Odbiór auta z serwisu blacharskiego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zubit
    Classic
    • 2007
    • 24

    Odbiór auta z serwisu blacharskiego

    PKN Orlen podnosi od wtorku, 13 maja, hurtowe ceny benzyny bezołowiowej Eurosuper 95 o 22 zł, benzyny bezołowiowej Super Plus 98 o 32 zł, a oleju napędowego o 43 zł na tysiąc litrów.
    O terminie i wielkości korekty cen detalicznych zdecydują ostatecznie właściciele stacji paliwowych - w przypadku benzyny może to być wzrost o 2-3 gr, a w przypadku oleju napędowego o 4 gr na litrze.
    Od wtorku hurtowe ceny paliw w PKN Orlen wynosić będą: benzyna bezołowiowa Eurosuper 95 - 3 tys. 455 zł za tysiąc litrów; benzyna bezołowiowa Super Plus 98 - 3 tys. 514 zł za tysiąc litrów; olej napędowy Ekodiesel - 3 tys. 481 zł za tysiąc litrów; olej napędowy Standard 25, Super - 3 tys. 521 zł za tysiąc litrów.
    Warto zwrócić uwagę, że w hurcie olej napędowy jest już droższy od benzyny. I to nie tylko od "zwykłej" 95, ale i 98! Różnica między ON a benzyną 95 wynosi 66 zł, co oznacza 6-7 gr na litrze! Różnica między ON a benzyną 98 to 7 zł, a więc oba paliwa mogą kosztować na stacjach tyle samo, różnica nie powinna przekraczać 1 gr. Pewnym ratunkiem jest ekodiesel, ale i on jest droższy od benzyny 95.
    Podobnie wygląda sprawa jeśli chodzi o paliwo z drugiej polskiej rafinerii, czyli Lotosu.
    Firma ta podwyższa od wtorku, 13 maja, hurtowe ceny oleju napędowego o 43 zł na tysiąc litrów. Decyzja koncernu oznacza, że w sprzedaży detalicznej olej napędowy z Grupy Lotos może podrożeć o około 4 grosze na litrze. Ceny benzyn wzrosły o 26 zł na tysiąc litrów.
    Spółka zaznaczyła, że termin i wysokość zmian cen na stacjach paliw Grupy Lotos jest niezależną decyzją ich właścicieli.
    Obecne ceny hurtowe w Lotosie wynoszą: benzyna 98 3 tys. 538 zł za tysiąc litrów, benzyna 95 - 3 tys. 479 zł za tysiąc litrów, olej napędowy - 3. tys 511 zł za tysiąc litrów.
    Ta sytuacja nie jest anormalna. W Europie Zachodniej ceny oleju napędowego już jakiś czas temu przekroczyły ceny benzyny. W Polsce właściciele stacji jeszcze utrzymują symboliczną, najczęściej groszową różnicę w cenach na korzyść oleju napędowego. Jednak wkrótce to się zmieni.
    Źródło http://motoryzacja.interia.pl/wiadom...sz,1108834,339
  • pleban
    Rider
    S_OCP Member
    • 2006
    • 580

    #2
    Odbiór auta z serwisu blacharskiego

    Za około tydzień odbieram (mam nadzieję) swoją octavkę z serwisu, gdzie była naprawiana po dzwonku. Właściciel stwierdził, że za ponad 7 tys przeznaczonych przez ubezpieczyciela spokojnie się zmieści.

    I teraz pytanie o sam odbiór - w wycenie widziałem, że do wymiany są obie lampy (to sam zauważę), ale i oba amory (przyjemna niespodzianka - drugi nie ruszony ale wymienia się parami), felga. Ale już drążka kierowniczego itp nie będę widział.
    Czy podpisanie, że odbieram auto zdejmuje z warsztatu wszelkie zobowiązania czy pozostaje jakaś rękojmia itp?
    Z reguły pracuję do późna i wątpię, żebym odbierał auto w środku dnia w świetle jupiterów. Poza tym z właścicielem przeszliśmy na "per Ty" i nieodpłatnie użyczył mi auta (o pardon - Lanosa) i jakoś głupio mi przyprowadzić armię rzeczoznawców ze sobą

    Czy do ewentualnych niedoróbek mogę "przyczepić" się później czy będzie "po ptakach" :?:
    była O1 1,6 102 KM
    była O1 1,9 TDI 90 KM
    była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
    był Citroen Berlingo 1,6 HDI
    jest Ford Tourneo Courier

