[O1] 1,6 czy 2,0, gaz?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Maestro
    Classic
    • 2009
    • 6

    [O1] 1,6 czy 2,0, gaz?

    Duża grupa warszawska - max. 14.00
  • trzask_prask
    Classic
    • 2007
    • 12

    #2
    [O1] 1,6 czy 2,0, gaz?

    w zwiazku z tym, ze mam skode model fabia od kilku ładnych lat (wlasciwiee to rodzice), chciałbym kupic skode tyle ze octavie. 1 skode skasowalem na amen, i w zwiazkuz tym nie jestem zwolennikiem szybkiej jazdy, i myslalem o silniku 1,6. chcialbym zalozyc do niej gaz. juz czytalem o tym gdzie to mozna zrobic i o rabatach, ale chcialbym poznac wasze opinie na temat czy wybrac silnik 1,6 czy moze 2,0? czy kupic 1,6 i od razu zwiekszyc mu moment obrotowy i podniesc troszeczke kucyków - oczywiscie i tego i tego nie za wiele. czy te silniki dobrze znosza gaz?
    a druga sprawa - myslalem zeby pojechac po auto do niemiec, z niemieckim nie ma problemu, ale co w ogole sadzicie o tym pomysle? czy wy kupowaliscie auto u nas czy moze tam? na wydanie mam do 30.000.
    bardzo serdecznie dziękuje za wszytskie posty.
    pozdrawiam wszystkich forumowiczów

    Komentarz

    • 2pac
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1476
      • Octavia I (1U2)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      bierz 1,8T , tyle samo cpa wachy co 1,6 a ma lepsza kulture pracy i zawsze jakis tam zapas mocy do wyprzedzania...

      jesli chodzi o starsze auta z niemiec, to sa juz tak przemlucone ze ciezko cos dorwac...
      President Johnny II + President Florida/ ML-145
      O1 - 122KM@141KM 261Nm@303Nm By Rogalotti
      OII - 140KM@178KM 320Nm@374Nm By CompSport

      Komentarz

      • trzask_prask
        Classic
        • 2007
        • 12

        #4
        dzieki serdecznie za odp. szkoda ze tylko jedna...

        Komentarz

        • Brooklyn
          Drive
          • 2007
          • 74
          • Octavia III (5E3)
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          #5
          No to będzie druga odpowiedź. :wink:
          Właściwie tylko poprę 2pac'a. Daj sobie spokój z 1.6 a zwłaszcza z gazem. Miałem samochody z gazem i nic z tego dobrego nie wyszło. GAZOWI STANOWCZE NIE! :wink:
          Kup tak jak 2pac radzi Octavię 1.8T. Spalanie prawie takie samo, a przyspieszenie nieporównywalne.
          A co do wyjazdu do Niemiec, to jak uważasz. Wg mnie się nie opłaca teraz tam jechać. Prawdopodobnie ściągniesz jakiegoś potłuczone i zajeżdżone auto. Prześledź temat "Humor.." było tam ogłoszenie pewnego handlarza samochodami, który napisał prawdę na temat ściąganych aut z Niemiec. :lol: Poza tym będzie Cię dużo kosztowało szarpanie się z urzędami.
          Takie jest moje zdanie. Powodzenia.
          Życzę miłego dnia!

          Komentarz

          • nico21
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 2640
            • Volkswagen

            #6
            Zamieszczone przez trzask_prask
            a druga sprawa - myslalem zeby pojechac po auto do niemiec, z niemieckim nie ma problemu, ale co w ogole sadzicie o tym pomysle? czy wy kupowaliscie auto u nas czy moze tam? na wydanie mam do 30.000.

            oj żebyś sie nie zdziwił, skodziny w Niemczech są droższe nic u nas :!: Nie wierzyłęm aż sie przekonałem na własne oczy. Na giełdzie w Essen jedyna skoda jaka byla to octavia 1999r kombi wersja SLX poszła za 6600EUR po topornych negocjacjach :? Dolicz do tego koszty sprowadzenia(paliwa) plus opłaty - nie opłaca sie. Jakos szkodniki tam sa strasznie drogie, lepiej poszukać coś innego.

