Moje boje z Octavia - szyber, soft coding, ABS

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • JanuszP
    Drive
    • 2005
    • 65

    Moje boje z Octavia - szyber, soft coding, ABS

    Zamieszczone przez Nexus6
    wygląda na to że to to najważniejsze że ma wejście zewnętrznego zasilania
    Ja takie cos kupilem na allegro i zamontowalem w avii do anteny zwyklej z markietu. U mnie w miescie przed montazem nie sciagalo nic procz radia maryja :lol: a po zalozeniu zaczal sciagac juz rmffm i wiekszosc stacji ,ale byl maly problem w czasie jazdy dodatkwo sciagal dzwieki z alternatora i sporo trzaskow :evil: wiec sie tak zastanawiam czy to napewno to samo co separator :roll:
    L&K
  • Radkow
    Rider
    • 2004
    • 299

    #2
    Moje boje z Octavia - szyber, soft coding, ABS

    W weekend wojowalem z moja Octawia Opisze moje problemy i ich rozwiazania, moze komus sie przyda. Glownie do sprawdzenia i naprawienia byl:
    - problem z soft coding - zle pokazujacy licznik, problem ktory kiedys opisywalem i rozwiazanie znalazlem na forum obd2
    - problem z szyberdachem, opisywany pare dni temu - rozwiazanie znalezione przy pomocy prob i bledow
    - problem z ABS - zapala mi sie kontrolka ABS gdy przekrocze predkosc 20km/h i ABS przestaje dzialac

    Podsumowanie:
    - soft coding - na forum OBD2 podpowiedziano mi, bym wpisal nowa wartosc 00040 i po jej wpisaniu wszystko wrocilo do normy.

    - szyberdach - nie chcial sie zamknac, wiec domknalem go recznie imbusikiem. Po tej operacji zwariowal i otwieral sie i zamykal. Rozwiazanie: ustawilem pokretlem w pozycji calkowicie otwarty, po czym odlaczylem pokretlo od przewodow i imbusem otworzylem recznie szyber w dach i podlaczylem spowrotem wlacznik.
    Danielpoz mowil, zeby ustawic pokretlo w pozycji zamkniety, odlaczyc aku i zamknac recznie szyber, ale u mnie to nie pomagalo.

    - problem z ABS, ktory pozostal nie rozwiazany i tu wciaz szukam pomocy. Odpalam auto, kontrolka ABS gasnie i po przekroczeniu 20km/h znow sie zapala i nie mam ABS-u
    Chcialem zdiagnozowac modul ABS, ale napotkalem problem, gdyz po podpieciu laptopa caly czas mi mowi, No response from controler Co moze byc przyczyna?? Czy wchodze nieodpowiednim pinem, czy co?? Dodam, ze do licznika, immobilaisera moge wejsc i zdiagnozowac, natomiast, ani modul komfortu, ani ABS, ani silnik nie chca mnie wpuscic.
    Czy ktos jest w stanie mi pomoc??
    Pozdrawiam
    Radek

    Komentarz

    • EŁ
      L&K
      • 2004
      • 1168
      • Octavia III (5E3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
      • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

      #3
      z tego co pamietam to w przypadku gdy autko złapie jakis bład ABS-u (np samochód na podnosniku, krecą sie tylko przednie koła) to dopiero po przekroczeniu 20km/h w normalnej jezdzie kontrolka gasnie....czyli na chłopski rozum :szeroki_usmiech wynika ze przy tej predkosci ABS sie diagnozuje, dokonuje zczytań ze swoich czujników itp...u ciebie sytuacja jest odwrotna...jak odpalasz jest dobrze a przy 20 km/h wychodzi jakis bład....spróbuj sprawdzić czujniki itp..a jak nie to chyba tylko fachowiec Ci pozostanie bo z ABS to raczej zartów nie ma :wink:

      Komentarz

      • Radkow
        Rider
        • 2004
        • 299

        #4
        Ostatnio jak wymienialem tarcze hamulcowe to przygladalem sie jednemu czujnikowi z przodu, ze tak jakos luzno latal, ale wtedy bledu nie bylo i ABS mialem, a po jakims czasie przestal dzialac i chcialem jakims softem to zdiagnozowac (sprawdzic ktory czujnik nawalil), ale po podlaczeniu interfejsiku i odpaleniu softu okazuje sie, ze ani w modul komfortu ani w ABS nie moge wejsc
        W immo i licznik moge wchodzic, wiec chyba podlaczenie jest prawidlowe, albo abs i komfort wymaga wejscia po innnym pinie niz 7
        Pozdrawiam
        Radek

        Komentarz

        • razaw
          Classic
          • 2004
          • 16

          #5
          - soft coding - na forum OBD2 podpowiedziano mi, bym wpisal nowa wartosc 00040 i po jej wpisaniu wszystko wrocilo do normy
          czy chodzi o wskaznik paliwa bo mi caly czas zaniza ilosc paliwa- masz dośwaidczenie w tym temacie?
          pozdrawiam Razaw

          Komentarz

          • Radkow
            Rider
            • 2004
            • 299

            #6
            Nie, nie chodzi o wskaznik paliwa. Mi tez zaniza, ale na razie nie wiem jak to naprawic U mnie przeklamywal obrotomierz o jakies 200 obrotow za malo pokazywal
            Pozdrawiam
            Radek

            Komentarz


            • #7
              tak wlasnie sobie przypomnialem ze w octavi przed face byl inny szyber co prawda tez webasto ale ma grubsza uszczelke zewnetrzna wiec moze tez sie rozni mechanizmem

              ale najwazniejsze ze zrobiles i jest git

              Komentarz

              • greemtroll
                Classic
                • 2009
                • 32

                #8
                Witam.
                Radkow dzięki za opis jak to zrobiłeś z szyberdachem - sam też w ten sposób naprawiłem i czuję się jak kaszpirowski, bo mam ręce, które leczą
                Pozdrawiam
                Nie ma to jak stary poczciwy, ekonomiczny i pancerny TDI na VP37. Precz z PD i CR !!!

                Komentarz

                Pracuję...