Witam serdecznie wszystkich posiadaczy Octavii ! (szczęśliwych i tych mniej )
W związku z tym, że od kwietnia tego roku rozpoczęła się moja przygoda ze skodą (1,6 BFQ) a odpowiedzi serwisu (TTTM) są już nudne mam do Kolegów pytanie: czy normalny jest luz drążka zmiany biegów w położeniu jałowym (ok 1,0 cm w płaszczyźnie lewo-prawo)?. Czy jest możliwość zlikwidowania go lub przynajmniej zmniejszenia ? "Przerobiłem" już do tej pory kilka aut i w żadnym nie było to tak wyczuwalne.
chyba najprosciej bedzie jak podjedziesz na jakis zlot lub poprosisz kogos z Łodzi/okolic o spotkanie i porownasz z innym egzemplarzem. stracisz 0.5~1h i troche wachy ale bedziesz mial pewnosc.
w celu zmniejszenia ww luzu proponuje short schifter zamiast fabrycznej dzwigni moze to cos zmieni. chociaz jak na moj gust ten kawalek luzu na neutralu byc musi bo w przeciwnym wypadku jak mialbys zmieniac biegi miedzy wstekiem 1-2i 3-4 :?
ja posiadam 1.6 AEE też miałem takie luzy jak kolega.
Ze 2 lata temu wymieniłem łącznik plastikowy w wybieraku (wyskakiwał i zostawały tylko biegi 3 i 5 jeśli dobrze pamiętam) koszt 19 zł w serwisie i wymian która zajęła mi 15 minut
W zeszłym roku natomiast wymienił mechanik coś w wybieraku bo czasem wsteczne światła sie nie świciły i przy ruszniu drązkiem na luzie w boki słychać było takie ciche latanie czegoś w wybieraku. Koszt naprawy koło 100 zł i od tej pory drążek jest w miare sztywny.
Mam w zasadzie jeszcze nówkę, jakieś 670km przebiegu, "luz" zauważyłem dopiero po przeczytaniu tego posta
Tzn, kiedy lewarek jest w pozycji neutralnej, to "do siebie" (w lewo) nie mam luzu, ale "do pasażera" owszem jakiś 1 cm do 1,5 Nie zauważyłem wcześniej, gdyż zazwyczaj nie startuje z trójki czy piątki :lol:
Dodam, że również na każdym (może nie każdym, sprawdziłem tylko na "1") biegu też mam taki sam luz "w prawo"...
Mam w zasadzie jeszcze nówkę, jakieś 670km przebiegu, "luz" zauważyłem dopiero po przeczytaniu tego posta
Tzn, kiedy lewarek jest w pozycji neutralnej, to "do siebie" (w lewo) nie mam luzu, ale "do pasażera" owszem jakiś 1 cm do 1,5 Nie zauważyłem wcześniej, gdyż zazwyczaj nie startuje z trójki czy piątki :lol:
Dodam, że również na każdym (może nie każdym, sprawdziłem tylko na "1") biegu też mam taki sam luz "w prawo"...
nie no koledzy nie dajmy sie zwariowac luz w prawo to rzecz normalna przeciez biegi zmieniamy od lewej do prawej a plastiki maja to do siebie ze po jakims czasie sie nieco wycieraja a tak naprawde to mysle ze stopien ich zuzycia tez w duzej mierze zalezy od tego jak kto sie obchodzi ze skrzynia :?
Koledzy, dzięki za odpowiedzi!
Ponieważ jestem wyjątkowo upierdliwym szczególarzem samochodowym to taka pierdoła wyjątkowo mnie zirytowała! Ale ponieważ widzę, że jest to raczej powszechne zjawisko to chyba będę się musiał przyzwyczaić. Co nie zmienia faktu, że wybieram się do swojego mechanika (NIE DO ASO) żeby na to rzucił okiem. Jak coś poradzi to napiszę o tym. Powiedzcie mi jeszcze czy standartem w O1 BFQ jest specyficzne bulgotanie spod deski rozdzielczej przy dodawaniu gazu na biegu jałowym oraz słyszalne z zewnątrz pojazdu delikatne "cykanie" spod maski podczas postoju (niezależne od wciśniętego lub nie pedalu sprzęgła) ?
Witam.mam takie pytanie kupiłem Octavia 1.6 AEE 199 tysiecy przebiegu,i chciałbym sie zapytać czy wszystkie Skody maja taki luz lewarka zmiany biegów???na wszystkie strony i przy wrzucaniu biegów jest taki głuchy odgłos takie pukniecia jakby jakis odbojów niebyło?
:roll: i czy jest to wina tego mechanizmu zmiany biegów w srodkowej konsoli
Komentarz