[01] Problem z ustawieniem kierownicy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • SDI
    Classic
    • 2009
    • 33

    [01] Problem z ustawieniem kierownicy

    Zamieszczone przez bobas
    a co do wygladu , napewno wyglada inaczej ... mi sie osobisicie podoba ...
    Nie jestem zwolennikiem takich gadzetow, ale mam pytanie dlaczego w porownaniu do postojowek te ledy swieca na zolto ? :roll:
  • piernik
    Elegance
    S_OCP Member
    • 2007
    • 975
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    [01] Problem z ustawieniem kierownicy

    W dniu wczorajszym odebrałem szkodnika z warsztatu (specjalizuje sie w skodzie), wymieniane było łożysko lewy, prawy przód. Człowiek powiedział mi że łożysko miało straszny luz i dobrze że nie zgubiłem koła :? . Przy odbiorze pytałem czy muszę ustawiać zbieżność, powiedział że nie ma takiej potrzeby. Dziś w czasie jazdy zauważyłem że kierownica przy jeździe na wprost jest delikatnie skręcona w lewo. Rozmawiałem z człowiekiem który wymieniał łożysko, stwierdził że teraz przy nowym łożysku koła inaczej sie ustawiają i muszę sprawdzić geometrię.
    Moje pytanie; czy możliwe jest że po wymianie łożyska kierownica lekko skręciła, no i czemu od razu nie ustawił zbieżności. Może ktoś miał podobny problem, jeśli tak proszę o info. Z góry dzięki.

    Komentarz

    • Geralt
      Rider
      S_OCP Member
      • 2007
      • 589

      #3
      nie jestem ekspertem i moze niech sie wypowie najlepiej jakis mechanik ale moim zdaniem ustawienie zbierznosci conajmniej nie zaszkodzi.

      ps:
      jak jedziesz na wprost po plaskij drodze i puscisz kierownice sciaga ci w ktoras strone?
      pozdrawiam
      Adam W.

      Komentarz

      • piernik
        Elegance
        S_OCP Member
        • 2007
        • 975
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Geralt, nie ściąga, jedynie kierownica jest lekko skrzywiona w lewą stronę, dodam że przed wymianą łożyska było git,

        Komentarz

        • Geralt
          Rider
          S_OCP Member
          • 2007
          • 589

          #5
          w sumei mam podobnie (tez minimnimalne skrzywienie w lewa strone) po wymianie amortyzatorow - na razie (tydzien) jezdze i juz sie przyzwyczilem za jakies 2 tyg przyjze sie dokladniej opona czy sa jakies slady zabkowania czy nierownomiernego zuzycia ale mechanik mowil ze jest ok
          tez mi nie sciaga w zadna strone.
          pozdrawiam
          Adam W.

          Komentarz

          • behemot2006
            Drive
            • 2007
            • 94

            #6
            Ja znowu mam inna sytuacje - mnie sie lekko kierownica ustawia na prawo na letnich a lekko w lewo na zimowych - mimo ze autko jezdzi na wprost. Myśle, ze jesli autko nie sciaga przy puszczonej kierownicy, to nie trzeba sie spieszyc - mnie osobiscie denerwuja takie szczególiki - ale jak juz pisalem co pol roku ustawianie zbieznosci troszke mija sie z celem, zwlaszcza ze ograniczy sie do ustawienia kierownicy w poziomie i ruszania kolami aby bylo git
            Jeżeli zarabiasz dużo pieniędzy pomóż tym, którzy potrzebują środków na przetrwanie - pomagając kosztujesz największego bogactwa pieniędzy

            Komentarz

            • Maniacz
              Drive
              • 2007
              • 62

              #7
              Siedziałem w kilku skodach i w każdej kierownica była ustawiona lekko w lewo mimo że auto jechało prosto. Czasami mam takie wrażenie,że one tak fabrycznie wychodzą... Po wymianie łożyska raczej nie ma konieczności ustawiania zbieżności, chyba że był ruszany drążek kierowniczy. Mimo to warto raz na jakiś czas ustawić zbieżność.
              Wszystkie błędy ortograficzne, gramatyczne, składniowe i inne są popełnione celowo i podlegają prawu autorskiemu.

              Komentarz

              • piernik
                Elegance
                S_OCP Member
                • 2007
                • 975
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Jutro profilaktycznie pojadę sprawdzić zbieżność, ciekawe co wyjdzie?

