oolsztyniak, jutro o 8:30 u mnie na oś. mazurskim 8)
[O1] Czy jest montowana kontrolka CHECK ENGINE czy nie ?
Zwiń
X
-
[O1] Czy jest montowana kontrolka CHECK ENGINE czy nie ?
witajcie
wracam od gazerów i jak chciałem aby się autkiem zajęli to napierw zapytali czemu nie świeci kontrolka check engine? "bo w tych autach w tych rocznikach to napewno już jest taka kontrolka..." i gazerzy muszą wiedzieć czy działa i czy włącza się to im pomoże wnioskować o tym co nie działa w instalacji LPG ?!
Instalacja LPG: IV gen OMVL DREAM XXL
Opis problemu: podczas jazdy na benzynie nie ma kłopotów natomiast po przełączeniu na LPG po jakimś czasie ALE NIE ZAWSZE autko przy szczególnie niskich obrotach RZęDU 1200-1800 jak chcę przyspieszysz - zwalnia! oraz strzela w tłumiku itp
W tym przypadku więc przełączam na benzynę ALE problem pozostaje
oczywiście jak autko swoje odstowi to nie ma problemu na benzynie alż do kolejnego razu...
Nowe świece NGK i kable
cóż myślicie o tym?
pozdro
Jurek
-
-
orzel720, Miałem tę instalkę w poprzednim aucie i jak sam nie wyregulowałem instalki, to było tak jak opisujesz. Gaz w podłogę, a samochód szarpie i strzela w tłumik. Pomogło podniesizenie dawki gazu w zakresie średnich i dużych obciążeń o 5%. A napisz jeszcze jakie masz wtryskiwacze gazu? OMVL czy Matrix-y? Bo jak Matrixy, to mogą być brudne (lubią się brudzić), a jak ori OMVL to mogą nie nadążać z czasami wtrysków lub wyklepane końcówki mają. Ale generalnie to na wtryskiwaczach OMVL powinno działać.
Zrób tak:
1. zapisz plik konfiguracyjny instalki gazowej na kompie
2. Zrób kalibrację od nowa
3. Jazda próbna.
4. Jak nie pomogło, to podnieś dawki gazu w zakresie największych obciążeń
5. Znów jazda
6. Jak pomogło to dobrze
7. Wciskasz przycisk "pomógł"
Może być tak, że masz za duże dawki, więc trzeba będzie je zmniejszyć.( tak miałem w jednym aucie)Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Komentarz
-
-
nico21, cześć
kontrolka w ogóle nie świeciła i nie świeci jak kupiłem
może poradzisz speców w Twoich rejonach? dla mnie nie problem podejachać - ci moi gazerzy widzisz są "oporni"
pozdro Juras
[ Dodano: Sro 05 Gru, 07 22:06 ]
alfee, witaj
problem w tym , że nie umiem tego zrobić co więcej nie mam czym - szkoda że nie mieszkasz bliżej.... może znasz jakiegos speca z moich okolic???
pozdro
Jurek
Komentarz
-
-
orzel720, generalnie to co pisze alfee, jest prawda i na 70% rozwiaze Twoj problem - jedyne co bym tu dodal z doswiadczenia to:
1 Zaopatrz sie w interface do LPG i program OMVL z odblokowanymi mapami wtryskow
2 Wez kogos kumatego na siedzenie pasazera, podlacz interface, laptopa i jedz sobie najlepiej na autostrade dostroic instalacje
zwroc tu uwage na kilka rzeczy:
a) cisnienie gazu przy zimnym reduktorze jest sporo wyzsze niz cieplego wiec dobrze dostruj korekty wzgledem temp gazu i reduktora (ale to jak juz dobrze bedzie jezdzil na nagrzanym)
b) na mapie przy danej predkosci obrotowej o obciazeniu bedziesz mial wartosc od 1 do bodajze 250 - jest to modyfikacja czasu wtrysku gazu wzgledem czasu wtrysku benzyny gdzie 100 oznacza mniej wiecej taka sama ilosc mieszanki (w praktyce sie to rozni i zeby jezdzil zawsze bedziesz mial powyzej 100)
c) kaz mu modyfikowac o +10 / -10 od mapy domyslnej i porownuj jak jezdzi - jak zlapiesz ze pomiedzy tymi wartosciami (np. 125 a 135) jest optymalnie dopiero wtedy zmieniajcie o mniejsze wartosci
d) ustaw tak abys mial jak najlepsza dynamike i plynnosc pracy silnika (bez poszarpywania itd) zbyt uboga mieszanka nie oznacza mniejszegfo zuzycia paliwa a czesto sie msci.
