idas, co ty!! BORYGO lejesz????!!!!!!!
Skoda Octavia 1.8 TSI Ambiente - TEST
Zwiń
X
-
Skoda Octavia 1.8 TSI Ambiente - TEST
Cześć,
właśnie w końcu sie gdzieś pojawił test OII z 1.8 TSI wer. Ambiente - czyli mój faworyt :-)
pozdrawiam serdecznie,
ps. użytkownicy O II z tym silnikiem by the way mogliby nieco sie podzielic więcej niz dotychczas wrazeniami z eksploatacji Octavki....
[ Dodano: Sob 23 Lut, 08 16:59 ]
zapomnialem podac linka.....
-
-
Dwie uwagi dotyczace tego testu.
1.wersja Ambiente nie posiada seryjnie ESP
2.czytalem testy niemieckie porownujace Octavie z Mercedesem C,oraz Mondeo
[nowe modele].Octavia jest tak samo cicha jak nowa klasa C,przy 130km/h
zmierzono 68db.Dla porownania w ostatnim Auto Bildzie,jest wynik glosnosci
nowego Audi A4 z tym samym silnikiem 1.8TFSI.
Wynik to 69db przy 130km/h.Ten pan ktory pisal ten test niech sie nie sugeruje swoimi
subiektywnymi odczuciami,tylko zmierzy glosnosc obiektywnie mikrofonem :roll:
Zycie jest pelne niespodzianek :lol:Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez gebekTen pan ktory pisal ten test niech sie nie sugeruje swoimi
subiektywnymi odczuciami,tylko zmierzy glosnosc obiektywnie mikrofonem :roll:
Zycie jest pelne niespodzianek :lol:
Albo ten silnik dobrze wyciszony albo skoda zrobila jakis apgrejd bo do tej pory O2 byla zwyczajnie glosna w srodku (na tle konkurencji i aut siostrzanych marek)nasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
Jabar...ten test o ktorym pisalem przeprowadzili Niemcy,i kierowali sie subiektywnymi
odczuciami ,oraz obiektywnym pomiarem.Nie uwierze,ze wystawiliby na piedestal
czeska Skode,a nie rodzimego Mercedesa.
A co do domniemanej wysokiej glosnosci [O2] to sie zgadzam,ale tylko jesli chodzi o diesla.Poza tym jest to problem calej grupy Volkswagena stosujacej PD.
Mialem ponad rok [O2] 1.6 FSI i byla cicha na trasie.
Biorac pod uwage 1.8TSI ,ktory ma 6 biegowa skrzynie,to wniosek jest prosty...musi
byc jeszcze cichsza.
pozdrawiamTato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
Skoda Octavia 1.8 TSI Ambiente - Wrażenia
Zamieszczone przez marlej108ps. użytkownicy O II z tym silnikiem by the way mogliby nieco sie podzielic więcej niz dotychczas wrazeniami z eksploatacji Octavki....
Najkrócej: auto buja się fajnie.
Nie wiedziałem, że mam takie ciche auto jak piszecie, bo moim zdaniem jest głośne. Tam nie ma żadnych wygłuszeń, bo Skoda na tym zaoszczędziła. Inna sprawa, że przy 130 kmh, to nie silnik słychać tylko pęd powietrza i ewentualnie opony. Bardziej mi przeszkadza dźwięk silnika podczas postoju, czy przy małych prędkościach. Ale nie ma co dramatyzować, da się to znieść. Akurat o dźwięku piszę, bo to był jeden z powodów dla którego nie wybrałem 1.9 TDI - jeździłem wcześniej taką i nie przypadł mi do gustu stukot.
Ale przecież nie dla dźwięku się auto ostatecznie kupuje. Ten silnik jest bardzo elastyczny, bardziej elastyczny niż 1.9 TDI. Przykładowo mogę się wytoczyć z garażu na stromym podjeździe z prędkością ok. 1000 obrotów, a TDI tego nie lubił, więc widać w tym zakresie miał słabszy moment obrotowy (choć maksymalny jest identyczny - 250 Nm). Piszę o tym, bo akurat ten podjazd jest tak skonstruowany, że trzeba jechać jak najwolniej, a nie każdym autem się da.
