Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Czyszczenie lopatek turbiny....?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Czyszczenie lopatek turbiny....?

    A po co kupowac zamiennik jak mozna kupic oryginalna uzywke. Zamiennik tani tez nie bedzie. Jak to zadka przypadlosc to drugi raz nie powinno pasc

    Bardzo latwo sprawdzic sam silnik, podlaczyc na krotko i po sprawie, wiec uznajemy ze to on padl :|
    RS BLUE

  • #2
    Czyszczenie lopatek turbiny....?

    A wiec na dniach pewno okaze sie czy mam zapieczone kierowniczki w turbinie i sie zastanawiam czy aby ich samemu nie przczyscic. :roll:

    W zwiazku z tym mam kilka pytan.
    1. W ASV turbinaka jest z kolektorem czy oddzielnie? jezeli oddzielnie to, czy demontujac ja lepiej zdemontowac z calym koloktorem?
    2. Czy ida jakies uszczelki/podkladki, ktore nie beda nadawaly sie do ponownego montazu?
    3. Czym najlepiej pryskac sruby od wydechu/turbo itd, aby przy odkrecaniu nic nie pourywac(WD40 wystarczy?)?
    4. Jezeli uda mi sie rozkrecic/rozlozyc czesc turbinki z lopatkami, czym to najlepiej czyscic, jakias beznzyna ekstrakcyjna? Czy mozna uzwyac jakis bardzo drobny papier scierny(jakiej grubosci)?
    5. Ogladalem metde czyszczenia w jakims pdf-e, koles do skladania uzywal jakies pasty/smaru odpornego na b. wysokie temp. czy to konieczne do wkrecania srub i laczenia innych elementow (jesli tak, to co uzyc?)?
    6. Co moze jeszcze byc potrzebne, na co nalezy uwazac itd? jezeli sie juz podejme, musze byc na 110% przygotowany.
    A wiec jesli ktos cos wie na ten temat to prosze o porady i wskazowki, napewno beda cenne i pomocne
    TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

    Komentarz


    • #3
      Samiec, mnie zastanawia jedno , czy po czyszczeniu jest możliwość że zdarzy się to jeszcze raz ?
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz


      • #4
        Samiec, to może się zmówimy na jakieś wspólne czyszczonko :szeroki_usmiech
        Ja swoją już reanimuje od roku z lepszym bądz gorszym skutkiem ale chyba trzeba w końcu ściągnąć dz..ke z auta i pokazać kto tu rządzi :diabelski_usmiech
        PerfectService by

        Komentarz


        • #5
          1. w w szystkich ASV jest turbo z kolektorem razem.
          2. uszczelki pod kolektor, EGR i obowiazkowo nowe nakretki .
          3. (cieple czesci latwiej rozkrecic)
          4.
          5. ZADNYCH past i smarow nie nalezy stosowac.
          6.

          [ Dodano: Pią 18 Sty, 08 07:32 ]
          4. najpierw namoczyc w ropie( ok.5h) i potem czyscic.
          T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
          SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
          Zuzycie paliwa

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Ziomal
            Samiec, mnie zastanawia jedno , czy po czyszczeniu jest możliwość że zdarzy się to jeszcze raz ?
            Czyszczenie wystarcza na jakiś czas który zależy od sposobu jazdy.
            Mi powiedzieli w warsztacie gdzie czyscilem turbo że robi się to tylko raz.

            Odnośnie czyszczenia turbiny opisy zebrałem w tym wątku
            Forum - Octavia Club Polska

            Komentarz


            • #7
              Do czyszczenia uzywa sie odtluszczaczy na bazie acetonu, przynajmniej ja tak zrobilem i za kilka sekund wszystko bylo czysciutkie, potem jeszcze przemylem w nitro i wygladalo jak nowe
              Spritmonitor.de

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez dariuspolo
                1. w w szystkich ASV jest turbo z kolektorem razem.
                2. uszczelki pod kolektor, EGR i obowiazkowo nowe nakretki .
                Pod kolektor wydechowy ida jakies metalowe uszczelki ?
                Dlaczego stare nakretki sie nie nadaja, sa to jakies specjalne nakretki ? gdzie takie kupic ? :roll:
                Ma ktos moze numer tych uszczelek, kupywac to w jakims intercarsie/focie? producenci maja znaczenie. :roll:

                Zamieszczone przez dariuspolo
                5. ZADNYCH past i smarow nie nalezy stosowac.
                W tym pdf-ie :LINK
                Kolej czyms tam smarowal :roll: Wiec stad sie pytanie zrodzilo.

