MOja Skoda stracila MOC!!!!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • memekt
    Classic
    • 2009
    • 5

    MOja Skoda stracila MOC!!!!

    Tymon, Twoja ładniejsza ten nowy styl BMW jakoś mi nie podchodzi :? szczególnie światełka, foty ładne tylko micha od satki domaga się nowej powłoki "lakierniczej" 8) ale rozumiem że to jakiś blok i nie masz na to wpływu.
  • szymek_awf
    Classic
    • 2008
    • 32

    #2
    MOja Skoda stracila MOC!!!!

    Witam wszystkich !!!!!!
    Od miesiaca jestem posiadaczem Skody Octawi 1.6 GTXi. Gdy pierwszy raz przejechalem sie autem bylem pod wrazeniem ze silnik 1.6 (100km) radzi sobie tak dobrze jak na takie duze auto. Zauroczyl mnie ten samochod i KUPILEM!!! Po tygodniu wysmienitej jazdy wymienilem olej, pasek rozrzadu, filtry itp. I sie zaczelo - samochod nie wiem czemu stracil moc - po tygodniu zacząłem czus jakby cos sie palilo (smrod jak palace sie kable). Gdy wysiadam z auta zawsze go czuje!!! Pozdczas jazdy na 2 biegu wciskam gaz do konca a samochod reguje jakbym wlaczyl 5 bieg, ale slychac ze obroty silnika sa dobre jak na 2 bieg!!!! po kolejnym tygodniu silnik zaczal sie trzasc na jalowym biegu trzesie sie cale auto jak dodam gazu jest ok. Na dodatek zauważylem ostatnio na korku od oleju od silnika jakis żółty nalot (wyglada to jak by sie nakladal jakis grzyb, dodam ze korek od spodu jest oblozony jakos sprochniala guma) dodam takze ze plyn chlodniczy jest czysty!!! Ale zauwazylem ze temperatura na liczniku wzrasta bardzo wolno ((
    Wiem ze to dlugi post i wiele problemow ale jak by ktos by mi odpowiedzial bede wdzieczny!!

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • Krzych
      Rider
      • 2005
      • 671

      #3
      Zamieszczone przez szymek_awf
      wymienilem olej, pasek rozrzadu, filtry itp. I sie zaczelo
      Nie domyślasz się co może być ???
      źle ustawiony rozrząd, a śmierdzi bo katalizator się przegrzewa.
      Rozrząd sam wymieniałeś?
      DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
      www.chiptuning.katowice.pl
      DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

      Komentarz

      • szymek_awf
        Classic
        • 2008
        • 32

        #4
        Nie zrobiłem to w warsztacie!!! Prawde mowiac nie bralem pod uwagi rozrzadu predzej muslalem ze sprzeglo sie pali!! dlatego tak dlugo sie rozpedza?!

        Komentarz

        • palioza
          Rider
          S_OCP Member
          • 2005
          • 417

          #5
          Zamieszczone przez szymek_awf
          Nie zrobiłem to w warsztacie!!! Prawde mowiac nie bralem pod uwagi rozrzadu predzej muslalem ze sprzeglo sie pali!! dlatego tak dlugo sie rozpedza?!
          jakby tak bylo to roslyby Ci obroty znacznie szybciej niz powinny w stosunku do rozpedzania sie auta. Wiec raczej to nie sprzeglo.
          Audi A7 3.0 TDI 313KM/653NM mocy dostarcza http://www.dynosoft.pl/ ;-)

          Komentarz

          • szymek_awf
            Classic
            • 2008
            • 32

            #6
            Dzieki za cenne informacje!!!!!

            A co z tym korkiem od oleju od silnika!?

            Komentarz

            • maro21
              Drive
              • 2007
              • 78

              #7
              szymek_awf na korku zawsze jeśli jeździsz na krótkich odcinkach zbiera się taka maź. Przejedź dłuższą trasę i sprawdź korek na pewno będzie wszystko okey.

