hehe.. Rozbawiłeś mnie tym bardziej niż ta aukcja... Kejup, tak jak mówisz musze chyba w to zainwestować i wtedy napewno będe musiał postawić Jarkowi kiste tych 0,7 hahahaha
Witajcie. Od kilku dni zacząłem mieć pewne problemy z Octavia `03. 1.9 TDI. Otóż najpierw odpadło mi koło od alternatora. Kupiłem nowe i wymieniłem. Po dwóch dniach przetarł się kabel od alternatora do czujnika podciśnienia/turbiny (coś takiego) i nie działało turbo. VAG-iem sprawdziłem i naprawiłem w przeciągu minuty.
Żeby tego było mało pozostała jeszcze jedna usterka. Podczas normalnej jazdy po krótkim czasie zapala się kontrolka ASR. Od momentu zapalenia świeci się aż do wyłączenia zapłonu. Po wyłączeniu silnika i włączeniu jest niby okej, ale po kilku km. znów się zapala.
to fachowo się nazywa sprzęgło alternatora :wink: Ale nie o to chodzi ,przy takiej wymianie powinno się również wymienić napinacz paska alternatora koszt około 250zł . Jak zaciera się to sprzęgiełko to po dupie dostaje ten napinacz więc za długo już nie pociągnie
zaszkodzic to raczej nie, ale wez pod uwage, ze jak nie dziala czujnik to jest to rownoznaczne, z tym ze nie dziala Ci uklad ABS/ASR. To juz wplywa na twoje bezpieczenstwo !
Czujnik mozesz sprawdzic podlaczajac do niego omomierz powinien pokazac ok. 1 kOhma , jak nic nie pokaze to znaczy, ze ten czujnik jest kaput.
Inne przyczyny to zasniedziale styki lub przecieta wiazka w kostce ABS. Wez sprawdz czy masz przejscia. W wiazce masz izolowane po dwa kable, wiec to ulatwi Ci rozpoznanie, ktore to czujniki
Komentarz