[O1] dmuchawa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kubala
    Ambiente
    • 2009
    • 122
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    [O1] dmuchawa

    Tak jak mowie, nie pisza ile to auto mialo przejechane. Wiesz dobrze, ze sprezarka jest sprawa ulotna Gdzie stwierdzili uszkodzenie sprezarki w ASO Toyoty?? No to jakas paranoja, ktos wymienia olej w stacji szybkiej obslugi (pewnie w aucie na gwarancji) a potem z zalem do Toyoty ze turbo padlo - no to sie wypieli :twisted: A moze ten olej nie byl zmieniony, a ktos zmienil tylko filtr :roll:
    Kubala
    ------------------------------------
    było 139 KM i 310 Nm
    jest 105 KM i 240 Nm (i jest dobrze)
  • gieniug66
    L&K
    S_OCP Member
    • 2007
    • 1100
    • Seat

    #2
    [O1] dmuchawa

    Czytałem posty na temat nawiewu i dmuchaw ale tego co mnie interesuje nie znalazłem.
    Mam mały problem i nie wiem jak się do niego zabrać, na I biegu dmuchawy słyszę lekkie piszczenie na innych jet ok, chcę rozebrać sam wentylator i może go posmarować albo coś podobnego.
    I mam pytanie czy ktoś już to rozbierał??
    Ja zdemontowałem tylko schowek i ten went. jest zabudowany cały w przewody nawiewu itd. i mam pytanie czy da się jakoś dostać tylko do samego wen. bez demontażu tego całego
    Życie jest piękne
    ...... tylko ludzie to ...

    Komentarz

    • pskosz
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 703

      #3
      Mi na 1 buczy, ale tylko zimą.
      pozdrowienia

      Komentarz

      • hubert78
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 1576

        #4
        Zamieszczone przez gieniug66
        mam pytanie czy da się jakoś dostać tylko do samego wen. bez demontażu tego całego
        Gdzieś czytałem na forum ale nie potrafię teraz zlokalizować tematu , ale chyba bez demontażu się nie obejdzie , choć zaznaczam z całą stanowczością że mogę się mylic ponieważ osobiściwe jeszcze tam nie grzebałem

        Komentarz

        • koja86
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 3178

          #5
          gieniug66, nic z tym bym nie robił roboty sporo a efekt mierny
          Takie zwykłe Ambiente

          Komentarz

          • fergsat
            Classic
            • 2007
            • 9

            #6
            Witam.Wentylator demontuje się w następującej kolejności:najpierw schowek(trzyma się na trzech wkrętach),następnie odłacz wtyczkę od oświetlenia schowka,jeżeli masz poduszkę pasażera i masz wyłącznik poduszki w schowku to nie trzeba odłączać kostki,potem wyjmujemy kostkę połączeniową z dmuchawy,następnie odkręcamy dwa wkręty w dekielku obudowy wentylatora(na dole) i wyjmujemy do dołu.Wystarczy wstrzyknąć na tulejki po kropli oliwy i przestaje piszczeć.Całość łącznie ze złożeniem max. 0,5 godziny.Montaż w kolejności odwrotnej.Pozdrawiam.

            Komentarz

            • gieniug66
              L&K
              S_OCP Member
              • 2007
              • 1100
              • Seat

              #7
              fergsat, dzięki, zaraz w poniedziałek będę kombinował i dam znać jak poszło
              Życie jest piękne
              ...... tylko ludzie to ...

              Komentarz

              • pskosz
                Rider
                S_OCP Member
                • 2006
                • 703

                #8
                Jak znajdę jakieś ciepłe miejsce to chyba też spróbuje
                pozdrowienia

                Komentarz

                • daniel0607
                  Elegance
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 770

                  #9
                  chłopaki mi też piszczał aż w końcu poszły iskry i cały wentylator do wymiany.Po prostu jest tak że on łapie wilgoć i z czasem się kończy.Ewentualnie można go wyjąć , wysuszyć i przesmarować zwoje.Niestety nie wiem jaki bedzie efekt.

