Climatronic zmiana siły nawiewu czy to normalne?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mr.octavian
    Classic
    • 2008
    • 10

    Climatronic zmiana siły nawiewu czy to normalne?

    Popadłem w frustrację... mogliście mi tego nie mówić... :diabelski_usmiech
    Czeszka z Chin i to jeszcze z odpadów.
    Ja wiedziałem że tak będzie... ja wiedziałem :diabelski_usmiech
  • sptom
    Rider
    • 2007
    • 351

    #2
    Climatronic zmiana siły nawiewu czy to normalne?

    Octa to moje pierwsze auto z automatyczną klimą i dziś po raz pierwszy zauważyłem jak dla mnie jej dziwne zachowanie.
    Obecnie tj. w zimie staram sie tylko od czasu do czasu klime "przedmuchać" a tak jeżdżę z ustawieniem na Econ czyli klima Off włączony tylko nadmuch na szybę na II biegu.
    Czy w takim ustawieniu automat ma prawo sam zmieniać siłę nadmuchu? Bo dziś sam zmienił z II na III bieg by później samoczynnie wrócić na II bieg :roll: Norma czy coś u mnie głupieje?
    Dostojnie do przodu by Dynosoft

    Komentarz

    • paf
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 3140

      #3
      sptom, jesli masz właczone econ i to IMO klimatronik dalej działa w trybie automatycznym tylko bez sprężarki - zatem zmiana prędkości nawiewu jest normalną rzeczą w tym trybie
      co innego jeśli zmieniłbyś sam siłę nawiewu na 2 to nie powinien wskakiwać na inne prędkości. Ale wtedy znika też napis ECON (czyli wyłącza się tryb automatyczny)

      Komentarz

      • misiekwaw
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 7715
        • Ford

        #4
        Re: Climatronic zmiana siły nawiewu czy to normalne?

        Zamieszczone przez sptom
        Octa to moje pierwsze auto z automatyczną klimą i dziś po raz pierwszy zauważyłem jak dla mnie jej dziwne zachowanie.
        Obecnie tj. w zimie staram sie tylko od czasu do czasu klime "przedmuchać" a tak jeżdżę z ustawieniem na Econ czyli klima Off włączony tylko nadmuch na szybę na II biegu.
        Czy w takim ustawieniu automat ma prawo sam zmieniać siłę nadmuchu? Bo dziś sam zmienił z II na III bieg by później samoczynnie wrócić na II bieg :roll: Norma czy coś u mnie głupieje?
        jezeli bylo na Econ to cos glupieje

        [ Dodano: Sob 09 Lut, 08 22:02 ]
        Zamieszczone przez paf
        sptom, jesli masz właczone econ i to IMO klimatronik dalej działa w trybie automatycznym tylko bez sprężarki - zatem zmiana prędkości nawiewu jest normalną rzeczą w tym trybie
        co innego jeśli zmieniłbyś sam siłę nawiewu na 2 to nie powinien wskakiwać na inne prędkości. Ale wtedy znika też napis ECON (czyli wyłącza się tryb automatyczny)
        wlaczenie ECON imho wylacza wszelkie automaty, przynajmniej u mnie to tak dzialalo przez ponad 3 lata :szeroki_usmiech

        AUTO - klima na auto
        puste pole na wyswietlaczu - klima manual
        ECON - reczne sterowanie nawiewem, klima wyłączona
        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
        http://www.disi-tune.pl
        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
        Był WRX
        Była Octa

        Komentarz

        • paf
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 3140

          #5
          Zamieszczone przez MisiekWAW
          ezeli bylo na Econ to cos glupieje
          no to ktoś z nas nie ma racji :roll: :wink:
          ja zawsze byłem przekonany ze w ECON klimatronik stara się utrzymac zadaną temperaturę z tym że bez pomocy sprężary klimy...

          Komentarz

          • sptom
            Rider
            • 2007
            • 351

            #6
            Aha no to żyłem w błędzie ops: wydawało mi sie że auto znaczy się to co powinno znaczyć :szeroki_usmiech Econ - wyłączona klima, zwykły nawiew, brak napisu włączona klima ale w trybie zwykłym bez auto sterowania :roll:
            To co piszesz zmienia mój światopogląd :wink: i chyba zmusiłeś mnie do poszukania instrukcji auta :szeroki_usmiech
            Dzięki
            Dostojnie do przodu by Dynosoft

            Komentarz

            • paf
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 3140

              #7
              :shock: że tak powiem też poszukam w mordę....

