Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

zimna octavia 1,6 AVU i żabie skoki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • zimna octavia 1,6 AVU i żabie skoki

    Jeszcze cos dodam. Podczas odbioru dzis auta z salonu pytalem goscia jak to jest z ta wersja Premia co maja przed drzwiami. Mowil ze jak auto jest za gotowke lub kredyt to wtedy ciezarowke mozna kupic do sierpnia. A jak brac w leasing to juz niestety nie.
    No i się doczekałem, VectraC, 5dr, 1.9, 150KM

  • #2
    zimna octavia 1,6 AVU i żabie skoki

    przy zimnym silniku (szczegolnie po nocy) puszczając sprzęgło i ruszając z jedynki samochód wykonuje coś na podobieństwo "żabich skoków" :lol: albo jazdy po tarce. Czy takie objawy są niepokojące :?: Samochód ma 27kkm przebiegu. Sytuacja ta ma miejsce od niedawna. Zastanawiam się czy może sprzęgło zaczyna dawać znać o sobie :roll:

    z góry thx za ewentualne odpowiedzi
    Skoda Octavia II FL 1.8 TSI Elegance (srebrna strzała :diabelski_usmiech)



    A tu Moja Pierwsza :cry:

    Komentarz


    • #3
      Uboga mieszanka...???

      Tak tylko strzelam...
      TDI 205PS

      Komentarz


      • #4
        Ja takie skoki mialem w Golfiku. Jak wjezdzalem na wyje.... tory kolejowe z wieksza predkoscia i zaczynalo autem tluc, to wtedy szarpalo niemilosiernie. Pomagalo zwolnic czyli poddac sie nierownoscia spokojniej lub dac buta. Okazalo sie ze mialem lekko peknieta poduszke pod wtryskiem i moze to ona powodowala dostawanie sie lewego powietrza czyli - tak jak napisal Mikrus - uboga mieszanka. Podczas duzych wachan nadwozia zucalo silnikiem i nastepowaly takie objawy. Co ciekawe przejechalem na tej poduszcze z 30 tys kilometrow

        Tak wiec sprawsz czy ci nie pekl gdzies waz. Acha i u mnie te skoki to byly zajebiscie mocne, az strach bylo jechac.
        Była O1 jest F2.

        Komentarz


        • #5
          A jabym stawial raczej na elektronike
          Przy zimnym silniku wtrysk daje za mało paliwa
          Nalej v-power i pojezdz troche,,,
          A czujnik temperatury wskazuje właściwie?

          ja w swoim 1.6 AEE szczególnie po nocy tez tak mialem jak mu od razu po starcie deptalem, ale tylko czasami lecz jak normalnie ruszam nic nie ma
          Seria 188KM/270Nm na 95RON

          Komentarz


          • #6
            ja w swoim 1.6 AEE szczególnie po nocy tez tak mialem jak mu od razu po starcie deptalem, ale tylko czasami lecz jak normalnie ruszam nic nie ma
            no troszkę niechumanitarnie jest dawać buta zaraz po starcie

            Komentarz


            • #7
              Re: zimna octavia 1,6 AVU i żabie skoki

              Zamieszczone przez t_o_m_e_k_78
              przy zimnym silniku (szczegolnie po nocy) puszczając sprzęgło i ruszając z jedynki samochód wykonuje coś na podobieństwo "żabich skoków" :lol: albo jazdy po tarce. Czy takie objawy są niepokojące :?: Samochód ma 27kkm przebiegu. Sytuacja ta ma miejsce od niedawna. Zastanawiam się czy może sprzęgło zaczyna dawać znać o sobie :roll:

              z góry thx za ewentualne odpowiedzi

              WIEM CO TO JEST (u mnie)

              Wczoraj zatankowałem na STATOIL benzyne 95 bezsiarkową i uwaga:
              - nie słychać zaworów
              - obroty równe
              - żabiego skoku po starcie niema
              - auto ma power

              Sama przyjemność tylko cena paskudna 4,05 za 95!
              Ja przez ostatni czas tankowałem na JET 98 ale widać, że to zło.
              Octavia 1.6 AEE 165tys przeb.

              Komentarz


              • #8
                u mnie w golfie IV 1.6 ostatnio zaczęła się palić lampka pompy. Dzwonie do serwisu, pytam się co mogło się stać - a oni twierdzą, ze to wina paliwa. Zatankowałem Ultimate i kontrolka przestała się palić . Przy naszej jakości paliwa powinno się wlewać tylko 98 - a to bije po kieszeni

                Komentarz


                • #9
                  Ja leje v-power 95 ( o 20gr. drozsza od zwyklej ) na Sheel lub jesli nie mam dostepu
                  to jakąś 98 na JET
                  Lałem przez 3 lata benzyne na JET i nie miałem żadnego problemu.
                  Tylko raz zatankowałem na bezobsługowej A24 Nestle i jechałem do Zakopanego i to była droga przez męke. Auto przerywało ponizej 120 km/h na V, brak przyspieszenia, po przejechaniu baku ( wyszło mi wtedy koło 10 l/100, normalnie koło 7 l) czympredzej nalałem na markowej stacji i nigdy więcej.

