brudnyhary, a jaki ich ropoznam (wiem stado szkodnikow) ale raczej w glownie przystankow nie bedzie.
[O1] Zakup używki rocznik 2000 - 2002 - 1.9TDI (liftback)
Zwiń
X
-
[O1] Zakup używki rocznik 2000 - 2002 - 1.9TDI (liftback)
Witam wszystkich
Jest to mój pierwszy post więc proszę o ewentualną wyrozumiałość jak przywalę jakiegoś babola
Po długiej lekturze forum przy wykorzystaniu magicznej opcji szukaj zdecydowałem się na Octavkę z rocznika 2000 - 2002 w 1.9TDI
Szczerze powiedziawszy poszukiwania auta zacznę od przyszłego roku w okolicach marca i mam zamiar skończyć w okolicach czerwca najpóźniej.
Zacznę od sieci dealerskich skody i ogłoszeń od zakupionych na terenie naszego kraju od 1 właściciela.
Moje pytanie jest następujące:
Ile kasy muszę szykować na zakup modelu octavi 1.9 TDi z rocznika 2000 - 2002 liftback
Wyposażenie:
ABS, wspomaganie, 2x AIRBAG i klimatyzacja reszta mnie nie interesuje a jeśli będzie coś więcej to się nie obrażę
Przeglądając forum wywnioskowałem że na realny przebieg poniżej 200 tys. nie ma co liczyć
Proszę o rady ile wg Was powinien kosztować taki rocznik
Proszę o pomoc bo przeglądając serwisy z samochodami - wszystkim znane - ceny mają bardzo dużą rozpiętość zaczynającą się od 20 tys. a skończywszy na 30 paru tys.
PS a może ktoś z szanownych forumowiczów będzie coś w podobie sprzedawać w przyszłym roku :?: :P
-
-
Jeżeli będziesz chciał zadabany egzemplarz, I właściciela i jak najnowszy to niestety musisz przygotować się na wydatek koło 30 tys. Tyle pewnie krzyknie Ci właściciel ceny wywoławczej i przy pomyślnym wietrze zbijesz do 28-29. Oczywiście w zależności od wersji.
Już ktoś to pisał na tym forum, że pardoksalnie są miesiące, w których na inwestycji w używaną Octę się zarabia, bo ich ceny potrafią podskoczyć.Były:
Skoda Octavia 2004, 1.9 TDI 110 km, ASV,
Fiat Croma 2006, 1.9 MultiJet 150 km
Jest:
Volkswagen CC 2013, 1.4 TSI 160 km
Komentarz
-
-
Sigma_74
-
Zamieszczone przez tomeeekcenia tak od 34 do 32-31 (przy aucie spelniajacym warunki jak wyzej).
Zamieszczone przez ThsSzczerze powiedziawszy poszukiwania auta zacznę od przyszłego roku w okolicach marcabyła czeszka jest franca ale wolałem czeszkę
Komentarz
-
-
Z silników 1.9TDI staraj się kupić w miarę możliwości wersję 110 KM. Już całkiem fajnie się jeździ. Wersja 90KM może być trochę za słaba. Jest ona prostsza konstrukcyjnie, ale pali w zasadzie tyle co 110KM.
Najlepiej byłoby /w tych rocznikach/ dostać wersję 115KM. Koników tylko więcej o 5, ale za to sporo wyższy moment obrotowy /lepsze przyśpieszenie/ no i skrzynia 6-biegowa /90KM i 110KM - 5 biegów/; wada: bardziej skomplikowana konstrukcja
/pompowtryskiwacze/.
Komentarz
-
-
Każdy kto chce kupić używaną Octę spotka się niestety, albo "stety" z jednym problemem. My właściciele bardzo je cenimy .
Tak więc może i szaleństwem byłoby dać za 8 letnią Octę 30 tys. Ale jeżeli ktoś miałby zadbaną Czeszkę tdi z 2000r, odpowiednią doinwestowaną i krzykną by za nią cenę z "3" na początku to ja go szczerze rozumiemByły:
Skoda Octavia 2004, 1.9 TDI 110 km, ASV,
Fiat Croma 2006, 1.9 MultiJet 150 km
Jest:
Volkswagen CC 2013, 1.4 TSI 160 km
Komentarz
-
-
Lukas81, ja rok temu kupiłem swoją z 2001 roku za 33 kPLN. I nie żałuję. Auto naprawdę świetnie się spisuje. Trafiłem egzemplarz od 1 właściciela, w wersji Elegance, kupione w Polsce, nie bite (sprawdzałem dokładnie miernikiem grubośc powłoki lakierniczej no i stan lakieru wskazuje na bezwypadkowość), z wszystkimi fakturami przeglądów od nowości więc przebieg jak najbardziej prawdziwy 128 tys miała. Silnik mógłby być mocniejszy (mam 1.9 TDI 90 KM, AGR), ale nie wybierałem wścigówki, tylko rodzinne kombi więc nie narzekam. Ma wystarczające osiągi.
