wymiana oleju i filtra w sprzegle Haldex

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wotek16
    Classic
    • 2009
    • 2

    wymiana oleju i filtra w sprzegle Haldex

    hankasz7, nie, nie jestem, juz nie jestem.
    Więc wrazie gdyby kiedyś jeszcze coś taiego nastąpiło, że coś by Ci się nie spodobało czy komukolwiek to prosze o PW.
  • wirach
    Classic
    • 2007
    • 16

    #2
    wymiana oleju i filtra w sprzegle Haldex

    witam
    pojechalem do serwisu skody na wymiane oleju i filtra w haldexie bo nie wiem kiedy auto mialo robione ostatnio ta wymiane -
    pytanie od tych ktorzy u siebie w aucie wymieniali jednczesnie olej i filter,

    jaka powinna byc prawidlowa kolejnosc wymiany bo mechanik w serwisie najpierw wykrecil korek spustowy a potem wymienil filtr i wstrzyknol now olej
    w ksiazce "sam naprawiam .." jest inna kolejnosc: najpierw wymienic filter a potem zlac olej
    nie wiem czy taka kolejnosc jaka mi zapodali nie spowodowala ze z ukladu zlecialo wiecej niz ok.250ml oleju?
    z gory dzieki za odp, bo niechce bez potwierdzenia tego wojowac z serwisem.

    Komentarz

    • kurynio
      Ambiente
      • 2007
      • 166

      #3
      to wedlug ciebie lepiej żeby wewnątrz został stary olej?? czy masz jakąś indywidualną octavie, która ma więcej oleju w ukladzie niż inne?, poza tym nie bardzo rozumiem o co ci chodzi, jeżeli w tubie jest własnie tyle oleju, ile tam powinno wejść,

      Komentarz

      • wirach
        Classic
        • 2007
        • 16

        #4
        nie no nie wtym rzecz,
        chodzi mi o to czy odkrecenie korka spustowego oleju przy wykreconym jednocześnie filtrze oleju nie spowoduje wyplyniecia wiekszej ilosc oleju, niz ta ktora podlega wymianie czyli tych ok 250ml.

        Komentarz

        • yoschua
          Rider
          • 2006
          • 339

          #5
          Mechanik prawidłowo zrobił.

          A ilość jaka wchodzi po wymianie jest gdzieś w mądrej książce napisana, więc wiadomo ile wlać nowego oleju.
          Swoją drogą ja u siebie wymieniłem po 100kkm i wyglądał jak nowy (widziałem).

          A Ty masz Haldex z silnikiem AGR ??
          Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
          HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

          Komentarz

          • wirach
            Classic
            • 2007
            • 16

            #6
            ok, dzieki Yoschua,

            co do iloscy nowego oleju to niemam watpliwosci bo wiem ze jest to specialny "ladunek" w tubie, chodzilo tylko o kolejnosc czynnosci (nowy filtr - spuszczenie starego oleju ,czy, spuszenie oleju - nowy filtr),
            aha w moim aucie olej tez byl czysty i bez zapachu ale kto wie kiedy go naprawde ostatnio wymieniali
            tak mam silnik AGR - troche moim zdaniem muł jak na prawie 1,5-tonowe auto

            Komentarz

            • yoschua
              Rider
              • 2006
              • 339

              #7
              sorki, za te pytanie, ale wydawało mi się że wersja 4x4 była tylko w benzynie, stąd pytałem czy masz haldex w AGR - no ale stąd widzę że takie też były, a jeżeli tak to owszem muł troszkę on jest, bo i ja na swojego narzekam.
              Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
              HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

              Komentarz

              • Ziomal
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 5841
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Zamieszczone przez yoschua
                ale wydawało mi się że wersja 4x4 była tylko w benzynie,
                były tez TDI 101 km PD ale o AGR nigdy nie słyszałem :|
                Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                Jest O1 1.6 BFQ

                Komentarz

                • wirach
                  Classic
                  • 2007
                  • 16

                  #9
                  bo to jest pierwsza O1 combi z napedem 4x4, 2000rok (model z przed liftingu, 2polowa 1999roku)

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Ziomal, Byly w 99 roku pierwsze 90KM potem weszly PD-ki

                    To jest tak samo jak ze zmiana oleju w silniku. Najpierw spuszcza sie stary gnoj, a potem zmienia filtr, a nie wklada czysty filtr do brudnego oleju Chyba ze ktos tego drugiego nie zmienia a tylko dolewa :diabelski_usmiech
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • wirach
                      Classic
                      • 2007
                      • 16

                      #11
                      Maicroft czyli nie ma znaczenia czy filtr jest wkrecony czy nie w momencie spuszczania oleju - bo i tak wicej jak te 240ml ze sprzegla nie wycieknie?

                      dzieki wszytkim za zainteresowanie i pomoc ,

                      aha przepraszam ze sie nie przywitalem za nim zaczolem pytac i prosic o pomoc!
                      Wiec korzystajac z okazji witam Wszystkich,

