iksik2, ok ok tyrkaj, na 3 raźniej
Olej do 1.8tKoniecznie Mobil1
Zwiń
X
-
GośćTagi: Brak
-
marcinowski1983
Olej do 1.8tKoniecznie Mobil1
Witam szanowne grono Forumowiczów.
Mam mały dylemat, mianowicie przymierzam sie do pierwszej wymiany oleju w moim 1.8T
Hmm, niestety problem polega na tym, iz wymieniałem rozrząd i podczas wymiany rozrządu mechanik zerwał i zapodział gdzieś naklejkę z ostatniej wymiany ( z info. jaki olej i kiedy wymieniany). Przy zakupie wyszło ze olej był wymieniany 1000km temu,wiec dopiero teraz kiedy przeszedł czas na wymianę zastanawiam się i usiłuję sobie przypomnieć jaki to olej był :/ Wiem tylko ze byl to mobil1 i pełen syntetyk( zapamiętałem to bo poprzedni wlasciciel zmienil na pelen syntetyk z polsyntetycznego i zrobil sie maly wyciek na jednym uszczelniaczu - dlatego tez musialem wymieniac rozrzad).
No i teraz do meritum jaki olej moge bezpiecznie nalać zeby nie mieć przypadkiem niespodzianki typu: rozszczelnienie? No i żeby olej miał dobre właściwości? Znalazłem tez na stronie : http://www.mobil.pl/Poland-Polish/LC...Synthetics.asp oleje synettyczne, ale za cholerę nie wiem który wybrać.
Dziękuję z góry i pozdrawiam. :wink:
Ps: czytałem posty dotyczące oleju do 1.8t, ale zgłupiałem, bo widze ze wszyscy pisza o Motul-u :roll: a mi zalezy na mobilu
-
marcinowski1983
dzięki hubert, wydaje mi się ze to był właśnie ten olej Ale jeśli ktoś ma inne propozycję, to chętnie poczytam. Wiadomo, wolę być pewnym :wink:
Komentarz
-
5W50 to właściwy olej do tego silnika. Ja leje trochę lepszy 0W40 :szeroki_usmiech1,8T AGU RS Look
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34565
Komentarz
-
-
marcinowski1983
-
chrisunm1, lepkoscia - generalnie jak masz nowy silnik lub silnik w bdb stanie technicznym z umiarkowanym przebiegiem stosujesz olej syntetyczny czyli zaczynajacy sie na 0W lub 5W - podany przez Ciebie Olej 10W 40 to polsyntetyk stosowany przewaznie w silnikach o przebiegach 150~350 000km
generalnie jest zasada ze nie schodzi sie w druga strone czyli jak jezdzisz na polsyntetyku nie zmieniasz na pelny syntetyk (bo jest zadszy, czesto ma wlasciwosci myjace i moze spowodowac rozszczelnienie silnika czyli np. delikatne wycieki).
Odpowiedz na twoje pytanie chyba najlepiej podsumowac: zalej takim na jakim jezdzisz
Komentarz
-
-
marcinowski1983, Mobil1 0W40, w zasadzie tylko ten, spelnia odpowiednie normy VW. Mobil 5W50 wg. strony www.mobil.pl spelnia tylko norme VW 505.00 wiec chyba nie za bardzo do 1.8T.
Mozesz rowniez wlac Mobil1 ESP 5W30, spelnia najnowsze normy VW, ale jest dosyc drogi.
Komentarz
-
-
marcinowski1983
Piotr_T widzę, że polecasz raczej 5w30, hmm. Jesli twierdzisz ze tylko on spełnia wszytskei normy, to moze i lepiej dolozyc kasy i kupic wlasnie ten? Ale czy nic się nie stanie jeśli powiedzmy mialem wcześniej olej 5w50? prosze o odpowiedz Was fachowców, bo wymiany chciałbtym dokonac przed weekendem :P
Komentarz
-
marcinowski1983, nie ja go tak wcale mocno nie polecam, po prostu jest to olej spelniajacy najnowsze normy (504/507), ale czy potrzebujesz normy 504 ? IMHO lepiej zalac tego Mobila 0W40, gestszy w wysokiej tempeaturze (a o taka w 1.8T nietrudno). Sam jezdze na 0W40 (poprzednio Motul e-tech, teraz Mobil), a zastanawiam sie co teraz zalac bo przeglad niedlugo. Z racji zalecen fabryki pownienem cos co spelnia norme 504, ale moge rowniez 503, a sam "wydedukowalem", ze najelpiej 503.01 (VW zaleca to do benzyn z turbo).
Jak przedtem miales 5W50 i nic sie nie dzialo, to moze pozostac przy nim ? To jest bdb. syntetyk wiec zadne rozszczelnienie Ci nie grozi, jedynie co, to jak zalejesz olejem o mniejszej gestosci (0W40 lub 5W30) to moze go zaczac delikatnie brac (cienszy film).
Komentarz
-
-
marcinowski1983
Piotr_T, problem w tym ze nie wiem co mialem zalane, czy 5w50 czy 5w30, dlatego pytam. Osobiście nie chodzi mi o koszty oleju - czy drozszy czy tanszy,wazne zebym nie musial znow rozrzadu robic, bo sie cos rozszczelni:/
Komentarz
-
marcinowski1983, wiec IMHO najbezpieczniej byloby zalac 0W40 - czyli cos posredniego, a zarazem bardzo dobrego dla Twojego silnika. O rozszczelnieniu nie ma mowy (przedtem tez lales syntetyk wiec nagarow i osadow u Ciebie raczej prozno szukac) w zadnym przypadku, po prostu im mniejsza lepkosc tym olej bedzie bardzie znikal (bo bedzie bardziej penetrowal), a gradacja jest taka 50->40->30. Czyli 5W30 bedzie znikal najbardziej, 5W50 najmniej, a 0W40 cos posredniego, ale raczej blizej 5W30 (tak sugeruja parametry fizyczne tego oleju).
Komentarz
-
-
marcinowski1983
Dziękuję Panowie. Tak na zakończenie już powiem, że kupie ten 5w50, bo nie pamiętam co było lane wcześniej. Podejrzewam i coś mi się wydaję że był to 5w30 i dlatego puścił jeden uszczelniacz(wlasciwosci myjace) ale głowy nie dam. Ostatnio musiałem wymieniac caly rozrzad wraz z uszczelniaczami i wolałbym tego po raz drugi nie robić. skoro 5w50 tez jest dobrym syntetykiem, a nie ma az takich wlasciwosci myjacych jak 5w30 to moze zaleje właśnie tym olejem. Po co ryzykowac,prawda? A chyba 5w50 nie sprawi ze sie silnik nagle rozleci,albo cos :roll: ??
Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.
Komentarz
Komentarz