            [ Dodano: Wto 11 Gru, 07 14:42 ]
            Zamieszczone przez Brooklyn
            A co do wyjazdu do Niemiec, to jak uważasz. Wg mnie się nie opłaca teraz tam jechać. Prawdopodobnie ściągniesz jakiegoś potłuczone i zajeżdżone auto. Prześledź temat "Humor.." było tam ogłoszenie pewnego handlarza samochodami, który napisał prawdę na temat ściąganych aut z Niemiec. :lol: Poza tym będzie Cię dużo kosztowało szarpanie się z urzędami.
            Takie jest moje zdanie. Powodzenia.
            trafiają sie dobre sie autka oki ale trzeba mieć szczęście i oko Mi sie udało
            DACAR.team

            Komentarz

            • trzask_prask
              Classic
              • 2007
              • 12

              #7
              o kurcze az dwa posty!! starszne wam dziękuje :!:

              Komentarz

              • 2pac
                L&K
                S_OCP Member
                • 2007
                • 1476
                • Octavia I (1U2)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                Zamieszczone przez Brooklyn
                Miałem samochody z gazem i nic z tego dobrego nie wyszło.
                to zalezy kto zamontuje... da sie spokojnie zagazowac i 1,6 i 1,8 tylko musi zrobic to osoba znajaca sie na rzeczy.

                dla porownania podam ze moje 1,6 pali w miescie 10,5l a kumpla 1,8T ~10-11l

                po prostu staraj sie nie szalec to nie bedziesz musial szukac kolejnego auta
                President Johnny II + President Florida/ ML-145
                O1 - 122KM@141KM 261Nm@303Nm By Rogalotti
                OII - 140KM@178KM 320Nm@374Nm By CompSport

                Komentarz

                • huwe
                  Elegance
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 976

                  #9
                  mona gazować bez problemu, i dobrze te silniczki znoszą gaz. ale tylko sekwencyjny. winny sie nie pchaj. a najlepiej to kupuj TDI :diabelski_usmiech
                  Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                  Komentarz


                  • #10
                    1.8t na sekwecji

                    Nie będę na siłę namawiał, bo wyjdzie na to, że chwalę to co mam(chociaz tak jest )
                    No ok, do sedna. 1.6 jezdzi i tylko tyle, bo wyprzedzac tym cieeezko. Pali mało to fakt, ale tylko do 100km/h, pozniej zaczyna żłopać więcej. Moje 1.8T chodzi na gazie jak pszczółka, zasuwa jak trzeba i również jak trzeba spali niewiele(przy jezdzie do 120 km/h, w porywach przy wyprzedzaniu 150km/h spala 8,5 litra GAZU - sprawdzone dzisiaj). Wiadomo, że wybór należy do Ciebie, ale ja polecam Ci właśnie 1.8T. Koniecznie sprawdź auto przed zakupem, szczególną uwage zwróć na turbinę
                    Jak kupisz, to sie tu nam koniecznie pochwal :diabelski_usmiech
                    Ps: przyznam, że przy ostrzejszej jeździe wciągnęło mi nawet 17 litrów, ale 1.6 tez Ci tyle wciągnie przy ostrym butowaniu a radość z jazdy nieporównywalnie lepsza w 1.8T

                    Komentarz

                    • superspeedo
                      Drive
                      • 2007
                      • 80

                      #11
                      marcinowski1983, jak u Ciebie ze spalaniem w mieście? Napisz też jaką masz instalację. Bo widzę, że mamy ten sam silniczek a też zaczynam myśleć o gazie

                      Komentarz

                      • Baldini
                        Classic
                        • 2007
                        • 17