                      Komentarz

                      • Ziomal
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 5841
                        • Octavia I (1U2)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        wirach, przy nie odkręconym filtrze nie wszystko ścieknie , tak mnie uczyli w Mercedesie więc najpierw filt , spuszczam olej i niech leci
                        Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                        Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                        Jest O1 1.6 BFQ

                        Komentarz

                        • Kluges
                          Classic
                          • 2007
                          • 8

                          #13
                          Kupiłem Octavkę 4x4 miesiąc temu i też dojrzewam do wymiany oleju i filtra w sprzegle hadlex, bo z ksiązki wynika, że mineło już jakieś 70 tysięcy. Tak więc z ciekawością przecytałem Wasze uwagi.
                          Pozdrawiam.
                          Skoda Octavia Combi Eleganc 1,9 TDI 4x4

                          Komentarz

                          • wirach
                            Classic
                            • 2007
                            • 16

                            #14
                            Ziomal, rzecz w tym ze uklad sprzegla haldex miesci jakies ok 0,4litra a wymianie powinno podlegac 0,25l wiec moje pytanie dotyczylo tego czy spuszczanie oleju z wkreconym filtrem nie spowoduje wyplyniecia wiekszej ilosc niz potem zalano (0,25l)

                            ale sadze ze mozemy po mału zamykac temat bo spadl snieg i czyje sie ze autko idzie po sniegu jak trzeba wiec haldex dziala

                            pozdrawiam

                            Komentarz

                            • yoschua
                              Rider
                              • 2006
                              • 339

                              #15
                              A największa radocha to zakręcić bączka jak WRCem - takiego żeby auto kręciło się wokół własnej osi, a nie robiło kółka - cóż to za przyjemność - ośką się tak nie da a tym jest super - oczywiście bez ESP, bo z robi ładne krąglaste kółeczka
                              Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                              HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                              Komentarz

                              • misiek^wro
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 8321

                                #16
                                Ziomal, byly byly.

                                Moj znajomy ma AGR'a z 2000 roku wlasnie.

                                Sam nie dowierzalem, wiec i naklejke w bagazniku obczailem
                                Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  Mam nadzieje, ze te linki rozwiaza wszystkie dylematy zwiazane z wymiana oleju w Haldexie





                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • bari76
                                    Drive
                                    • 2011
                                    • 49

                                    #18
                                    otuz panowie spieracie sie nie majac pojecia o co wymianie podlega tylko 0.25L oleju wiec nalezy najpierw zmienic filtr dokrecic go a pozniej sposzczac olej .Uklad zawiera wedle ksiazki 0.45L oleju i jak ktos madrze napisal jak sie filter odkreci to zleci wszystko jak zwykle niedouczeni domorosli mechanicy pracuja na serwisach w polsce .Zmienialem ten olej w szwajcarji i tez mnie zastanowilo ze mechanik najpierw zmienil filtr a pozniej sposzczal olej i uslyszalem wlasnie powyzsza odpowiedz .A co do czystosci oleju to olej ten bedzie czysty ale jest wypracowany zurzywa sie on bowiem w inny sposub niz olej w silniku .najlepiej przeprowadzic takie doswiadczenie najpierw stary olej wziazc na palec i dotknac go drugim palcem tej samej reki a pozniej lekko rozchylac palce jak by sie nam akleily powtuzyc to kilka razy potem czynnosc ponowic tyle ze z nowym olejem.Jesli ktos ma jakie takie czucie w palcach to stwierdzi ze sary olej odrobine slabiej skleja palce.

                                    [ Dodano: Wto 28 Lut, 12 21:04 ]
                                    a co do octavi 4x4 przyjedzcie do szwajcari zobaczycie na salonie skody i poza nim octawie z napedem na 4 kopyta we wszystkich wersjach silnikowych w jakich octavia do tej pory wyszla sam sie dziwie jakie samochody maja tu naped 4x4 a widzieliscie Reno Clio lub Cango z 4x4 nie wspomne o peugeot partner lub berlingo do tego peugeot 407 nowy bo w VW sharan to ma tu to co 3.Niestety taka koniecznosc tu wystepuje i tyle .Pozdrawiam wszystkich urzytkownikow octawi 4x4 to frajda jezdzic takim autem a co do mulowatosci to moze ma ktos cos zatkene bo moje 101 ps wciska w fotel praktycznie do 4 biegu przy 140km/h jak doloze do pieca to tak do 160-170 czuc ze sie auto zbiera jezdzilem 130ps passatem ale nie bylo takiego efektu. A i jeszcze jedno wszystko bylo dobze dopuki nie zatankowalem w polsce disla myslalem ze sie auto zepsulo .zatankowalem zeby bylo jasne na Orlenie i zonk po jakichs 50km dalo sie odczuc spadek mocy i auto na autostradzie 7-8Lprzy 140 na niemieckim badz szwajcarskim normalnym max 6,6L wiec sprawdzcie co lejecie swoim konikom Bo marka stacji o niczym w polsce nie swiadczy nie ma po prostu dobrego systemu kontroli jakosci paliwa a nawet gdyby byl to ludzie i tak pojadol tam gdzie 5 groszy taniej a taka ekonomia nie zawsze sie sprawdza.
                                    bari

