O paliwie w TFSI i nie tylko

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Bzymek
    Drive
    • 2009
    • 51

    O paliwie w TFSI i nie tylko

    Wiem, zaraz powiecie że było 1000 razy.
    Ale ja mam inne pytanie. Czy można poprzez odkręcenie filtra oleju zmniejszyć poziom oleju w silniku?Czy coś może się stać?
    Zawsze sprawdzałem poziom oleju jakieś 10 min po wyłączeniu silnika i było ok. 2mm powyżej połowy na bagnecie.Ale dzisiaj sprawdziłem po 1 h i ku mojemu zdziwieniu poziom przekracza ok 7mm powyżej połówki bagnetu (olej wymieniał poprzedni właściciel jakieś 5kkm)
  • gebek
    L&K
    S_OCP Member
    • 2007
    • 1214

    #2
    Zamieszczone przez hawkmoon
    całkiem miła skoda z tej tsi od 2.000obr/min bardzo ładnie przyspiesza, miałem przyjemność zatrzymać się na światłach obok hondy civic 1.8 140km , pan dał się "podpuścić" i po wstępnie wyrównanej walce, gdzieś tak przy 5.000obr/min na III biegu oglądałem go w lusterku bocznym z dość odległej perspektywy. Oczywiście to bardzo subiektywny test Jeśli chodzi o spalanie - po przejechaniu około 50 km, dynamicznie w Wawie, dość sporym fragmentem wisłostrady, później już spokojniej w ścisłym centrum - komputer pokazał średni wynik 11,3l. Dodam tylko że rozpocząłem jazdę na zimnym silniku, ale przecież z reguły tak rozpoczyna się codzienną jazdę samochodem Generalnie miłe auto, jeśli będzie spalał 1-1,5l więciej niż moje dotychczasowe 1,6vvti to mu przebaczę, bo zrekompensuje to niebywałą przyjemnością z jazdy Pozdrawiam wszystkich podwójnie doładowanych!
    A skad wiesz,ze mial silnik 1.8 140KM,a nie 1.4 80KM ?
    Tato,tato...czy to auto jest chore?
    Nie synku...to diesel PD.

    Honda...the power of dreams.
    Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

    Komentarz

    • metrotest
      Rider
      • 2006
      • 506
      • Volkswagen
      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
      • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

      #3
      Z 1.4 to nie trzeba by było czekać aż do trzeciego biegu

      Komentarz

      • misiek^wro
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 8321

        #4
        Zamieszczone przez gebek
        A skad wiesz,ze mial silnik 1.8 140KM,a nie 1.4 80KM ?
        Ambitne pytanie :twisted:

        Jak sie scigasz z maluchem, masz powiedzmy 180 KM pod maska, a maluch idzie leb w leb z Toba az do 3ciego biegu, to bedziesz uwazal, ze ma podrasowana 700tke pod klapa??

        Czy jednak uznasz za pewnik, ze pewnie siedzi tam jakis 1.2 boxer albo cus? :P
        Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
        Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
        ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

        TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


        Komentarz

        • metrotest
          Rider
          • 2006
          • 506
          • Volkswagen
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
          • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

          #5
          Nie drażnić OCP :lol:

          Zwłaszcza z mojego regionu :wink:

          Komentarz

          • MiKruS
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 7976

            #6
            Zamieszczone przez Dzida
            A mogę zapytać po co jeździcie na Pb 98?



            Skoda wyraźnie na swojej stronie internetowej informuje iż nie ma takiej potrzeby, paliwo Pb 95 w zupełności wystarczy, a nawet jest zalecane.
            Bo może 98 z natury rzeczy jest paliwem lepszym? :idea: :roll:
            TDI 205PS

            Komentarz

            • daneczek76
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 3642
              • Toyota

              #7
              Zamieszczone przez maciejk77
              Przegladalem instrukcje i jest: min. liczba oktanow 95
              Kolega wlal do 1.6 fsi 95 i odrazu zapaliła mu sie kontrolka od czeka i lambdy czy cos takiego ale moze w 1.8 mozna zresztą tak pisza j.w
              [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

              Komentarz

              • karmel
                L&K
                S_OCP Member
                • 2006
                • 1363

                #8
                Zamieszczone przez daneczek76
                Kolega wlal do 1.6 fsi 95 i odrazu zapaliła mu sie kontrolka od czeka i lambdy czy cos takiego ale moze w 1.8 mozna zresztą tak pisza j.w
                z tym nie do końca ja czasami leje 95 bo ona jest dopuszczona przez producenta ale auto wiecej pali i staje się mułowate natomiast jak kidys w niemczech dolałem 91 to zapaliła się kontrolka od czeka ale po do tankowaniu 98 i przejechaniu kawałka zgasła
                TURBO ŻYJE - TURBO PIJE

                Zobacz fotoblog

                Komentarz

                • PiterNZ
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 389

                  #9
                  Mam 1,6 FSI i kilka razy wlałem 95 żadna kontrolka się nie zapaliła, poza tym jest info, że można lać 95.
                  Co do 1,8 TSI to w czym problem skoro producent sam zaleca 95?