    Komentarz

    • kokos
      Classic
      • 2007
      • 30

      #3
      z tego co sie orientuje to naprawa blacharsko lakiernicza jest normalnie objeta gwarancja,ja osobiscie korzystalem z tego kiedy po niecalym roku lakier na blotniku zaczal odchodzic,na szczescie warsztat gdzie ja dokonuje takich napraw uwzglednia takie usterki bez slowa sprzeciwu.poza tym chyba wymiana czesci bedzie poparta jakimis rachunkami za nie?.pozdrawiam
      VECTRA KLUB POLSKA Opc Line

      Komentarz

      • pleban
        Rider
        S_OCP Member
        • 2006
        • 580

        #4
        nie sądzę - dlaczego niby mam dostać rachunki za części wymienione przy naprawie bezgotówkowej?
        poprzednio dostałem kwit do podpisania, że odbieram i to szystko
        była O1 1,6 102 KM
        była O1 1,9 TDI 90 KM
        była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
        był Citroen Berlingo 1,6 HDI
        jest Ford Tourneo Courier

        Komentarz

        • Matis68
          Ambiente
          • 2006
          • 195

          #5
          Zawsze można rżnąć głupa i powiedzieć że chcesz zobaczyć "stare" częsci, czyli te które były uszkodzone. Poza tym interesów nie miesza sie z uczuciami
          http://www.youtube.com/watch?v=qtDOe...eature=related

          Komentarz

          • gebek
            L&K
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1214

            #6
            pleban...nie ma problemu zebys dostal kopie faktur skladanych do ubezpieczyciela.
            To nie jest zadna tajemnica.Gdyby jednak odmowili,to udajesz sie do firmy ubezpieczajacej ktora placi za te naprawe i oni pokaza ci te faktury.
            Jesli takowe beda
            pozdrawiam
            Tato,tato...czy to auto jest chore?
            Nie synku...to diesel PD.

            Honda...the power of dreams.
            Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

            Komentarz

            • kokos
              Classic
              • 2007
              • 30

              #7
              jesli naprawa jest bezgotowkowa to rachunki dostanie ubezpieczyciel (jesli zalecal wymiane czesci na nowe)wiec on je zweryfikuje ,zreszta przy naprawie bezgotowkowej na podstawie rachumkow,ubezpieczyciel pewnie bedzie chcial zrobic ogledziny po naprawie czy na pewno wymieniles czesci na nowe a nie wziales kasy za nowe a wsadziles stare bo chciales ich naciagnac

              ps.poza tym warsztat powinien oddac si stare czesci jesli tego zarzadasz ,ja zawsze komplet starych czesci mialem w bagazniku przy odbiorze
              VECTRA KLUB POLSKA Opc Line

              Komentarz

              • pskosz
                Rider
                S_OCP Member
                • 2006
                • 703

                #8
                Szczególnie bym chciał na twoim miejscu zobaczyć te dwa wymienione amortyzatory
                pozdrowienia

                Komentarz

                • pleban
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 580

                  #9
                  i chyba na tym się skupię, jeśli nie będzie przewału na amorach to można uznać, że reszta ok :| taką mam nadzieję
                  była O1 1,6 102 KM
                  była O1 1,9 TDI 90 KM
                  była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
                  był Citroen Berlingo 1,6 HDI
                  jest Ford Tourneo Courier

                  Komentarz

                  • marte
                    Rider
                    • 2007
                    • 259

                    #10
                    Zamieszczone przez kokos
                    jesli naprawa jest bezgotowkowa to rachunki dostanie ubezpieczyciel (jesli zalecal wymiane czesci na nowe)wiec on je zweryfikuje ,zreszta przy naprawie bezgotowkowej na podstawie rachumkow,ubezpieczyciel pewnie bedzie chcial zrobic ogledziny po naprawie czy na pewno wymieniles czesci na nowe a nie wziales kasy za nowe a wsadziles stare bo chciales ich naciagnac

                    ps.poza tym warsztat powinien oddac si stare czesci jesli tego zarzadasz ,ja zawsze komplet starych czesci mialem w bagazniku przy odbiorze
                    Ostatnio robiłem naprawe bezgotówkową i dostałem 3 faktury do podpisu.
                    1 oryginał do ubezpieczyciela kopia dla serwisu i kopia dla mnie.
                    Większośc zakładów ubezpieczeniowych nie robi ogledzin ponaprawczych chyba, że zażąda tego klient. Naprawiałem auta juz u 3 róznych ubezpieczycieli i ani jeden tego z własnej woli nie wykonał.
                    Pozdrawiam

