czujnik g72

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mario2323
    Classic
    • 2008
    • 2

    czujnik g72

    Zamieszczone przez Zoltar
    Pamiętaj o hamulcach !
    Od tego imho sie powinno zaczynac :evil:
  • arekskoda
    Classic
    • 2007
    • 2

    #2
    czujnik g72

    Na wstępie chciałbym pozdrowić wszystkich użytkowników OCP octaviaclab. Jest to mój debiut na forum jako że do tej pory zawsze znajdywałem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania nie miałem potrzeby zadawnia pytań, podpowiadać innym z braku wiedzy też nie miałem możliwości więc milczałem. Użytkownikiem skodzianki jestem dokładnie od roku, jest to model z 2001roku 1.9tdi 90km AGR. Chciałbym również dodać że dzięki temu portalowi udało mi się rozwiązać wiele zagadek dotyczących mojego autka, przynajmniej do niedawna. Otóz jakiś miesiąc temu z czystej ciekawości pozaglądałem w różne zakamarki komory silnika i odkryłem kolejną zagadkę. Otóż za przednią prawą lampą na układzie dolotowym znajduję się czujnik ( jak wynika z opisów w książce Mario Rene Cedrych jest to czyjnik G72) Z tego czujnika odchodzi wtyczka z przewodami oraz ....i tu zagadka ... przewód taki jak na zaworkach podciśnieniowych na podszybiu zwinięty w kłębek i zaślepiony śrubką M6 (poprostu wciśnięta w wężyk) Na moich schematach z tego czujnika niema wyprowadzonych żadnych przewodów powietrznych tylkko elektryczne. Przeszukałem już wiele stron i nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na pytanie gdzie powinien być podłączony ów zaślepiony koniec wężyka. Po podłączeniu VAGa nie wykrywa żadnych błędów (zakupiłem przewód parę dni temu więc może niewiem gdzie szukać, sprawdzałem Vagiem 311) Samochód poza twardym gaszeniem oraz lekkim zankiem mocy w zakresie 2800-3000obr/min sprawuje się ok (dobrze znaczy nie przekraczam 2500obr/min więc nie przeszkadza mi zanik mocy, powyżej kręci dalej, spalanie średnie 4.8/100km do codziennych dojazdów do pracy wystarcza) Z góry dziękuję za udzielenie mi odpowiedzi na to nnurtujące mnie od miesiąca pytanie. Dodam iż wpisanie w opcji wyszukiwania treści "g72" nie przynosi żadnych rezultatów, naprawdę szukałem już na wiele sposobów. Pozdrawiam.
    ArekH

    Komentarz

    • henio
      Rider
      S_OCP Member
      • 2005
      • 631

      #3
      Zamieszczone przez arekskoda
      dobrze znaczy nie przekraczam 2500obr/min
      To troche za mało ciągniesz bryczkę :szeroki_usmiech zamulisz ją i trzeba będzie katalizator wymieniać.Żartuje, ale tak na serio to jednak troche za małe obroty , ja po rozgrzaniu ciągnę do 4 tys oczywiście nie na każdym biegu, od czasu do czasu .Co do tego zaworu to patrzyłem i mam tylko przewody, żadnego wężyka nie ma, może kiedyś się komuś zepsuł i zamontował z innego auta.Co do gaszenia twardego , ja tak miałem i miałem nieszczelnośc na pompie vacum , nie było wystarczającego cisnienia.

      Komentarz

      • MiKruS
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 7976

        #4
        Nie kojarzę, zeby z tego czujnika wychodził jakiś wężyk... hmmm...
        Moze po prostu nie pamietam, a nie mam jak sprawdzic. ops:

        A temperaturę powietrza zasysanego jaką Ci VAG pokazuje? Rozumiem, ze prawidłową?
        TDI 205PS

        Komentarz

        • arekskoda
          Classic
          • 2007
          • 2

          #5
          Rzeczywiście wkradł sie mały błąd w moim zapytaniu ops: , wyskoczyłem na chwilkę na parking i przyjzałem sie dokładnie. Ten przewód wychodzi z pod czujnika z krućca w którym jest zamocowany ten czujnik. Jeśli chodzi o wskazania na Vagu temeratury to tak naprawdę nie sprawdzałem jej wartości skanowałem tylko w poszukiwaniu jakichś błędów i takich nie znalazłem. Zresztą z vagiem dopiero zaczynam się bawić więc muszę jeszcze dokładnie posiedzieć z tabelami wartości jakie są wymagane i posprawdzać. W każdym badź razie ten przewód powinien gdzieś być podłączony. co do gaszenia twardego to nie zamyka mi się przepustnica, ten temat juz znalazłem na forum i jkaoś sobie z tym poradzę. Niewien jednak nadal czy wogóle ten przewód powinien się tam znajdywać.

          [ Dodano: Sro 06 Lut, 08 23:01 ]
          Dołaczam zdjęcia tego przewodu, może ktoś pamięta do czego on powinien być podłączony. Dzięki z góry

          [ Dodano: Czw 07 Lut, 08 13:18 ]
          Dzisiaj miałem okazję obejrzeć wnętrze komory silnikowej octavi ze 110 km silnikiem i ....... rzeczywiście tam niema żadnego przewodu. Pozostaje więc tylko kwestia skąd to ustrojstwo zaadoptowano. Dzięki wszystkim którzy odpisali i starali się chociaż naprowadzić na właściwy tor. POZDRAWIAM
          Kod:
          To troche za mało ciągniesz bryczkę  zamulisz ją i trzeba będzie katalizator wymieniać.Żartuje, ale tak na serio to jednak troche za małe obroty , ja po rozgrzaniu ciągnę do 4 tys oczywiście nie na każdym biegu, od czasu do czasu
          faktycznieto troszkę za mało ale do codziennej eksploatacji w zupełności wystarczy a tu liczy się ekonomia :wink: Dla zdrowia katalizatora i nie tylko czasami pokręci się i szybciej a prędkości rzędu 150-190(wg wskazania prędkościomierza z górki) nie są jej obce. Jeszcze raz pozdrawiam :!:
          Załączone pliki
          ArekH

          Komentarz

          Pracuję...