim biegu i delikatnie.
                          Patrzyłem na aukcjach to komplet stoi w okolicach tysiaka i więcej

                          Komentarz

                          • misiek^wro
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 8321

                            #14
                            octikombi, niestety masz dwie opcje :

                            regeneracja - ciezka sprawa ... ( bo koszt takowej to 600 zl w gore - ceny z Wroclawia )

                            zakup nowej - kpl ze sprzeglem SACHS'a kolega lukasz ma na forum za 1200 zl albo i ciutke mniej.


                            I teraz moja rada. Zalozenie tego ustrojstwa u mechanika to koszt rzedu 300 zl. Jesli wolisz pierw regenerowac i to sie wysra to wywalasz 900 zl w bloto. Warto chyba dorzucic kolejne 300 zl i ... miec z glowy 8)
                            Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                            Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                            ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                            TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                            Komentarz

                            • octikombi
                              Ambiente
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 102

                              #15
                              Zamieszczone przez misiek^wro
                              octikombi, niestety masz dwie opcje :

                              regeneracja - ciezka sprawa ... ( bo koszt takowej to 600 zl w gore - ceny z Wroclawia )

                              zakup nowej - kpl ze sprzeglem SACHS'a kolega lukasz ma na forum za 1200 zl albo i ciutke mniej.


                              I teraz moja rada. Zalozenie tego ustrojstwa u mechanika to koszt rzedu 300 zl. Jesli wolisz pierw regenerowac i to sie wysra to wywalasz 900 zl w bloto. Warto chyba dorzucic kolejne 300 zl i ... miec z glowy 8)
                              misiek^wro jasne, dzięki za odpowiedź

                              mam jeszcze jedno pytanko - jeździć z tym aż się posypie całkowicie (bo na razie oprócz tych drgań wyżej opisanych nic się nie dzieje) czy brać się za wymianę?
                              wiadomo chodzi o finans - trochę tych kosztów związanych z tym autem poniosłem - rozrząd, olej, płyny - a tu jeszcze teraz sprzęgło, eh

                              Komentarz

                              • ZipY
                                Elegance
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 875

                                #16
                                Moim zdaniem zauważalne rzeczy warto kasować na starcie.. bo teraz to jest kwestia tylko tego elementu, ale w ślad za nim mogą się posypać inne zależne bezpośrednio i pośrednio od niego, a wtedy będzie to większy wydatek...

                                Oczywiście finans to straszny "KAT" więc jeśli nie masz teraz to nie odkładaj tego na długo!!
                                http://www.misiak.art.pl http://www.myspace.com/krzysztofmisiak http://pl.wikipedia.org/wiki/Krzysztof_Misiak

                                Komentarz

                                • misiek^wro
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 8321

                                  #17
                                  octikombi, moze pojezdzic to 1000 km albo i 5000 km W zaleznosci od tego jak bedziesz sie obchodzil z autem, tj palowanie go, piskanie i takie tam

                                  Mnie straszyli, ze przejade gora 1000km a juz zrobilem prawie 10k A wymienic jak najszybciej, jak tylko kas ebedziesz mial.
                                  Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                  Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                  ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                  TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                  Komentarz

                                  • v0n
                                    Classic
                                    • 2007
                                    • 9

                                    #18
                                    Bry wszystkim. Właśnie zapisałem się żeby zapytać o podobny temat, więc odkurzam wątek:
                                    Mam O1 Combi, 1.8T pod maską i pojawił się troszkę irytujący problem - przy wolnej jeździe miejskiej, jeśli puszczę sprzęgło, wrzucę dwójkę i lekko dodam gazu pojawia mi się warkot i wibracje spod maski, podobne do tego kiedy samochód jest na za niskim biegu w stosunku do prędkości i "telepie" skrzynią z braku momentu obrotowego. Tyle, że w tej sytuacji ja mam wrzuconą dwójkę, czyli nie ma już gdzie zredukować. Warkot pojawia się gdzieś w okolicach 1500-2000 rpm, czyli w zasadzie jeśli mam miejsce przyspieszyć mocniej to nie problemu, tylko w typowych warunkach miejskich, powiedzmy wszyscy posuwają sie ledwo, ledwo, powiedzmy lekko pod górkę, wrzucam z jedynki na dwójkę a skrzynia się zachowuje jakbym próbował pociągnąć na trójce bez momentu - głośne WRRRRR...

                                    Na jałowym czuć leciutkie wibracje pedału sprzęgła.

                                    Na co mam zacząć odkładać? Sprzęgło? Dwumasówka? Poduszki pod silnikiem i skrzynią?

                                    Komentarz

                                    • bogusg
                                      Rider
                                      • 2007
                                      • 355

                                      #19
                                      v0n odkładaj na to http://moto.allegro.pl/item262728786...olf1_9tdi.html
                                      Teraz xenony by krzynol

                                      Komentarz

                                      • v0n
                                        Classic
                                        • 2007
                                        • 9

                                        #20
                                        Zamieszczone przez bogusg
                                        v0n odkładaj na to (...)
                                        Tak jakoś jak patrzę na ten koszt to jakby tak w gardle...

                                        Komentarz

                                        • bogusg
                                          Rider
                                          • 2007
                                          • 355

                                          #21
                                          To i tak pół darmo w normalnym sklepie to kosztuje 2000 PLN
                                          Teraz xenony by krzynol

                                          Komentarz

                                          • v0n
                                            Classic
                                            • 2007
                                            • 9

                                            #22
                                            Podjechałem dzisiaj do ASO, mechanik idzie w zaparte, że 1.8T nigdy nie ma problemów z dwumasówką, a że warczy i trzęsie, powiada, to wina tego, że jeżdżę jak emeryt. A niby jak mam jeździć w miejskim trafiku - zarzucać tyłem? Grr....

                                            Komentarz

                                            • misiek^wro
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 8321

                                              #23
                                              Zamieszczone przez v0n
                                              Tak jakoś jak patrzę na ten koszt to jakby tak w gardle...
                                              Na forum niejaki Łukasz ma za 1200
                                              Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                              Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                              ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                              TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                              Komentarz

                                              • janusz_007
                                                Rider
                                                • 2007
                                                • 473

                                                #24
                                                ja mam przejechane 114 tys i slychac wlasnie jakies dziwne tarcie przy przyspieszaniu na 4 biegu i jest to slyszlane tylko na tym biegu w zakresie 2100-2300obr. z tego co poczytalem to pewnie poczatki dwumasy. co z tym fantem robic? czy to zmieniac od razu? czy nei zaczepiac tego? co sie moge stac jesli bede z tym jezdzil? dzieki za odpowiedz
                                                VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

                                                Komentarz

                                                • bogusg
                                                  Rider
                                                  • 2007
                                                  • 355

                                                  #25
                                                  laweta
                                                  Teraz xenony by krzynol

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...