Sonda lambda Bosch vs NGK

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ponadtuzin
    Classic
    • 2007
    • 20

    #26
    Zamieszczone przez yoschua
    ponadtuzin, Wg zamieszczonych obrazków nie zrobiłeś prawidłowego testu pierwszej sondy lambda.

    Pokazujesz blok 034 robiąc Measuring Blocks.

    Test należy wykonać w Basic Settings.

    1. Rozgrzeć silnik do normalnej temperatury pracy.
    2. Rozgrzać katalizator żeby miał więcej niż 350 st. C
    2. Wejść w Basic Settings blok 034
    3. Na wciśniętym hamulcu, luźnym biegu wcisnąć gaz tak aby silnik wszedł na obroty - muszą być pomiędzy 2200 a 2800
    4. Jeżeli są prawidłowo ustawione obroty w polu 4 pokazę się napis TEST ON - cały czas trzymamy gaz - najlepiej nieruchomo i na takich samych obrotach.
    5. Po teście kilku/kilkunasto sekundowym w polu 4 pokaże się napis B1-S1 - OK lub B1-S1 - NOK
    Jeżeli pokaże się napis TEST OFF to test się nie udał z powodu nieutrzymania obrotów.

    Test wykonujemy w Basic Settings bo wtedy komp silnika przełącza się w tryb gdzie nie bierze do regulacji składu mieszanki sygnału z tej sondy.
    Zrobiłem dokładnie to co w instrukcji, pojawił się napis TEST ON, utrzymywałem warunki by napis się nie zmienił, dobre 3 minuty, przez ten czas nie pojawiła się informacja na temat wyniku testu. Co jest grane??
    U mnie jest tak, że sonda czasowo przestaje działać - wtedy napięcie utrzymuje się na poziomie 0,020-0,025V, jednocześnie widać, że ogrzewanie sondy działa. Czy to nie powinno wykluczyć fakt niestykania np. kostki? Dwoma kablami chyba idzie podgrzewanie i dwoma napięcie testowe, gdyby choć jedna z żył nie stykała, widać chyba by było problem wprost?

    Komentarz

    • yoschua
      Rider
      • 2006
      • 339

      #27
      No to jeżeli trzymałeś około 3 minuty i cały czas było TEST ON i nie zmienił się choć na chwile to coś jest nie tak.

      Jeżeli masz sonde 4 przewodową a piszesz że tak to
      Zamieszczone przez ponadtuzin
      Dwoma kablami chyba idzie podgrzewanie i dwoma napięcie testowe
      . Tyle że może nie kontaktować tylko połaczenie testowe, bo widziałem na obrazku bloku 041 że rezystancja grzałek jest ok.

      Gdzieś czytałem że ten typ sondy (4 przewodowa) potrafi się 'zawiesić' i wtedy właśnie cały czas generuje napięcie zupełnie nie w zakresie normalnej pracy czyli np. tak jak u Ciebie
      Zamieszczone przez ponadtuzin
      na poziomie 0,020-0,025V
      co i tak wskazuje na to że trzeba ją wymienić.
      Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
      HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

      Komentarz

      • ponadtuzin
        Classic
        • 2007
        • 20

        #28
        Dzięki za wskazówki, wasza pomoc jest nieoceniona. Przepraszam, że nie dokończyłem historii i nie pochwaliłem się jak się skończyło, ale niniejszym to robię.
        Sondę ostatecznie założyłem NGK i choć słabiutko wygląda jeśli chodzi o jakość wykonania i wykończenia w porównaniu do Boscha, to nie mogę powiedzieć nic złego. Zrobiłem już na nowej sondzie 20kkm i nie ma na razie z nią żadnego problemu, od momentu wymiany nie pojawił sie żaden błąd dot. sondy. Z czystym sumieniem polecam!

        [ Dodano: Sob 08 Sty, 11 00:04 ]
        Pojeździłem trochę i sonda padła. Kupiona w plakor.pl, w sumie szacuję, że zrobiłem na niej 50kkm (na LPG). Jadę po następną, jeśli wytrzyma kolejne 50kkm to moim zdaniem warto - 84PLN

        Komentarz

        Pracuję...