                  Komentarz

                  • misiekwaw
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 7715
                    • Ford

                    #10
                    Zamieszczone przez PiterNZ
                    Mam 1,6 FSI i kilka razy wlałem 95 żadna kontrolka się nie zapaliła, poza tym jest info, że można lać 95.
                    Co do 1,8 TSI to w czym problem skoro producent sam zaleca 95?
                    IMHO w tym, ze paliwa w polsce nie sa najwyzszej jakosci, a zwlaszcza w silniku doaldowanym moze sie to okazac dosc istotne :roll:
                    Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                    http://www.disi-tune.pl
                    Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                    Był WRX
                    Była Octa

                    Komentarz

                    • Emil
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 1092

                      #11
                      Zamieszczone przez maciejk77
                      BMW 530d (rocznik 2003) - duzo ponad 14-15l,
                      O/T :shock:

                      Jeździłem tym typem ponad 2 miesiące, głównie po mieście i mówiąc szczerze nie udało mi się przekroczyć spalania powyżej 11 - 12 litrów, przy dość dynamicznej jeździe, warszawskich korkach itp :wink: Przy normalnej miejskiej jeździe, spokojnie mieścił się w 10 litrach - automat z włączoną klimą.
                      BMW E46 320d by MT 184PS@406Nm
                      CR-V 2,2 i-ctdi
                      Perfectservice by Dobrygrześwawa

                      Komentarz

                      • Jabar1975
                        RS
                        • 2006
                        • 3331

                        #12
                        Zamieszczone przez Emil
                        Jeździłem tym typem ponad 2 miesiące, głównie po mieście i mówiąc szczerze nie udało mi się przekroczyć spalania powyżej 11 - 12 litrów, przy dość dynamicznej jeździe, warszawskich korkach itp Przy normalnej miejskiej jeździe, spokojnie mieścił się w 10 litrach - automat z włączoną klimą.
                        moj znajomy tez to ma (po Mastersologii) i nie przekracza 11 l w wawie.
                        nasza droga: www.wpzs.pl

                        Komentarz

                        • miecz
                          Ambiente
                          • 2006
                          • 234

                          #13
                          ja do 2.0 TFSI leję tylko 98. Niby można lać 95 awaryjnie i potem jak tylko się da dolać 98 (tak stoi w instrukcji), ale jeszcze mi się taka sytuacja nie zdarzyła. Ponieważ mam to szczęście, że nie spędzam 2/3 jazdy samochodem w korkach (pracuję w domu), to staram się głównie lać Shella Vpower Racing i dopieszczać na tyle, na ile się da silniczek dający przecież tyle radości. Jak nie ma w pobliżu Shella to leję inną 98 "markową" (głównie BP). Kiedyś lałem Orlen Verwę ale miałem wrażenie, że bardziej mułowato na niej się jeździło. Mam od 7 lat też Xsarę 1.6 benzynę i nią tankuję Neste albo Orlen 95 lub 98 - w odczuciach zero różnicy. Na tym paliwie z Neste nigdy się nie zawiodłem.

                          Komentarz

                          • szkoda
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 22543

                            #14
                            Zamieszczone przez miecz
                            ja do 2.0 TFSI leję tylko 98. Niby można lać 95 awaryjnie...
                            tak, ale chodzi o to, że Skoda do 1,8TSI wyraźnie zaleca Pb95 :idea:
                            w tym przypadku, lanie 98 jest wyrzucaniem kasy w błoto.
                            (oczywiście jeśli nie lejemy jakiejs szemranej substancji)
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz

                            • MiKruS
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 7976

                              #15
                              Zamieszczone przez szkoda
                              tak, ale chodzi o to, że Skoda do 1,8TSI wyraźnie zaleca Pb95 :idea:
                              w tym przypadku, lanie 98 jest wyrzucaniem kasy w błoto.
                              (oczywiście jeśli nie lejemy jakiejs szemranej substancji)
                              Oj nie sądzę.
                              Z pewnością nie jest to silnik, ktory gorzej zareaguje czy nawet tak samo jak na paliwo 95.

                              Skoda zaleca 95, bo slusznie ktos zauwazyl, ze narobilo sie szumu, ze tylko paliwo wysokooktanowe nadaje sie do silnikow TFSI.
                              W związku z tym, jak sądzę, 1,8 zrobiono tak, zeby radził sobie z paliwem 95.