                    Komentarz

                    • pleban
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 580

                      #11
                      tak i mi się wydawało
                      była O1 1,6 102 KM
                      była O1 1,9 TDI 90 KM
                      była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
                      był Citroen Berlingo 1,6 HDI
                      jest Ford Tourneo Courier

                      Komentarz

                      • kokos
                        Classic
                        • 2007
                        • 30

                        #12
                        Zamieszczone przez marte
                        Zamieszczone przez kokos
                        jesli naprawa jest bezgotowkowa to rachunki dostanie ubezpieczyciel (jesli zalecal wymiane czesci na nowe)wiec on je zweryfikuje ,zreszta przy naprawie bezgotowkowej na podstawie rachumkow,ubezpieczyciel pewnie bedzie chcial zrobic ogledziny po naprawie czy na pewno wymieniles czesci na nowe a nie wziales kasy za nowe a wsadziles stare bo chciales ich naciagnac

                        ps.poza tym warsztat powinien oddac si stare czesci jesli tego zarzadasz ,ja zawsze komplet starych czesci mialem w bagazniku przy odbiorze
                        Ostatnio robiłem naprawe bezgotówkową i dostałem 3 faktury do podpisu.
                        1 oryginał do ubezpieczyciela kopia dla serwisu i kopia dla mnie.
                        Większośc zakładów ubezpieczeniowych nie robi ogledzin ponaprawczych chyba, że zażąda tego klient. Naprawiałem auta juz u 3 róznych ubezpieczycieli i ani jeden tego z własnej woli nie wykonał.
                        Pozdrawiam
                        ja np.musialem sie pokazac w hestii i w HDI ale tak jak piszesz nie musi to byc regula,u mnie sprawdzali czy czesci lakierowane byly dane nowe czy klepane.ale jesli mozna tego zazadac jesli sami tego nie robia to czemu nie skorzystac
                        VECTRA KLUB POLSKA Opc Line

                        Komentarz

                        • marte
                          Rider
                          • 2007
                          • 259

                          #13
                          Zamieszczone przez kokos
                          Zamieszczone przez marte
                          Zamieszczone przez kokos
                          jesli naprawa jest bezgotowkowa to rachunki dostanie ubezpieczyciel (jesli zalecal wymiane czesci na nowe)wiec on je zweryfikuje ,zreszta przy naprawie bezgotowkowej na podstawie rachumkow,ubezpieczyciel pewnie bedzie chcial zrobic ogledziny po naprawie czy na pewno wymieniles czesci na nowe a nie wziales kasy za nowe a wsadziles stare bo chciales ich naciagnac

                          ps.poza tym warsztat powinien oddac si stare czesci jesli tego zarzadasz ,ja zawsze komplet starych czesci mialem w bagazniku przy odbiorze
                          Ostatnio robiłem naprawe bezgotówkową i dostałem 3 faktury do podpisu.
                          1 oryginał do ubezpieczyciela kopia dla serwisu i kopia dla mnie.
                          Większośc zakładów ubezpieczeniowych nie robi ogledzin ponaprawczych chyba, że zażąda tego klient. Naprawiałem auta juz u 3 róznych ubezpieczycieli i ani jeden tego z własnej woli nie wykonał.
                          Pozdrawiam
                          ja np.musialem sie pokazac w hestii i w HDI ale tak jak piszesz nie musi to byc regula,u mnie sprawdzali czy czesci lakierowane byly dane nowe czy klepane.ale jesli mozna tego zazadac jesli sami tego nie robia to czemu nie skorzystac
                          Dokładnie. Wg. mnie jeżeli jest taka możliwośc to należy z niej skorzystac. Życie nauczyło mnie, że w naszym kraju chcą nas orżnąc na każdym kroku i trzeba byc czujnym, a jeśli chodzi o robotylakiernicze po ostatnich moim przygodach jestem przewrażliwiony.
                          pozdrawiam

                          Komentarz

                          Pracuję...