Może żle napisałem o tym aparacie zapłonowym, powiedzieli, że ma luzy. I ze warto wymienić. Chyba mnie nie oszukali, jeżdzę do ASO Bednarek w Łodzi na Szczecińskiej i na razie nie narzekałem na nich...choć są drodzy. Dzieki za odpowiedż. A co do hamulców, to przed wymiana były "brzytwy", ale myślę , że będzie OK.
DSR w O2 RS
Zwiń
X
-
DSR w O2 RS
Czy komuś zadziałał już kiedyś system DSR ?
Podzielcie się wrażeniami
opis systemu z motogazety
Zamieszczone przez motogazetaPodczas ciężkich warunków pogodowych, takich jak ulewy lub roztopy, kierowcy narażeni są na wiele niebezpieczeństw. W takich sytuacjach doskonale mógłby się sprawdzać elektroniczny układ wspomagania jazdy taki jak DSR (dynamic steering response). Jednym zdaniem jest to system podpowiedzi ruchu kierownicy. Podczas jego działania wytwarzany jest niewielki moment kierujący, który pozwala na skręcenie przednich kół. Próbuje on automatycznie ratować nas z opresji, bez względu na to czy kierowca zdecyduje się skorzystać z jego pomocy.
Dla przykładu w samochodach marki Skoda system DSR jest rozszerzeniem możliwości działania systemu ESP. W sytuacji gdy po obu stronach w czasie silnego hamowania znajdują się dwie nawierzchnie o różnej przyczepności, może wystąpić poślizg nadsterowny. Antidotum na taką sytuację jest przede wszystkim system ESP, który zdaje się na stronę o gorszej przyczepności, a po stronie z lepszą zmniejsza siłę hamowania adekwatnie do możliwości z drugiej strony. Przez ten manewr droga hamowania się wydłuża, lecz samochód wraca na tor jazdy. Gdyby jednak udało się skontrować moment, który obraca samochód, to siła hamowania na lepszej nawierzchni mogłaby być silniejsza. Właśnie taki manewr umożliwia system DSR. Na jego polecenie włącza się silnik wspomagania kierownicy, który skręca odpowiednio koła. W tym momencie kierowca może poddać się oporowi, bądź też trzymając mocno kierownicę, nie dopuścić do tego. W tej sytuacji tor pozostanie stabilny, niestety droga hamowania ulegnie wydłużeniu.
-
-
w materiałach skody wystepuje to tez jako "system podpowiedzi ruchu kierownicą", szarpnięciem kiery daje znać w którą stronę zakładać kontrę w czasie poslizgu.
[ Dodano: Pią 30 Lis, 07 16:11 ]
być może potestuję w weekend to podzielę się wrażeniami :diabelski_usmiech
[ Dodano: Pią 30 Lis, 07 16:12 ]
Zamieszczone przez shadonie odczułem jeszcze takiej podpowiedzisaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
jak można sprawdzić , chodzi mi o instrukcję lub coś takiego , czy się to ma :?: . esp mam ale moje auto to już staruszek , ma pół 7 miesięcy.... :wink:
też tego jeszcze nie czułem , choc może raz miałem taki przypadek że coś się dziwnego działo na chwilę ale to było dawno i chyba na polnej drodze....O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
no widzisz wlasnie o to chodzi ... jak nie sprawdzisz sam to nie bedziesz wiedzial. Skoro sprawdzales i twierdzisz ze tak jest to ok. Ja nie, wiec musze sprobowac.
Natomiast jesli chodzi o to co gdzie jest napisane to bym z tym uwazal. Spotkalem sie chociazby z takim opisem :
"Technologia podwozia DSR odpowiada za współpracę trzech elementów: bardziej miękkich sprężyn, sztywniejszych amortyzatorów oraz progresywnego układu kierowniczego. " - motogazeta. I tyla
Na anglojezycznych site'ach tez kazdy ma "swoja" teorie jak DSR dziala
Ale ogolnie wyglada ze masz racje.
Komentarz
-
Komentarz