                Zamieszczone przez dariuspolo
                4. najpierw namoczyc w ropie( ok.5h) i potem czyscic.
                Rozumiem ze elementy po rozlazeniu turbinki, czyli : pierscien i element z lopatkami ?
                Z forum VW wyczytalem ze jeszcze uzywali wodny papierscierny 2000 i paste do docierania zaworow.
                TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                Komentarz


                • #9
                  Samiec, tak sa metalowe.
                  1 Uszczelka glowica - Turbo 037 253 039 D
                  1 Uszczelka turbo - wydech 3A0 253 115
                  1 Uszczelka turbo - wyz olejowy 028 145 757
                  1 Uszczelka EGR rura - kolektor wydechowy 038 131 547 A
                  samokontrujace nakretki M8 (np. N 902 002 01)

                  [ Dodano: Pią 18 Sty, 08 11:10 ]
                  Zamieszczone przez Samiec
                  W tym pdf-ie :LINK
                  Kolej czyms tam smarowal Wiec stad sie pytanie zrodzilo.
                  ...producent nie smaruje, wiec ty tez nie powinienes. Smar powoduje ze sadza jeszcze szybciej sie nalapie i znowu beda blokowac lopatki.

                  [ Dodano: Pią 18 Sty, 08 11:12 ]
                  Rozumiem ze elementy po rozlazeniu turbinki, czyli : pierscien i element z lopatkami ?
                  Z forum VW wyczytalem ze jeszcze uzywali wodny papierscierny 2000 i paste do docierania zaworow.
                  _________________
                  ...metoda Maicrofta taz jest dobra, ropa miala rozmiekczyc trudno dostepne pozostalosci, a pozniej benzyna lub acetonem wymyc , wyplukac czesci.

                  [ Dodano: Pią 18 Sty, 08 11:15 ]
                  ...najlepiej( czytaj najprosciej) jak kupisz w ASO.
                  T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                  SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                  Zuzycie paliwa

                  Komentarz


                  • #10
                    Z tymi czesciami to jest tak, ze nawet ASO ich nie zmiania. Warto pozmieniac uszczelki ktore po montazu ulegaja jakiemus tam dopasowaniu, czyli wszystkie miedziane badz gumowe. Stalowe miedzy kolektorem a turbo i do wydechu nie powinny sie odksztalcic. Najlepiej ich stan ocenic po wyjeciu
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez lukas_ig
                      Samiec, to może się zmówimy na jakieś wspólne czyszczonko :szeroki_usmiech
                      Ja jeszcze do konca nie wiem czy bede robil sam. Narazie zbieram info. i rozwazam czy podolam

                      [ Dodano: Sob 19 Sty, 08 02:15 ]
                      Wiem juz co potrzebuje. Teraz juz tylko jak to ugrysc
                      Tak dzisiaj ogladalem mieszek od spodu i ogolnie dojscie od dalu jest troche ciasne.
                      Co trzeba rozmontowac, aby miec lepszy dostep do turbinki i czy odkrecac ja od gory(wydaje sie lepszy dostep) czy od dolu? :roll:
                      TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez Samiec
                        czy odkrecac ja od gory(wydaje sie lepszy dostep) czy od dolu?
                        czesc srub od gory a czesc od dolu, ja mialem problem z odkreceniem rurki olejowej przy turbinie, odkrecala sie razem z kolektorem ktory trudno bylo przytrzymac kluczem. musialem dorobic na wymiar kawalek preta i oklinowac kolektor zeby nie ukrecic rurki.Uszczelki zostały stare,bo uznałem ze są dobre.

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X