Zamieszczone przez abyss
Szeroki przełyk... Help
Zwiń
X
-
Szeroki przełyk... Help
Panowie/Panie znalazłem już posty o spalaniu 1.8T ale mam takie pytanko, po dzisiejszej wizycie na BP wyliczyłem, że spalanie wyszło mi na poziomie 12,4l/100km. Jeździłem 3/4 w mieście. Nie jezdze ostro, nawet bym powiedzial, że łagodnie. Jadąc niedawno z Mielca do Wrocławia, spalani mi wyszło 6,4l/100km odcinek do Krakowa i później 7,5 na autostradzie, a tu teraz taki wynik. Czy mogło się coś poprzestawiać? Rozregulować? Czy to zima daje się we znaki?
-
-
Sigma_74
superspeedo, przyjedż na spota jutro we wrocku i pogadasz z Góralem , on ma taką sama.
superspeedo, wydaje mi sieze to kwestia żimy, aczkolwiek nie mam benza w T ale tak mi siewydaje, diesle tezs iwęcej palą w mieście teraz.
Komentarz
-
Sonda lambda może ????
Podjedź na spota do kolegów z Twojego regionu http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...437&start=3075
i poroś o podłączenie VAG-a bo przyczyn może być wiele
Komentarz
-
-
oki, postaram się podjechać na strachowicką (to w prawo od granicznej czy w lewo?), może ktś mi pomoże w dręczącym mnie pytanieu :wink:
[ Dodano: Pon 26 Lis, 07 20:27 ]
Musiałem podjechać do firmy na chwilkę i na odcinku 10km w tempie kapeluszniczym, z jednym mocnym gazem bo zielone gasło - średnie spalanie wyszło 10,7 więc względnie, choć średnio patrząc na rodzaj jazdy np. przy 50km/h wrzucałem 4ty bieg :wink:
Komentarz
-
-
Prawdopodobnie sonda Lambda. Najprostzym sposoben sprawdzenia, to trochę przygazować na postoju. Jeżeli na aswalcie będzie czarna plama sadzy, to sonda nie sprawna. Warto też zobaczyć świece. Przy sprawnej sondzie nie będą zakopcone na czarno.
No i to duże spalanie, to prawie pewne, że sonda.
Komentarz
-
-
:cry: jutro spróbuję, chociaż spot jest... przygazuję i sprawdzę świecę... jak mam zimny silnik i jadę - bardzo łagodnie, to chwilowe spalanie mam na poziomie 50l/100km przez pierwsze 500m... ale braku mocy nie odczówam... chyba że jak wymienię sondę to będzie jeeeeeszcze mocniejszy?
[ Dodano: Pon 26 Lis, 07 20:46 ]
możecie mi napisać w razie czegos, jakiej sondy szukać i gdzie?
[ Dodano: Pon 26 Lis, 07 20:47 ]
Komentarz
-
-
po pierwsze na zimnym silniku zaraz po odpaleniu przy dodaniu gazy zawsze masz wysokie spalanie,
po drugie przeprowadz testy - tez mam 1.8T i ku mojemu zdziwieniu przy 80km/h mniejsze spalanie pokazuje na 4 biegu niz na 5 - sytuacja dopiero sie zmienia przy 85km/h - wniosek, silnik lubi wyzsze obroty i jazda "na emeryta" nie zawsze sie oplaci.
Jesli udalo ci sie zejsc na trasie do 6.4 to bije poklon - testowo zrobilem swoim 100km przy bardzo malym natezeniu ruchu jadac ok 90~110km/h i ponizej 7.2 nigdy nie zszeglem (oczywiscie srednio nie chwilowo).
Co do przyczyn, to tak jak pisali chlopaki: zabrudzony filtr powietrza, swiece, sonda lambda - to najczestsze z nich.
PS: zapomniales dodac ile stoisz w korkach - pare razy po wawie w godzinach szczytu tez mi wyszlo ok 15~16.
[ Dodano: Pon 26 Lis, 07 20:58 ]
1.8T ma bardzo malo zamiennikow, na wielu postach czytalemm ze oplaca sie dolozyc pare zloty oi kupic orginalna - najdluzej pozyje. gdzie kupic... ASO lub np. www.skodaczesci.pl - jak bedziesz na zlocie to spytaj chlopakow z Wroclawia na pewno cos doradza na miejscu.
