Przerywana praca silnika AUM 1.8T

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tommi
    Drive
    • 2007
    • 40

    Przerywana praca silnika AUM 1.8T

    Zamieszczone przez gianni
    nauczycie te swoje TSI stylu PSJ i co później będzie

    NORMALNIE trzeba jeździć
    Jutro to też dziś, tyle że jutro...
  • Piasecznik
    Drive
    • 2006
    • 67

    #2
    Przerywana praca silnika AUM 1.8T

    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=15141 temat zamknięty - moim zdaniem bez powodu, nieudana próba odblokowania :/
    Zakładam więc nowy.
    Jeśli macie objawy tak jak w wątku powyżej a kody błędów VAG to:
    - utrata ciśnienia powietrza na połączeniu turbo-przepustnica
    - zbyt bogata mieszanka
    Do wymiany kwalifikuje się blow-off valve i/lub wąż gumowy między turbiną a przepustnicą.
    Nie pamiętam dokładnie kodów błędów ani numerków częsci. Nie każdy serwis czyta to co przysyła producent a ten we wrześniu 2003 rozesłał dokument o tej usterce do serwisów. Usterka jest trudna do diagnozy ponieważ objawy nie zawsze występują i często jedynie przy zimnym silniku. Serwis w Grójcu (niestety już nie autoryzowany) zdiagnozował to w 20 minut, niektóre nie wiedzą wogóle o co chodzi.
    We wspomnianym dokumencie instrukcja mówi o wymianie blow-off a i rury. Tak też zrobiono u mnie na gwarancji. Ostatnio znów mam ten problem i zacznę od blow-offa bo rura raczej nieszczelna nie jest, zbyt solidnie wygląda.

    Komentarz

    • yoschua
      Rider
      • 2006
      • 339

      #3
      Ja z tym walczę od dwu lat i . . .

      Blow-off, a raczej DV w tym wypadku (ale o to samo chodzi w tym przypadku) wymieniłem już kilka razy i zawsze na kupiony w ASO.
      Fakt że z nimi jest coś nie tak - są plastykowe i się zacinają.

      Ja zauważyłem u siebie taką zależność że utrata ciśnienie pojawie się u mnie praktycznie tylko rano po długiej i zimnej nocce. Jak skasuje ten błąd i pojadę w trasę (tak pomiędzy 500 a 800km na jeden dzień z przerwami) to nie wyskoczy, ale rano będzie na 99%.
      Troszke to też u mnie tak wygląda albo jakby się rano zacinał i był lekko otwarty, albo ta dodatkowa suszarka/pompka powietrza co ma robić na zimnym silniku dodatkowe ciśnienie źle działała, bo jak pisze u mnie już zdarza się tylko rano i tylko jak ten dodatkowy hurgot(suszarka/pompka) działa

      Niedługo wstawię kolejnego DVa i zobaczę co będzie. Może pokuszę się o wstawienie czegoś innego, ale o identycznym działaniu.
      Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
      HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

      Komentarz

      • Piasecznik
        Drive
        • 2006
        • 67

        #4
        W serwisie AutoPol na Puławskiej DC mówią że wymieniają te zawory nawet co rok.

        Komentarz

        • eX
          Elegance
          • 2006
          • 980

          #5
          ja sprawdze czy od TTki nie bedzie pasowal, moze ten bedzie wytrzymalszy...

          Komentarz

          • Piasecznik
            Drive
            • 2006
            • 67

            #6
            Kody VAG które pojawiają się przy tej usterce to:

            17705
            17535

            Numer części to:
            Diverter Valve - 06A-145-710-N
            Węża jeszcze nie namierzyłem

            Komentarz

            • yoschua
              Rider
              • 2006
              • 339

              #7
              wymieniają te zawory nawet co rok
              lub pewnie co XXX km, i pewnie u mnie te XXX kilometrów następuje szybciej.

              Zawór od TT ma chyba mocniejszą sprężyną, co za tym idzie większe ciśnienie upuszczenia - ciśnienie które ma otworzyć zawór gdy.
              Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
              HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

              Komentarz

              • Gabrys1903
                Drive
                • 2009
                • 55

                #8
                VAG pokazał ze mam błedy 17705 i 17545 więc co sie szykuje do wymiany? ten wąż od przepustnitnicy czy cos innego??
                17705 to jest - spadek ciśnienia turbo-przepustnica
                17545 - zbyt bogata mieszanka
                mialem jeszcze 4 inne błędy:
                532-napiecie zasilajace,
                1176-usterka kluczowa,
                1314-sterownik silnika,
                18010- niskie napiecie bat.

                Komentarz

                • rkb
                  RS
                  • 2008
                  • 2152
                  • Rapid Spaceback (NH1)
                  • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                  #9
                  17705 to jest - spadek ciśnienia turbo-przepustnica
                  17545 - zbyt bogata mieszanka

                  przerabiałem oba te błędy i wygrałem, z autem sie nic nie dzialo a blad wyskakiwal strasznie frustrujące - w koncu moje wku#@$% siegnelo zenitu i pojechałem z silnikiem jak kapitan bomba Nie mam teraz rozpiski ale powymieniałem wszystko co może mieć związek z tym błędem czyli:

                  - gumowe węzyki
                  - rurki
                  - czyszczenie walającego sie oleju w dolocie + zrobienie odmy z ktorej był wyciek
                  - czyszczenie kolektora
                  - czyszczenie przepustnicy
                  - wymiana jakiegos zaworu (niestety nie pamietam jakiego)

                  i pewnie jeszcze cos o czym zapomnialem. jak bede w aucie to wezme rozpiske z warsztatu bo zostawilem ja w samochodzie. Wszystko poszlo na ori czesciach VW i kosztowalo z robocizna ponad 1k pln. Nie mialem juz nerwow na tematy "moze to a moze tamto" wyciolem wszystko co ma zwiazek z powyzszymi bledami, wstawilem nowe i od ponad pol roku mam swiety spokoj. Znalezienie takiej usterki to masakra, moze byc to jakas dziurka wielkosci szpilki w jakims mikro wezyku albo rurce.

                  Ale moge potwierdzic - 100% wiaze sie to z jakimis nieszczolnosciami i falszywym powietrzem, moze to byc tez jakis zalegajacy olej tam gdzie nie trzeba. Nie szukaj przyczyn w katalizatorach, sondach lambda i zlym paliwie, tam nic nie znalazlem i stracilem kupe czasu, to nie tam lezy problem.
                  Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                  Komentarz

                  • limak14
                    Classic
                    • 2009
                    • 24

                    #10
                    zadam takie niedyskretne pytanie - jaka jest przyzwoita cena za DV i wezyk?
                    Odpowiedz moze byc na PW

                    btw. czy mozna do 1.8T wstawic takiego blowa`a ktory swoim dzwiekiem przypomina dzwiek blowa subaru imprezy ?
                    Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2002r

                    Komentarz

                    Pracuję...