                Komentarz

                • djczas
                  RS
                  • 2005
                  • 9612

                  #9
                  piernik, takie coś może być jak sie rozepnie układ kierowniczy i nie zablokuje koła kierownicy za pomocą śruby robi się to od strony silnika i jak ktoś sie spieszy to tam łap nie wkłada bo sie boi że poparzy niestety tu nie pomyśleli

                  Komentarz

                  • Krzycho-63
                    Rider
                    • 2007
                    • 628
                    • Superb II (3T4)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    piernik,aby wymienić łożysko należy zdemontować kolumnę przedniego zawieszenia.Na dole albo wyciska się sworzeń ze zwrotnicy,albo odkręca od wahacza,na górze odkręca od kielicha.W wachaczu jak i w kielichu otwory na śruby są trochę większej średnicy niż sama śruba i przy ponownym przykręceniu napewno nie jest sworzeń dolny ustawiony tak samo jak na początku.Zmienia się zatem kąt pochylenia koła i tym samym zbieżność(może to być ok. 1 do 2 mm w obie strony)Stąd ta zmiana położenia ''fajerki''.Tak więc należało by sprawdzić ustawienie geometri.
                    Skoda Superb II Ambition
                    2.0 TDI CR 170 KM

                    https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

                    Komentarz

                    • piernik
                      Elegance
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 975
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      djczas, napomnę jutro fachowcowi o kolumnie ale wydaje mi sie że nic przy niej nie majstrował.
                      Krzycho-63, geometrię sprawdzę, zbieżność ustawić też nie zaszkodzi, zwłaszcza że odkąd kupiłem szkodnika (8 miesięcy) to jeszcze nic z zawiechą nic nie było robione.

                      Komentarz

                      • misiek^wro
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 8321

                        #12
                        Ja tam dawno skonczylem ze sluchaniem sie takich mechanikow. Wymienilem amory, bylo krzywo, pojechalem na zbieznosc i jest prosto. To samo bylo z lozyskiem, koszt niewielki, a przynajmniej czlowiek ma spokoj.

                        Co do kiery skreconej lekko w lewo ... mozna to naprawic przestawiajac sama kierownice o 1-2 zabki :P Choc tego nie praktykowalem :P
                        Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                        Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                        ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                        TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                        Komentarz

                        • kurynio
                          Ambiente
                          • 2007
                          • 166

                          #13
                          Zamieszczone przez behemot2006
                          Ja znowu mam inna sytuacje - mnie sie lekko kierownica ustawia na prawo na letnich a lekko w lewo na zimowych
                          To kwestia opon, najlepiej tak mieszac oponami by efekt był najmniejszy, opony są czasem powodem niezłego ściągania i w tym przypadku ingerowanie w zbieżność czy nawet geometrię nic nie da.

                          Zamieszczone przez Krzycho-63
                          piernik,aby wymienić łożysko należy zdemontować kolumnę przedniego zawieszenia.Na dole albo wyciska się sworzeń ze zwrotnicy,albo odkręca od wahacza,na górze odkręca od kielicha.W wachaczu jak i w kielichu otwory na śruby są trochę większej średnicy niż sama śruba i przy ponownym przykręceniu napewno nie jest sworzeń dolny ustawiony tak samo jak na początku.Zmienia się zatem kąt pochylenia koła i tym samym zbieżność(może to być ok. 1 do 2 mm w obie strony)Stąd ta zmiana położenia ''fajerki''.Tak więc należało by sprawdzić ustawienie geometri
                          Nie wiem kto demontuje cała kolumne aby wymienić łożysko, otwory są rzeczywiście większe w wahaczu mają kształt fasoli i rzeczywiście może zmienić się kąt pochylenia koła, ale przy wymianie samego sworznia, a nie po odkręceniu górnej nakrętki.

