[O1] O1 i maxidot

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • piasek1025
    Classic
    • 2008
    • 13

    [O1] O1 i maxidot

    Zamieszczone przez mkz
    Zamieszczone przez Saszka
    do UZNANIOWYCH kryteriów, które w dodatku w innych krajach potrafią być znacznie "łagodniejsze"
    Takie kryteria niejako z definicji są uznaniowe (jak i w ogóle wiekszość przepisów - też bym wolal, żeby np. VAT byl 2% a nie 22% :szeroki_usmiech ale co zrobić),
    Owszem. A znasz pojęcie "krzywej Laffera"? :->

    Zamieszczone przez mkz
    natomiast zawsze można podnieść argument, że jest wiele krajów, gdzie kryteria są z kolei ostrzejsze niż u nas
    Tak, ale równać należy w górę, nie w dół.
    Zamieszczone przez mkz
    i jest to jakiś kompromis, bo i pewnie gdyby ograniczyć prędkość do 30, byłoby jeszcze bezpieczniej :diabelski_usmiech .
    No właśnie.
    1. "Jakiś" kompromis - niekoniecznie optymalny.
    2. "Świętojebliwi" mają wyłącznie jeden cel/argument - bezpieczeństwo. W dodatku, jak już się jakiś kompromis ustali - to zapominają o tym, że to uznaniowy kompromis - i stawiają sprawę na ostrzu noża - -1km/h - święty, +1km/h - morderca.
    Zamieszczone przez mkz
    Oczywiście masz racje, że nie tylko nadmierna prędkość powoduje zagrożenia
    Nie "nie tylko". PRZEDE WSZYSTKIM inne czynniki.
    Zamieszczone przez mkz
    - ALE możliwość uniknięcia w sytuacji "podbramkowej" wypadku a przede wszystkim jego skutki głownie od niej zależą - i o to też tu chodzi.
    Znasz zasadę "80/20"? Bo tu ją widać jak na dłoni...

    Zamieszczone przez mkz
    Zamieszczone przez Saszka
    na trasie siekierkowskiej... Tak, faktycznie, 100km/h tam to zbrodnia na niewinnych...
    Takich przykładów można zebrać na pęczki ALE to nie jest powód do łamania prawa, tylko do wysilenia się, aby go zmienić.
    Owszem. A jeśli do tego dołoży się zasadę "ludzie głosują nogami" - to dla każdego normalnie myślącego człowieka fakt, iż zupełnie normalni, przeciętni ludzie łamią przepisy - i to właśnie przede wszystkim te o ograniczeniach prędkości, dałby impuls do zastanowienia. No, ale ostatni raz normalni ludzie w parlamencie/urzędach to byli hooooo, albo i jeszcze dawniej ;->
    Zamieszczone przez mkz
    Niestety - dura lex sed lex - to już starożytni wiedzieli, wiec to naprawdę nie jest żaden argument.
    W zasadzie - tak. Tylko właśnie wolałbym "najpierw dobre lex, a potem karanie za nieprzestrzeganie".
    Zamieszczone przez mkz
    Zamieszczone przez Saszka
    To ja teraz powiem tak - skoro ten "młody człowiek" zawinił, to sorry Winnetou - poniósł po prostu konsekwencje
    Wszystko dobrze dopóki poniesie konsekwencje sam - bo jakoś nie bawi mnie to, że np. sam co prawda się rozbije ale przy okazji pozbawi mnie życia, zdrowia czy choćby ulubionej octavki
    Chcesz gwarancji bezpieczeństwa? Nie wsiadaj do octavki. Sorry - ZAWSZE jest ryzyko. "Świętojebliwym" też zdarzają się wpadki - i wcale nie ze złej woli.
    Zamieszczone przez mkz
    Zamieszczone przez Saszka
    nikomu nie zależy na powodowaniu zagrożenia, przeciwnie, nawet ci "przekraczający" chcą żeby było bezpiecznie
    Wiesz - obserwując zachowanie się naszych rodaków na drogach pozwolę sobie mieć zgoła odmienną opinię.
    Wolno ci :-D
    Aczkolwiek, uwierz - jeżdżę dużo, widzę sporo. I uważam, że jeśli podzielić kierowców na tych "szybkich" i tych "przepisowych" (wyłącznie kryterium przekraczania prędkości, powiedzmy że tych z zasadą "+10" jeszcze zaliczymy do "przepisowych"), to więcej głupoty - która prowadzi do sytuacji niebezpiecznych - widzę u tych "przepisowych". "Młodych wściekłych nierozsądnych" nie jest wcale aż tak dużo w populacji "przekraczających".

