No właśnie nie , dlatego te pytanie auto ma dopiero 2 rok było po lekkiej przygodzie na dachu
Kto ma informacje nt. Scenica 1,9 dCi ( głównie motor)
Zwiń
X
-
Kto ma informacje nt. Scenica 1,9 dCi ( głównie motor)
Razem z kumplem szukamy "nowych" autek, ja skłaniam się ku jakiemuś z grupy VW kolega natomiast wyszukał sobie Scenica 2001r. 1,9 dCi 102KM, przebieg 116tyś.
Ogladałem z nim ten samochód i jedyne do czego miałem zastrzeżenia to praca na wolnych obrotach- troche za bardzo "traktorowata" obroty jakby przyśpieszały i zwalniały ( na obrotomierzu tego nie było specjalnie widać ale było to słyszalne). W czasie jazdy normalnie, przyśpieszenie nie powalające ale może być. Nie słychać gwizdu turbiny (czy to źle?- kolega myślał że się nie włącza ale chyba gorzej jak gwiżdże)
I teraz mam pytanie- co powiecie o tym motorze- bać się? (wygląda na zadbany)
W tygodniu mamy jechać na serwis renault (Kraków ul. Powstańców)- właśnie głównie w celu sprwadzenia silnika. Czy test w ASO da gwarancję co to jego stanu?
-
-
Hmmm, 1.9 DCI ma w Renault 120 KM a nie 102 KM. To tak na początek. Jeśli chodzi o diesle Renault to sa to silniki które znane są z bardzo kulturalnej i cichej pracy więc dziwi mnie troche to "traktorowanie".
Co do awaryjności to akurat 1.9 DCI nie jest jakoś specjalnie awaryjnym silnikem ale na pewno trzeba uważac na EGR (często pada) oraz na turbinę (jak w każdym turbo dieslu). Pozatym nie powinno być jakichs większych problemów.
PozdrawiamCzarny Elegance
Komentarz
-
-
W scenic'ach pierwszej generacji 1,9 dCi miały 102KM a z z tym"traktorowaniem" to może źle się wyraźiłem chodziło o to że obroty nie były równe tylko jakby falowały- ale ja nie miałem juz dawno do czynienia z dieslami.
Czytałem o tych motorach i wszysct straszą awariami wtryskiwaczy spowodowanymi przez złe paliwo ile w tym prawdy a ile mitów
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez janusz35W scenic'ach pierwszej generacji 1,9 dCi miały 102KM
Ale w Scenicach pierwszej generacji 1.9 DCI miały 110 KM. Ten sam silnik był montowany też w Lagunie I ph II i z tego co wiem to ludzie bardzo go sobie chwalą.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Big1.9 DCI ma w Renault 120 KM a nie 102 KM
Wiem, bo sam takiego teraz poganiam.
Tak jak przedmówca wspomniał często awaryjne sa EGRy, ale to ponoc spowodowane jest PSJ. Od czasu , do czasu ostra piz.... zapobiega osiadania nagaru na zaworze. Koszt wymiany na nowy... 900 PLN :shock: Używki - loteria.
W opinii użytkowników silniki dCi, czyli z common railem są najmniej odporne na nasze syfiaste paliwo z wszystkich klekotów. Nawet HDI z Pugów lepiej trawią naszą ropę. Oczywiście padają wtryski. Nie wiem ile w tym prawdy, ale słyszałem ze w dCi jak padnie jeden wtrysk, do wymiany jest cała szyna. Ja za bardzo nie mam ochoty tego weryfikować... Tankuję na BP i na razie jest OK.
Turbiny w Meganach i Scenikach przy właściwym użytkowaniu nie psują się, zgodnie z zasadą jak dbasz - tak masz. Turbawy bardziej awaryjne były w Lagunach 2,2 dCi. Turbina w dCi powinna być -podobnie jak w TDI - powyżej 2000 obrotów delikatnie słyszalna, świastalna.
Generalnie silniki trwałe, nie tak jak TDI, ale ujdzie.
Komentarz
-
Komentarz