[ Dodano: Nie 06 Sty, 08 11:06 ]
Myśle że wartoo...! Gdy zaraz po kupnie Octy chcieli mi ją rąbnąć, pod Marketem [Auchan] miałem duze szczęscie bo wróciłem sie do auta, ponieważ chciałem przeparkowac blizej,a w tym czasie gosciu juz z czyms w rodzaju kluczyka grzebał w zamku , ale jak mnie zobaczył to palił wrotki... niestety niezdazylem go złapać. Zapomniałem dodać że samochod sie zablokował i chyba za 4 razem dopiero odpalił, sądze ze immobilajzer zadziałał, Ale ile razy mozna miec takie szczeście ? no więc na drugi dzien pojechałem do ASO i załozyli mi taka blokade [ niepamietam ile placilem za tą blokade skrzyni biegów ale wiem ze okolo 20 minut mi ja zkladali no i gosciu w aso zrobil mi jeszcze gratis Zwarcie na popielniczce, ze padlo mi oswietlenie zegarów :evil: ale pozniej naprawili mi to za free]! z tego co slyszalem to jest ona jedna z najskuteczniejszych blokad mechanicznych, gdy złodziej na parkingu widzi 4 Octavie to sie zabierze oczywiście za tą co niema żadnej dodatkowej blodkady .. :diabelski_usmiech
Ja polecam dopłacić 100PLN i założyć blokadę, ale taką wersję bezbolcową. Nie trzeba się bawić z bolcem. Zablokować można pokrętłem, odblokować kluczykiem.
Wygląda to tak:
To jest tylko kawałek artykułu jaki znalazłem na ten temat:
"Blokady skrzyni biegów
Kolejnym zabezpieczeniem mechanicznym, z którym złodziej musi walczyć co najmniej kilka minut, jest blokada drążka skrzyni biegów. Jedna część urządzenia jest na stałe przytwierdzona do płyty podłogowej samochodu. Natomiast część ruchoma - stalowa klamra - blokuje dźwignię zmiany biegów ustawioną w pozycji wstecznej. Nawet jeśli złodziejowi uda się uruchomić samochód, może jechać tylko do tyłu (w ten sposób zwróci na siebie uwagę). Musi więc zdemontować urządzenie, np. przecinając drążek skrzyni biegów pod klamrą.
Jednemu złodziejowi trudno jest złamać blokadę zamontowaną przy konsoli dźwigni zmiany biegów. Blokowanie następuje poprzez wsunięcie sworznia, który uniemożliwia ruch drążka zmiany biegów ustawionego w pozycji wstecznej, a przy skrzyni automatycznej - w pozycji oznaczonej symbolem P. Instalacja blokady mechanicznej tego typu nie narusza estetyki wnętrza pojazdu, ale nie uchroni samochodu przed dwoma złodziejami - jeden je holuje, a drugi w tym czasie naciska pedał sprzęgła. Nawet jeden złodziej może sobie poradzić, jeśli skrzynia biegów sterowana jest linkami - po wczołganiu się pod auto przecina je i wbija np. drugi bieg. Jazda nie jest wprawdzie szybka, ale możliwa.
Specjaliści zgodnie twierdzą, że wszelkie zabezpieczenia mechaniczne powinny być jedynie dodatkiem do innych systemów antykradzieżowych.
- Laska, blokada kierownicy i skrzyni biegów mogą powstrzymać tylko amatorów - mówi Jacek Jankowski z firmy Jacpol Zabezpieczenia Antykradzieżowe. I dodaje: - Nie warto kupować tych urządzeń, jeśli w samochodzie nie ma autoalarmu, immobilisera lub ukrytego systemu odłączania zapłonu."
Montowałem blokadę taką jaką pokazuje na zdjeciu Shado. Koszt blokady i montażu w ASO to 700 pln. Montowana była w grudniu więc cenu są aktualne. Jedyna różnica jest taka, że obecnie niedźwiedź locki mają bardziej wystający z mieszka zamek, służący do zamykania blokady. Po wrzuceniu wsteczneko zwyczajnie palcami przekręca się blokadę i skrzynia zablokowana. Kluczyka używamy tylko do otwarcia.
ViRuE, a co konkretnie masz na myśli? To jest też blokada bear lock tylko nie ma bolca. Przekręcasz pierścieniem zgodnie ze wskazówkami zegara i się blokuje. Żeby odblokować potrzeba tradycyjnego kluczyka, jak w wersji z bolcem. Fajna sprawa, bo nie trzeba się bawić z bolcem, co często w różnych autach jest związane z odsuwaniem przedniego fotela do tyłu, żeby włożyć bolec.
Tu znajdziesz jak to wygląda i jak działa:
Panowie, wszystko fajnie, ale ile zajmie - nawet amatorowi - odpięcie cięgieł od skrzyni biegów i wbicie np. II-go biegu - 10 sekund?
Też miałem to zabezpieczenie w Felicji ale gdy zobaczyłem jak łatwo możne to obejść, stwierdziłem, że te parę stów mogłem lepiej wydać. Jak i na co to już sobie każdy musi sam odpowiedzieć.
Jedyna zaleta tego ustrojstwa jest taka, że jak będą stały dwa podobne auta - to wybiorą to bez blokady. Zawsze to kilka sekund mniej nerwów (tak, tak, kilka sekund, nic więcej )
90 KM i uważam, że wystarczy - czy coś mi dolega ?
Kuvel, z moim brzuszkiem to wejście pod auto zajęło by mi kilka minut :szeroki_usmiech A tak na poważnie to np pod marketem chyba lekko zwróciłby uwagę wyjący alarm i koleś włażący pod autko? Poza tym jak mają do pokonania alarm, blokadę skrzyni i immobiliser to chyba już nie jest tak prędko?
Komentarz