1.9 TDI, czy 2.0 TDI ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tcjn
    Classic
    • 2009
    • 5

    1.9 TDI, czy 2.0 TDI ?

    Impreza odbywa sie w sobote i niedziele od 10 - 16 (lub 18), parking jest na terenie targów (oczywiście płatny) ale mozna tez zaparkować na pobliskich drogach, jak sie poszczęści i będzie miejsce
    Revolution is my name...
  • Czacza
    Classic
    • 2007
    • 2

    #2
    1.9 TDI, czy 2.0 TDI ?

    Witam wszystkich.
    Przymierzam się do kupna Octavi II Kombi i mam prośbę abyście poradzili mi który wybrać motor 1.9 TDI 105 KM, czy wersję mocniejszą 2.0 TDI 140 KM.
    Auto będzie wykorzystywane do pracy dla przedstawiciela handlowego, jako auto rodzinne, ale również często bedzie musiało ciągnąć lawetę ważącą razem z ładunkiem ok 1600 kg. Rozsądniejsze na pewno byłoby wybanie mocniejszej wersji, ale ... słyszłaem nienajlepsze opinie o tym motorze. Nawet sprzedawca w salonie delikatnie podpowiedział mi aby nie wybierać mocniejszej wersji gdyż ponoć " ...jest to nowa konstrukcja i jeszcze jest mocno awaryjna, częste jest także branie oleju... ", zaś 1.9 TDI 105 KM "...to konstrukcja stara, ale sprawdzona, co miało się zepsuć już dawno się zepsuło, i dawno zostało naprawione..."
    Jakie macie doświadczenia? Auto na pewno przejedzie u mnie spory dystans, około 200 - 250 tys.km. więc z jednej strony nie chcę zajechać zbyt słabego silnika tą lawetą, z drugiej strony boję się awarii i nieprzewidzianych kosztów napraw silnika mocniejszego.
    Dzięki wielkie za wszystkie opinie i czekam na nie z niecierpliwością.

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Czacza, Duzo kryterii, IMO 2.0TDI szczegolnie jak ma to latac z przyczepa. Z drugiej strony auta dla PH to golas, bo jak to auto sluzbowe to sam wiesz, chyba ze sam sobie tworzysz stanowisko pracy PH i wtedy podejscie jest zupelnie inne.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • AdamB
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 8033
        • Octavia IV (NX3)
        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

        #4
        Silnik 1.9TDI będzie za słaby do ciągnięcia lawety, do normalnej jazdy jest wystarczający.
        A co do ciągnięcia lawety o masie całkowitej 1600kg - OII możesz ciągnąć przyczepkę z ładunkiem o masie całkowitej 1400kg wg instrukcji obsługi i danych technicznych dla silnika 1.9TDI i 2.0TDI.
        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

        Komentarz

        • Jarekk
          Classic
          • 2007
          • 5

          #5
          Co do brania oleju,to kwestia dobrego ułożenia silnika od samego początku jego eksploatacji i nie ma znaczenia jaki to silnik. Jeśli kasa pozwoli to ja bym wybrał 140 KM. :wink:
          Jarekk

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            AdamB, W mojej instrukcji pisze cos o 1600kg chyba, ze to dotyczy 4x4 nie jestem wlasnie pewien, potem sprawdze. Mowa o OII oczywiscie.
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • AdamB
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 8033
              • Octavia IV (NX3)
              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

              #7
              Zamieszczone przez Maicroft
              AdamB, W mojej instrukcji pisze cos o 1600kg chyba, ze to dotyczy 4x4 nie jestem wlasnie pewien, potem sprawdze. Mowa o OII oczywiscie.
              1400kg podane jest na linku http://www.skoda-auto.pl/salon/octav...techniczne.pdf

              Instrukcja podaje dwie wartości 1400kg przy wzniesieniu 12% i 1600kg przy wzniesieniu 8%.
              Dotyczy to 1.9TDI i 2.0TDI. Dla 4x4 i scout masa jest większa o 100kg. czyli 1500 i 1700kg.