                        #12
                        Z Niemiec się nie opłaca. Ja kupowałem 4 latka 1,6. Brat w tym czasie pracował na zachodzie i mówił mi, że przepłaciłem. Mówię do niego: "Daj jakieś namiary na giełdy, sprawdzę". Dał 3 adresy. Na jednym była dokładnie taka sama Octa, kropka w kropkę,nawet kolor ten sam, ale cena 8000 ojro (wtedy 1euro=3,88 zł). Ja dałem za swoją 28800.
                        Fakt, że 1,6 to trochę za mało. Jeśli trzeba depnąć, to idzie to topornie, a jak już się załączy klimę, to można zapomnieć o jakichkolwiek szybkich wyprzedzaniach, nie mówiąc już o jeździe po górskich trasach.
                        No ale cóż. Dla mnie to i tak był wypas 102Km w porównaniu do 60 Fabii.

                        Komentarz

                        • Brooklyn
                          Drive
                          • 2007
                          • 74
                          • Octavia III (5E3)
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          #13
                          To widzę, że koledzy mieliście szczęście do gazu. Ja niestety nie, albo nieumiejętnie dobraną instalację.
                          Miałem w 3 autach: Astrze 1.4, Astrze 1.6 16V, i Calibrze 2.0 8V.
                          Dobrze gaz znosiła tylko Astra 1.4. Reszta niestety nie. Astra 1.6 najpierw przestała jeździć na benzynie, potem szarpała na benzynie, a na końcu paliła się pomarańczowa kontrolka - sonda lambda. Palił wtedy albo 16l na 100, albo 8l, w zależności od nastroju. Następnie auto sprzedałem. Poza tym widoczny spadek mocy.
                          Potem była Calibra i pojawiły się te same problemy. Szarpanie na benzynie i po 2 latach znowu sonda lambda. Spalanie ok 14l. Tutaj spadku mocy nie odczułem.
                          Zaznaczę, że żadna instalacja nie była sekwencyjna. Nie było takiej potrzeby do tych silników - tak mi powiedziano w zakładzie, w którym była montowana. Nie wiem jak by się sprawowały samochody z sekwencjami. W każdym razie ja już zraziłem się na tyle, że prawdopodobnie nie kupie już samochodu z gazem. Wieczne problemy jak dla mnie. Dlatego teraz wybrałem benzynę, a gdybym jeździł więcej to TDI.

                          A ile kosztowała instalacja do Twojego silnika 1.8 20V AGU, marcinowski1983 i jak długą ją masz?
                          Życzę miłego dnia!

                          Komentarz


                          • #14
                            superspeedo, ze spalaniem to wiesz jak jest...ile wdepniesz - tyle weźmie Ale poważnie to zimą, tzn taką zima jak teraz spalił mi średnio 14,5 gazu. Nie wiem jak jest latem, pewnie spali mniej. Może się wydawać ze to dużo lub nie, ale dla mnie jest to do przyjęcia zwłaszcza, że lubię trochę tej turbinki poużywać . Od razu po zagazowaniu w cyklu mieszanym spalił mi 10,5 litra gazu na 100km(70% trasa 30% miasto). Ale tak jak pisałem wcześniej to zależy od buta.
                            Brooklyn...instlacje mam od 3 miesięcy, więc nie długo, ale sprawdzam na bieżąco jak chodzi w mieście, na trasie, czy tak samo gładko wyprzedza się pięć tirów na raz, jak na benzynce i...ojj jak to śmiga :diabelski_usmiech
                            Tak jak piszesz, trzeba mieć szczęście do auta z dobrze założonym gazem, dlatego ja odrzucałem oferty takich aut i wybrałem auto bez gazu, za to założyłem u faceta, który naprawde zna się na robocie i nie jedno turbo gazował. Instalacja to BRC sequent z pewnymi zmianami (pod turbo) kosztowała mnie po znajomości 3000zł i jestem w pełni zadowolony. Z resztą jest to już drugie auto gazowane u tego samego majstra i oba na gazie śmigają super.

