Zamieszczone przez kamillis
Dodatkowo powinno się sprawdzić przewody elastyczne bo potrafią rozwarstwić się w środku i blokować powrót.
Co do samego przeglądu hamulców:
- powinieneś zdjąć cały zacisk,
- wyczyścić dokładnie prowadnice klocków w jarzmie (najlepiej skrobakiem) i posmarować je smarem miedzianym,
- rozebrać zacisk - wyjąć tłoczek, sprawdzić czy jego wystająca na zewnątrz cześć jest czysta nie ma wżerów, rdzy, ...
- jeśli ma wżery to należy tloczek wymienić, jeśli tylko jest brudny i przyrdzewioały to należy go przeczyścić papierem wodnym o numeracji wyższej jak 1200,
- dokładnie wyczyścić przestrzeń pomiędzy uszczelką a zewnętrzną krawędzią cylindra w zacisku,
- założyć nową uszczelkę,
- tłoczek posmarować smarem do tłoczków ATE i wcisnąć do środka jedniocześnie okręcając by nie wyrwać uszczelki z rowka,
- założyć nową osłonę tłoczka,
- założyć nowe gumowe prowadnice zacisku hamulca,
- posmarować zewnętrzne części klocków smarem miedzianym w miejcsu styku z zaciskiem i tłoczkiem,
- zamontować zacisk na jego miejsce,
- posmarować smarem do zacisków prowadnice zacisku (te metelowe wkręcane w zwrotnice) i wkręcić je (oczywiście muszą być idealnie czyste i nie pordzewiałe), założyć zaślepki z tyłu prowadnic,
- odpowietrzyć układ.
Jeśli to zrobisz tak jak pisałem to znikną na 100 problemy z zaciskami. Częsci gumowe (osłony, prowadnice, uszczelki) dostaniesz w zestawie naprawczym zacisku hamulcowego np. z ATE, SWAG, ...)
[ Dodano: Nie 30 Mar, 08 15:12 ]
Zaciski FSIII oczywiście nie AIII ops:
Komentarz