    Zamieszczone przez mkz
    Niestety większość "przekraczających" ma w głębokim poważaniu warunki jazdy, innych uczestników ruchu, pieszych itd.
    Pozwolę sobie mieć odmienne zdanie :-)
    Zamieszczone przez mkz
    i właśnie dlatego jestem za surowszym karaniem przekraczania prędkości (ale i innych ważnych z punktu widzenia bezpieczeństwa przepisów) - ze względu na totalny brak wyobraźni całej rzeszy kierujących.
    A ja jestem za tym, żeby zostawić w spokoju prędkość (no, nie tak zupełnie, ale żeby przestała być "fetyszem") a zająć się tym, co NAPRAWDĘ jest niebezpieczne.

    [ Dodano: Pią 01 Sie, 08 10:20 ]
    Zamieszczone przez mkz
    Nie no najlepiej jest tylko utyskiwać i obchodzić przepisy - ja wiem, że głos jednej osoby pewnie w ogóle nie zostanie wzięty pod uwagę ale kropla drąży skałę. A skoro się nie da - jak piszesz - wywierać presji na rządzących to o czym w ogóle ta dyskusja - należy przyjąć w takim razie, że tak musi być i jeździć i płacić albo jak się nie chce płacić to jeździć jak znaki nakazują i nie ma tematu.
    A ja to traktuję jeszcze w kategoriach "nieposłuszeństwa obywatelskiego" ;-)

    Zamieszczone przez mkz
    A to że gminy tak świetnie zarabiają na fotoradarach pokazuje tylko poszanowanie prawa w naszym kochanym kraju. Jeśliby większość jeździła zgodnie z przepisami to radary nie byłyby specjalnie potrzebne a i zarobku by nie było.
    A jakby babcia miała wąsy, to byłaby dziadkiem. To taki sam tok rozumowania. "Coś" powoduje, że ludzie masowo nie przestrzegają przepisów. IMHO - durność tych przepisów. Skoro tak - to należy zmienić przepisy, a nie groźbą szubienicy wymuszać na ludziach nienaturalne zachowania...


    Zamieszczone przez mkz
    A ja też - jak najbardziej - w końcu po to się buduje autostrady, żeby się po nich szybko i sprawnie poruszać
    Nie tylko autostrady są do sprawnego poruszania się. No, ale...
    Ostatnio namnożyło się przypadków ulic typu "kostka trylinka" pamiętająca Gierka, nierówna i dziurawa - i 5 nowiutkich "śpiących" z pozbruku co 100m. Po prostu rewela - ale pokazuje "kierunek myślenia". I dla mnie ten kierunek jest nieakceptowalny.
  • tom321
    Drive
    S_OCP Member
    • 2007
    • 68

    #2
    [O1] O1 i maxidot

    Witam
    Może pomoże mi ktoś. Czy jest znany jakiś sposób by w mojej O1 2000r na maxidocie wyświetlana była informacja o otwartych drzwiach ? Istnieje może jakiś moduł tłumaczący sygnały analogowe z drzwi na CANowskie?
    Czy ma ktoś poza tym schemat O1 interesuje mnie podpięcie informacji o ilości płynu w zbiorniczku spryskiwaczy dokładnie która kość i który pin w zegarach
    z góry wielkie dzięki

    Komentarz

    • dariuspolo
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1168

      #3
      T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
      SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
      Zuzycie paliwa

      Komentarz

      • tom321
        Drive
        S_OCP Member
        • 2007
        • 68

        #4
        ten temat znam przekodowałem zegary juz dawno ale to nic nie dało

        Komentarz

        Pracuję...