                            Komentarz

                            • trzask_prask
                              Classic
                              • 2007
                              • 12

                              #15
                              bardzo bardzo serdecznie wam dziekuje za info, no wlasnie zaczynam sie przekonywac do 1,8 T. oczywiscie gaz sekwencja i znalazlem u was na stronie adres w wawie warsztatu gdzie sa zakladane sekwencje.
                              kurcze ale nie wiem jak sprawdzic turbine, tu mam wlasnie obawy co do ej turbiny, nie znam sie, wiem tez ze naprawa kosztuje nie wąsko.
                              no sprawa zaczyna sie robic pomału palaca wiec musze sam wsio przemyslec jeszce raz serdeczne dzieki za posty!

                              [ Dodano: Czw 13 Gru, 07 21:18 ]
                              marcinowski1983 a powiedz w lowiczu zakladales gaz?? czy nie, jakie zmiany nastapily pod to turbo i dlaczego nastapily? tzn dolozyles Nm czy co? oczywiscie tez wchodzi w gre gaz sekwencja...

                              [ Dodano: Czw 13 Gru, 07 21:20 ]
                              Gratka.pl to serwis ogłoszeniowy z kategoriami: nieruchomości, praca, motoryzacja, dom i ogród, zwierzęta, dla dzieci, moda i uroda, usługi, noclegi oraz inne ogłoszenia



                              a co sadzicie o tej?? calkiem calkiem przyjemna jest... :lol:

                              Komentarz


                              • #16
                                trzask_prask, zakładałem pod Łowiczem. miejscowość się nazywa Arkadia. Warsztacik niepozorny. Patrząc na zakład,nie dal bym tam auta "za Chiny". Ale to tylko pozory. Facet jest tak dobry, że nawet z Sochaczewa i Warszawy ma klientów
                                A zmiany, to ... wieksza srednica "rurki" doprowadzającej gaz, wydajniesze wtryski i inny komputer(bardziej wydajny) niz w zwykłym sequent...tyle wiem :P bardziej sie nie interesowałem. Miało śmigac i śmiga, więc to mi wystarczy.

                                Komentarz

                                • huwe
                                  Elegance
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 976

                                  #17
                                  marcinowski1983, czyli masz na rurce 8mm, wtryski - jeśli BRC to albo omarańczowe, albo żólte, reduktor pewnie 1500mbar ( bo od takich w kitach montażowych dodają rurkę 8mm). a komputerów nie ma w brc bardziej lub mniej wydajnych. w programie zaznacza się wersję silnika : wolnossący, albo z doładowaniem. chyba , że masz Fasta na wtryskach Kheina.. tak więc nie masz jakiejś specjalnej wersji dla silnika turbo, tylko najnormalniejszą sekwencje BRC - dobrze dobraną.
                                  Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    huwe, hmm, z tego co widziałem i porównywałem to mam inny(większy ) komputer niz w poprzedniej instalacji (tez brc sequent) którą miałem zakładaną do peugeota rok temu. Nie twierdzę, że jest to specjalnie dla wersji turbo,ale podobno 1.8T poprzedni komp (ten z peugeota) by nie dal rady. W tym nowszym można więcej rzeczy poustawiać, żeby banglało...może troche na wyrost napisałem że jest bardziej wydajny :P chodziło mi o to że ma więcej możliwości...
                                    trzask_prask widzę że też jesteś z Łowicza, więc jak chcesz sprawdzić jak śmiga 1.8T na gazie to zapraszam na jazdę próbną. Odezwij się na priv, to się dogadamy.
                                    Pozdrawiam

                                    Komentarz

                                    • superspeedo
                                      Drive
                                      • 2007
                                      • 80

                                      #19
                                      [ Dodano: Czw 13 Gru, 07 21:20 ]
                                      Gratka.pl to serwis ogłoszeniowy z kategoriami: nieruchomości, praca, motoryzacja, dom i ogród, zwierzęta, dla dzieci, moda i uroda, usługi, noclegi oraz inne ogłoszenia



                                      a co sadzicie o tej?? calkiem calkiem przyjemna jest... :lol:[/quote]

                                      Całkiem fajny, szkoda tylko że cena netto :P i na przeglądzie 88000km nie wymienił ktoś rozrządu brrr...