No ale nie kupuje się auta, żeby jechać jak najwolniej. A więc jak się już człowiek wyturla z garażu, to może docisnąć i to jest fajne. : ) Prawdą jest w tym teście co piszą, że łatwo zerwać przyczepność na pierwszych dwóch biegach, ale to pewnie wiecie, bo diesle z momentami 250 Nm i większymi robią podobnie. Swoją drogą przy tej mocy to już pewnie trzeba by usztywniać zawieszenie, żeby wykorzystać ją w pełni i unikać "trzepania przodem". No albo napęd 4x4.
W każdym razie, przejechałem 1.500 km i wciąż mnie bawi sposób w jaki auto nabiera prędkości na każdym biegu. Silnik praktycznie się rozkręca od 1000 obrotów bez żadnego protestu, choć oczywiście chętniej na jedynce, niż na szóstce. : ) Na szóstym biegu wtedy jest nieco ponad 40 kmh, i choć przyspieszenie z takiej prędkości obrotowej na tym biegu jest problematyczne, to toczyć się można, spalając przy tym symboliczne ilości paliwa.
No ale nie kupuje się auta z takim silnikiem, żeby się toczyć, więc jak się zredukuje do czwórki to jest już ponad 1500 obrotów i dostępny maksymalny moment. Oczywiście można zredukować do dwójki, w celu uzyskania szerszego banana. : ) Albo do trójki, żeby wyprzedzić wszystkich maruderów nie zmieniając przy tym biegu.
Nie sprawdzałem kiedy się kończą poszczególne biegi i co za tym idzie, kiedy odcina paliwo, ale czerwone zaczyna mi się chyba przy 6500.
Uzyskany poniżej rezultat spalania dotyczy dystansu ok. 1200 km, z tego 700 w trasie. W mieście jestem w stanie się zmieścić w jakichś 10.5 litra, przy całkiem dynamicznej jeździe, co uważam jest wynikiem niezłym. Czasem mam np. 9, jeśli jadę spokojnie, i robię minimum kilkanaście kilometrów. W trasie jest różnie, przy prędkości oscylującej wokół 140 kmh jest już koło 9 litrów i to było niemiłe zaskoczenie (mierzone średnio na przestrzeni kilkunastu kilometrów), przy 200 kmh (licznikowo) pali około 20 litrów, pamiar chwilowy, więc może obarczony błędem. Po szoku poznawczym drogę powrotną wykonałem w trybie "emeryt z kapeluszem w drodze do kościoła", co na ponad 300 km zaowocowało średnią w okolicach 6.2 litra (prędkości około 90-100 kmh, w porywach do 160 przy wyprzedzaniu - dwa, czy trzy razy).
Komputer ze spalaniem oszukuje mnie na 0.3 litra / 100 km, ale może to wynik błędu pomiaru, choć mało prawdopodobne, bym za każdym razem przelał bak o jakieś 1.5 litra względem poprzedniego tankowania, bo tankuje podobnie, a bak z gumy nie jest. Więc chyba jednak oszukuje.
Poprzednia 1.9 TDI po jakichś 2000 km paliła mi średnio o litr mniej niż na początku, więc może tu też tak będzie, choć specjalnie na to nie liczę. Może to wynikać z ułożenia się opon, układu przeniesienia napędu, silnika i dostosowania stylu jazdy do efektywniejszego wykorzystania mocy silnika. Zobaczymy.
Jeżdżę na benzynie 95 oktanowej, ostatnio zalałem 98 na Neste, bo różnica w cenie niewielka. Zastanawiam się, czy to miałoby wpływ na obniżenia spalania - jeśli ktoś się orientuje, to poproszę o opinię. Sam nie będę tego w stanie zaobserwować, bo ogromny wpływ na spalanie ma po prostu styl jazdy, a nie da się praktycznie pokonać tej samej trasy jednakowo. Przynajmniej nie takim autem. : )
No ale nie kupuje się takiego silnika, żeby ciągle trzymać się za kieszeń, więc może dość tego ględzenia o spalaniu. Się jeździ, to się pali.