Jak juz dobrze zestroisz auto to rano powtorz nr z podlaczeniem kompa i pasazerem
uruchom silnik, przejedz az nie przelaczy na gaz i jesli bedziesz mial poszarpywania modyfikuj same wartosci modyfikatorow temperatury a mape zostaw w spokoju.
Autokalibracja da nie najgorsze wartosci ale jest daleka od doskonalosci.
PS:
na tej isntalacji "zjadlem zeby" wiec wiem co mowie
[ Dodano: Sro 05 Gru, 07 22:13 ]
ps:
jak juz masz interface i soft to nie jest to trudne a same modyfikacje mapy banalnie proste - sadze ze w 5min bedziesz wiedzial o co chodzi w razie czego zawsze masz autokalibracje i zapasowy plik backupu ktory powieniennes zrobic na poczatku (w najgorszym wypadku przezuci ci na benzyne). Troche rozsadku i checi a dasz sobie rade.
Komentarz
-
-
orzel720, No wiesz speca nie znam, ale sam program (z zablokowanymi mapami) łatwo znaleźć na internecie. Albo mogę Ci podesłać. Interfejs też łatwo zrobić ewentualnie kupić gotowy. A reszta to jak już odpalisz program będziesz wiedział co robić.
Geralt, Widzę, że masz większe doświadczenie z tą instalką. Ja ją woziłem 3 lata i te regulacje jakie opisałem wyżej wystarczały. Raz tylko po około 2 i pół roku wyczyściłem wtryskiwacze i dalej było git. Generalnie instalka jak dobrze założona i zestrojona od początku, to nie sprawia problemów i łatwo ją domowym sposobem regulować.Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Komentarz
-
-
Geralt, alfee,
witajcie
Dziękuję Wam za profesjonalne rady - widzę że znacie dobrze temat to świetnie
Na pewno dałbym sobie radę ale jako że wgzl. na mój tryb pracy (prakt. od rana do wieczora mam kilka proj do skończenia) mam propozycję taką: z wielką chęcią podjadę do któregoś z Was (w łodzi nawet kupiłem tę Skodawkę) gdybyście tylko mieli czas dla mnie oczywiście jak najbardziej mogę za pomoc się zrewanżować - nie chcę nic za darmo a z tymi moimi gazerami nie chce mi się użerać...
Pytanie czy znajdziecie czas dla mnie i czy macie to wszystko co jest potrzebne do tego...
zanim ja to zgromadzę to mija czas a ja teraz trochę mam jeździć w delegację autkiem i mnie najbardziej czasowo opłaca sie załatwić sprawę jak zaproponowałem...
oczywiście jakbym to wszystko zobaczył to nawet może bym i to wszystko kupił i w razie potrzeby sam działał...
Ostatnio moja Skoda generuje wydatki (wymiana skrzyni biegów teraz ten gaz, zbliża się czas na amortyzatory (od nowości!) i tarcze + klocki i rozrząd - mała KUMULACJA hehe)
Pozdrawiam serdecznie i czekam na odpowiedź.
Jurek 602 394 492
P.S. Alfee... masz piękny kolor Octy bardzo się spodobała mojej żonie i mnie - taki był seryjnie?
Komentarz
-
-
orzel720, szczerze mowiac cienko to widze - moze po krotce opisze swoja sytuacje: pracuje w wawie a weekendy mieszkam w Łodzi, czyli co piatek ok 16:00~17:00 wyjezdzam z wawy do Łodzi a w niedziele ok 17:00 w drugą stronę. Orpócz normalnej pracy prowadzę również swoją firmę informatyczną i praktycznie 3/4 soboty poświęcam na załatwienie różnych spraw z tym zwiazanych, czas wolny (ktory posiwecam rodzinie i przyjaciolom) to praktycznie sobota 15:00 ~ niedziela 17:00 wiec bedzie naprawde ciezko (tym bardziej ze prawidlowa regulacja to ok 2~3h chbya ze chcesz na "odpierdol" to sie zrobi w 15min ale wowczas szkoda Twojego zachodu.