                                      Komentarz

                                      • huwe
                                        Elegance
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 976

                                        #20
                                        jest brc s24 - w plastikowej obudowie, potem już tylko duże metalowe : 56, FAST i pełny sequent. zakładam, że masz Fasta. różni sie tym od pozostałych, że ma na stałe podłączonego Map-a, i pobiera wartości podciśnienia w dolocie, a nie jak pozostałe zapisane w mapie.jeśli założył Ci to w takich pieniądzach jak piszesz, to lekko powiedziawszy : zrobił Ci to prawie charytatywnie
                                        BTW: którego peugota miałeś zgazowanego?
                                        Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          huwe, miałem peugeota 206 1.4 (śmiech na sali w porównaniu z 180 końmi w Octavce)
                                          Nie wiem czy zrobil to charytatywnie czy nie, w każdym razie facet zszedł mi sporo z ceny, bo zakładałem u niego drugą sekwecję, a poza tym namówiłem teścia na założenie gazu u tego samego speca :P wiec moze dlatego
                                          Mimo wszystko uważam, że najważniejszy jest dobry fachowiec w temacie LPG. W Łowiczu jest kilku pseudo speców. Na jednego nawet już byłem zdecydowany,ale miałem szczęście w nieszczęsciu, że podczas umawiania się już na założenie instalki przyjechał jakiś facet fordem mondeo z pretensjami że mu spieprzył silnik (zle sie wwiercił w kolektor??i autem rzucało przy przełączaniu na gaz i mocy nie miał) Jak sie nasłuchałem, to postanowiłem jeszcze dopytać co to za "fachowiec" jest i wyszło że większość jego instalek jest poprawiana u innych gaziarzy,albo facet zdejmuje je klientom i oddaje kase (jak ktoś zrobi porządny raban):| SZOK.
                                          Także nie tyle z instalacjami jest loteria, a z poprawnym ich założeniem...przyszłym posiadaczom LPG zycze więc szczęścia :P

                                          Komentarz

                                          • luky8
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 623

                                            #22
                                            daj sobie spokój z 1,6 jak juz musisz kupic benzyne to tak jak koledzy piszą 1,8 albo 2,0.
                                            Zapraszam na www.rebel-tuning.com

                                            Komentarz

                                            • czesio
                                              Classic
                                              • 2006
                                              • 33

                                              #23
                                              mam ok :wink: e 2, literki i gazik jestem ras z szegos zadowolony
                                              Skoda Octavia 2,0 z gazem sekwencyjnym
                                              rocznik 2001
                                              POZDRAWIAM!!!

                                              Komentarz

                                              • DirkDiggler
                                                Ambiente
                                                • 2005
                                                • 220
                                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                #24
                                                Pytanie dotyczyło 1,6 i 2,0.
                                                Zdecydowanie bierz 2.0. Ten silnik to stara dobra szkoła VW. Bez udziwnień, cichy, wystarczająco dynamiczny (fajniej się jeździ niż tdi 90).
                                                Nie do zdarcia. W połączeniu z sekwencją fajne połączenie wychodzi.
                                                Poczytaj moje posty. Miałem 2.0 + BRC Sequent 24 i w wielu wątkach poruszałem ten temat.
                                                WORK: Mondeo Titanium
                                                FUN: TypeR ver.IV

                                                Komentarz

                                                Pracuję...