Zamieszczone przez bobas
[01] Problem z ustawieniem kierownicy
Zwiń
X
-
[01] Problem z ustawieniem kierownicy
W dniu wczorajszym odebrałem szkodnika z warsztatu (specjalizuje sie w skodzie), wymieniane było łożysko lewy, prawy przód. Człowiek powiedział mi że łożysko miało straszny luz i dobrze że nie zgubiłem koła :? . Przy odbiorze pytałem czy muszę ustawiać zbieżność, powiedział że nie ma takiej potrzeby. Dziś w czasie jazdy zauważyłem że kierownica przy jeździe na wprost jest delikatnie skręcona w lewo. Rozmawiałem z człowiekiem który wymieniał łożysko, stwierdził że teraz przy nowym łożysku koła inaczej sie ustawiają i muszę sprawdzić geometrię.
Moje pytanie; czy możliwe jest że po wymianie łożyska kierownica lekko skręciła, no i czemu od razu nie ustawił zbieżności. Może ktoś miał podobny problem, jeśli tak proszę o info. Z góry dzięki.
-
-
w sumei mam podobnie (tez minimnimalne skrzywienie w lewa strone) po wymianie amortyzatorow - na razie (tydzien) jezdze i juz sie przyzwyczilem za jakies 2 tyg przyjze sie dokladniej opona czy sa jakies slady zabkowania czy nierownomiernego zuzycia ale mechanik mowil ze jest ok
tez mi nie sciaga w zadna strone.
Komentarz
-
-
Ja znowu mam inna sytuacje - mnie sie lekko kierownica ustawia na prawo na letnich a lekko w lewo na zimowych - mimo ze autko jezdzi na wprost. Myśle, ze jesli autko nie sciaga przy puszczonej kierownicy, to nie trzeba sie spieszyc - mnie osobiscie denerwuja takie szczególiki - ale jak juz pisalem co pol roku ustawianie zbieznosci troszke mija sie z celem, zwlaszcza ze ograniczy sie do ustawienia kierownicy w poziomie i ruszania kolami aby bylo gitJeżeli zarabiasz dużo pieniędzy pomóż tym, którzy potrzebują środków na przetrwanie - pomagając kosztujesz największego bogactwa pieniędzy
Komentarz
-
-
Siedziałem w kilku skodach i w każdej kierownica była ustawiona lekko w lewo mimo że auto jechało prosto. Czasami mam takie wrażenie,że one tak fabrycznie wychodzą... Po wymianie łożyska raczej nie ma konieczności ustawiania zbieżności, chyba że był ruszany drążek kierowniczy. Mimo to warto raz na jakiś czas ustawić zbieżność.Wszystkie błędy ortograficzne, gramatyczne, składniowe i inne są popełnione celowo i podlegają prawu autorskiemu.
Komentarz
-
-
piernik,aby wymienić łożysko należy zdemontować kolumnę przedniego zawieszenia.Na dole albo wyciska się sworzeń ze zwrotnicy,albo odkręca od wahacza,na górze odkręca od kielicha.W wachaczu jak i w kielichu otwory na śruby są trochę większej średnicy niż sama śruba i przy ponownym przykręceniu napewno nie jest sworzeń dolny ustawiony tak samo jak na początku.Zmienia się zatem kąt pochylenia koła i tym samym zbieżność(może to być ok. 1 do 2 mm w obie strony)Stąd ta zmiana położenia ''fajerki''.Tak więc należało by sprawdzić ustawienie geometri.
Komentarz
-
-
Ja tam dawno skonczylem ze sluchaniem sie takich mechanikow. Wymienilem amory, bylo krzywo, pojechalem na zbieznosc i jest prosto. To samo bylo z lozyskiem, koszt niewielki, a przynajmniej czlowiek ma spokoj.
Co do kiery skreconej lekko w lewo ... mozna to naprawic przestawiajac sama kierownice o 1-2 zabki :P Choc tego nie praktykowalem :PByła Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez behemot2006Ja znowu mam inna sytuacje - mnie sie lekko kierownica ustawia na prawo na letnich a lekko w lewo na zimowych
Zamieszczone przez Krzycho-63piernik,aby wymienić łożysko należy zdemontować kolumnę przedniego zawieszenia.Na dole albo wyciska się sworzeń ze zwrotnicy,albo odkręca od wahacza,na górze odkręca od kielicha.W wachaczu jak i w kielichu otwory na śruby są trochę większej średnicy niż sama śruba i przy ponownym przykręceniu napewno nie jest sworzeń dolny ustawiony tak samo jak na początku.Zmienia się zatem kąt pochylenia koła i tym samym zbieżność(może to być ok. 1 do 2 mm w obie strony)Stąd ta zmiana położenia ''fajerki''.Tak więc należało by sprawdzić ustawienie geometri
Z technologicznego punktu widzenia po wymianie łożyska w octavii nie ma koniczności ustawiania geometrii (wyjęcie zwrotnicy, śruba na kolumnie, odkręcenie końcówki kierowniczej, sworznia), ale jak przebiegała wymiana w Twoim samochodzie nie wiem, więc jeśli fajerka jest krzywo, a Ty od zakupu nie robileś geometrii to nie zaszkodzi jej zrobić
Komentarz
-
-
U mnie też po wymianie przedniego zawieszenia i geometrii kierownica skręcona w lewo...ale już sie przyzwyczaiłembyła O1 1,9 tdi ahf ( 125 KM, 275 nm ), jest O2 fl, 1,9 tdi bxe ( 143,8 KM, 336,6 nm ) Biała Strzała:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...173266#1173266
Serwis By DGW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kurynioZamieszczone przez behemot2006Ja znowu mam inna sytuacje - mnie sie lekko kierownica ustawia na prawo na letnich a lekko w lewo na zimowych
Jakieś dwa tygodnie temu postanowiłem zamienić koła tylne z przednimi.