Reasumując - silnik świetny, bardzo elastyczny i dość oszczędny, jak na tę moc.
To tyle moich wrażeń z dwóch tygodni.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez milleniuszNo ale nie kupuje się takiego silnika, żeby ciągle trzymać się za kieszeń, więc może dość tego ględzenia o spalaniu. Się jeździ, to się pali.
ciekawe jakie są, możliwości "podkręcenia" tego silnika :?:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaciekawe jakie są, możliwości "podkręcenia" tego silnika :?:
Pozostawię to przyszłemu właścicielowi, jeśli będzie miał takie życzenie.
:diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez milleniuszTyle że korzystając z tej mocy przy ruszaniu koła się będą kręcić w miejscu, ew. auto będzie trzepać całym przodem.
to nie są jeszcze jakieś kosmiczne wartościsaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodanie no, nie przesadzajmy, ja mam jakieś 165/370 w BKD, koledzy w ereskach po 200+/400 i jakichś większych problemów z jazdą raczej nie obserwuję
Tak czy inaczej - mnie na razie więcej czadu nie trzeba. To moje najszybsze auto dotychczas, więc to też trzeba brać pod uwagę przy czytaniu moich opinii, bo to co dla mnie może być "bardzo elastycznym silnikiem", dla innych może być ledwo dyszącą motorynką. Ale byłoby nudno, gdyby wszyscy mieli tak samo, hehe.
Raz przy starcie objechała mnie jakaś niemalże pełnoletnia, amerykańska wersalka. Fakt, że się nie napinałem, bo myślałem, że to jakiś rzęch, ale zdziwko strzeliłem. Musiał mieć jakiegoś potwora na pokładzie, bo to ważyło z dwie tony pewnie. Zastanawiam się, czy jestem w stanie osiągnąć te 8 sekund do setki. Nie to, żebym miał potrzebę ciągle być pierwszy - ot taka ciekawość, co jeszcze się da wycisnąć.
:szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez milleniuszZastanawiam się czy więcej mocy można wykorzystać podczas ruszania, bez skutków ubocznych.
Zamieszczone przez milleniuszTak czy inaczej - mnie na razie więcej czadu nie trzeba.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Ogólnie test dosc fajnie napisany. Mam jednak zastrzeżenia co do opinii na temat wnetrza. Auto pisze, że jest czarno i smutno. Ostatnio czytałęm test z Motoru gdzie Octavia II w wersji elegance występowała z jasnobeżowa tapicerką i napisane bylo ze nie praktycznie bo szybko sie brudzi (co nie jest prawdą bo mam takową w swojej O II i jakoś , jak sie dba , to się nie brudzi). Jednak chodzi mi o to, że i tak źle i tak niedobrze. Jak praktycznie to za smutno, jak elegancko to niepraktycznie 8) Może niech autorzy testów się zastanowią i przyjmą jadną opcje bo jak narazie to nikt im jeszcze nie jest w stanie dogodzić.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BigOgólnie test dosc fajnie napisany. Mam jednak zastrzeżenia co do opinii na temat wnetrza. Auto pisze, że jest czarno i smutno. Ostatnio czytałęm test z Motoru gdzie Octavia II w wersji elegance występowała z jasnobeżowa tapicerką i napisane bylo ze nie praktycznie bo szybko sie brudzi (co nie jest prawdą bo mam takową w swojej O II i jakoś , jak sie dba , to się nie brudzi). Jednak chodzi mi o to, że i tak źle i tak niedobrze. Jak praktycznie to za smutno, jak elegancko to niepraktycznie 8) Może niech autorzy testów się zastanowią i przyjmą jadną opcje bo jak narazie to nikt im jeszcze nie jest w stanie dogodzić.
Nie rozumiem tego skoro do wyboru mamy zawsze kilka rodzai tapicerek od wersji Ambiente.