                              Jednak paliwo 98 zapewne bedzie dla niego lepsze, bo takie są prawa fizyki.

                              Wiec podsumowując - mozna nim jezdzic na paliwie 95, ale zakup 98 z pewnoscia nie bedzie wyrzucaniem kasy w bloto.
                              TDI 205PS

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #16
                                Zamieszczone przez MiKruS
                                Jednak paliwo 98 zapewne bedzie dla niego lepsze, bo takie są prawa fizyki.
                                Michał, niekoniecznie, jeżeli silnik nie jest ustawiony na 98 to nie bedzie gorzej, ale i też lepiej nie będzie IMHO.
                                zresztą trzeba by to sprawdzić po prostu, gorzej, że w tym przypadku zazwyczaj reagujemy już na samą informację, że mamy lepsze paliwo w baku, nawet jak go tam nie ma :lol: :wink:
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • MiKruS
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 7976

                                  #17
                                  Zamieszczone przez szkoda
                                  Michał, niekoniecznie, jeżeli silnik nie jest ustawiony na 98 to nie bedzie gorzej, ale i też lepiej nie będzie IMHO.
                                  Paweł, współczesne silniki są oczujnikowane dzięki czemu regulują sobie zapłon wg. składu mieszanki.
                                  Jesli wlewasz lepsze paliwo, to ECU na nie zareaguje.
                                  TDI 205PS

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #18
                                    Zamieszczone przez MiKruS
                                    Zamieszczone przez szkoda
                                    Michał, niekoniecznie, jeżeli silnik nie jest ustawiony na 98 to nie bedzie gorzej, ale i też lepiej nie będzie IMHO.
                                    Paweł, współczesne silniki są oczujnikowane dzięki czemu regulują sobie zapłon wg. składu mieszanki.
                                    Jesli wlewasz lepsze paliwo, to ECU na nie zareaguje.
                                    tak, jasne, chodzi mi tylko o to, że róznice bywają na tyle subtelne, że nieodczuwalne.
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • misiekwaw
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 7715
                                      • Ford

                                      #19
                                      w subaru roznica byla taka, ze jak pojezdzilem na V-Power Racing i pozniej zalalem 98 to pierwsze kilka nacisniec gazu silnik dzwonil jak wsciekly :roll:
                                      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                      http://www.disi-tune.pl
                                      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                      Był WRX
                                      Była Octa

                                      Komentarz

                                      • MiKruS
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 7976

                                        #20
                                        Zamieszczone przez szkoda
                                        tak, jasne, chodzi mi tylko o to, że róznice bywają na tyle subtelne, że nieodczuwalne.
                                        Owszem - zawsze podziwiam osoby, ktore są w stanie wyczuć na dupie roznice pomiędzy różnymi paliwami (pomijam sytuacje kiedy wleje się szlam).

                                        Natomiast nie o osiągi tylko chodzi (choć o nie też), ale o sam proces spalania i jego negatywne/pozytywne skutki (nagary, spalanie stukowe, itd., itp)
                                        Nie zapominajmy, ze to jest jednak motor o bezposrednim wtrysku, a do tego doładowany. Osobiscie, gdybym taki posiadal, to nie wyobrazam sobie wlewania paliwa gorszego jak Pb98.
                                        Powiedzmy chodzi o coś takiego, ze teraz leje olej Motul, a nie jaki mi pod ręce wpadnie.

                                        Jednak to indywidulana sprawa. Jesli motor jest przystosowany do paliwa 95 to na nim pociągnie i to jest okej.


                                        Chodzi mi tylko o to, ze wlewanie lepszego paliwa raczej nie powinno byc okreslane mianem wyrzuczania kasy w błoto.
                                        TDI 205PS

                                        Komentarz

                                        • misiekwaw
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 7715
                                          • Ford

                                          #21
                                          Zamieszczone przez MiKruS
                                          Chodzi mi tylko o to, ze wlewanie lepszego paliwa raczej nie powinno byc okreslane mianem wyrzuczania kasy w błoto.
                                          zwłaszcza w przypadku jakości polskich paliw kiedy moze sie okazac ze to lepsze spelnia mniej wiecej parametry tego niby gorszego :roll:
                                          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                          http://www.disi-tune.pl
                                          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                          Był WRX
                                          Była Octa

                                          Komentarz

                                          • szkoda
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 22543

                                            #22
                                            Zamieszczone przez MisiekWAW
                                            Zamieszczone przez MiKruS
                                            Chodzi mi tylko o to, ze wlewanie lepszego paliwa raczej nie powinno byc okreslane mianem wyrzuczania kasy w błoto.
                                            zwłaszcza w przypadku jakości polskich paliw kiedy moze sie okazac ze to lepsze spelnia mniej wiecej parametry tego niby gorszego :roll:
                                            nie no, nie popadajmy w paranoję, nie jest już tak źle :idea:

                                            fakt, że w wolnossakach, ale nie dane mi było NIGDY odczuć jakiejkolwiek różnicy między 95-98-vpr :roll:

                                            nieistotne, mozna to sprawdzic, w każdym razie skoro jest nie WYBóR a ZALECENIE uzywania 95 to ja nie widzę problemu, żeby takiego paliwa uzywać.