                  Komentarz

                  • RomanS
                    Elegance
                    • 2004
                    • 804

                    #10
                    Zamieszczone przez daniel0607
                    chłopaki mi też piszczał aż w końcu poszły iskry i cały wentylator do wymiany.Po prostu jest tak że on łapie wilgoć i z czasem się kończy
                    Bo to nie jest konstrukcja przewidziana do pracy w wodzie :szeroki_usmiech

                    Zamieszczone przez daniel0607
                    i przesmarować zwoje
                    :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :roll: :roll:

                    Zawsze można wyjąć, odkurzyć, wyczyścić szczotki/komutator i tak jak napisał fergsat, kapnąć kroplę oleju na tulejki łożyskowe - bo stamtąd zazwyczaj jest pisk.
                    Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                    Komentarz

                    • koja86
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 3178

                      #11
                      Zamieszczone przez daniel0607
                      Ewentualnie można go wyjąć , wysuszyć i przesmarować zwoje.Niestety nie wiem jaki bedzie efekt.

                      Powiem szczerze nie polecam i nie słyszałem aby ktoś smarował zwoje w silniku to jakiś pomysł nowatorski .W czym to pomoże w zmianie kierunku wirowania pola magnetycznego,w jego szybszym wirowaniu????????????????????????????????????????? ??????????????????????????????????
                      ?????????????????????????????????????????????????? ??????????????????????
                      Takie zwykłe Ambiente

                      Komentarz

                      • gieniug66
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 1100
                        • Seat

                        #12
                        koja86, to nie zwoje chcę smarować ! tylko czpień przy łożysku bo lekko piszczy
                        Życie jest piękne
                        ...... tylko ludzie to ...

                        Komentarz

                        • Geralt
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 589

                          #13
                          na wentylatory w sprzecie komuterowym najlepiej dziala sprezone powietrze do przeczyszczenia + 1~2 krople oliwy technicznej (np. takiej jak do smarowania maszyn szwalniczych) - nie zmiania kierunku pola ale moze zmniejszyc sily tarcia
                          pozdrawiam
                          Adam W.

                          Komentarz

                          • koja86
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 3178

                            #14
                            Zamieszczone przez gieniug66
                            koja86, to nie zwoje chcę smarować ! tylko czpień przy łożysku bo lekko piszczy
                            no i całe szczęście choć ja twierdzę że to i tak nic nie pomoże lecz zaszkodzi bo smar łapie kurz więc panewki po krótkim czasie będą zasyfczone i tyle
                            Takie zwykłe Ambiente

                            Komentarz

                            • węgorz
                              Classic
                              • 2007
                              • 7

                              #15
                              U mnie w sierpniu wygladało to troche inaczej. Lekkie rzęchy na jedynce. Moja odpowiedź była jak ta, zdecydowana i wyjątkowo lamerska Jechałem z tym "defektem" z Wawy do Gdańska. Od Łomianek zaczęło rzęzić. Zmieniałem ustawienia, wyłączałem... nic. Koło Mławiy wk..ny przełączyłem na 4 z odbicem na szybę i tak dojechałem w okolice Elbląga. Hałas był ale znośniejszy niż rzęchy (na 4tym chodziło OK). Tam przełączyłem znów na jedynkę. Jak ręką odjął. Do dzisiaj na jedynece jeżdżę i prawie zapomniałem o akcji.
                              Wiem, że to zjawisko na krótka metę ale puki co ...
                              węgorz

                              Komentarz

                              • gieniug66
                                L&K
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 1100
                                • Seat

                                #16
                                koja86, coś z tym muszę zrobić ! bo mnie to denerwuje ale na razie nie mam nawet czasu no i pogoda !! ale może zrobie tak jak pisał Geralt bo faktycznie może się łapać jakiś kurz tak jak Ty pisałeś, a wymiany went. nie brałem jeszcze pod uwagę
                                Życie jest piękne
                                ...... tylko ludzie to ...

