....
2.NIe - musiałbyś kabel miec długi i przeciągnąć przez całe auto pod podsufitką aż do ...separatora i wtedy do radia.
...
Zamieszczone przez przespol
Chcę wymienić antene na dachu (uszkodzony bat, brak uszczelki przy podstawie + słaby odbiór radia). Chciałbym sie dowiedzieć jaki typ anteny powinienem kupić
z powyższego wnioskuję, że kabla nie trzeba wymieniać i jest on już poprowadzony :P
witajcie,
szukalem na szukajce ale nie moge namierzyc tematu na to co mnie interesuje, otoz tak: jak odpalam auto np po nocy, to wowczas przy takich mrozach jak są teraz są lekkie chwilowe drgania po odpaleniu silnika, czy to oznaka swiec? bo tego nie zmienialem a nie wiem ile poprzednik na nich jezdzil. no i druga kwesita: jak odpalam auto to jeden z popychaczy klepie mi pare seknund dluzej (5-6sek i nie jest to zawsze) niz pozostale po czym sie ucisza i potem juz tego nie ma, czy to moze miec cos wspónego z tym ze zmienialem ostatnio olej ( jakies 2 miesiące temu) to znajomy zalał mi tylko do połowy stanu i teraz jak są mrozy to moze sie tak dziac? moze uzupełnic lepiej olej do pelnego stanu co?? jak uwazacie? ale skoro ten popychacz sie ucisza to chyba jest ok? jak uwazacie bo gdyby byl walniety to by ciagle dzwonil?
witajcie,
szukalem na szukajce ale nie moge namierzyc tematu na to co mnie interesuje, otoz tak: jak odpalam auto np po nocy, to wowczas przy takich mrozach jak są teraz są lekkie chwilowe drgania po odpaleniu silnika, czy to oznaka swiec? bo tego nie zmienialem a nie wiem ile poprzednik na nich jezdzil. no i druga kwesita: jak odpalam auto to jeden z popychaczy klepie mi pare seknund dluzej (5-6sek ) niz pozostale po czym sie ucisza i potem juz tego nie ma, czy to moze miec cos wspónego z tym ze zmienialem ostatnio olej ( jakies 2 miesiące temu) to znajomy zalał mi tylko do połowy stanu i teraz jak są mrozy to moze sie tak dziac? moze uzupełnic lepiej olej do pelnego stanu co? jak uwazacie? ale skoro ten popychacz sie ucisza to chyba jest ok? jak uwazacie bo gdyby byl walniety to by ciagle dzwonil
Mogą być wtryski już delikatnie polewające co do oleju zalej silnik najlepiej motulem i klepanie powinno ustąpić ale popychacze tak się zachowują jak cichną to nie ma co się co gryźć
koja86, przy przebiegu 115tys? chyba raczej nie. to raczej moze byc chyba od wielomasy bo zdajsie mi siada bo jest tarcie na 4 biegu w zakresie 2100-2300obr, ale do konca nie jestem pewnien dlatego biore pod uwage swiece. a co do oleju to mam motul tylko ze nie jest zalany do pelna tylko jest pol stanu (pelny stan jest w zakreskowanym polu na zagieciu bagnetu tak? - chyba doleje do pelnego wowczas szybciej bedzie cisnienie i powinno byc lepiej ? jak uwazasz? czy stan oleju ma znaczenie? ps motula kupowalem z motul.prv.pl
janusz_007, Połowa stanu oleju to ciut za mało.Optymalnie powinno być między 3/4 stanu do pełnego .Napewno masz zalany syntetyk,więc nie żałuj,nie będzie stawiał oporu przy rozruchu.Popychacze lubią sobie kilka sekund poklepać.TTTM.Ja mam dwa tygodnie temu wsadzone nowe i też klepią krótką chwilę.Minimalne drgania silnika po odpaleniu w zimie to norma,nie przejmuj się.Gdyby świece padły,to by wcale nie zarechotał.
janusz_007, olej ja mam zawsze w połowie nie leję więcej bo zbyt dużo oleju w silniku powoduje jego spalanie się na panewkach.
Odnośnie tego szarpania to szarpie ci po zapaleniu silnika czy podczas jazdy?
ja mam taką samą sytuacje w mojej Octavii. mechanik tez mi powiedział ze ty nie nalezy się zabytnio martwić chyba ze zaczną walić juz cały czas. Ja osobiście leje mobila i tez nie nażekam. nie bierze mi oleju prawie w ogóle - prawie to znaczy na 15 t km jakies 150 - 200 ml stan licznika 163 t km na dzien dzisiejszy. Wiec nie przejmuj sie jak narazie.
