U mnie szlag trafił właśnie mieszek nie dało się go wogóle ruszyć
Opony strasznie halasuja !!
Zwiń
X
-
Sigma_74
-
Panowie,przecież wszyscy jeździmy na oponach zimowych,ale one nie powinny strasznie wyć.Prawdopodobnie są to opony kierunkowe i być może zostały założone odwrotnie do przewidzianego kierunku jazdy.
Ja kilka lat temu miałem taką przypadłośc,że po zmianie z zimowych na letnie było straszne wycie i okazało się,że łożyska w piaście trzeba było wymienić.Taki zbieg okoliczności.Może tu mamy podobny przypadek,że opony zimowe z natury trochę głośniejsze połączyły wydawane przez siebie odgłosy z zużytymi łożyskami,a wcześniejsze objawy zużycia łożysk narastały powoli i nie były takie uciążliwe.Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.
Komentarz
-
-
JanuszSz, mam to samo. Zmieniłem opony i miałem wrażenie, że to opony są głośniejsze, a to łożysko zaczynało padać. Teraz już mi tak wyło, że miałem w aucie głośno jak w rakiecie. Dopiero na kanale ze stetoskopem potwierdziłem, że to łożysko. Tak bardzo się zasugerowałem, że to opony (i mały przebieg 50kkm), że wyeliminowałem łożysko (błędnie).
Komentarz
-
-
Miałem to samo w Pasku ,wina na 100% w oponach. Polecam je sprzedać na allegro i kupić inne . Nie wiem jak u Ciebi ale u mnie był problem z Dębicą , po wymianie na nowe jazda jest super cicha. Nie wszystkie zimówki są głośne.Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI
_
Komentarz
-
-
To co można sprawdzić samemu to:
1. Jeśli są kierunkowe to jest na nich zaznaczony kirunek obracania się ( strzałka ).
2. Jeśli nie są kierunkowe ( brak strzałki ) ale są niesymetryczne i mają zaznaczoną stronę która powinna być na zewnątrz ( np. napis outside ) to trzeba sprawdzić czy zostały założone po tej samej stronie samochodu ( można ewentualnie zamieniać przód z tyłem, ale nie zaleca się zamiany stron np z lewa na prawo, bo powoduje to, że opona, która cały zeszły sezon układała się do jazdy w jednym kierunku teraz obraca się w przeciwną i jest zazwyczaj głośniejsza)
3. Trzeba sprawdzić czy opony nie są "wyząbkowane" ( w Octavi zazwyczaj tył ). W takiej sytuacji teoretycznie powinny być tak samo głośne jak w zeszłym sezonie, ale zwyczajowa sezonowa zamiana przodu z tyłem oraz półroczna przerwa wzmaga ten efekt.
4. Jeśli żadne z powyższych to prawdopodobnie łożysko ( tu już zalecany warsztat ).
A w temacie głośności letnie/zimówki to polecam każdemu przejechanie się latem na komplecie GoodYear Eagle F1 ( najlepiej lekko używanych np. po 10kkm ); poza wszelkimi zaletami wyją niemiłosiernie i kiedy jakiś miesiąc temu podmieniłem je na zimowe GY UG7+ ( w tym samym rozmiarze co F1 czyli 205/55/16 ) to nastąpiła taka cisza, jakbym się przesiadł do jakiegoś A8...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
kowal 2002, Znajomy zalożył u siebie Michelin Alipne A3 i Ci powiem że szok :!: :!: :!: Nie myślałem że ta opona może być aż tak cicha zarówno wew jak i na zew :szeroki_usmiech Jak mi te padną to napewno następne będą Michelin Alipin A3Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka
Komentarz
-
-
maysee,
Jeżeli okaże się, że wina leży po stronie opon, to proponuję zakup Dunlop SP WINTER SPORT M3. Kupiłem pierwszy komplet 4 lata temu i ... mnie zaczarowały. Teraz oba moje samochody (drugi to Clio) mają takie same buciki. Opona wyjątkowo cicha - w przeciwieństwie do obiegowej opinii, że opona zimowa musi być głośniejsza od opony letniej (moje fabryczne Dunlop 200E były nieznośnie głośne), bardzo dobrze sprawdzająca się na śniegu. Polecam. 8)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002w temacie głośności letnie/zimówki to polecam każdemu przejechanie się latem na komplecie GoodYear Eagle F1 ( najlepiej lekko używanych np. po 10kkm ); poza wszelkimi zaletami wyją niemiłosiernie i kiedy jakiś miesiąc temu podmieniłem je na zimowe GY UG7+ ( w tym samym rozmiarze co F1 czyli 205/55/16 ) to nastąpiła taka cisza, jakbym się przesiadł do jakiegoś A8...
Właśnie chciałem potwierdzić to co napisałeś, kiedy zacząłem jeździć na F1 to najpierw pomyślałem, że z łożyskiem coś nie tak. W ASO powiedzieli, że to wina opon F1, uwierzyłem dopiero jak powiedzieli mi to samo w drugim serwisie. Teraz zmieniłem na zimówki GY UG7 (rozmiar taki sam jak Twój :wink: ) i mam błogą ciszę w kabinie. I już wiem, że to rzeczywiście była wina F1, tym bardziej, że Ty również to zauważyłeś.Życzę miłego dnia!
Komentarz
-
-
Ja u siebie w Octavii II założyłemw tym roku nowe oponki letnie Goodyear EXcellence. Po przejechaniu ok 10 000 km zaczęły niemiłosiernie hałasować. Okazało się że wyząbkowały się wszystkie cztery. Polecam sprwadzenie opaon czy aby nie macie tego samego zjawiska. Jeżeli tak to opony sa od wyrzucenia. :cry: :x
Komentarz
-
-
desmo
Okazało się że wyząbkowały się wszystkie cztery. Polecam sprwadzenie opaon czy aby nie macie tego samego zjawiska. Jeżeli tak to opony sa od wyrzucenia.
Komentarz
Komentarz