                          Z technologicznego punktu widzenia po wymianie łożyska w octavii nie ma koniczności ustawiania geometrii (wyjęcie zwrotnicy, śruba na kolumnie, odkręcenie końcówki kierowniczej, sworznia), ale jak przebiegała wymiana w Twoim samochodzie nie wiem, więc jeśli fajerka jest krzywo, a Ty od zakupu nie robileś geometrii to nie zaszkodzi jej zrobić

                          Komentarz

                          • Chomik
                            Ambiente
                            • 2007
                            • 161

                            #14
                            U mnie też po wymianie przedniego zawieszenia i geometrii kierownica skręcona w lewo...ale już sie przyzwyczaiłem
                            była O1 1,9 tdi ahf ( 125 KM, 275 nm ), jest O2 fl, 1,9 tdi bxe ( 143,8 KM, 336,6 nm ) Biała Strzała:
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...173266#1173266
                            Serwis By DGW

                            Komentarz

                            • kurynio
                              Ambiente
                              • 2007
                              • 166

                              #15
                              jak już po geometrii kierownica jest krzywo, to mogą być dwie rzeczy:

                              opony, ale jak przed naprawą było dobrze, to wszystko wskazuje, ze diagnosta dal d... i nie zblokował ustawionej kierownicy podczas regulacji

                              Komentarz

                              • hsurim
                                Elegance
                                • 2006
                                • 788
                                • Kia
                                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez kurynio
                                Zamieszczone przez behemot2006
                                Ja znowu mam inna sytuacje - mnie sie lekko kierownica ustawia na prawo na letnich a lekko w lewo na zimowych
                                To kwestia opon, (...)
                                Potwierdzam ... do tej pory jeździłem z kierownicą skrzywioną lekko w prawo.
                                Jakieś dwa tygodnie temu postanowiłem zamienić koła tylne z przednimi.
                                Lekko ździwko mnie kopło, kiedy po tej zamianie, kierownica - do jazdy prosto - musiała być skręcona lekko w lewo.
                                Dokonałem pomiaru głębokości bieżnika i ... okazało się, że mam nierówno zużyte opony.
                                Wówczas to, do osi przedniej dobrałem najrówniejsze opony i obecnie mam - przy jeździe prosto - kierownicę wyprostowaną.
                                Na równej nawierzchni (bez pochyłości) puszczam kierownicę i autko mknie jak po szynach.

                                Tak więc Panowie (ze skręconą kierownicą) ... głębokościomierze w rękę !!!
                                Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                                Komentarz

                                • marekzu
                                  L&K
                                  • 2007
                                  • 1412
                                  • Superb II combi (3V5)

                                  #17
                                  Zamieszczone przez misiek^wro
                                  przestawiajac sama kierownice o 1-2 zabki
                                  to bedzie mega skrecona w prawo

                                  przy lekkim skrzywieniu w lewo - mozna bawic sie drazkami kierowniczymi tylko - przekladka na zabkach ma sens tylko w przypadku duzego przekrzywienia kierownicy

                                  Komentarz

                                  • przemek88
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 613

                                    #18
                                    Witam.
                                    Wymieniłem u mechanika sworzeń wahacza(strona lewa(kierowcy)) Odebrałem samochód i teraz jak jadę prosto to mam krzywą kierownicę - skręcona minimalnie w lewo. Auta nie ściąga, jedzie prosto, tylko ta krzywa kierownica mnie !@#$##$$% i nie mogę na nią patrzeć. Może muszę ustawić zbieżność? Dodam ze mechanik wyciągał Macphersony bo myślałem ze to ona szczelają na zakrętach



                                    Moja Octavia 1.9 TDI AGR

                                    Komentarz

                                    • Sev
                                      L&K
                                      • 2007
                                      • 1295

                                      #19
                                      przemek88, mechanik wymieniał sworzeń wahacza, rozbierał kolumnę zawieszenia i nie zmierzył/ustawiał zbieżności? Zmień mechanika. Po takich zabiegach przynajmniej trzeba kontrolnie zmierzyć.

                                      Jeżeli kierownica nie była nigdy zdejmowana to na drążkach kierowniczych to "skrzywienie" da się skompensować. W ostateczności można spróbować o jeden ząbek na wielowypuście przestawić kierownicę ale wg mnie lepiej to zrobić na drążkach. Nie mówię że łatwiej ale tak będzie lepiej.
                                      6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                      Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                      Komentarz

                                      • przemek88
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 613

                                        #20
                                        dzisiaj wymienię sworzeń wahacza z 2 strony i pojadę od razu na zbieżność