JanuszSz, dzieki za odp, jutro uzupelnie olejek, mam syntetyk, tylko mi powiedz do jakiego poziomu mam wlac? to jest to zakreskowane pole na zagieciu i do tego doleje i juz tak? dzieki za odp
[ Dodano: Czw 29 Lis, 07 20:05 ] koja86, delikatnie drga po odpaleniu potem płynność i rozkosz z jazdy
janusz_007, abyś tylko wyżej nie wlał,bo szkoda uszczelniaczy.A mechanika możesz op...,bo do auta z turbiną leje się do pełna,bo dmuchawka musi mieć smarowanie.
Optymalnie powinno być między 3/4 stanu do pełnego
nie wiem skąd ta teoria ??????
na bagnecie są 4 ( cztery) oznaczenia !!!!!
zagięcia blachy to min. i max.
matowy pasek pomiędzy nimi to stan min. i max. optymalny, przy czym w lecie należy trzymać wyższe optimum a w zimie niższe.
pzdr.
w instrukcji pojazdu jest napisane, ze gdy poziom oleju jest na kreskowanym, (matowym) polu mozna olej uzupelnic.
natomiast gdy jest powyzej pola kreskowanego (matowego) oleju nie uzupelnia się.
str. 130 wydanie 2002
tyle ksiazka obslugi.
pozdrawiam,
Frank Bullitt " You sell whatever you want, but don't sell it here tonight."
Moim skromnym zdaniem robi się w temacie z igły widły !
Na bagnecie jest zaznaczone w jakim przedziale ma znajdować się olej aby silnik był odpowiednio smarowany , a teorii ile ma być ("do pełna" , 3/4 , 2/3) jest tyle ilu uzytkowników. Poprawcie mnie jeśli się mylę :wink:
b-bar01, Uczono mnie,że oleju winno być tak jak napisałem między 3/4 stanu a pełnym,niezależnie czy zima,czy lato.Fakt,że przez ostatnie 30 lat mogło się coś w tym temacie zmienić,ale chyba tylko w stronę stanu bliżej pełnego.A to z powodu stosowania nowoczesnych olejów syntetycznych,które nie gęstnieją w niskich temperaturach.A co do silnika TDI to moja osobista teoria jest taka:stan oleju jak najbliżej pełnego,niezależnie od pory roku.W każdej chwili mogę mieć ochotę na gwałtowne przyspieszenie i jazdę z dużą prędkością,więc oleju nie może zabraknąć do smarowania turbiny.
Oczywiście każdy leje do swojego motoru tyle oleju ile uważa za stosowne,jednak nie polecam obniżania stanu oleju w okresie zimowym.
ja wlasnie ide i zaleje do pelnego pola zakreskowanego i tyle bo tak kiedys mi wlali w aso i ma byc ok potem opisze jak z popychaczami czy mniej dzwonia czy tak samo
A co do silnika TDI to moja osobista teoria jest taka:stan oleju jak najbliżej pełnego,niezależnie od pory roku.W każdej chwili mogę mieć ochotę na gwałtowne przyspieszenie i jazdę z dużą prędkością,więc oleju nie może zabraknąć do smarowania turbiny
To co, jak pojedziesz szybciej to potrzebujesz większą ilość oleju do smarowania turbiny (lub innych elementów silnika) ?
To chyba Ci ten olej gdzieś wywala ?
Ja mam szczelny układ smarowania i olej wraca z powrotem do miski olejowej.
A poważnie, to czy masz szklankę więcej czy mniej oleju w układzie smarowania nie ma żadnego znaczenia (pod warunkiem oczywiście zachowania zalecanego poziomu).
Zamieszczone przez janusz_007
ja wlasnie ide i zaleje do pelnego pola zakreskowanego i tyle bo tak kiedys mi wlali w aso i ma byc ok potem opisze jak z popychaczami czy mniej dzwonia czy tak samo
Oczywiste jest, że nic nie może ulec zmianie !
To, że wlejesz więcej oleju do miski olejowej nie spowoduje, że więcej go wpakujesz do popychaczy hydraulicznych
Komentarz