Więc potwierdzam, że żeby znaleźć auto w dobrym stanie trzeba się naszukać i liczyć z tym, że właściciel będzie je cenił. Ja szukałem auta miesiąc. Wszystkie jakie oglądałem przed tą Były w duuuuuużo gorszym stanie i bite. A sprzedawcy oczywiście zapewniali, że bezwypadkowe. Nie spodziewali się, że będę mierzył lakier . No i wnętrza miałey jak po raperskiej imprezie w basenie. Takie zniszczone. Co wskazywało na o wiele większe przebiegi niż to deklarowano.Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez metrotestNajlepiej byłoby /w tych rocznikach/ dostać wersję 115KM. Koników tylko więcej o 5, ale za to sporo wyższy moment obrotowy /lepsze przyśpieszenie/ no i skrzynia 6-biegowa
Jak już to od razu na pompowtryskach 130 rumaków ale to chyba dopiero od 2003r.
Komentarz
-
-
Ths Moja 01, 110/140koni, przebieg przy zakupie ok 180 tkm, kupiona w salonie, wersja elegance bezwypadkowa (malowana tylko maska po odpryskach) kosztowała mnie 25,6 tys zł. A startowaliśmy od 27 tys, łatwo nie było ale udało sie zbić cenę. Warto się targować. Dodam że w okresie kiedy szukałem Octy trafiały sie egzemplarze 00/01 za 22 - 23 tys ale jak sie później okazało połowa samochodu betonowa (szpachla).
Morał z tego taki że nie warto aż tak bardzo oszczędzać bo koszt późniejszych ewentualnych napraw doprowadzi Cię do palpitacji serca.
Powodzenia w poszukiwaniach.
Komentarz
-
-
lyzy 110, No wyposażenie jak pisałem Elegance. czyli 4 jaśki, ABS+ASR, klima manualna, 4 elektryczne szyby, el. lustra, central zamek. Czyli wszystko to, co auto musi mieć, żeby wygodnie podróżować. Wg mnie brakuje tylko xenonów. Ale to może w przyszłości się zmieniAlfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Komentarz
-
-
Dziękuję Wam za zainteresowanie i opinie są dla mnie bardzo pomocne
Piernik, Rozumiem że Ty kupiłeś w salonowym komisie czyli samochód był oddany w rozliczeniu przez poprzedniego właściciela i sprawdzony w salonie skody? coś ala sprawdzone-auto.pl program skody
Na podstawie tego co napisaliście już wiem ile muszę kaski szykować i lepiej dołożyć na początku niż potem odkładać do auta i brać leki na uspokojenie
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez arci9Zamieszczone przez alfeeNo wyposażenie jak pisałem Elegance. czyli 4 jaśki, ABS+ASR, klima manualna,With age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Komentarz
-
-
Panowie zawahałem się co do słuszności zakupu wersji silnika wysokoprężnego
Obliczyłem, że w miesiącu przejeżdżam ok. 500 km (w mieście krótkie odcinki do 4 km do pracy) plus raz na 2, 3 miesiące wybieram się w trasę 900km (w sumie w obie strony) co daje w roku ok. 10 tys. Maksymalnie może wynieść 13 tys. jak ma to miejsce w tym roku gdzie zrobiłem do dziś dzień ok. 12 tys.
Czy przy takich przebiegach wg Was opłacalny będzie diesel czy nie lepiej kupić 1.6 100 konnej wersji.
W końcu opłaty wyższe i ewentualne części
Samo auto w benzynie powinno być tańsze z tego co widzę na necie za ok. 24 - 25 tys. kupi się 2001 rok
Doradźcie
Komentarz
-
-
Ths, Trzeba przemyslec czy za rok nie bedzie sie juz jezdzic 25kkm albo i 35kkm Czasem tak bywa. Przy tak malych przebiegach faktycznie mozna szukac benzyny, ale IMO sensowniej tej mocniejszej. Oplaty, roznica w OC jest znikoma o ile OC nie jest takie samo za 1.6 i 1.9 bo mam takie auto z silnikiem 1.6 i OC wynosi dokladnie tyle samo co na Octavie Kwestia AC to faktycznie tu moze byc ciut wiecej
Komentarz
-
-
A po czym poznać wersję 100 konną
Znalazłem na forum oznaczenia
AEH - 1.6 - 100KM (145Nm)
AKL - 1.6 - 100KM (145Nm)
AVU - 1.6 - 102KM(148Nm)
Wyczytałem też gdzie je można znaleźć na silniku
Ale czy można na pierwszy rzut oka rozróżnić wersje 75 KM od 100 KM ?
Zauważyłem że w niektórych octaviach silnik wygląda jak w golfie III i Ibizie (kawałek plastiku jest zasłaniający silnik i widać pokrywę zaworów z korkiem od wlewu oleju) a w innych jest cały silnik pokryty plastikiem z napisem 1.6 SR bodajże i takie silniki widziałem także w Seacie Toledo II z rocznika od 1999 i chyba tam od razu były 100 konne i chyba nie było 1.6 75 konnego
Czy dobrze kombinuje? :P
Ubezpieczenie wezmę OC + AC + NW podłącze się pod rodzinkę, która ma w PiZetJu największe możliwe zniżki. Czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć jaka może być różnica w ubezpieczeniu między benzynką (1.6) a dieslem (1.9).
Komentarz
-
Komentarz