Jesli nie znajdziesz nikogo do swiat i bedzie ci to dalej dokuczac to sie przypomnij - "w przerwie swiatecznej" mam urlop i ejsli bede w Łodzi moze wygospodaruje troche czasu.
Komentarz
-
-
Geralt, OK
zobaczę co się będzie dalej działo chociaż tak samo cienko to widze u siebie np jutro, sobota, pon i wt jade w delegację od rana do zachodu i tak dalej potem przetwarzanie pomiarów interpretacja i znowu del na KWK itd.
Nawet urlopu mam zaległego z 50 dni! tak więc widzisz że nie mam zbytnio nawet kiedy go wykorzystać.....
jeśli naprawdę dasz radę wygospodarować ten potrzebny czas to byłoby SUPER(b)
pozdrawiam serdecznie i dziękuję za wszystko
Odezwę się ok?
Jurek
Komentarz
-
-
orzel720, Dziękuję za komplement dla mojej octy. Oczywiście taka była od nowości. Ja ją mam od roku i jest naprawdę super autkiem. A co do tej instalki, to jak pisałem wcześniej mam wersję oprogramowania do tej instalki bez klucza odblokowującego mapy wtrysków. Więc jak to nazwał Geralt, mogę Ci zrobić ale "na odpierdol". Mam za to inną propozcję. Mogę Ci wysłać pocztą interfejs potrzebny do podłączenia się do instalki a oprogramowanie podesłac mailem. Zrobisz sam według instrukcji powyżej i odeślesz mi interfejs. Jakbyś się zdecydował, to daj znać na priv.
Dodano:
Pozostanie Ci tylko dogadanie się z kimś z Twojej okolicy i wykasowanie błędów z ECU od benzyny. To już interfejs i VAG com.Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Komentarz
-
-
alfee, Geralt Panowie - witajcie
Ad. alfee - Pomysł z wysyłką interfejsa jest VERY OK - laptopa i VAG mam (wujas ma serwis skody nawet wczoraj skasowałem błąd 537 "dolna skraj wartość sondy lambda" czy coś takiego)
Ale co z "program OMVL z odblokowanymi mapami wtryskow"?
bo jak piszesz "mam zablokowany... "
Ad. Alfee i Geralt - Skąd można ściągnąć ODBLOKOWANY? czy macie taki???
pozdro Jurek mejl: [email protected]
Komentarz
-
-
Geralt, cześć
mam ten program z odblokowanymi mapami WERSJA 3.0.2.106 C AD czy jest NOWSZY?
jak tylko przyjdzie interfejs od Alfee to będę działał
oczywiście jestem otwarty na wszelkie sugestie od Ciebie w tym temacie co i jak
ale dam znak jak będę się tym zajmował a będzie to co najmniej pod koniec tygodnia
Jeśli nie dam rady to będę sie odzywał na ew spotkanie będę miał laptopa, interfejs, soft - potrzebny będzie tylko czas
pozdrawiam
Jurek
Komentarz
-
-
orzel720, dasz rade
cala filozofia a mapa polega na tym ze masz wykres z 2 kolumnami - w jednej (pionowej) czasy wtrysku benzyny a w drugiej poziomej predkosc obrotowa.
pomiedzy tymi masz tabele w ktorej bedziesz modyfikowal wartosci w zakresie od 0 do 250 - w praktyce ok ok 105 do 170 (jest to procentowa roznica czasu wtrysku gdzie 100 W TEORII odpowiada taka sama ilosc mieszanki LPG co PB) w praktyce zalezy to jeszcze od cisnienia gazu na reduktorze i szerokosci dysz.