              Komentarz

              • nico21
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 2640
                • Volkswagen

                #8
                Zamieszczone przez szymek_awf
                Na dodatek zauważylem ostatnio na korku od oleju od silnika jakis żółty nalot (wyglada to jak by sie nakladal jakis grzyb, dodam ze korek od spodu jest oblozony jakos sprochniala guma) dodam takze ze plyn chlodniczy jest czysty!!!
                to jest normalne przy krótkich trasach, nie ma sie co przejmować. U mnie w moim 2.0 tez tak sie robiło.
                DACAR.team

                Komentarz

                • marekzu
                  L&K
                  • 2007
                  • 1412
                  • Superb II combi (3V5)

                  #9
                  Zamieszczone przez szymek_awf
                  A co z tym korkiem od oleju od silnika!?
                  przy krotkich trasach norma , dodatkowo temperatura wzrasta wolno to niedogrzany jest

                  Komentarz

                  • szymek_awf
                    Classic
                    • 2008
                    • 32

                    #10
                    Ok dzieki wam wszystkim za poswiecony czas jutro jade do mechanika i wkrotce napisze jaki byl rezultat.

                    pozdrawiam

                    [ Dodano: Nie 20 Sty, 08 21:07 ]
                    Mam jeszcze małe pytanie. Jestem totalnym laikem na temat silnika i mechanizacji ale jestem ciekaw w jaki sposob mozna zle zalozyc pasek rozrzadu, przeciez tam sa zabki na ktore sie naklada odpowiedni pasek i dociska?? Wiec jak to mozna zle zalozyc troche nie rozumiem!! Wiem moze dziwne pytanie, ale chcialbym wiedziec, bo napewno mechanik bedzie mial swoje argument jak do niego pojade!!!
                    Dzieki z gory!!

                    Komentarz

                    • jasiujasiu1
                      Classic
                      • 2008
                      • 1

                      #11
                      Serwus!

                      pewnie ciezko będzie to wytłumaczyc tak na chlopski rozum ale sprobuje...

                      wal rozrządu (jeden lub dwa) napedzany jest z walu korbowego przez przekladnie pasowa synchroniczna. a dlaczego synchroniaczna, bo zawory ssace i wydechowe otwierane są przez krzywki na wale rozrzadu i musza robic to w odpowiednim momencie, aby spalanie przebiegalo poprawnie. zabki o ktorych mowiles zapewniaja stałe przelozenie pomiedzy kołami.

                      jak mozna zle wymieni pasek rozrzadu, a to bardzo proste. wystarczy przestawic ktores z kol o jeden zabek i voila, silnik nie rozwija mocy.

                      jak bys mial pytanie to wal. kto pyta nie bladzi.

                      Komentarz

                      • szymek_awf
                        Classic
                        • 2008
                        • 32

                        #12
                        wielkie dzieki!!!!!!!!!! Napewno jakies pytania sie jeszcze znajda bo z Octawii nie zrezygnuje !!!

                        Pozdro

                        Komentarz

                        • mgrio
                          Classic
                          • 2007
                          • 8

                          #13
                          a czy ta maź to nie jest czasem objawem przedmuchów - może uszczelka jest walnięta i płyn idzie do oleju?

                          Komentarz

                          • Krzych
                            Rider
                            • 2005
                            • 671

                            #14
                            Ta maź powstaje ze skroplin pary wodnej, co w połączeniu z olejem tworzy taką właśnie emulsje.
                            Zazwyczaj tak się dzieje, gdy auto jest używane na krótkich odcinkach i silnik jest niedostatecznie rozgrzany.
                            DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                            www.chiptuning.katowice.pl
                            DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                            Komentarz

                            • rafi22
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 666
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez Krzych
                              katalizator się przegrzewa
                              Trochę odbiegnę od tematu,ale jak się pojawił problem to nie będę zakładał nowego wątku dotyczacego właśnie katalizatora.
                              Prośba do Ciebie Krzychu-czy mógłbyś rozwinąć problem przegrzewającego się katalizatora?Co może być przyczyną?

                              Komentarz

                              • djczas
                                RS
                                • 2005
                                • 9612

                                #16
                                rafi22, w benzynach doładowanych uboga mieszanka i wyższa temperatura spalin
                                tak coś koło 900 stopni

                                Komentarz

                                • rafi22
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 666
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                  #17
                                  Sugerujesz djczas,że paliwo które tankuje może być kiepskiej jakości?Mniej więcej od listopada właśnie coś mi trochę zalatuje po jeździe i muszę Ci powiedzieć,że auto stało się znacznie głośniejsze.Czy myślisz,że przyczyną może być właśnie problem katalizatora?

