Ja osobiście robię około 24 tyś.km. rocznie i będę zalewał silnik olejem long life i przegląd będę robił co rok- czyli coś wypośrodkowane. Samochód będzie przejrzany raz w roku przez serwis i jest dobry olejem zalany.
No OK ale to moim zdaniem trochę bez sensu. Serwis LL został po to stworzony aby to samochód wiedział lepiej kiedy należy się zameldować do serwisu.
Ale jak już napisałem, Twoje dudki Twoja sprawa. :szeroki_usmiech
Dzida, samochód w OG1 sam melduje-masz rację- o przeglądzie i to jest w okolicy 24÷28 tyś. km w zależności od rodzaju warunków eksploatacji ale nie dłużej niż 2 lata.
Także moja decyzja co do przeglądów jest wypośrodkowana.
Ale jak już pisałem wcześniej każdy sobie robi jak pasuje wg własnych teorii.
Kalkulacja serwisowania pojazdu co 15 tys. km lub LL ( tak serwisuje i wychodzi mi co około 28 tys km ) powinna opierać sie na skalkulowaniu wszystkich kosztów a nie tylko porównaniu ceny samego oleju. Ja kupuje olej Castrol EDGE 5W-30 ( norma 507.00 ) w cenie 194,00 pln brutto z faktura czyli w porównania do ceny podaje przez kolegę Dzida, różnica w cenie wynosi 42 pln. Należy jeszcze dodać koszt przeglądu - około 200 pln w zależności od serwisu, filtra oleju - około 30,00 pln oraz 1 dzień przestoju pojazdu który w moim wypadku używany jest do pracy ( w tym dniu nie pracuje czyli nie zarabiam ). Jeżeli producent przewiduje wymianę co 30. tys km wskazuje specjalny olej który należy wtedy stosować to nie rozumiem czemu robić to częściej i wydawać niepotrzebnie pieniądze. Po drugie zastanówmy sie jak długo będziemy jeździli naszym pojazdem ??? Ja wiem ze jak dobije przebiegu 250-300 tys km to go sprzedam i kupie znowu nowy a w tym czasie na pewno nie odczuje "negatywnego" wpływu wymian co 30 tys na silnik jeżeli takowy w ogóle istnieje. Reasumując kolega serwisujący pojazd co 15 tys km na każde przejechane 30 tys km wyda na serwisowanie pojazdu 340 pln więcej - dla mnie jest to prawie 700 pln rocznie ( przebiegi roczne około 60 tys km ) oraz 1 dzien przestoju w pracy.
Komentarz