              Ale nie zmienia to faktu że częste ciąganie lawety o całkowitej masie 1600kg nie wpłynie dodatnio na trwałość OII.
              Maicroft chyba się z tym zgodzisz.
              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

              Komentarz

              • Dzida
                RS
                • 2006
                • 2253

                #8
                Zamieszczone przez AdamB
                Ale nie zmienia to faktu że częste ciąganie lawety o całkowitej masie 1600kg nie wpłynie dodatnio na trwałość OII
                a w szczególności sprzęgła :|

                Komentarz

                • Techno200
                  Elegance
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 782
                  • Tesla

                  #9
                  mam dwa 2.0TDI 140km w rodzinie i oba biora olej od nowosci...
                  Old Octavia 1.9 AHF - New Leon 2.0 BKD - New Passat 2.0 HGW ;-) Pontiac Trans Am 7.5

                  Spoty Lublin - kazda pierwsza sroda miesiaca. Zapraszamy

                  Komentarz

                  • Nexus6
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 4847
                    • Volkswagen

                    #10
                    Czacza, co do brania oleju - wszystkie PD biorą olej miedzy przeglądami - dobrze jeśli biorą nie więcej niż 1 l na 15 000 km
                    With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                    Komentarz

                    • Dzida
                      RS
                      • 2006
                      • 2253

                      #11
                      Zamieszczone przez Techno200
                      mam dwa 2.0TDI 140km w rodzinie i oba biora olej od nowosci...
                      chyba jak każdy TDI PD.
                      Wracając jednak do tematu to jeżeli budżet pozwala to brać 2.0 i się nie zastanawiać.

                      Komentarz

                      • yanooshiiik
                        Ambiente
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 172

                        #12
                        mam w rodzinie 3 o tdi:

                        140 KM 2.0 tdi po 12.000 nie zjadl nic (moze minimalnie, raz dolalem 100 ml na wszelki wypadek jak jechalem w trase bo zamalo nalali przy przegladzie zerowym).

                        170 KM 2.0 tdi - 19.000 (bryka rs jedrzejam) --- 0 brania oleju

                        wiec mysle ze to zalezy od silnika, ale chyba nie jest zle.

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          yanooshiiik, Ale RS to juz nie jest typowy PD i chyba stad ta roznica.

                          AdamB, Tak zgadzam sie, z drugiej strony laweta na 1600DMC to taka mala laweta, bo wiekszosc ma DMC2000kg. Z drugiej strony sama laweta to jakies 400-450kg + auto, a wiec zazwyczaj wozimy miedzy 1400-1700kg i do tego jednak przydaje sie jakis bus.

                          Sam ale OI jezdzilem z taka laweta DMC2000kg, ale auto na niej wazylo jakies 750-800kg i bylo juz to czuc, ze cos z tylu jedzie. Jak juz sie rozpedzilo, to bez problemu taki 'zestaw' jedzie.

                          Wracajac do tematu, pozostaje kwestia, czy to jest jazda z przyczepa obojetne jaka ciagla, czy okazjonalna raz na miesiac czy dwa, gdzie na laweta pakuje sie quada i tyle. Mimo wszystko tak jak wyzej napisalem: 2.0TDI powinno zapewnic wiekszy komfort podrozy.
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • hubik
                            Drive
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 77

                            #14
                            Ja mam pewne porównanie ponieważ w rodzinie najpierw teść kupił O2 1.9 TDI (DSGO) i nim chwilę pojeździłem, a potem ja wybierałem samochód dla siebie i też początkowo planowałem 1.9. Ten silnik świetnie sobie radzi z Octą i do normalnej jazdy jest zupełnie wystarczający.
                            Jednak, ponieważ wcześniej jeździłem dość szybką Hondą oraz samochód kupowałem z perspektywą jeżdżenia przez jakieś 5 lat, chciałem kupić max na co mnie było stać (żeby sobie po roku nie pluć w brodę, że mogłem dołożyć i mieć lepiej) i wybrałem 2.0. Różnica w dynamice jest naprawdę spora. Co do oleju to dolałem 0,5 litra a mam przejechane 18000 km w rok.
                            DSG

                            Komentarz

                            • MiKruS
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 7976

                              #15
                              Nie lepiej do ciagania lawet kupic cos co sie bardziej nadaje do ciągania lawet?