Sam w swojej OII wybrałem najczarniejszą tapicerkę (chyba Onyx) bo mi się taka podobała.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BigOgólnie test dosc fajnie napisany. Mam jednak zastrzeżenia co do opinii na temat wnetrza. Auto pisze, że jest czarno i smutno. Ostatnio czytałęm test z Motoru gdzie Octavia II w wersji elegance występowała z jasnobeżowa tapicerką i napisane bylo ze nie praktycznie bo szybko sie brudzi (co nie jest prawdą bo mam takową w swojej O II i jakoś , jak sie dba , to się nie brudzi). Jednak chodzi mi o to, że i tak źle i tak niedobrze. Jak praktycznie to za smutno, jak elegancko to niepraktycznie 8) Może niech autorzy testów się zastanowią i przyjmą jadną opcje bo jak narazie to nikt im jeszcze nie jest w stanie dogodzić.
Mówię przede wszystkim o desce rozdzielczej, bo tapicerkę można zamówić szarą bez dopłaty, chociaż dwie najciekawsze wersje kolorystyczne są dostępne za dodatkowe 4500 złotych. To sporoAdam
Komentarz
-
-
no, a ja, dzięki bernardo miałem wczoraj okazję przetestować jak zachowuje się ten motorek w passacie variancie, no i cóż, zachowuje się bardzo przyzwoicie, jest cichutki i nie trzeba "machlować" biegami - w pasku 100km/h osiąga na "dwójce".
dla zwolenników wysokiego momentu obrotowego -> przyspieszenie jest raczej niewyczuwalne , fakt, że wskazówka prędkościomierza przemieszcza się bardzo żwawo.
chociaż szczerze mówiąc spodziewałem się większego szału, ale passat kombi jest wolniejszy (1459kg) od O2 liftbek (1325kg) o 0,7s i tu już tego szału nie ma -> pomijając pomiary aptekarskie, auto jedzie PODOBNIE jak mój BXE+ (140/300) (1310kg) tzn jest trochę szybsze, chyba za każdym razem, ale jakoś miałem wrażenie że dotrzymuję mu kroku, dokąd nie kończy mi się skrzynia (5b).
ogólne wrażenie bardzo, bardzo przyjemne.
spalanie przy pałowaniu wyniosło około 14 L/100 - podejrzewam, że jeszcze rosło, przy spokojnej płynnej jeździe około 7,5 L/100.
a już tak na marginesie, bo kiedyś tu czytałem o jakiejś wręcz magicznej jakości VW -> absolutnie nie widzę tego w porównaniu do O2 :lol: (ale nie o tym tu rozmawiamy :idea: )saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Jeszcze sobie potestujemy nie jeden raz
Pomijam fakt, że tak ze 4 razy mi zgasł podczas ruszania (no cóż... eresia rozpieszcza) i w ogóle nie słychać silnika, ale za to ( tak jak już pisał szkoda) jazda do przeszło 6000 obrotów na danym przełożeniu robi wrażenie, zapięcie 3 przy 100 km/h daje dużo frajdy.
Silnik moim zdaniem ciekawy, spalanie prezentuje się w zakresie 7.6 - 13.8 L/100, zobaczę tylko jeszcze jak latanie po mieście czyni pustki w baku.
Ten pasek z tym silnikiem stanowi konkurencję na kresce (tylko że na 600m :-)) dla mocy rzędu około 140 KM @ 300 Nm w dieslu (OI, OII). Tak naprawdę dopiero na wyższych prędkościach widać przewagę w odniesieniu do przeciwnika.
Podsumowując - jest to ciekawy silnik dający pozytywne wibracje i wrażenia z jazdy (pomijając troszkę kalekie zawieszenie w tym egzemplarzu paska)
Jest tylko jedno małe ale - wyglądam w tej budzie po prostu jak stary dziad i tak się człek czuje prowadząc passata. Jednak skodzinki odmładzają :lol:aczkolwiek...
NajtFukinPatrol North-West
Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
WhitePride :smokedevil
6,92 s do setki by DGW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Purchawabernardo, a to juz zdarzyles zmienic, czy drugie auto w rodzinie?
Zamieszczone przez bernardotylko że na 600m
Zamieszczone przez bernardojest to ciekawy silnik dający pozytywne wibracje
Zamieszczone przez bernardoJest tylko jedno małe ale - wyglądam w tej budzie po prostu jak stary dziad i tak się człek czuje prowadząc passata. Jednak skodzinki odmładzają :lol:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
Komentarz