                                    Komentarz

                                    • michal_op
                                      Drive
                                      • 2009
                                      • 57

                                      #19
                                      Panowie, odświeżam temat. Dzisiaj chciałem się zabrać za wymianę oleju i filtra w haldexie. Mam specjalny klucz do filtra z allegro, a olej z filtrem kupiłem w serwisie skody. I teraz pytanie gdzie znajduje się ten filtr i korek spustowy? Myslałem że gdzieś w okolicach tylnego wału i samego haldexa ale nic tam nie widziałem:/

                                      Poniżej wklejam kilka zdjęć:







                                      Zaznaczyłem na zdjęciach kilka możliwych miejsc co do śruby spustowej ale filtra nigdzie nie znalazłem, nawet czegoś podobnego pasującego do tego specjalnego klucza.

                                      Samochód to octavia 1 4x4 silnik ATD 1 rej 12.2004.

                                      Byłbym wdzięczny za naprowadzenie mnie na właściwy punkt

                                      Komentarz

                                      • elfik
                                        Classic
                                        • 2006
                                        • 10

                                        #20
                                        Jeżeli jeszcze nie zrobiłeś wymiany to mogę Ci podpowiedzieć. Korek spustowy to jest ten widoczny na zdjęciu nr 3. Natomiast jeśli chodzi o filtr oleju to znajduje się on po prawej stronie Haldexa patrząc od tyłu samochodu. Jest dość mocno ukryty za podporą sprzęgła. Poznasz go po wielokątnej "kopułce" jego obudowy. Specjalny klucz wkłada się od tyłu i małymi ruchami odkręca się. Po poluzowaniu go kluczem dalsze odkręcanie kontynuujemy palcami a gdy jest już odkręcony po małej "ekwilibrystyce" daje się wyjąć. Powodzenia.

                                        Komentarz

                                        • hubi_pl
                                          Classic
                                          • 2013
                                          • 39
                                          • Audi

                                          #21
                                          Zamieszczone przez bari76
                                          otuz panowie spieracie sie nie majac pojecia o co wymianie podlega tylko 0.25L oleju wiec nalezy najpierw zmienic filtr dokrecic go a pozniej sposzczac olej .Uklad zawiera wedle ksiazki 0.45L oleju i jak ktos madrze napisal jak sie filter odkreci to zleci wszystko jak zwykle niedouczeni domorosli mechanicy pracuja na serwisach w polsce .Zmienialem ten olej w szwajcarji i tez mnie zastanowilo ze mechanik najpierw zmienil filtr a pozniej sposzczal olej i uslyszalem wlasnie powyzsza odpowiedz .A co do czystosci oleju to olej ten bedzie czysty ale jest wypracowany zurzywa sie on bowiem w inny sposub niz olej w silniku .najlepiej przeprowadzic takie doswiadczenie najpierw stary olej wziazc na palec i dotknac go drugim palcem tej samej reki a pozniej lekko rozchylac palce jak by sie nam akleily powtuzyc to kilka razy potem czynnosc ponowic tyle ze z nowym olejem.Jesli ktos ma jakie takie czucie w palcach to stwierdzi ze sary olej odrobine slabiej skleja palce.
                                          Aj.... post ma już swoje lata, ale ktos przeczyta i utwierdzi się w błędnym przekonaniu.

                                          W haldexie 1 gen jest 0,42l oleju.

                                          Przy wymianiu prawidłowej, tj

                                          1. Odkręcenie śruby spustowej
                                          2. Odkręcenie filtra oleju
                                          3. Wykręcenie kapy z magnesem (na 4 śrubkach) - magnes wyjmujemy i czyścimy
                                          4. Wkręcenie kapy z wyczyszczony magnesem.
                                          5. Wkręcenie nowego filtra oleju
                                          6. Wlanie 1 tubki oleju 275ml
                                          - poprzez wtłoczenie od dołu poprzez otwór spustowy
                                          - poprzez wtłoczenie/wlanie śrubą do sprawdzania poziomu oleju znajdująca się w kapie z magnesem.

                                          wykorzystujemy tylko tubkę 275ml. Nie wycieknie nam cały olej nigdy, czy to z wkręconym czy wykręconym filtrem głównym.

                                          Cały olej, tj ok 0,42L musimy wlać w momencie gdy rozbierzemy cały Haldex do naprawy etc i potem złozymy.

                                          Pozdrawiam!
                                          Hubert
                                          Mr Haldex - jak umiem to zawsze pomogę.
                                          www.awdcarparts.com

                                          Komentarz

                                          Pracuję...