                              Cos co ma krotko zestopniowaną skrzynie, wytrzymale sprzeglo i ogolnie jest przygotowane do robienia za woła roboczego?
                              Moze cos w stylu Caddy jakiś Fordow mini Transitow, czy jak to tam sie nazywa, czy innych Berlingo...

                              O2 ze swoim wielowahaczem z tyłu raczej nie bedzie zbyt wdziecznym i tanim w eksploatacji wołem roboczym.

                              To tylko taka luźna uwaga...
                              TDI 205PS

                              Komentarz

                              • cartel1
                                Ambiente
                                • 2007
                                • 249

                                #16
                                brać 2.0 8) Sam jezdze czymś takim i dynamika jest bardzo dobra, co do awaryjności to w zasadzie tylko turbina tu jest słabym punktem, we wcześniejszych wersjach problem był z głowicą ale zostało to juz dawno rozwiązane, a konstrukcja silnika jakby nie patrzeć wywodzi się z silnika 1,9 :P
                                [center:a5df0a9dad]

                                [/center:a5df0a9dad]

                                Komentarz

                                • Masmo
                                  L&K
                                  • 2005
                                  • 1145

                                  #17
                                  Podobno 1,9 TDI PD nie mają zbyt mocniego sprzęgła a do ciągnięcia przyczepy sprzęło to podstawa.
                                  A do przyczepy to 4x4 bym brał :!:

                                  BTW może jestem spaczony bo ostatnio tylko 4x4 mam w głowie :szeroki_usmiech
                                  Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                  Komentarz

                                  • Czacza
                                    Classic
                                    • 2007
                                    • 2

                                    #18
                                    Dzieki wielkie ze opinie, trochę może skonkretyzuję informację. Otóż muszę wybrac Skodę gdyż po pierwsze będę miał na nią dość dobry rabat, po drugie auto musi być w miarę reprezentatywne, ale bez fajerwerków, po trzcie musi spełniac rolę auta rodzinnego. Na codzień będzie wykorzystywane do pracy dla PH,( głupio do klienta przyjechac transitem ) a z lawetą będzie jeździło ok. raz, dwa razy w miesiącu na dystansach około 300-400 km, plus czasami na kilkudziesięciu kilometrowych dystansach. Rzeczywista masa lawety będzie b edzie wynosić ok 1200-1300 kg ( laweta ok 500 - aluminowa + ok 700 auto na niej )

                                    Komentarz

                                    • paf
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 3140

                                      #19
                                      Czacza, no to jeśli i tak celujesz w O2 to bierz 2.0 jeśli nie ma przeciwwskazań finansowych. Słodkie pierdzenie sprzedawcy na temat niepewności silnika 2.0 _szczególnie_ z powodu że to "nowa i niesprawdzona konstrukcja" to znak że z tym panem nie ma co rozmawiać poważnie na temat techniki a w szczególności silników TDI - taki tekst przeszedł by może jeszcze zaraz po wprowadzeniu tej jednostki na rynek a nie teraz gdy jest już na rynku kilka lat

                                      na naszym forum było już dość dużo pisane na temat usterkowości aut z silnikiem BKD czyli 2.0TDI 140KM - wpisz w szukajkę BKD - zaznacz żeby szukał tylko w tytułach to powinno wiele rozjaśnić

                                      Komentarz

                                      • AdamB
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 8033
                                        • Octavia IV (NX3)
                                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                        #20
                                        Jeżeli będziesz sam nim jeździł to bierz 2.0TDI, a jeżeli pracownik twojej firmy to bierz 1.9TDI :lol:
                                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                        Komentarz

                                        Pracuję...