                  Chociaż ostatnio nalałem 98 na A24 Nestle i byłem pozytywnie zaskoczony ( i cena 98 jest tam dobra)

                  Ponoć 98 nie fałszują tak bardzo bo nie jest tak chętnie kupowana i zalega w zbiornikach

                  Ludzie pod żadnym pozorem nie kupujcie paliwa w stacjach hipermarketów typu carrefour, geant,auchan ( hipermarket nie fałszuje ale oni mają najgorszych dostawców)

                  Gościu nalał na stacji Carrefour Bytom i uszkodził wtrysk w nowym aucie i się sądzi z marketem , finału nie znam ale wiem że była w gazecie jako najgorsza stacja

                  [ Dodano: Czw 26 Maj, 05 01:34 ]
                  Jeszcze do tematu odnośnie stukania zaworów po benzynie...
                  Zawory stukaja tylko na zimnym silniku potem sa bezglośne
                  A to co stuka to jest spalanie stukowe ( wiecie ze jest bardzo grożne dla silnika)
                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                  Komentarz


                  • #10
                    Jak to moj kumpel mawia: tankuje 98 bo w niej na pewno zostalo wiecej oktanow niz 95 nawet jak bedzie prawie legalna :twisted:

                    A co do stukania zaworow, to z tego co pamietam z czasow benzynowych, to bardzo czesto (szczegolnie w maluchu) zalezalo to tylko i wylacznie od jakosci paliwa.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz


                    • #11
                      Ale octany to nie wszystko,,,, gaz ma np grubo powyżej 100 ( chyba koło 140 )
                      a i tak silnik jest słabszy bo ma mniejszą energie.

                      To samo jest z benzyną, a tam różności leją ( ponoć rozpuszczalnik do farb nie zmniejsza octanów)

                      Kiedyś pogadam ze znajomym, co leje do benzyny bo ma stacje
                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                      Komentarz


                      • #12
                        Sebastian_M26, rozpuszczalnik zmniejsza oktany, bo rozpusczalniki to sa zazwyczaj benzyny ciezkie bez dodatkowych procesow reformingu, stad maja tyle oktan ile z DRW wyjdzie czyli 50 do 60 oktan max.
                        W przypadku benzyny wazne sa oktany, preznosc par, zawartosc tlenu, czesciowo aromaty (ale nie do konca). Zmiana poszczegolnych parametrow moze wplywac na prace silnika w wiekszym lub mniejszym stopniu. Generalnie jest zasada, ze zle paliwo wychodzi przy silnikach bardziej wysilonych, tzn wyzszy stopien sprezania i wyzsze obroty dla parametrow pracy. Np silnik 1.6 8V bedzie chodzil spoko, a ten 16V bedzie robil numery.
                        Ja jezdzilem duzo na delegacje do Legnicy od siebie i zawsze tankowalem na stacji przy hipermarkecie Oszolom (Aschuan) we Wroclawiu. Nie nazekalem na jakosc paliwa, autko darlo normalnie - Golf III. Teraz juz nie jezdze, to nie wiem jakby Okta chodzila, ale sadze ze dalej spoko, bo ma podobne parametry pracy
                        Była O1 jest F2.

                        Komentarz


                        • #13
                          Suprema 95 sprzedawana na Statoil nie jest benzyną całkowicie bezsiarkową.
                          To jakiś głupi chwyt reklamowy gdyż zawiera 10 ppm siarki.

                          Eurosuper 95 produkowana przez Orlen zawiera 50 ppm siarki natoniast Eurosuper 98 10 ppm ( piszą 10 lub 50 ppm, ciekawe kiedy tak a kiedy tak)

                          Przez rok jeżdziłem na v-power95 i tak samo śmierdziało siarką jak z eurosuper95 ( mam nadzieje że chociaż zawory/wtrysk się wyczyścił)
                          Suprema 95 u mnie kosztuje 4.00 ( przy 3,90 za zwykłą 95) więc sprubuje pojeżdzić jakiś czas.

                          Jeśli chodzi o sens wlewania 98/99 do zwykłego silnika to ma to chyba sens bo komputer mając czujnik stukowy zawsze ustawia max kąt zapłonu a na 98 można wcześniej ustawic.
                          Chociaż ja róznicy nie widze.
                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                          Komentarz

                          POWRÓT NA GÓRĘ
                          Pracuję...
                          X