Lekko ździwko mnie kopło, kiedy po tej zamianie, kierownica - do jazdy prosto - musiała być skręcona lekko w lewo.
Dokonałem pomiaru głębokości bieżnika i ... okazało się, że mam nierówno zużyte opony.
Wówczas to, do osi przedniej dobrałem najrówniejsze opony i obecnie mam - przy jeździe prosto - kierownicę wyprostowaną.
Na równej nawierzchni (bez pochyłości) puszczam kierownicę i autko mknie jak po szynach.
Tak więc Panowie (ze skręconą kierownicą) ... głębokościomierze w rękę !!!Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.
Komentarz
-
-
Witam.
Wymieniłem u mechanika sworzeń wahacza(strona lewa(kierowcy)) Odebrałem samochód i teraz jak jadę prosto to mam krzywą kierownicę - skręcona minimalnie w lewo. Auta nie ściąga, jedzie prosto, tylko ta krzywa kierownica mnie !@#$##$$% i nie mogę na nią patrzeć. Może muszę ustawić zbieżność? Dodam ze mechanik wyciągał Macphersony bo myślałem ze to ona szczelają na zakrętach
Komentarz
-
-
przemek88, mechanik wymieniał sworzeń wahacza, rozbierał kolumnę zawieszenia i nie zmierzył/ustawiał zbieżności? Zmień mechanika. Po takich zabiegach przynajmniej trzeba kontrolnie zmierzyć.
Jeżeli kierownica nie była nigdy zdejmowana to na drążkach kierowniczych to "skrzywienie" da się skompensować. W ostateczności można spróbować o jeden ząbek na wielowypuście przestawić kierownicę ale wg mnie lepiej to zrobić na drążkach. Nie mówię że łatwiej ale tak będzie lepiej.
Komentarz
-
-
Też miałem, podczas jazdy na wprost, kierownice przestawioną w lewo.
Fakt faktem, auto nie ściągało.
No ale widok kierownicy w takim położeniu, delikatnie mnie… irytował :evil:
Podjechałem na ustawienie zbieżności i po sprawie. Całkiem inna jazda :lol:
Nie zaszkodzi przed zbieżnością skontrolować w jakim stanie mamy zawieszenie.
No i też często się zdarza że po wymianie opon, auto zaczyna nam „uciekać” w którąś stronę.
Częściej po zmianie z zimowych na letnie ze względu na twardszą gumę.
Zimowa jest miękka i dlatego łatwiej się „układa” pod zawieszenie.
Miałem tak w poprzednim aucie. Przed zmianą na zimowych śmigał aż miło,
a po zmianie na nówki letnie cisnął w lewo. Zamiana tyłu z przodem i ogień :wink:Była O1 AGR
Jest O1FL ALH
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez przemek88Wymieniłem u mechanika sworzeń wahacza(strona lewa(kierowcy)Zamieszczone przez przemek88mam krzywą kierownicę - skręcona minimalnie w lewo.
to proste:
sworzeń kulowy jest przykręcony do wachacza na trzy śruby, od dołu. Otwory w wachaczu, na te śruby są owalne !! reguluje się na nich pochylenie koła.
Jeżeli nie zaznaczymy położenia śrub, może dojść do lekkiego skrecenia kierownicy, pomimo dobrej zbiezności.
w tym wypadku(kierownica w lewo) trzeba by było podnieść auto, poluzować te trzy śruby sworznia od strony kierowcy ( po uprzednim zaznaczeniu ich pozycji) i minimalnie wypchnąć dół koła na zewnątrz o jakieś 0,5-1,0 mm. Kierownica powinna powrócic do swojego położenia.
Jeżeli nie wykonamy w/w czynności i od razu pojedziemy zrobić korekcję na drążkach kier. może okazać się że auto bedzie skrecało w jedną stronę bardziej tzn obracając kołem kierownicy na max w lewo i w prawo bedzie w jedną 2 a w drugą np. 2 i 1/6 obrotu
Komentarz
-
-
b-bar01, przy zmianie pochylenia koła jednego względem drugiego powinno być odczuwalne lekkie ściąganie w jedną stronę, jeżeli prawe pozostało by w domyślnym negatywie a lewe byłoby niemalże w pozycji 0 to auto powinno ściągać w lewo.
Stara szkoła (samochodówka w Legnicy ) uczyła że po każdej interwencji w elementy mocujące zawieszenia trzeba robić kontrolnie pomiar geometrii (nie tylko zbieżności) jednak w McPhersonie wystarczy pomiar tam gdzie można coś podregulować, czyli w tym wypadku kąt pochylenia i zbieżność.
Komentarz
-
Komentarz