Komentarz
-
-
superspeedo, etam moja turbina pali jak ma dobry humor 6.1; 5.8 a jak ją przegonie to i prawie 25 łyknie co do jazdy po mieście ciężko ci będzie zejść poniżej 10l to że pali 15 l to nie jest nic złego bo w trasie pali tyle ile powinna więc nie ma się czym martwić. Wrocław nie należy do miast wolnych od korków więc nie martw sie tym mi na zimnym pokazuje 58l na chwilowym a jak depnę to raz pokazało się 60 chwilowe spalanie na niskich biegach będzie cię do palpitacji serca doprowadzało
co do sondy to tylko oryginał żaden zamiennik
Komentarz
-
-
Jadąc do pracy nie stoję w korkach bo o 6:45 jeszcze ich nie ma, ale jak o 15-17 wracam to już jest gorzej... co światła to halt... zobaczymy może coś na VAG-u wyjdzie... wykasowałem dzisiaj "coś" włączając zapłon, trzymając przycisk od kilometrów dziennych i przekręcając pokrętło od zegarka w prawo
Komentarz
-
-
jeżeli autkojest sprawne to myślę że powinieneś pokombinować ze stylem jazdy, z własnego doświadczenia wiem że za niskie obroty w 1.8T powoduję właśnie duży apetyt.
Spróbój tak jedzić po mieście żeby obroty nie spadały poniżej 2 tys. Njaprostszym przelicznikiem jak ekonomicznie jedziesz jest jak głęboko masz wciśnięty gaz.
Lepiej mieć wyższe obroty ale ledwo "muskać" :lol: gaz nogą niż 1,5tys obrotów i pdał w podłodze.
W sumie to jazda ekonomiczna to bardzo wiele czynników, sam musicz obserwować i uczyś się.
Ja się już pogodziłem z 15 l/100km, nowymi oponami co 20tysi km a klocki jeszcze częściej
pozdrawim
ps
geralt: mój rekord to 6,8 litra ( 3 osoby, pełen bagażnik, trasa poznań-szpindlerowy młyn)
czyli jak się chce to można.- No nic. Życie jest piękne, ale trzeba się pchać do przodu.Kulturalnie, ale pchać. o. Rydzyk
Komentarz
-
-
Przepraszam że ja prosty człowiek wtrącam 3 gr., ale zrozumiałem że to wynik 1-razowego pomiaru i nie z komputera tylko z wyliczeń.
Zanim zaczniesz robić remont... może to po prostu błąd pomiaru? (ilość paliwa- krzywo stojące auto, odbicie dystrybutora itp...). Albo krótkie przejazdy w sporym odstępie (ciągle zimny)O1 1.9 TDI Kombi
Komentarz
-
-
Jaki potwór ?? Mój AGU potrafi spalić 7,2l/100km a tak jak normalnie jeżdżę to 8,5l/100km (dość ostro ) a i potrafi 22l/100km spalić to nie problem ale ogólnie to nie pali dużo. Koledzy przede mną wcześnie słusznie zauważyli że taki spalanie zależy od stylu jazdy, poprawności obliczeń i stanu technicznego. VAG powinien dać Ci odpowiedź czy coś jest nie tak o ile dbasz o przeglądy (filtry,świece).
Kolega michu to chyba ostro jeździ ?? mi jak narazie opony wytrzymały 60tyś. klocki 70tyś. a i nie pali 15l a dodam że mieszkam w górach i mam ciężka nogę ;]1,8T AGU RS Look
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34565
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez prodriveteamKolega michu to chyba ostro jeździ ?? mi jak narazie opony wytrzymały 60tyś. klocki 70tyś. a i nie pali 15l a dodam że mieszkam w górach i mam ciężka nogę ;]
Co dla Ciebie jest "ciężką nogą" dla innego może być jazdą na emeryta, co dla mnie jest "dynamiczną jazdą" dla innego może być wariactwem itd :roll:
nie czepiam sie :zlosnik: przypominam tylko 8)
pozdro 8)Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
superspeedo, a te trasy miejskie to jak dlugie ? moze robisz 3-4km w korku i potem gasisz, wtedy to specjalnie nie dziwi. Moja Octa spala w miescie od 8.5 do 12.5 - pierwsza wartosc to jak sie jedzie normalnie i nie ma korka, druga jak stoje, stoje, stoje... Dzis np. 11.1l/100km - zmierzone na trasie o dlugosci okolo 24km, z tego pierwsze 10km zwykle w zaje...ym korku, potem troche luzniej, a ostatnie 6km da sie jechac normalnie. W trasie pali mi od 6.3 (normalna jazda, w zasadzie zgodnie z przepisami +15km/h) do 8. W ostatnia niedziele 7.1l/100km, trasa z Boleslawca przez Opole, Czestochowe do Warszawy, srednia predkosc z komputera 102km/h.
