efekt buksowania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • socha86
    Classic
    • 2008
    • 34

    efekt buksowania

    Zamieszczone przez kamillis
    podpowiedzcie cos, bo nie mam juz pomysłów,
    Sprawdź prowadnice zacisków. W Twoim samochodzie masz zacisk AIII i wkręcane w odlew zwrotnicy prowadnice zacisku (hyba M9 - nie pamiętam teraz). Często wyrywa się tam gwint, prowadnice tracą równoległość przez co zacisk nie odbija po hamowaniu.

    Dodatkowo powinno się sprawdzić przewody elastyczne bo potrafią rozwarstwić się w środku i blokować powrót.

    Co do samego przeglądu hamulców:
    - powinieneś zdjąć cały zacisk,
    - wyczyścić dokładnie prowadnice klocków w jarzmie (najlepiej skrobakiem) i posmarować je smarem miedzianym,
    - rozebrać zacisk - wyjąć tłoczek, sprawdzić czy jego wystająca na zewnątrz cześć jest czysta nie ma wżerów, rdzy, ...
    - jeśli ma wżery to należy tloczek wymienić, jeśli tylko jest brudny i przyrdzewioały to należy go przeczyścić papierem wodnym o numeracji wyższej jak 1200,
    - dokładnie wyczyścić przestrzeń pomiędzy uszczelką a zewnętrzną krawędzią cylindra w zacisku,
    - założyć nową uszczelkę,
    - tłoczek posmarować smarem do tłoczków ATE i wcisnąć do środka jedniocześnie okręcając by nie wyrwać uszczelki z rowka,
    - założyć nową osłonę tłoczka,
    - założyć nowe gumowe prowadnice zacisku hamulca,
    - posmarować zewnętrzne części klocków smarem miedzianym w miejcsu styku z zaciskiem i tłoczkiem,
    - zamontować zacisk na jego miejsce,
    - posmarować smarem do zacisków prowadnice zacisku (te metelowe wkręcane w zwrotnice) i wkręcić je (oczywiście muszą być idealnie czyste i nie pordzewiałe), założyć zaślepki z tyłu prowadnic,
    - odpowietrzyć układ.

    Jeśli to zrobisz tak jak pisałem to znikną na 100 problemy z zaciskami. Częsci gumowe (osłony, prowadnice, uszczelki) dostaniesz w zestawie naprawczym zacisku hamulcowego np. z ATE, SWAG, ...)

    [ Dodano: Nie 30 Mar, 08 15:12 ]
    Zaciski FSIII oczywiście nie AIII ops:
    Grunt to śmigać!
  • pobiedziak
    Classic
    • 2007
    • 5

    #2
    efekt buksowania

    witam
    Panowie wiem że wielokrotnie na forum był poruszany temat dwumasowego koła zamoachowego,
    jednak mam do was pytanie bo w żadnym poscie nie znalazłem odpoweidzi na nurtujące mnie pytanie.
    Jeżdzę octavią 1,9 tdi 110 ps.
    wyobraźmy sobie sytuację, jade spobie spokojnie ok 70km/h dodaje gazu aby przyśpieszyć i w tym momencie mój samochód zaczyna drgać, efek jest jakby boksowały koła, bardzo mocno czuć to pod podłogą. dodam tylko, że zawieszenie jest sprawdzone a koła wyważonee, zero drgań w kieronicy itp.
    Czy jest to oznaka zużytego koła zamachowego?? Ja stawiałem na poduszki pod silnikem ale byłem u mechanika i on twierdzi że są ok.Będe wdzieczny za pomoc

    Komentarz

    • dariuspolo
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1168

      #3
      ...tak jak to opisales to moze to byc dwomas.

      Zamieszczone przez pobiedziak
      Jeżdzę octavią 1,9 tdi 110 ps.
      BXE 110ps :?: :?: sprawdz twoj avantar.
      T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
      SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
      Zuzycie paliwa

      Komentarz

      • pobiedziak
        Classic
        • 2007
        • 5

        #4
        mam nadzieje że może ale nie musi, myślisz że w aso sprawdzo mi to bez wyciągania skrzynibiegów?

        Komentarz

        • dariuspolo
          L&K
          S_OCP Member
          • 2007
          • 1168

          #5
          ...jaki masz przebieg, seryjna moc czy wiruc?
          Dobry mechanik( czytaj nie ASO) powinien rozpoznac czy to dwomas.
          T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
          SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
          Zuzycie paliwa

          Komentarz

          • Perfee
            Ambiente
            S_OCP Member
            • 2005
            • 179

            #6
            To zależy, czy jedziesz na 4-tym, czy na 5-tym biegu... W opisanych przez Ciebie warunkach jadąc na 4-tym biegu nie miałbym efektów ubocznych, ale na 5-tym z pewnością. Diesel w ten sposób nabiera mocy, trzeba uważać jak z niej korzystać. Na tym forum jest to powtarzane do znudzenia, ale nie bez powodu :wink: :szeroki_usmiech
            Perfee
            149 KM / 313 Nm by Masters Tuning

            Komentarz

            • stysiek
              Rider
              • 2007
              • 537

              #7
              Zamieszczone przez Perfee
              Diesel w ten sposób nabiera mocy, trzeba uważać jak z niej korzystać
              jakieś konkrety ???

              Komentarz

              • Garret
                L&K
                S_OCP Member
                • 2006
                • 1196
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                #8
                Zamieszczone przez stysiek
                Zamieszczone przez Perfee
                Diesel w ten sposób nabiera mocy, trzeba uważać jak z niej korzystać
                jakieś konkrety ???
                koledze zapewne chodzi o to by nie cisnąc na maxa przy zbyt niskich obrotach bo to nie zdrowe dla zespołu napędowego :roll:
                Garret

                -----------
                Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                Komentarz

                • stysiek
                  Rider
                  • 2007
                  • 537

                  #9
                  Zamieszczone przez Garret
                  przy zbyt niskich obrotach
                  pojęcie względne...

                  Komentarz

                  • AdamB
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 8033
                    • Octavia IV (NX3)
                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                    #10
                    stysiek, przyjmij że zaczynasz mocno przyspieszać od obrotów 2000 obr./min dla na poszczególnych biegów.
                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                    Komentarz

                    • pobiedziak
                      Classic
                      • 2007
                      • 5

                      #11
                      Zamieszczone przez AdamB
                      stysiek, przyjmij że zaczynasz mocno przyspieszać od obrotów 2000 obr./min dla na poszczególnych biegów.
                      efekt pojawja się równiż na wyższych obrotach, nie chodzi tu tylko startowanie z dołu. czy to jest bieg 3, 4, 5 efekt jest ten sam.
                      przyjmujemy 3 tyś obrotów daje gazu a tu podłoga drży, dziwne uczucie.

                      co do przebiegu to 125 tyś.

                      Komentarz

                      • Maro2225
                        Ambiente
                        • 2007
                        • 113

                        #12
                        Nie jestem fachowcem,ale czy to nie luzy na polosiach napedowych?
                        Maro

                        Komentarz

                        • DGW
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 2330

                          #13
                          jeśli telepie budą nie zależnie od biegu, prędkości obrotowej silnika, prędkości a pojawia się przy przyspieszaniu mogą to być przeguby wewnętrzne
                          NFPNorth-West
                          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                          WARSZTAT www.dsize.pl
                          ->
                          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                          Komentarz

                          Pracuję...