szarpanie w TDI 110KM przy wolnym przyspieszaniu >2000 RP
Witam,
Problem to: lekkie szarpanie przy przyspieszaniu w zakresie obrotów 2000 - 3500 RPM. Szarpanie to wystepuje przy wolnym przyspieszaniu. Przy gwaltownym przyspieszaniu nie ma tego problemu. Przy jezdzie do 2000 RPM tez nie ma tego problemu.
Posiadam 3 letnie auto z silnikiem 1.9TDi o mocy 110KM. Autko sprawowalo sie idealnie do momentu gdy mialem awarie na drodze. Jadac dynamiczne na 4 biegu auto 'samo' wkrecilo sie na obroty i osiagajac maks wartosc obrotow zgaslo. Nie udalo sie odpalic ponownie auta. W serwisie po wymianie swiec auto odpalilo jednak z nowymi problemami. Po pierwsze dymilo bialym dymem przy zimnym silniku (po rozgrzaniu przestawalo dymic); po drugie w aucie byly drgania pochodzace z silnika. Poza tym przy predkosci ponad 130km/h auto odcinalo przyspieszenie. Ponadto auto mialo problemy z odpalaniem i trzeba bylo dluzej przytrzymac zaplon.
W serwsie sondowano dymienie i odciecie przyspieszenia jako efekt niesprawnej turbiny. W ogole wedlug serwisu przyczyna calej awarii byla niesprawna turbina (ciekawe ze w aucie serwisowanym w ASO skoda wczesniej tego nie wykryto). Wobec tego wymienono turbine na nowa (calkiem spore koszty). Do tego wgrano nowy program sterujacy. Po tym zniknely problemy z opalaniem ale auto nadal dymilo na zimnym silniku. Wobec tego wymieniono na nowe korbowody, ktore wedlug serwisu byly skrzywione. Po tym rzeczywiscie auto przestalo dymic.
Wynik jednak kolejny problem ktorego wczesniej raczej nie bylo bezposrednio po awarii. Tzn auto podczas przyspieszania w zakresie 2000 - 3500 RPM lekko 'dlawi' sie. Czuc lekkie szarpniecia podczas wolnego przyspieszania w tym zakresie obrotow. Natomiast podczas dynamicznego przyspieszania nie ma tego problemu. Na wag lekko skacze dawka podawanego paliwa.
Serwis w celu wykrycia problemu w aucie sprawdzil nastepujace rzeczy: 1.pompe paliwa oraz nastawnik pompy (wszysto sprawne); 2.wymieniono filtr paliwa i powietrza; 3.wymieniono wtryski paliwa 4.zamieniono komputer sterujacy 5.zamienio przeplywomierz ; 7.sprawdzono swiece, Czesc z napraw polegalo na zamianie podzespolow na posiadane przez serwis.
Wszystkie w/w naprawy dokonywalo w warsztacie zajmujacym sie grupa volks. o specjalizacji silniki TDi. Serwis jednak nie potrafi znalesc przyczyny problemu. Aktualnie sonduja ze moze to byc przyczyna kola dwu masowego, ktore nalezy wymienic na nowe. To sie wiaze jednak z kolejnymi kosztami a serwis nie gwarantuje ze ta wymiana wyeliminuje problem.
Dodam ze w aucie jest wymieniony rozrzad.
Jesli ktos z uzytkownikow spotkal sie moze z takim problem to prosze o informacje. Moze znacie w rejonie Warszawy jakis warsztat ktory rozwiaze ten problem.
Re: szarpanie w TDI 110KM przy wolnym przyspieszaniu >200
Zamieszczone przez adamkar
Jadac dynamiczne na 4 biegu auto 'samo' wkrecilo sie na obroty i osiagajac maks wartosc obrotow zgaslo. Nie udalo sie odpalic ponownie auta. W serwisie po wymianie swiec auto odpalilo jednak z nowymi problemami.
Jestem w szoku!!! :shock: :shock:
Sprezarka zachlysnela Ci sie olejem a ASO wymienilo Ci swiece w ramach usuniecia awarii????!!!!!! :shock: :shock:
Prawda jest taka, ze raczej Ci nie pomozemy. Skoro profi fachowcy od TDI i aut VAG-a nie maja pewnosci co to moze byc, to tym bardziej my na forum.
Kolo dwumasowe jest prawdopodobne, ale rzeczywiscie dopoki tego nie wymienisz pewnosci nie bedzie.
Na Twoim miejscu podjechalbym do innego dobrego fachowca, np. Bogumila z Autobodex albo Mastersa.
Nie dlatego, zebym podwazal fachowosc Diagtronika (absolutnie nie), ale czasami swieze spojrzenie potrafi pomoc.
No albo wymienil to kolo - jaki masz przebieg? Samochod masz seryjny, czy modyfikowany?
Re: szarpanie w TDI 110KM przy wolnym przyspieszaniu >200
Zamieszczone przez MiKruS
Zamieszczone przez adamkar
Jadac dynamiczne na 4 biegu auto 'samo' wkrecilo sie na obroty i osiagajac maks wartosc obrotow zgaslo. Nie udalo sie odpalic ponownie auta. W serwisie po wymianie swiec auto odpalilo jednak z nowymi problemami.
Jestem w szoku!!! :shock: :shock:
Sprezarka zachlysnela Ci sie olejem a ASO wymienilo Ci swiece w ramach usuniecia awarii????!!!!!! :shock: :shock:
Dokladnie tak,
Auto jezdzilo (jezdzi dalej) na box'ie chiptronic style.
Turbina zachlystnela sie olejem, silnik sie wkrecil, trubina out, pogielo korby,
Turbina i korby do wymiany byly na 100%.
Zdaza sie czasem ze jak silnik lyknie olejku nie ta dziurka to gnie korby, lamie zawory i niszczy glowice - tu zawory i glowica byla ok.
Trzeba zadusic gada i nie pozwolic mu sie wkrecic albo czekac az zadziala zabezpieczenie w komputerze ale wtedy silnik ma juz wsciekle obroty (skali prawie brakuje)
W tym aucie golym okiem widac bylo ze pogiete byly 3 korby :!:
Moze pech chcial ze naderwalo w jakis dziwny sposob sprzeglo czy kolo dwumasowe a moze to cos z wtryskami czy komputerem, moze to wina boxa, czy przelotki przy pompie.
Bez dalszej pracy przy tym aucie nie bedzie wiadomo co jest przyczyna szarpania.
Adamkar i Slavi - piszecie o tym samym aucie czy o innych?
Slavi pisze o innej octavi. W octavi w ktorej jest problem zmieniano komputer oraz wtryski. Rowniez auto jezdzilo bez boxa jak rowniez w trybie serwisowym.
Problem z tym przerywaniem jest bardzo dziwny. Na VAG skacze dawka podawanego paliwa, ale silnik na wolnych obrotach pracuje bardzo ladnie. Dopiero powyzej 2000 RPM nastepuje szarpanie. Szczegolnie jest to widoczne przy jezdzie z tempomatem.
Objawy z szarpaniem miałem identyczne. Na zimnym też szarpie?
W moim przypadku wymiana zaworu recyrkulacji spalin pomogła. Może to to samo?
Wymiana na nowy trwa 10 min. Po przejechaniu paru metrów już będziesz wiedział czy jest ok.
Może gdzieś znajdziesz dobry używany żeby sprawdzić czy to jest powód.
Komentarz