Przeguby?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • hermik
    Classic
    • 2004
    • 7

    Przeguby?

    Ten silnik spokojnie wytrzymie 350-450 tyś
  • Octavian
    Classic
    • 2004
    • 18

    #2
    Przeguby?

    Witajcie
    Mam dziwny problem. Zaczelo sie tak:
    - przy jezdzie wstecz pojawil sie jakis dziwny stuk/chrobotanie/rezonans z okolic srodkowo-lewego przodu troche jakby z okolic lewego kola i to tez nie za kazdym razem (teraz to juz sztuka nie ruszyc bez tego dzwieku )
    - pozniej zauwazylem ze przy hamowaniu silnikiem z wiekszych predkosci 160/170 km pojawia sie podobne do w/w chrobotanie (tym razem wyraznie z okolic lewego kola).
    - teraz przy hamowaniu z predkosci juz powyzej 100 pojawia sie ten dzwiek zwlaszcza gdy jedzie sie po nierownym asfalcie ale jest cichszy tak jakby stlumiony

    Zauwazylem ze ten dzwiek milknie gdy wcisne sprzeglo. Zastanwaiam sie czy to przeguby, poloski czy inne cholerstwo
    Auto ma nakrecone 108kkm i nic nie bylo tam robione.

    Dzieki za kazda wskazowke co z tym fantem zrobic
    Pozdrawiam
    støíbrná diamantová metalíza

    Komentarz

    • MiKruS
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7976

      #3
      Kolo dwumasowe :?: :?: Moze...

      Jaki silnik?
      TDI 205PS

      Komentarz

      • Octavian
        Classic
        • 2004
        • 18

        #4
        ops: Sorry faktycznie nie podalem - AEE
        støíbrná diamantová metalíza

        Komentarz

        • Mach
          Rider
          • 2004
          • 349

          #5
          jesli cichnie przy wysprzegleniu to niestety nie koniecznie przeguby :cry:

          czy przypadkiem AEE nie mialy takiej samej skrzyni jak AEH... bo tam byla wada fabryczna i sie dyfry mieliby... przerobilem to wlasnie w poprzedniej AEH (1.6 101KM)...
          scinaja sie nity na kolach mechanizmu roznicowego i jak sie troche pojezdzi to sie robi bardach w srodku... nie starsze ale jesli to te same skrzynie to moze byc wlasnie cos w dyfrze :cry:
          A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971

          Komentarz

          • Octavian
            Classic
            • 2004
            • 18

            #6
            Z tego co sprawdzalem w Cedrychu to sa to rozne skrzynie. Choc swoja droga slyszalem ze te z AEE nie slyna z niezawodnosci Mimo wszystko mam nadzieje ze to nie to bo raczej nie mam zastrzezen do pracy skrzyni... :?
            støíbrná diamantová metalíza

            Komentarz

            • Mach
              Rider
              • 2004
              • 349

              #7
              zycze Ci zeby to bylo cos mniej powaznego.. jednak przeanalizuj ze jak sam piszesz po wyspprzegleniu odglosy cichna... a po wysprzegleniu wszystko (tzn polosie z przegubami i reszta zawieszenia) pracuje tak samo jak podczas jazdy na biegu... jedyna roznica to odlaczenie walka glownego w skrzyni od silnika... ale dyfer jak pracowal tak dalej pracuje :-(

              czyli o ile dobrze diagnozujesz dzwieki to na logike to cos w srodku :wink:
              A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971

              Komentarz

              • Octavian
                Classic
                • 2004
                • 18

                #8
                Dzieki za zainteresowanie

                Mam wrazenie ze nie jest to chyba az tak powazne, biegi dobrze wchodza. Byl jeszcze jeden fakt, moze to ma znaczenie :? Mialem kiedys pekniety kolektor wydechowy (jedna z rurek po obowdzie). Zaprowadzilem auto na Syreny i tam wyjeli, zawiezli do spawacza, splanowali i zalozyli. Wszytsko bylo ok, ale po ok. tyg. wlasnie zaczely sie te dzwieki. Przyjechalem do nich facet obejrzal podwozie, potrzachal wszystkim i 0 stukow oprocz odspawanej obejmy rury wydechowej (mniej wiecej w polowie podwozia). Wydaje mi sie ze te dzwieki jednak nie dochodza z tej okolicy tylko wlasnie z przodu. Moze cos zle zmontowali :? Moze jakas oslona gdzies obciera :? Hmmm tylko dlaczego slychac to tylko podczas jazdy
                støíbrná diamantová metalíza

                Komentarz

                • Sebastian_M26
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 1823
                  • Superb II (3T4)

                  #9
                  Hej
                  Jak dla mnie to ten kolektor spawany poprostu spaliny przy hamowaniu silnikiem pewnie maja dziwne zawirowania.
                  Ja kiedyś miałem nieszczelność na uszczelce kolektora ( ale nie w octavi) i właśnie przy hamowaniu silnikiem było to słychać a nie przy przyspieszaniu.

                  A szczególnie jesli to sie dzieje po tym spawaniu.
                  Tak na 90% to jakiś spaw się oderwał wewnątrz korektora i działa jak grzechotka.
                  Tylko jego wyjęcie rozwiąże sprawe ( jeszcze nie słyszałem by warsztat przyznał się do błędu)
                  I jeszcze 1 sprawa kolektory sie spawa? jak dla mnie to on powinien być idealnie gładki i prosty by spaliny nie napotykały oporu,,,,,,,,warto było spawać po tych wszystkich problemach ( jeśli bym nie miał kasy wolałbym kupić używke)
                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                  Komentarz

                  • Octavian
                    Classic
                    • 2004
                    • 18

                    #10
                    Tak, kolektory sie spawa w oslonie argonu tylko ze zwykle pozniej wymagaja splanowania. Tu chodzilo o jedna z 4 rurek (pekla o ironio przy logo VW Audi :shock jeszcze przed tzw. portkami wiec troche szkoda bylo kupowac nowego. Tym bardziej ze nowy to jakies 800 zl a uzywka 300-400 i nadodatek cholernie trudno znalezc (szukalem i na szrotach i w necie). Spawanie kosztowalo mnie 50 zl, wiec chyba sam rozumiesz :twisted:

                    I tak im bardziej sie wsluchuje tym bardziej wydaje mi sie ze to nie uklad napedowy tylko poduszki pod silnikiem a ze ucicha gdy wciskam sprzeglo to chyba dlatego ze silnik mniej jest obciazony i tak nie cisnie wlasnie na poduchy. Przeguby raczej odpadaja bo sprawdzalem skret na max w lewo, w prawo i cisza, wiec raczej to nie to....
                    støíbrná diamantová metalíza

                    Komentarz

                    • Sebastian_M26
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 1823
                      • Superb II (3T4)

                      #11
                      Spróbuj polać je jakims WD40?
                      Jeśli choć na moment ucichną sprawa załatwiona
                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                      Komentarz

                      Pracuję...