                                  Komentarz

                                  • djczas
                                    RS
                                    • 2005
                                    • 9612

                                    #18
                                    rafi22, nie koniecznie może to być spowodowane sondą lambda

                                    Komentarz

                                    • rafi22
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 666
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                      #19
                                      Jeżeli sonda to rozumiem,że najlepiej pod VAGa ją.Ale zasugeruj coś co z tym głośnym wydechem.Auto ma przejechane 27000 i nie wygląda od dołu żeby było coś nie w porządku z tłumikami.

                                      Komentarz

                                      • djczas
                                        RS
                                        • 2005
                                        • 9612

                                        #20
                                        rafi22, może być słoneczko które przytrzymuje tłumik przy katalizatorze lub odkręca sie od turba tak zgaduję trzeba zobaczyć co sie dzieje bo za mały przebieg jak na katailzator

                                        Komentarz

                                        • rafi22
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 666
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                          #21
                                          Przepraszam Cię za lamerskie pytanie,ale powiedz jeszcze tylko co to jest owe słoneczko i już więcej nie truję dziękując jednocześnie za wszelkie sugestie.

                                          Komentarz

                                          • djczas
                                            RS
                                            • 2005
                                            • 9612

                                            #22
                                            rafi22, to jest taki talerzyk który przytrzymuje osłonę termiczna nad katalizatorem
                                            z po zewnętrznym obwodzie jest cały i do wewnątrz blaszki z dziurką w środku

                                            Komentarz

                                            • szymek_awf
                                              Classic
                                              • 2008
                                              • 32

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Krzych
                                              Zamieszczone przez szymek_awf
                                              wymienilem olej, pasek rozrzadu, filtry itp. I sie zaczelo
                                              Nie domyślasz się co może być ???
                                              źle ustawiony rozrząd, a śmierdzi bo katalizator się przegrzewa.
                                              Rozrząd sam wymieniałeś?
                                              mam takie pytanie bo pewien mechanik mi powiedzial ze "w polsce to sie robi tak , ze jak ktos ma auto z dojechanym silnikiem i chce je sprzedac, do dolewa do oleju rozne swinstwa , typu moto doktor, ( zagęszczacz oleju, i uszczelniacz) czysciciekl do silnika, i wtedy silnik pracuje pieknie , cicho i ma power, bo kompresja wzrasta, wszystko wychodzi po zmianie oleju.....................nie musi sie palic katalizator, moze poprostu przepala olej"

                                              na ile w ty prawdy jesli chodzi o moja skode??

                                              Komentarz

                                              • Krzych
                                                Rider
                                                • 2005
                                                • 671

                                                #24
                                                W przypadku sinika wolnossącego o jakim mowa na początku wątku, to źle ustawiony rozrząd może powodować, że nie do końca spalona w cylindrach mieszanka zostaje dopalona w katalizatorze co powoduje jego przegrzewanie. Niejednokrotnie już widziałem czerwony katalizator np. z powodu lejącego wtryskiwacza.
                                                W przypadku przestawionych faz rozrządu jest to również możliwe.
                                                DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                                                www.chiptuning.katowice.pl
                                                DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                                                Komentarz

                                                • szymek_awf
                                                  Classic
                                                  • 2008
                                                  • 32

                                                  #25
                                                  Witam wszystkich ponownie!!!! Dzis bylem u mechanika i jednak sie okazalo ze sie o jeden zabek na pasku rozrzadu pomylil!!!!!!!! Ale po zlozeniu wszystkich czesci samochodem dalej trząslo i nie bylo slychac mocy pod maska, wiec juz mialem stracha ze to nastepstwo zle zalożonego wczesniej rozrzadu ale okazalo sie ze jedna ze swiec wogole nie dziala, wymienil mi wszytkie..............i teraz samochod smiga tak jak bylo przedtem!!!!!!!!!!!! Wielkie dzieki za udzielone rady!!!!!!!!!!

                                                  Pozdrowienia dla wsztkich!!!!!

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...