                                        Sev,
                                        wielkie dzieki za odpowiedz


                                        Moja Octavia 1.9 TDI AGR

                                        Komentarz

                                        • Luki80a
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 341
                                          • Octavia III combi (5E5)
                                          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
                                          • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                                          #21
                                          Też miałem, podczas jazdy na wprost, kierownice przestawioną w lewo.
                                          Fakt faktem, auto nie ściągało.
                                          No ale widok kierownicy w takim położeniu, delikatnie mnie… irytował :evil:
                                          Podjechałem na ustawienie zbieżności i po sprawie. Całkiem inna jazda :lol:
                                          Nie zaszkodzi przed zbieżnością skontrolować w jakim stanie mamy zawieszenie.
                                          No i też często się zdarza że po wymianie opon, auto zaczyna nam „uciekać” w którąś stronę.
                                          Częściej po zmianie z zimowych na letnie ze względu na twardszą gumę.
                                          Zimowa jest miękka i dlatego łatwiej się „układa” pod zawieszenie.
                                          Miałem tak w poprzednim aucie. Przed zmianą na zimowych śmigał aż miło,
                                          a po zmianie na nówki letnie cisnął w lewo. Zamiana tyłu z przodem i ogień :wink:
                                          Była O1 AGR

                                          Jest O1FL ALH

                                          Komentarz

                                          • b-bar01
                                            Elegance
                                            • 2007
                                            • 985
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez przemek88
                                            Wymieniłem u mechanika sworzeń wahacza(strona lewa(kierowcy)
                                            Zamieszczone przez przemek88
                                            mam krzywą kierownicę - skręcona minimalnie w lewo.
                                            taaaaaa........ normalka, niestety większość nie ma pojęcia co robi i jak składa.
                                            to proste:
                                            sworzeń kulowy jest przykręcony do wachacza na trzy śruby, od dołu. Otwory w wachaczu, na te śruby są owalne !! reguluje się na nich pochylenie koła.
                                            Jeżeli nie zaznaczymy położenia śrub, może dojść do lekkiego skrecenia kierownicy, pomimo dobrej zbiezności.
                                            w tym wypadku(kierownica w lewo) trzeba by było podnieść auto, poluzować te trzy śruby sworznia od strony kierowcy ( po uprzednim zaznaczeniu ich pozycji) i minimalnie wypchnąć dół koła na zewnątrz o jakieś 0,5-1,0 mm. Kierownica powinna powrócic do swojego położenia.

                                            Jeżeli nie wykonamy w/w czynności i od razu pojedziemy zrobić korekcję na drążkach kier. może okazać się że auto bedzie skrecało w jedną stronę bardziej tzn obracając kołem kierownicy na max w lewo i w prawo bedzie w jedną 2 a w drugą np. 2 i 1/6 obrotu
                                            *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                                            Komentarz

                                            • przemek88
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 613

                                              #23
                                              Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Drugi sworzeń tez już wymieniony szkoda ze wcześniej nie przeczytałem porad od b-bar01, ale jutro jadę na zbieżność to powiem chłopakom ze wymieniałem sworznie i żeby wzięli to pod uwagę


                                              Moja Octavia 1.9 TDI AGR

                                              Komentarz

                                              • Sev
                                                L&K
                                                • 2007
                                                • 1295

                                                #24
                                                b-bar01, przy zmianie pochylenia koła jednego względem drugiego powinno być odczuwalne lekkie ściąganie w jedną stronę, jeżeli prawe pozostało by w domyślnym negatywie a lewe byłoby niemalże w pozycji 0 to auto powinno ściągać w lewo.

                                                Stara szkoła (samochodówka w Legnicy ) uczyła że po każdej interwencji w elementy mocujące zawieszenia trzeba robić kontrolnie pomiar geometrii (nie tylko zbieżności) jednak w McPhersonie wystarczy pomiar tam gdzie można coś podregulować, czyli w tym wypadku kąt pochylenia i zbieżność.
                                                6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                                Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                                Komentarz

                                                • przemek88
                                                  Rider
                                                  • 2009
                                                  • 613

                                                  #25
                                                  Miałem dzisiaj ustawianą zbieżność i kierownica jest już bardziej prosto ale jednak dalej jest troszeczkę krzywo mam wrócić do gościa z reklamacja czy może pojechać do kogoś kto ustawi to komputerowo bo teraz miałem ręcznie ustawianą


                                                  Moja Octavia 1.9 TDI AGR

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...