                                            a posiadacze 1,8TSI prawdopodobnie powiedzą jak to wyglada u nich.
                                            saport techniczny baj DGW
                                            była BKD+DSG '05 120kkm
                                            była BXE '08 190kkm
                                            no i nie ma :-)

                                            Komentarz

                                            • MiKruS
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 7976

                                              #23
                                              Zamieszczone przez szkoda
                                              nieistotne, mozna to sprawdzic, w każdym razie skoro jest nie WYBóR a ZALECENIE uzywania 95 to ja nie widzę problemu, żeby takiego paliwa uzywać.
                                              Znaczy problemu, zeby uzywac, to generalnie i ja nie widze.

                                              Z tym, ze z tym "zaleceniem", to raczej zalezy pewnie od interpretacji. A tak naprawdę to zalezy od tego co autor miał na mysli.
                                              Czy chodzi o to, ze zaleca w sensie, ze "niegorsze", czy w sensie, ze takie ma być.
                                              A moze chodzi tez wlasnie o te drugie dno, bo sie zrobil szum, ze musi byc do FSI 98, wiec to jest jakby podkereslenie, ze MA BYĆ 95, bo lepiej to wygląda.

                                              Jednak tak jak wspomnialem - raczej nie ma mozliwosci, zeby paliwo 98 nie bylo paliwem lepszym dla tego silnika.
                                              Na 95, skoro takie jest oficjalne info, z pewnoscia ten silnik daje rade i powienien miec "katalogową" moc, ale paliwo o wyzszej liczbie oktanowej >musi< być lepsze, bo tak po prostu jest!

                                              Stąd 95 jak najbardziej tak, ale 98 IMO jeszcze bardziej tak, a nie "a po co?"


                                              Pisze, to tylko gwoli ścisłości, zeby doprecyzowac o co mi chodziło.
                                              TDI 205PS

                                              Komentarz

                                              • szkoda
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 22543

                                                #24
                                                Zamieszczone przez MiKruS
                                                wiec to jest jakby podkereslenie, ze MA BYĆ 95, bo lepiej to wygląda.
                                                tak to właśnie zrozumiałem czytając strony SAP

                                                tak też rozumiem info o 98 dla FSI, które tam widnieje
                                                saport techniczny baj DGW
                                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                                była BXE '08 190kkm
                                                no i nie ma :-)

                                                Komentarz

                                                • Dzida
                                                  RS
                                                  • 2006
                                                  • 2253

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez MiKruS
                                                  Znaczy problemu, zeby uzywac, to generalnie i ja nie widze.
                                                  Z tym, ze z tym "zaleceniem", to raczej zalezy pewnie od interpretacji. A tak naprawdę to zalezy od tego co autor miał na mysli.
                                                  Czy chodzi o to, ze zaleca w sensie, ze "niegorsze", czy w sensie, ze takie ma być.
                                                  A moze chodzi tez wlasnie o te drugie dno, bo sie zrobil szum, ze musi byc do FSI 98, wiec to jest jakby podkereslenie, ze MA BYĆ 95, bo lepiej to wygląda.

                                                  Jednak tak jak wspomnialem - raczej nie ma mozliwosci, zeby paliwo 98 nie bylo paliwem lepszym dla tego silnika.
                                                  Na 95, skoro takie jest oficjalne info, z pewnoscia ten silnik daje rade i powienien miec "katalogową" moc, ale paliwo o wyzszej liczbie oktanowej >musi< być lepsze, bo tak po prostu jest!
                                                  Stąd 95 jak najbardziej tak, ale 98 IMO jeszcze bardziej tak, a nie "a po co?"
                                                  Pisze, to tylko gwoli ścisłości, zeby doprecyzowac o co mi chodziło.
                                                  MiKruS, a co to znaczy lepszym dla silnika? Przeczytałem Twoją wypowiedź kilkukrotnie i nie rozumiem?
                                                  Bo jak rozumiem przedostatnie zdanie to "przytyk" do info które zamieściłem w tym wątku?

                                                  Analogicznie czy gnój typu BP Ultimate albo Verva jest lepszy od ropy lanej na Neste?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...