Komentarz
-
-
MisiekWAW w moim otoczeniu dla wszystkich ciężka noga znaczy to samo czyli gaz do dechy, ale rozumiem o co Ci chodzi ale nie będę tu dokładnie opisywał jak jeżdżę mogę Ci na PW wyjaśnić ;P1,8T AGU RS Look
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34565
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez prodriveteamMisiekWAW w moim otoczeniu dla wszystkich ciężka noga znaczy to samo czyli gaz do dechy, ale rozumiem o co Ci chodzi ale nie będę tu dokładnie opisywał jak jeżdżę mogę Ci na PW wyjaśnić ;PTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
juz myslalem ze to jakis watek o pornosach :roll: a tu niestety o spalaniu 1.8T
Z doswiadczen ze swoim autem z tym silnikiem (troche wieksza buda bo passat) pamietam ze norma bylo 10-12l a 15 w miescie tez sie zdazalo, poprzedni wlasciciel mojego auta mial problem z sonda lambda - ale wtedy palil mu 25l/100.
Stawialbym na styl jazdy i moze zapchane filtry.nasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jabar1975juz myslalem ze to jakis watek o pornosach :roll: a tu niestety o spalaniu 1.8T
.
może ktoś mi wyjaśnić dlaczego zapchany filtr powietrza powoduje wzrost spalania ??- No nic. Życie jest piękne, ale trzeba się pchać do przodu.Kulturalnie, ale pchać. o. Rydzyk
Komentarz
-
-
ja nie mam 1.8 T tylko 2.0 ale zanim padła sonda to spalanie momentowe podczas ruszania około 30l a jak padła to wzrosło do 50l no i czarne plamy z tyłu.trasa 120km to około 8l a jak padła sonda to wzrosło do 12l.dodam ze mam automata.jestem własnie po wymianie sondy w serwisie pogwarancyjnym skody w szczecinie i koszt sondy orginalnej 250zł.w sklepach najtaniej znalazłem za 450zł.po wymianie wszystko wróciło do normy.
Komentarz
-
-
marcinowski1983
Nie masz sie czym martwic. Moim skromnym zdaniem 1.8t maja to do siebie ze potrafia spalic swoje... Ja u siebie zauwazylem, ze najwieksze spalanie mam zawsze rano i ogolnie na krotkich dystansach. W sumie jak jezdzilem odcinki po okolo 3 kilometry(ZIMA), gasilem auto, znow odpalalem i jechalem 2,3 km.....to spalił mi 14,5/100km litra wg kompa, ale gazu wyszło mi okolo 16,5. Masz więc ten sam dylemat co ja pewnie, mianowicie na miasto i na krotkie odcinki kupic OCTE z mniejszym silniczkiem A na trasy 1.8t :twisted:
Ps: zapomniałbym, przedtem mialem peugeota 206 tez w gazie (dla przeciwnikow LPG - informuje ze oba autka sprawowaly sie swietnie na tym paliwie )i spalil mi w trasie czesto wiecej niz octavka, mowie tu o predkosciach dochodzacych do 170 km/h, a w przypadku octy nawet 200 km/h i troszke ponad :twisted:
Podsumowując, mysle ze nie ma sie czym martwic. Autko z tym silnikiem to po prostu idealny, a nawet moge powiedziec ze oszczedny potwór, ale na trasy. Na miasto mozna miec cos mniejszego, albo po prostu trzeba sie pogodzic z wiekszym apetytem na paliwo :szeroki_usmiech
Komentarz
Komentarz