Ponizej tabeli masz podawane aktualne czasy wtryskow PB i LPG - generalnie tak sie ustawia zeby czasy wtrysku gazu i benzyny byly podobne z dokladnosci do 1ms (LPG ma miec wiekszy czas wtrysku). Nic sie nie stanie jesli ta roznica bedzie wieksza - szczegolnie przy wiekszym obciazeniu przepustnicy - czyli np. masz 1600obrotow jak dasz gaz do dechy czas wtrysku PB pokaze ci ok 12~16ms - nie przejmuj sie jak czas wtrysku gazu bedzie wiekszy o 3ms - po prostu ustawiasz tak zeby szedl najlepiej.
Odnosnie modyfikacji: podczas pracy silnika bedzie ci "latała" po tabeli niebieska kropka - wskazuje ona aktualne obciazenie silnika (czyli czas wtrysku) przy danej predkosci obrotowej - przejedz sie tak zeby silnik zaczal ci poszarpywac (czyli zebys powtorzyl swoj objaw) i postaraj sie zanotowac w jakim zakresie obrotow sie to dzieje (patrzac na obrotosciomierz auta) nastepnie zrob to jeszcze raz obserwujac na jakich polach przeskakuje niebieska kropka. Nastepnie niech twoj pasazer zmodyfikuje wartosci tam gdzie byla kropka +/- 1 poziom do gory i do dolu o -10 (lub jesli zawiedzie +10) i sprawdz gdzie jezdzi lepiej. na tej zasadzie poprawisz mape na bierzaco... jest jeszcze alternatywna metoda:
metoda alternatywna (wymagany tylko kierowca):
1 Podlaczasz kompa, uruchamiasz program i otwierasz zakaladke wyswietlanie
na samej gorze w rogu masz "rejestracja sygnałów" - włączasz ją, uruchamiasz silnik
i normalnie jedziesz do pracy czy gdziekolwiek do czasu pełnego zagrzania silnika - obserwujez tylko przy jakich temperaturach cieczy silnik racuje lepiej a w jakich gorzej - szczegolnie kiedy szarpie - na zimnym czy na cieplym i przy jakich mniej wiecej obrotach i wcisnieciu gazu (bez gazu, serdni but czy but na maxa).
Po ok 15~30minutach konczysz zapisywanie danych - zaspisuje je do pliku CSV
i wrzucasz dane do excella - troche tego bedzie ale jest to wazne.
Nastepnie nazywasz kolumny i robisz nastepna z różnicą czasów
czyli dajesz = czas gazu - czas benzyny
wynikk przy danej wartosci jednoznacznie ci wskaze gdzie masz slabosc systemu
czyli ktore wartosci bedziesz musial modyfikowac (wskaze ci gdzie masz zbyt bogata i zbyt uboga mieszanke - generalnie parzysz gdzie masz roznice wieksza niz 2ms
patrzysz przy jakiej to bylo temperaturze, obrotach i czasie wtrysku PB - to jednoznacznie ci okresli ktora wartosc masz zmienic w tabeli mapy i w ktora strone.
Jesli zrobisz taki pomiar to moge sprobowac ci pomoc - przeslesz mi to na maila wraz z plikiem konfiguracyjnym (ktory stworzysz jako kopie zapasowa konfiguracji zanim zaczniesz zmieniac) ale zeby bylo jasne - analize robisz sam, ja bed tylko ci wskazywal jak sie to robi ) drobne sugestie.
Po wstepnej modyfikacjipowtarzasz to nastepnego dnia i znow korygujesz bledy, za ok 3 x cala mapa powinna byc poprawnie przygotowna a autko powinno chodzic bdb.
OK, koniec tego eseju - sadze ze naprawde przy odrobinie samozaparcia dasz sobie rade - jak bedziesz mial pytania wal smialo.
Komentarz
-
-
Ok dziekuję za ten esej - jest piękny
jak tylko podziałam to dam znak na priv i na forum
Pozdr
Jurek
[ Dodano: Czw 20 Gru, 07 10:54 ]
Witam
w skrócie: pomogło wymiana kabli zapłonowych (ori TESLA 115zł) autko hula jak szalone
tak więc ingerencja w LPG na tę chwilkę jest niepotrzebna ALE jak najbardziej wszelkie info na ten temat otrzymane od Was Geralt i Alfee jest bardzo cenne
Wesołych świąt i szalonego Sylwka
Pozdro Jurek
Komentarz
-
Komentarz