              Komentarz

              • misiekwaw
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 7715
                • Ford

                #8
                Zamieszczone przez paf
                Zamieszczone przez MisiekWAW
                ezeli bylo na Econ to cos glupieje
                no to ktoś z nas nie ma racji :roll: :wink:
                ja zawsze byłem przekonany ze w ECON klimatronik stara się utrzymac zadaną temperaturę z tym że bez pomocy sprężary klimy...
                może i nie mam, nie będę się upierał, ale przez 3 lata i 90kkm nigdy w ustawieniu ECON nie zmieniały mi się automatycznie żadne parametry, zawsze dmuchało tam gdzie wybrałem i z taką siłą jak wybrałem
                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                http://www.disi-tune.pl
                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                Był WRX
                Była Octa

                Komentarz

                • paf
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 3140

                  #9
                  sptom, przylukaj ten temat btw

                  Komentarz

                  • sptom
                    Rider
                    • 2007
                    • 351

                    #10
                    Dzięki Paf i Misiek to chyba wszystko tłumaczy :shock:

                    "......Econ, jak już koledzy pisali - to taki inteligentny wiatrak - próbuje działać jak klima AUTO ale nie opiera się na sprężarce tylko pobiera powietrze z zew. albo oczywiscie w zimę daje ciepełko i grzeje do zadanej przez ciebie temperaturki.

                    AUTO to klima poprostu - dasz 20stC do do tylko schładza automatycznie badając temp. z czujników wewątrz, a "bez napisu", to też klima ale nie nie bierze pod uwagę zmieniających się czynników czy to zew. czy wew. :wink:....."


                    I tak jutro będę szukał manuala :szeroki_usmiech czy mając climatronic jestem zdany na jego widzimi się :szeroki_usmiech
                    Dostojnie do przodu by Dynosoft

                    Komentarz

                    • paf
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 3140

                      #11
                      Zamieszczone przez sptom
                      czy mając climatronic jestem zdany na jego widzimi się :szeroki_usmiech
                      no myślę że nie, IMO włącz sobie ECON a potem ustaw siłę nawiewu przyciskami aby ECON zniknał z wyświetlacza i będziesz panem sytuacji bez włączonej sprężarki
                      inna rzecz że ja jestem fanem ustawienia "AUTO & forget"

                      Komentarz

                      • misiekwaw
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 7715
                        • Ford

                        #12
                        tylko ze to jedyna taka wypowiedz, jak widac kazdy sobie dobierze to co mu pasuje :zlosnik:

                        imho inteligencja wiatraka w trybie ECON jest porownywalna z inteligencją młotka, ale skoro chcecie w to wierzyć to ja Wam bronił nie będe :lol:
                        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                        http://www.disi-tune.pl
                        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                        Był WRX
                        Była Octa

                        Komentarz

                        • Geralt
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 589

                          #13
                          coz - zgodze sie chyba z wszytkimi przedmowcami - instrukcja podaje tak jak napisaliscie natomiast zgodze sie rowniez z MisiekWAW, ze program sterujacy delikatnie mowiac daleki jest od doskonalosci... :?
                          pozdrawiam
                          Adam W.

                          Komentarz

                          • mariobros
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 551

                            #14
                            paf ma rację z ECON... Tak było napisane w instrukcji, zaobserwowałem również organoleptycznie. Jedyna różnica pomiędzy ECON i AUTO to brak sprężarki w pierwszym z wymienionych trybów. Natomiast w obydwu trybach jakakolwiek manualna interwancja (podkręcenie nadmuchu itp...) powoduje wyłączenie "automatyki"...
                            Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
                            Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...

                            Komentarz

                            • misiekwaw
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 7715
                              • Ford

                              #15
                              Zamieszczone przez mariobros
                              paf ma rację z ECON... Tak było napisane w instrukcji, zaobserwowałem również organoleptycznie. Jedyna różnica pomiędzy ECON i AUTO to brak sprężarki w pierwszym z wymienionych trybów. Natomiast w obydwu trybach jakakolwiek manualna interwancja (podkręcenie nadmuchu itp...) powoduje wyłączenie "automatyki"...
                              ale Ty miales O2 :roll: a dyskusja dotyczy O1 w ktorej imho w ciagu 3 lat na ECON nigdy nie mialem zadnej automatyki :roll:

                              [EDIT]
                              a widzisz... moze dlatego u mnie sie tak działo, że zawsze ustawiałem sobie parametry ręcznie, a z tego co piszesz wyłącza to automatykę :roll:
                              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                              http://www.disi-tune.pl
                              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                              Był WRX
                              Była Octa

                              Komentarz

                              • mariobros
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 551

                                #16
                                Zamieszczone przez MisiekWAW
                                ale Ty miales O2 a dyskusja dotyczy O1
                                A to przepraszam ops:
                                Zamieszczone przez MisiekWAW
                                ustawiałem sobie parametry ręcznie, a z tego co piszesz wyłącza to automatykę
                                Przynajmniej w O2 tak to działało
                                Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
                                Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...

