[O1] Instrukcja + puszka vs podwozie + obroty

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kulasszczepo
    Classic
    • 2009
    • 14

    [O1] Instrukcja + puszka vs podwozie + obroty

    kto w czwartek może wracać ze spota przez centrum Sosnowca i Lędziny??
    szczepo
  • Ponury
    Drive
    S_OCP Member
    • 2007
    • 57

    #2
    [O1] Instrukcja + puszka vs podwozie + obroty

    W sobotę odebrałem moją Octavkę. Wrażenia nie do opisania. Raz, że to pierwszy samodzielnie kupowany samochód. Dwa, przesiadłem się z yarisa, więc...

    Od wczoraj urodziły mi się trzy problemy.

    1) Instrukcję na polski, to tłumaczył chyba ktoś, kto pojęcia nie ma o czeskim i na składni polskiej też nie specjalnie się znał.
    W opisie komputera jest informacja, żeby nie kasować między przeglądami, bo zaburzy to wskazania. Ale nie kasować czego????? :!: W dźwigni wycieraczek są dwa przyciski do zmiany danych i przycisk reset. Przyciśnięty krótko przełącza pamięci. Ale co on kasuje?? Całą pamięć nr 1? Na podstawie czego komputer podaje info o zbliżającym się przeglądzie? Głównego licznika, czy tego z pamięci komputera?

    2) Jaka jest konstrukcja podwozia O1 combi? Chodzi mi o to, czy nie ma tam jakichś nieosłoniętych kabelków, przewodów, rurek, wężyków i im podobnych. Jadąc wczoraj, na Al. Krakowskiej, najechałem na sprasowaną puszkę, którą pęd poderwał i chyba trochę przetoczyła się pod autem. To mi dało do myślenia. W yarisie byłbym spokojny, wszystko co ważne, jest schowane, ale to w ogóle pierwsza Skoda w rodzinie, więc zupełny brak doświadczeń.

    3) Mam silnik benzynowy 1.6 MPI. Wiadomo, że przez pierwsze 1500 trzeba autko oszczędzać, ale jakie obroty do zmiany biegu zalecacie. A jakie po zakończeniu okresu ochronnego?

    Pozdrawiam!

    Ponury
    Octavia Tour Ice+ 1.6
    Garmin nuvi 250W
    President Walker + Alan ML-145 + reflektometr

    Komentarz

    • deespe
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1468

      #3
      1) Przycisk RESET kasuje całą pamięć z wyświetlacza godziny, czyli spalanie, czas przejazdu, średnia prędkość itd. Komputer podaje Ci info o przeglądzie z głównego licznika.

      2) Zapewniam Cię że nie ma tam nic co byś mógł wyrwać, urwać itp. przy normalniej eksploatacji.

      3) Mam diesla ale powiedział bym że zmieniaj biegi tak żeby nie wył i nie szarpał
      :zlo: :zlo: South Side Madafaka Knight Rider's :zlo: :zlo:............................... prądownia ...

      Komentarz

      • Ponury
        Drive
        S_OCP Member
        • 2007
        • 57

        #4
        Zamieszczone przez deespe
        1) Przycisk RESET kasuje całą pamięć z wyświetlacza godziny, czyli spalanie, czas przejazdu, średnia prędkość itd. Komputer podaje Ci info o przeglądzie z głównego licznika.
        Ale z obu pamięci czy tylko z 1ej?
        To czego do cholery nie kasować między przeglądami?

        Ponury
        Octavia Tour Ice+ 1.6
        Garmin nuvi 250W
        President Walker + Alan ML-145 + reflektometr

        Komentarz

        • deespe
          L&K
          S_OCP Member
          • 2007
          • 1468

          #5
          Ponury, nie nie... głównej pamięci nie skasujesz... chyba ze vagiem
          nie zwracaj na to uwagi czego nie kasować! Ja nie czytałem instrukcji oprócz wykazu bezpieczników i jakoś do tej pory jeżdżę
          :zlo: :zlo: South Side Madafaka Knight Rider's :zlo: :zlo:............................... prądownia ...

          Komentarz

          • djczas
            RS
            • 2005
            • 9612

            #6
            Ponury, staraj sie nie przekraczać 5k obrotów

            w o1 jest problem z miską olejową ale głównie dotyczy on tdi nie ma sie co przejmować puszką ja już nie jeden raz zadzwoniłem podwoziem a mam obniżone

            co do kasowania przeglądów to jest odpowiednia procedura którą można wykonać samemu i dlatego jest napisane że nie jest to wskazane

            Komentarz

            • Marian 2
              L&K
              • 2007
              • 1085
              • Octavia I combi (1U5)
              • AQY 2.0 MPI 115 KM

              #7
              Napewno nie będzie w przyszłości problemów z komputerem pokładowym. Trzeba się tego poprostu po trochu nauczyć.
              Jeżeli masz kombi, to radzę na początek potrenować na jakim wolnym placu, cofanie na wszystkie możliwe sposoby, gdyż jest trochę słaba widoczność do tyłu. Dobrze jest patrzeć do tyłu przez otwarte drzwi kierowcy, po uprzednim upewnieniu się o wolnej drodze z prawej strony.

              Komentarz

              • macieks
                Rider
                S_OCP Member
                • 2005
                • 469
                • Octavia III (5E3)
                • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                #8
                Ponury, jak na komputerze wyświetlasz coś z licznika nr 1 to resetem kasujesz pamięć nr 1. Jak wyświetlasz coś z licznika nr 2 to resetem kasujesz pamięć nr 2.
                Była: O1 1.6 MPI
                Jest: O3 1.2 TSI

                Komentarz

                Pracuję...