http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=15141 temat zamknięty - moim zdaniem bez powodu, nieudana próba odblokowania :/
Zakładam więc nowy.
Jeśli macie objawy tak jak w wątku powyżej a kody błędów VAG to:
- utrata ciśnienia powietrza na połączeniu turbo-przepustnica
- zbyt bogata mieszanka
Do wymiany kwalifikuje się blow-off valve i/lub wąż gumowy między turbiną a przepustnicą.
Nie pamiętam dokładnie kodów błędów ani numerków częsci. Nie każdy serwis czyta to co przysyła producent a ten we wrześniu 2003 rozesłał dokument o tej usterce do serwisów. Usterka jest trudna do diagnozy ponieważ objawy nie zawsze występują i często jedynie przy zimnym silniku. Serwis w Grójcu (niestety już nie autoryzowany) zdiagnozował to w 20 minut, niektóre nie wiedzą wogóle o co chodzi.
We wspomnianym dokumencie instrukcja mówi o wymianie blow-off a i rury. Tak też zrobiono u mnie na gwarancji. Ostatnio znów mam ten problem i zacznę od blow-offa bo rura raczej nieszczelna nie jest, zbyt solidnie wygląda.
Blow-off, a raczej DV w tym wypadku (ale o to samo chodzi w tym przypadku) wymieniłem już kilka razy i zawsze na kupiony w ASO.
Fakt że z nimi jest coś nie tak - są plastykowe i się zacinają.
Ja zauważyłem u siebie taką zależność że utrata ciśnienie pojawie się u mnie praktycznie tylko rano po długiej i zimnej nocce. Jak skasuje ten błąd i pojadę w trasę (tak pomiędzy 500 a 800km na jeden dzień z przerwami) to nie wyskoczy, ale rano będzie na 99%.
Troszke to też u mnie tak wygląda albo jakby się rano zacinał i był lekko otwarty, albo ta dodatkowa suszarka/pompka powietrza co ma robić na zimnym silniku dodatkowe ciśnienie źle działała, bo jak pisze u mnie już zdarza się tylko rano i tylko jak ten dodatkowy hurgot(suszarka/pompka) działa
Niedługo wstawię kolejnego DVa i zobaczę co będzie. Może pokuszę się o wstawienie czegoś innego, ale o identycznym działaniu.
VAG pokazał ze mam błedy 17705 i 17545 więc co sie szykuje do wymiany? ten wąż od przepustnitnicy czy cos innego??
17705 to jest - spadek ciśnienia turbo-przepustnica
17545 - zbyt bogata mieszanka
mialem jeszcze 4 inne błędy:
532-napiecie zasilajace,
1176-usterka kluczowa,
1314-sterownik silnika,
18010- niskie napiecie bat.
17705 to jest - spadek ciśnienia turbo-przepustnica
17545 - zbyt bogata mieszanka
przerabiałem oba te błędy i wygrałem, z autem sie nic nie dzialo a blad wyskakiwal strasznie frustrujące - w koncu moje wku#@$% siegnelo zenitu i pojechałem z silnikiem jak kapitan bomba Nie mam teraz rozpiski ale powymieniałem wszystko co może mieć związek z tym błędem czyli:
- gumowe węzyki
- rurki
- czyszczenie walającego sie oleju w dolocie + zrobienie odmy z ktorej był wyciek
- czyszczenie kolektora
- czyszczenie przepustnicy
- wymiana jakiegos zaworu (niestety nie pamietam jakiego)
i pewnie jeszcze cos o czym zapomnialem. jak bede w aucie to wezme rozpiske z warsztatu bo zostawilem ja w samochodzie. Wszystko poszlo na ori czesciach VW i kosztowalo z robocizna ponad 1k pln. Nie mialem juz nerwow na tematy "moze to a moze tamto" wyciolem wszystko co ma zwiazek z powyzszymi bledami, wstawilem nowe i od ponad pol roku mam swiety spokoj. Znalezienie takiej usterki to masakra, moze byc to jakas dziurka wielkosci szpilki w jakims mikro wezyku albo rurce.
Ale moge potwierdzic - 100% wiaze sie to z jakimis nieszczolnosciami i falszywym powietrzem, moze to byc tez jakis zalegajacy olej tam gdzie nie trzeba. Nie szukaj przyczyn w katalizatorach, sondach lambda i zlym paliwie, tam nic nie znalazlem i stracilem kupe czasu, to nie tam lezy problem.
Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km
Komentarz