                                Komentarz

                                • RomanS
                                  Elegance
                                  • 2004
                                  • 804

                                  #17
                                  Zamieszczone przez gieniug66
                                  koja86, coś z tym muszę zrobić ! bo mnie to denerwuje
                                  W zasadzie masz 2 wyjścia:

                                  1. posmarować tulejki łozyskowe wentylatora (bo to stąd piszczy)
                                  2. wymienić wentylator na nowy :szeroki_usmiech

                                  No pomijam trzecie, typu: nastawic głosniej radio
                                  Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                                  Komentarz

                                  • gieniug66
                                    L&K
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 1100
                                    • Seat

                                    #18
                                    RomanS, chyba jednak zostanę na razie przy1 opcji tylko na razie nie mam czasu
                                    Życie jest piękne
                                    ...... tylko ludzie to ...

                                    Komentarz

                                    • koja86
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 3178

                                      #19
                                      gieniug66, odpuść ,3 warjant najleprzy do twoich dolegliwości. Po zimie skończy piszczeć ,przynajmniej u mnie tak było.
                                      Takie zwykłe Ambiente

                                      Komentarz

                                      • gieniug66
                                        L&K
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 1100
                                        • Seat

                                        #20
                                        koja86, hahahaha moze i dobry 3 wariant ale dużo roboty nie ma chyba, jak się nie uda to trudno ale spróbować muszę w sobote bede dzialal, dam znac jak poszło

                                        [ Dodano: Pią 30 Lis, 07 18:59 ]
                                        fergsat, Dzieki za wskazówki dot. dem. wentylatora, faktycznie tylko 2 śruby jak na razie spryskałem panewki WD40 i cisza nastała na I biegu i oczywiście pozostałych więc chyba się opłacało, pracy było jakieś 30 min z dem. i mont.
                                        Życie jest piękne
                                        ...... tylko ludzie to ...

                                        Komentarz

                                        • ice
                                          Classic
                                          • 2011
                                          • 4

                                          #21
                                          a no właśnie ;D mam podobnie Tylko że u mnie słychać piszczenie na 1 i 2 biegu. a Jak przeżucam na 3 to niby ja nie słyszę tego, ale wiatrak za głośno wtedy chodzi
                                          Więc pozostaje radio albo do roboty

                                          Komentarz

                                          • dragster
                                            Elegance
                                            • 2009
                                            • 895
                                            • Honda

                                            #22
                                            Zamieszczone przez fergsat
                                            Witam.Wentylator demontuje się w następującej kolejności:najpierw schowek(trzyma się na trzech wkrętach),następnie odłacz wtyczkę od oświetlenia schowka,jeżeli masz poduszkę pasażera i masz wyłącznik poduszki w schowku to nie trzeba odłączać kostki,potem wyjmujemy kostkę połączeniową z dmuchawy,następnie odkręcamy dwa wkręty w dekielku obudowy wentylatora(na dole) i wyjmujemy do dołu.Wystarczy wstrzyknąć na tulejki po kropli oliwy i przestaje piszczeć.Całość łącznie ze złożeniem max. 0,5 godziny.Montaż w kolejności odwrotnej.Pozdrawiam.
                                            Pół godziny? Zajęło mi to ponad godzinę, w tym czyszczenie ostrożnie na mokro łopatek wentylatora, bo było na nich sporo osadu mimo, że filtr kabinowy wymieniam co 15 kkm.

                                            Jak smarować te łożyska w silniku dmuchawy? Ja wziąłem kilka kropel oleju i nakapałem na jedno łożysko, odstawiłem, poczekałem, potem odwróciłem i to samo z drugim łożyskiem.
                                            Silnik R18A2.
                                            http://www.dadrl.org.uk
                                            http://www.lightmare.org

                                            Komentarz

                                            Pracuję...