[O1] Sonda lambda do silnika AKL - jaka???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • qickare
    Rider
    • 2007
    • 286

    [O1] Sonda lambda do silnika AKL - jaka???

    A może to kwestia formatu zapisu numeru w książce?

    Chodzi mi o to, że numer w książce telefonu masz zapisany np. dziewięcioma cyframi (tzn. 6xx yyy zzz), a gdy ktoś do Ciebie dzwoni to sieć komórkowa podaje numer w pełnej postaci (tzn. +48 6xx yyy zzz) albo z zerem na początku (0 6xx yyy zzz).

    Zobacz sobie w jakim formacie Maxi-DOT wyświetla Ci numery gdy ktoś do Ciebie dzwoni, a potem w książce pozapisuj sobie numery telefonów też w tym formacie.
  • Agamek12
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 9935
    • Ford

    #2
    [O1] Sonda lambda do silnika AKL - jaka???

    Witam, otóż dzisiaj postanowiłem zainteresować się cenami i dostępnością sondy lambda dedykowanej do silnika AKL. Udałem się do sklepu na ulicy Radzymińskiej (tuż przy nowym kościele i stacji "Bliska"). Tam powiedziałem, że chodzi mi o sondę do silnika AKL. Sprzedawca odpowiedział, że do tego silnika stosowane były 3 rodzaje sond i jeśli chcę kupić właściwą, to muszę zdobyć jej numer. Zasugerował mi odkręcenie sondy i zczytanie jej numeru. I tu prośba do kolegów: czy jesteście w stanie na podstawie numeru VIN i numeru silnika podać symbol sondy? Obawiam się bowiem, że przez te kilka lat ktoś mógł wkręcić zamiennik.
    I czy sondę można w tym silniku odkręcić od góry (od strony silnika), czy też trzeba od dołu?
    Podaję VIN: TMBHK11U4YX280741, nr silnika: AKL 684112.
    Aha, sondy do AKL w tym sklepie są warte od około 200 do około 300zł.

    Oczywiście najpierw (przed zakupem) potwierdzę w warsztacie, że na 100% sonda padła. I tu pytanie: za chwilę mam przegląd rejestracyjny: czy na analizie spalin wyjdzie, że sonda działa lub nie?
    Adam... Używam:
    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
    Passek: B6 175KM/366Nm

    Komentarz

    • orzel720
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 2267
      • Superb III (3V3)

      #3
      Zamieszczone przez Agamek12
      czy na analizie spalin wyjdzie, że sonda działa lub nie?
      Jeśli sonda nie działa czyli nie mierzy zawartości tlenu w spalinach, to nie reguluje ilości wtryskiwanego paliwa (stosunek spalanego powietrza do paliwa musi być utrzymywany w proporcjach ok 14,75 tzw stechiometryczny) inaczej mówiąc będzie za bogato lub za uboga mieszanka i przez to będą " złe" spaliny



      tu ciekawiej opisane:



      jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi

      Komentarz

      • oldwin
        Drive
        • 2005
        • 61

        #4
        do AKL idzie 1 sonda 4 przewodowa... ja wstawilem zamiennik od tego Pana http://allegro.pl/item304752237_nowa...rzewodowa.html i od 3 miechow bangla bez problemu.. choc moj mechanior mowil ze przy LPG to daje 6 miechow zycia dla niej..

        Komentarz

        • Agamek12
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 9935
          • Ford

          #5
          na badaniu wyszło mi 3-krotne przekroczenie norm (CO=1,5% zamiast 0,5, NO=300 zamiast 100), do tego wartość lambda=0,953... Szukam sondy... :cry:
          Adam... Używam:
          Rolka: e11FL 97KM/130Nm
          Passek: B6 175KM/366Nm

          Komentarz

          • SimM@N
            Drive
            • 2009
            • 42

            #6
            Witam,

            mam mały problem i zastanawiam się jak go rozwiązać. Mianowicie, vag pokazuje błąd 00537 Oxygen sensor 18-10 Upper limit, intermitten. Nie sprawdzałem jeszcze na ciepłym silniku, czy błąd występuje bo szczerze to nie mam zbytnio czasu

            Auto jeżdzi tylko trasy (codziennie jakieś 110 km, średnia prędkość 110km/h) i zaczęło palić o 1.5 litra więcej na 100km, ok. 8.5l. Postanowiłem wymienić sondę na uniwersalną sondę lambda ngk, ale oni proponują dwa typy sond 4-ro przewodowych, z izolowana masą lub z masą na obudowę sondy. Pytanie, jaką sondę ma silnik AKL.

            Dodam tylko, że przy okazji będę wymieniał świece, przewody i czyścił przepustnicę (szkodnik ma 10 wiosen :lol: i 93 tysiące przebiegu).

            Pozdrawiam szanowne grono i z góry dziękuje za pomoc.

            Komentarz

            • mroko
              Rider
              S_OCP Member
              • 2006
              • 659
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Ale ten błąd wcale nie oznacza że padła sonda. Przyczyny tego błędu mogą być następujące:
              - uszkodzony lub zatkany wtryskiwacz,
              - fałszywe powietrze,
              - regulator ciśnienia paliwa,
              - zwarcie do masy przewodu sygnałowego sondy lambda,
              - a nawet uszkodzona pompa paliwa.
              Tak więc najpierw trzeba się upewnić żeby nie narobić sobie kosztów.

              Pozdrawiam
              Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

              Komentarz

              • SimM@N
                Drive
                • 2009
                • 42

                #8
                Witam,
                rozgrzałem wczoraj silnik i sprawdziłem vag-iem sygnały. Napięcie sondy (myślę, że to było to napięcie) wahało się pomiędzy 0.2V-0.85V tak jakby oscylacyjnie, a lambda factor wynosił 1.08. Przy 63 stopniach C i skasowaniu błędu sondy (tylko ten błąd jest widoczny przez vag), błąd się już nie pojawił. Pewnie przy porannym odpaleniu znowu go wywali.
                Dzisiaj w trasie jeszcze raz będę sprawdzał sygnały. Zauważyłem, że podejrzanie wolno nagrzewa się silnik. Żeby dojść do połowy skali muszę przejechać jakieś 5 mil (ok. 8 km) przy temp. otoczenia ok. 6-ciu stopni.
                A tak z ciekawości, przy fałszywym powietrzu nie miałbym błędu sondy "lower limit".
                Przy porannym odpalaniu, tak jakby mu się nie chciało odpalić i trzyma ok. 1000 obrotów na zimnym silniku.
                Dziękuje za jakąkolwiek pomoc i pozdrawiam.

                A więc, auto było podpięte pod vagiem na trasie 50 km, średnia prędkość 100 km/h. Oto co zauważyłem:
                - zaraz po przekręceniu zapłonu napięcie na sondzie 1.58V, wróciło do normy dopiero po ok. minuty pracy silnika (może grzałka się spaliła). Napięcia sondy podczas jazdy od 0V do 0.85V, w zależności od nacisku na pedał gazu,
                - temperatura w układzie chłodzenia 70 stopni, odczytana vagiem, na skali ok. środka (pewnie termostat do wymiany, a może czujnik temperatury... hmm),
                - czasy wtrysków chyba w normie, 2.8-3.3ms na luzie, a potem w górę w zależności od nacisku na gaz.
                Proszę o jakąkolwiek podpowiedź. Nie chcę ładować pieniędzy na marno w auto, chociaż jak trzeba będzie to tak zrobię.
                Pozdrawiam.

                Komentarz

                Pracuję...