                                Komentarz

                                • slawko007
                                  Drive
                                  S_OCP Member
                                  • 2008
                                  • 65

                                  #17
                                  Koledzy z tego co wiem AUTO to pełna automatyka osiągnięcia żądanej temperatury (dziła sprężarka która schładza a przede wszystkim osusza powietrze) a w trybie econ kiedy spręzarka jest wyłączona chłodzenie jest wyłączone natomiast ogrzewanie i przewietrzanie jest regulowane automatycznie (stąd siła nadmuchu regulowana jest automatycznie). Jakikolwiek jednak ruch pokrętłem zarówno w trybie auto jak i econ wyłącza z odpowiedzialności za stan w autcie wszystkie systemu pozostawiając kierowcy pełną swobodę sterowania siłą nadmuchu jak i jego kierunkiem
                                  slawko007

                                  Komentarz

                                  • Ryży Koń
                                    Drive
                                    • 2005
                                    • 83

                                    #18
                                    Auto. Wszystko z automatu. Operator wybiera tylko temperaturę. Każda ingerencja w szybkość nawiewu lub kierunek nawiewu wyłącza tryb auto. Jeśli temperatura spadnie ... jeśli dobrze pamiętam poniżej +2st. to sprężarka przestaje działać. Ale nadal wszystko jest dobierane uatomatycznie w zależności od zadanej temperatury
                                    Econ. Wszystko z automatu ale bez użycia klimy.
                                    Jeśli nic sie nei wyświetla to wszystko ręcznie sterowane ale jeśli dobrze pamiętam to przy ustawieniu na LO będzie klima działała na maxa.
                                    Jest jeszcze guzik z nadmuchem na szybę i wtedy ustawia dmuchawę na maxa , jełśi temp pozwala to włącza klimę i jedyne co wtedy podlega regulacji to temp.

                                    Co do auto jeszcze to zwróćcie uwagę, ze jak jest bardzo gorąco to w pierwszej chwili dmucha tylko na nogi, dopuki nie ochłodza sie kanały doprowadzające powietrze i żeby nie waliło na klatę mrozem bo gil u nosa gotowy

                                    Wbrew pozorom sterowanie Climatronikiem jest bardzo dobre. W porównaniu do Nissana, którym akurat smigam również i na przykład do Renault....

                                    Komentarz

                                    • Big
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 6389

                                      #19
                                      Ryży koń co do Renault - Hmm nie widzę żadnej różnicy w Climatroniku w Lagunie I ph II i Octavii II - no może tylko tyle, że w Octavii II climatronic jest dwustrefowy i nie wiem czy w O II tak jest (bo jeszcze cos takiego u mnie nie miało miejsca) ale w Lagunie I ph II przy dużym upale na zewnątrz po odpaleniu samochodu komp od razu włączał wewnętrzny obieg żeby szybciej schłodzić wnętrze a później sam go wyłączal - w Skodzie jeszcze mi się tak nie zdarzyło więc nie wiem czy w Octavii też tak jest?

                                      Co do Auto - Econ to jest dokładnie tak jak napisał Ryży Koń i Sławko007 - przynajmniej jeśli chodzi o Octavie II.
                                      P.S. Miałem kiedyś samochód pod tytułem Renault 21 tam był automotyczny układ przewietrzania wnętrza (bez klimy), czyli dokładnie to co Econ w Skodzie. Działało to wszysko własnie zupełnie automatycznie. Tzn. ustawialo sie na wyświetlaczu zadaną temperaturę ustawiało sie pokretło nawiewu w pozycje "AUTO" i system prubował utrzymac zadaną temp poprzez całkowicie automatyczne sterowanie siła i kierunkiem nadmuchu. Dokładnie tak samo dzieje się w przypadku włączenia funkcji ECON w Octavii.

                                      P.S.
                                      Własnie, czy nie wiecie czy w przypadku pozostawienia auta na dłużej na duzym upale i mocnym nagrzaniu sie wnetrza Climatronic w OCTAVII II, powienien po odpaleniu auta automatycznie zamknąć obieg powietrza w celu szybszego schlodzenia wnętrza?

                                      I jeszcze jedno pytanie. Czy nacisnięcie przycisku szybkiegi odmrażania szyby przedniej ZAWSZE powinno powodować właczenie MAXYMALNEGO biegu dmuchawy?
                                      Czarny Elegance

                                      Komentarz

                                      Pracuję...